ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
з питань залишення позовної заяви без розгляду
23 квітня 2024 року справа №380/25783/23
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кравців О.Р. розглянув в письмовому провадженні клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в :
До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі відповідач, ГУ ПФ України у Львівській області), в якому просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у врахуванні ОСОБА_1 при обчислення пенсії за віком довідок від 15.12.2014 №32 та №33 про заробітну плату за період роботи з 2005 по 2014 роки в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40»;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 22.02.2022, з урахуванням довідок від 15.12.2014 №32 та №33 про заробітну плату за період роботи з 2005 по 2014 роки, виданих Закритим акціонерним товариством «ПМК-40», а також, здійснити виплату перерахованої пенсії з 22.02.2022, з урахуванням раніше виплачених сум.
Ухвалою суду від 07.11.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін.
Представник відповідача подав клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.
В обґрунтування клопотання вказав, що позивачем пропущено строк звернення до суду передбачений статтею 122 КАС України, оскільки про розмір пенсійної виплати позивачу стало відомо 15.03.2023 (у день здійснення виплати призначеної пенсії).
Вирішуючи клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду суд зазначає таке.
Згідно із частинами 1, 2 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами 3 та 4 статті 123 цього Кодексу.
Згідно з частинами 3, 4 статті 123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Зі змісту позовної заяви та доказів у справі суд з`ясував, що позивач у березні 2023 звернувся до відповідача щодо надання інформації про результати виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 у справі №380/11318/22. В усній формі позивача повідомлено про добровільне виконання зазначеного рішення та про те, що розмір його пенсії з березня 2023 становить 2093,00грн. З метою відновленого права на належний розмір пенсії позивач звернувся до відповідача із заявою від 30.03.2023, в якій просив здійснити перерахунок пенсії, з врахуванням довідок про заробітну плату та долучив такі до заяви.
Відповідач листом №11477-9479/І-52/8-1300/23 від 02.05.2023 повідомив позивача про відсутність підстав для обчислення пенсії, з врахуванням довідок про заробітну плату, оскільки призначення та виплата його пенсії здійснюється згідно судового рішення, яке не містить зобов`язання щодо врахування для обчислення пенсії заробітної плати за період роботи на території російської федерації з 01.09.2005 по 31.10.2014 згідно з довідок №32 та №33 від 15.12.2014.
Суд звертає увагу, що відповідачем не доведено та у справі відсутні докази, що саме 15.03.2023 (у день здійснення виплати призначеної пенсії), позивачу повідомлено про розрахунок розміру його пенсії та відсутність підстав для обчислення такої, з врахуванням довідок про заробітну плату. Після ознайомлення із відповіддю від 02.05.2023 на свою заяву від 30.03.2023, позивач засобами поштового зв`язку направив 31.10.2023 позовну заяву до суду. Позовна заява отримана та зареєстрована 03.11.2023.
Таким чином, немає підстав вважати, що позивачем пропущено встановлений статтею 122 КАС України шестимісячний строк звернення до суду.
Враховуючи викладене, суд висновує про необґрунтованість клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду, а тому, у задоволенні такого слід відмовити.
Керуючись статтями 122, 123, 241-246, 248, 256 КАС України, суддя,-
у х в а л и в :
1. У задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду відмовити.
2. Копію ували надіслати сторонам.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала окремо не оскаржується.
Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118595054 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні