Справа № 947/29342/22
Провадження № 1-кс/947/5611/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.04.2024 року м. Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання детектива Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку м. Одеси, громадянку України, проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 ,
якій повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 204 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
І. Суть клопотання
Детектив звернувся до Київського районного суду м. Одеси з клопотання погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_4 ..
Згідно клопотання вбачається, що у провадженні Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області знаходиться кримінальне провадження № 42021162240000053 від 28.09.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч. 1 ст. 204, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 204, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 204, ч. 3 ст. 209 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що детективом Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області за погодженням з прокурором 22.04.2024 повідомлено про підозру ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку м. Одеси, проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 , громадянку України, а саме про те, що вона підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 204 КК України, а саме у пособництві в незаконному придбанні з метою збуту, зберіганні з цією метою, збуті та транспортуванні з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів, вчиненому за попередньою змовою групою осіб.
На початку 2022 року (більш точну дату та час органом досудового розслідування встановити не виявилось за можливе), мешканець м. Одеси ОСОБА_7 , керуючись прагненням до наживи, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, тобто діючи з прямим умислом, всупереч вимогам Податкового кодексу України, Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 за № 481/95-ВР, із змінами і доповненнями та Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII, із змінами і доповненнями, іншого законодавства України, перебуваючи у межах міста Одеси, з корисливих мотивів, вирішив здійснити незаконне придбання з метою збуту, транспортування з метою збуту, зберігання з цією метою, а також збут незаконно виготовлених тютюнових виробів на території м. Одеси, Одеської області та інших регіонів України.
Усвідомлюючи, що реалізація злочинного плану, направленого на придбання, транспортування, зберігання та збут незаконно виготовлених тютюнових виробів потребує залучення значних людських ресурсів, а саме довірених осіб, які будуть діяти за його вказівками та будуть об`єднані загальною метою отримання незаконного прибутку, ОСОБА_7 на початку 2022 року (більш точну дату та час органом досудового розслідування встановити не виявилось за можливе) провів сукупність дій щодо організації злочинної групи для заняття злочинної діяльністю, підбору її учасників, які повинні були забезпечити придбання, зберігання, транспортування з метою збуту, та збут незаконно виготовлених тютюнових виробів.
За таких обставин, у вказаний період часу ОСОБА_7 вступив у злочинну змову з ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , а пізніше, у 2023 році (більш точну дату та час органом досудового розслідування встановити не виявилось за можливе) з ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з якими домовився про спільне вчинення вказаного злочину, на що останні надали свою згоду.
Діючи з метою отримання неконтрольованого державою прибутку ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , обравши собі роль організаторів, розробили план злочинної діяльності, відповідно до якого відповідали за ввезення контрабандним шляхом тютюнових виробів від постачальників, розташованих за кордоном, придбання незаконно виготовлених тютюнових виробів на території України, організацію зберігання оптових партій підакцизних товарів у складських приміщеннях, прикриття незаконної діяльності злочинної групи від правоохоронних органів, організацію та контроль роботи кіосків (торгових павільйонів), пошук нових місць збуту, акумулювання грошових коштів від реалізації незаконно виготовлених тютюнових виробів та розподіл доходів між учасниками злочинної групи.
Інші учасники групи, а саме: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 , відповідали за зберігання, транспортування незаконно виготовлених тютюнових виробів з поштових відділень, місць зберігання до місць збуту, пошук нових місць збуту, організацію роботи реалізаторів, збір коштів від продажу незаконно виготовлених тютюнових виробів у торгівельних точках (кіосках).
Відповідно до плану злочинної діяльності, ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та іншими учасниками злочинної групи, відповідала за облік обсягу доставлених до місць збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів, їх реалізацію у торгівельних точках (кіосках) за вищевказаними адресами, проведення інвентаризацій з реалізаторами, акумулювання чорнової документації щодо збуту реалізаторами незаконно виготовлених тютюнових виробів, формування звітів щодо здійснених витрат за оренду приміщень, заробітної плати реалізаторам, щомісячних звітів про отримані доходи та здійснені витрати.
З метою конспірації своєї протиправної діяльності та унеможливлення викриття правоохоронними органами протиправної діяльності, мінімізуючи спілкування за допомогою відкритого телефонного зв`язку, ОСОБА_7 та іншими залученими ним особами для спілкування та листування між собою започатковано групи у мессенджері Signal, Telegram, Whatsapp, Viber, такі, як: «Штат Одессы», «Безопасность», «Расходы», «Заказы».
З початку 2022 року, точну дату та час досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_7 , отримав у користування від ТОВ «ЕКСПОЮГ» складські приміщення, розташовані за адресою: АДРЕСА_2 , де облаштував їх таємними підземними сховищами для зберігання незаконно виготовлених тютюнових виробів з метою подальшого збуту.
Так, у період 2022 - 2023 років, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено ОСОБА_7 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_8 , здійснив з метою подальшого збуту незаконне придбання у невстановлених слідством осіб та місці незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, зокрема: Сorsair у кількості 82 500 пачок, Golden Deer у кількості 114 000 пачок, Regina у кількості 4500 пачок, Marlboro у кількості 4290 пачок, Winston у кількості 21 160 пачок, Man у кількості 24 000 пачок, Brut у кількості 25 000 пачок, Rothmans у кількості 51 000 пачок, DB у кількості 520 пачок, Bond у кількості 500 пачок, Marshall у кількості 3010 пачок, Compliment у кількості 150 пачок, Lucky Strike у кількості 990 пачок, Lifa у кількості 710 пачок, Kvin у кількості 400 пачок, Witton у кількості 380 пачок, Palermo у кількості 1000 пачок, Director у кількості 122 000 пачок, Urta у кількості 1630 пачок, Ritm у кількості 3000 пачок, UT у кількості 150 пачок, Dove у кількості 580 пачок, Kent у кількості 500 пачок, Tifos у кількості 38 пачок, Pull у кількості 425 пачок, Selfie у кількості 130 пачок, Blue у кількості 2480 пачок, Dandy у кількості 500 пачок, Ashima у кількості 480 пачок, Армейские у кількості 640 пачок, Прима у кількості 360 пачок, Marvell у кількості 500 пачок, Nero у кількості 820 пачок, Parliament у кількості 450 пачок, LM у кількості 3000 пачок, JM у кількості 6000 пачок, тютюнові вироби розсипом марки Compliment, Bond та ін. у загальній кількості 14 740 пачок, тютюн для кальяну загальною вагою 75 кг., цигарки поштучно у загальній кількості 974 200 штук.
Продовжуючи злочинний умисел направлений на придбання, зберігання та збут незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, ОСОБА_7 , за попередньою змовою з ОСОБА_8 , у вищезазначений період часу з метою подальшого збуту здійснив придбання у невстановлених слідством осіб та місці незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, зокрема: Marlboro flavor plus - 18 коробок по 500 пачок в кожній, Marlboro king size - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Marlboro touch - 5 коробок по 500 пачок в кожній, JIN LING - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Basio White - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Basio RED - 11 коробок по 500 пачок в кожній, Marlboro micro - 2 коробки по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE King Size - 5 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE Super Slims - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT AMBER Super Slims - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Violet Super Slims - 1 коробка по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Menthol Super Slims - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE King Size 25 - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE Demi Slims 25 - 12 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE Demi Slims - 5 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT RED King Size - 4 коробки по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Violet Super Slims - 8 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Violet Turbo Demi Slims - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Lifa Classic Demi slims - 7 коробок по 500 пачок в кожній, Regina RED - 16 коробок по 500 пачок в кожній, Regina Blue - 8 коробок по 500 пачок в кожній, Ashima luxury super slims - 3 коробки по 500 пачок в кожній, Brut leader - 2 коробки по 500 пачок в кожній, Marshal Classik - 6 коробок по 500 пачок в кожній, KENT BLUE - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Ritm - 7 коробок по 750 пачок в кожній, THE KING king size - 4 коробки по 500 пачок в кожній, URTA filter slims - 3 коробки по 500 пачок в кожній, BRUT Black Slims - 5 коробок по 500 пачок в кожній, MARSHAL 100's - 1 коробка по 500 пачок в кожній, BRUT ROYAL - 2 коробки по 500 пачок в кожній, DESERT EVENING - 6 коробок по 500 пачок в кожній, Selfie RED - 11 коробок по 500 пачок в кожній, Selfie BLUE - 7 коробок по 500 пачок в кожній, BRUT WHITE Slims - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Golden Deer king size - 8 коробок по 500 пачок в кожній, Lifa Blue king size - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Man demi - 2 коробки по 500 пачок в кожній, MARVEL BLUE - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Focus American BLEND - 2 коробки по 500 пачок в кожній, PERFECT White - 1 коробка по 500 пачок в кожній, MILANO Superslims BLUE - 6 коробок по 500 пачок в кожній, MILANO Superslims Green - 3 коробки по 500 пачок в кожній, MILANO Superslims Silver - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Ashima luxury super slims - 1 коробка по 500 пачок в кожній, SOBRANIE golds - 7 коробок по 500 пачок в кожній, Lifa Strawberry - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Lifa menthol - 7 коробок по 500 пачок в кожній, LM Loft - 2 коробки по 500 пачок в кожній, Kyiv classic - 3 коробки по 500 пачок в кожній, CORSAIR RED - 4 коробки по 500 пачок в кожній, DB comfort - 2 коробки по 500 пачок в кожній, KANSAS - 9 коробок по 500 пачок в кожній, BRUT Leader - 1 коробка по 500 пачок в кожній, OSKAR RED - 7 коробок по 500 пачок в кожній, JM Black - 1 коробка по 500 пачок в кожній, MARVEL BLUE DEMI RC - 3 коробки по 500 пачок в кожній, ГУЦУЛЬСЬКІ - 3 коробки по 750 пачок в кожній, SELFIE special - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Marble - 3 коробки по 500 пачок в кожній, CAMEL - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Winston BLUE - 2 коробки по 500 пачок в кожній, DIRECTOR King size - 3 коробки по 500 пачок в кожній, Lifa RED - 3 коробки по 500 пачок в кожній, SOPRANO special white - 2 коробки по 500 пачок в кожній, LUCKY STRIKE RED - 7 коробок по 500 пачок в кожній, Rothmans king size - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Winston XS - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Winston XS Impulse - 4 коробки по 500 пачок в кожній, MILANO super slims green - 1 коробка по 500 пачок в кожній, URTA Mint Slims - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Rothmans royals - 2 коробки по 500 пачок в кожній, Mustang RED demi - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Mustang Black demi - 2 коробки по 500 пачок в кожній, тютюнові вироби - цигарки без марок акцизного податку розсипом різних марок у загальній кількості 38355 (тридцять вісім тисяч триста п`ятдесят п`ять) пачок, цигарки поштучно у кількості 15100 штук, які поміщено в 4 картонні коробки, а також 660 електронних цигарок, які поміщено в 3 картонні коробки.
Придбані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 незаконно виготовлені тютюнові вироби без марок акцизного податку, ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 , з використанням транспортних засобів марки «Mercedes-Benz Sprinter 216 CDI», д.н.з. НОМЕР_1 , «Volkswagen Caddy», д.н.з. НОМЕР_2 , «Hyundai H200», д.н.з. НОМЕР_3 , «Dodge Sprinter» д.н.з. НОМЕР_4 , «Ford Transit» НОМЕР_5 транспортували до підземних сховищ, розміщених у складських приміщеннях, розташованих, за адресою: АДРЕСА_2 , для подальшого зберігання з метою збуту.
Вилучені 04.10.2023 у ході обшуків тютюнові вироби за адресами: АДРЕСА_3 не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Таким чином, придбані у 2022 - 2023 році (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) незаконно виготовлені тютюнові вироби без марок акцизного податку ОСОБА_7 , ОСОБА_8 а також залучені ними особи зберігали з метою збуту за адресою: АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 по 04.10.2023, поки їх діяльність не було викрито.
У подальшому, відповідно до визначених ролей, ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів у період 2022 - 2023 років уклали договори оренди з власниками приміщень (торгових кіосків) за наступними адресами.
Так, ОСОБА_9 уклав договори оренди приміщень (кіосків), розташованих у м. Одеса, зокрема: договір оренди приміщення від 16.12.2022 розташованого за адресою: АДРЕСА_5 , договір оренди від 21.03.2023 розташованого за адресою: АДРЕСА_6 , договір оренди від 21.04.2023 розташованого за адресою: АДРЕСА_7 , договір оренди кіоску № НОМЕР_12 від 01.09.2023 розташованого за адресою: АДРЕСА_8 , а також 19.12.2022 отримав у користування у невстановлених осіб кіоск за адресою: АДРЕСА_9 .
Також, ОСОБА_11 уклав 01.09.2023 договір оренди кіоску №2014, розташованого за адресою: АДРЕСА_8 .
Також, ОСОБА_13 , уклав договори оренди приміщень (кіосків), розташованих у м. Одеса, зокрема: договір оренди кіоску №2036 від 30.09.2022 розташованого за адресою: АДРЕСА_8 , та договір оренди кіоску від 01.04.2023 розташованого за адресою: АДРЕСА_7 .
У період 2022- 2023 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 здійснили транспортування із місць зберігання до місць збуту незаконно виготовлені тютюнові вироби.
У подальшому, ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 у період 2022-2023 років на платній основі, без відповідного оформлення трудових відносин, залучили осіб до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів через торгові павільйони (кіоски), розташовані за наступними адресами: АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_27, а також АДРЕСА_15 , не роз`яснюючи останнім обставини придбання вказаних тютюнових виробів та незаконність їх походження, у подальшому контролював їх роботу, здійснював збір отриманих коштів від збуту таких товарів за вказаними адресами та здійснював виплату заробітної плати з незаконно отриманих доходів.
Зокрема ОСОБА_9 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_14 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_10 , ОСОБА_15 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_16 , а також ОСОБА_16 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_13 .
Також, ОСОБА_13 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_17 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_17 , а також ОСОБА_18 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_18 .
Також, ОСОБА_10 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_19 , визначивши його робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_12 , а також ОСОБА_20 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_14 .
Також, ОСОБА_11 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , визначивши їх робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_19 , а також ОСОБА_23 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_20 .
Крім того, ОСОБА_12 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_24 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_15 .
У період 2022- 2023 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , з використанням вищевказаних транспортних засобів здійснили транспортування з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів із місць зберігання до місць їх збуту, зокрема ОСОБА_9 до торгових павільйонів (кіосків), розташованих за наступними адресами: АДРЕСА_10 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_8 , кіоск № НОМЕР_12, АДРЕСА_13 , ОСОБА_13 за адресами: АДРЕСА_21 , кіоск № НОМЕР_13, ОСОБА_11 за адресою: АДРЕСА_19 , ОСОБА_10 за адресами: АДРЕСА_12 , АДРЕСА_14 , ОСОБА_12 за адресою: АДРЕСА_15 , з яких у вказаний період залученими особами здійснювався роздрібний збут незаконно виготовлених тютюнових виробів населенню.
При цьому ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , у період 2022 - 2023 років, яким відповідно до попередніх домовленостей з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , було довірено контроль за здійсненням збуту тютюнових виробів у кіосках, доставку товару та інкасацію, отримуючи від реалізаторів вказаних кіосків грошові кошти, одержані внаслідок збуту у роздріб населенню незаконно виготовлених тютюнових виробів, передавали вказані кошти безпосередньо ОСОБА_8 та ОСОБА_7 .
У вказаний період часу ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , та іншими учасниками злочинної групи, усвідомлюючи протиправність своїх дій, отримувала від реалізаторів торгівельних точок (кіосків) за вищевказаними адресами відомості щодо обсягів надходження незаконно виготовлених тютюнових виробів та їх подальшої реалізації у формі щоденних звітів, у подальшому узагальнювала вказані відомості та формувала щомісячні звіти про отримані доходи та здійснені витрати, вела облік здійснених видатків щодо сплати орендної плати, виплати заробітної плати реалізаторам, здійснювала інвентаризацію на торгових точках з метою забезпечення фінансового контролю за реалізаторами.
Так, ОСОБА_4 у вказаний період отримувала від реалізаторів чорнову документацію з приводу реалізованих незаконно виготовлених тютюнових виробів у поштоматі ТОВ «Нова Пошта» за адресою: Одеська область, Одеська область, місто Одеса, вулиця Пішонівська 26/2, а також у відділенні ТОВ «Нова Пошта» за адресою: Одеська область, Одеська область, місто Одеса, вулиця Ніжинська 37, використовуючи при цьому вигадані реквізити отримувача « ОСОБА_25 », а також спеціально придбаний мобільний телефон з сім карткою за номером НОМЕР_6 , яку переміщувала до адреси свого проживання: АДРЕСА_1 , з метою приховування кримінального правопорушення, чим вчинила пособництво у незаконному придбанні з метою збуту, зберіганні з цією метою, збуті та транспортуванні з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, шляхом сприяння приховуванню кримінального правопорушення.
Вилучені у ході обшуку у вказаних кіосках тютюнові вироби не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Продовжуючи свій злочинний умисел у період 2023 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та залучені ними особи здійснили придбання у невстановлених слідством осіб незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, а саме: цигарки марки «Jin Ling» у загальній кількості 4000 пачок, «Lifa» у загальній кількості 12500 пачок, «Marvel» у загальній кількості 4000 пачок, «Compliment» у загальній кількості 3360 пачок.
З метою забезпечення діяльності кіосків, ОСОБА_11 , діючи за попередньою змовою з вказаними особами, використовуючи транспортний засіб марки «Mercedes-Benz Sprinter 216 СDI», реєстраційний номер НОМЕР_7 , який перебуває у власності ОСОБА_9 , здійснив 06.08.2023 транспортування з метою збуту придбаних незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, а саме: цигарки марки «Jin Ling» у загальній кількості 4000 пачок, «Lifa» у загальній кількості 12500 пачок, «Marvel» у загальній кількості 4000 пачок, «Compliment» у загальній кількості 3360 пачок, діяльність яких було припинено правоохоронними органами.
Вилучені 06.08.2023 у ході обшуку транспортного засобу марки «Mercedes-Benz Sprinter 216 СDI», реєстраційний номер НОМЕР_7 , не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Незважаючи на те, що правоохоронними органами неодноразово упродовж 2023 року припинялась протиправна діяльність ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , а також залучених ними осіб щодо незаконного придбання з метою збуту, транспортування, зберігання з цією метою та збут на території м. Одеси та Одеської області незаконно виготовлених підакцизних товарів, вищезазначена група осіб продовжила вчинення кримінального правопорушення, за наступних обставин.
Так, у липні - серпні 2023 року, більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою з іншими учасниками групи, використовуючи платіжну систему «Binance», здійснили придбання у невстановлених досудовим розслідуванням осіб з Республіки Пакистан незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку різних найменувань, з метою подальшого збуту.
З метою збуту на території України придбаних у Республіці Пакистан тютюнових виробів, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою з іншими учасниками групи, організував їх незаконне переміщення у контейнері № НОМЕР_14 через митний кордон України, зазначивши отримувача товару ПП «СПЕЦСЕРВІСГРУПП» (код ЄДРПОУ 35873276).
Так, під час проведення 24.11.2023 обшуку у контейнері № НОМЕР_14, розташованого за адресою: АДРЕСА_22 , виявлено та вилучено наступні незаконно виготовлені тютюнові вироби без марок акцизного податку України, а саме: «Gold 22 blue» в кількості 2000 пачок, «Navy» в кількості 500 пачок, «Kingdom» в кількості 15870 пачок, «Cosmos» в кількості 13000 пачок, «Clegance» в кількості 92000 пачок, «Contintnt» в кількості 4000 пачок, «Cosmos rad» в кількості 7000 пачок, «Corsair» в кількості 15000 пачок, «Mens bild» в кількості 16500 пачок, «King» в кількості 12500 пачок, «Neko» в кількості 6000 пачок, «Conkad» в кількості 500 пачок, «Forman» в кількості 500 пачок, «Bahman» в кількості 32000 пачок, «Miles» в кількості 500 пачок, «Sutmarine silver» в кількості 500 пачок, «Betli» кількості 500 пачок, «Mens llacr» в кількості 990 пачок, «Alhama» в кількості 1500 пачок, «Crome» в кількості 500 пачок, «Crem» в кількості 500 пачок, «Smart» в кількості 15500 пачок, «Darver» в кількості 500 пачок, «Lucries» в кількості 500 пачок, «Lonng» в кількості 500 пачок, «MG» в кількості 500 пачок, «Miami» в кількості 5500 пачок, «Fisher» в кількості 3500 пачок, «Time» в кількості 25000 пачок, «Ice cafe» в кількості 500 пачок, «Selfie» в кількості 4500 пачок, «Manchester» в кількості 17000 пачок, «Smart Blue» в кількості 2000 пачок, «Mind» в кількості 500 пачок, «Ella» в кількості 4500 пачок, «Burton» в кількості 500 пачок, «West Crester» в кількості 8500 пачок, «1970» в кількості 32500 пачок, «Bon» в кількості 500 пачок, «1970 Blue» в кількості 11000 пачок, «UNITED» в кількості 420 пачок, «Kington red» в кількості 1000 пачок, тютюнові вироби без марок акцизного податку України різних найменувань у загальній кількості 43650 пачок.
Вилучені 24.11.2023 у ході обшуку вказаного контейнеру № НОМЕР_14 тютюнові вироби не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Так, ОСОБА_4 , не маючи відповідних ліцензій на оптову та роздрібну торгівлю тютюновими виробами, діючи умисно, всупереч положень Податкового кодексу України, Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення», діючи за попередньою змовою групою осіб, здійснила пособництво у незаконному придбанні з метою збуту, зберіганні з цією метою, збуті та транспортуванні з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, шляхом сприяння приховуванню кримінального правопорушення.
ІІ. Позиція учасників судового засідання
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
Захисник та підозрюваний заперечували проти задоволення клопотання з посиланням на відсутність процесуальних ризиків та просили застосувати особисте зобов`язання. Водночас, у разі застосування застави просили встановити її розмір в мінімальному обсязі через відсутність процесуальних ризиків, тяжкий матеріальний стан підозрюваної.
ІІІ. Мотиви слідчого судді
3.1 Вислухавши доводи учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.
3.2. Норми кримінального процесуального закону, якими керується слідчий суддя
Застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків. Можливість застосування застави щодо особи, стосовно якої застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, може бути визначена в ухвалі слідчого судді, суду у випадках, передбачених частинами третьою або четвертою статті 183 цього Кодексу.
Кримінальний процесуальний закон під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, передбачає можливість покладення на обвинуваченого одного або кількох обов`язків, визначених ч. 5 ст. 194 КПК України.
Зазначені обов`язки можуть бути покладені на підозрюваного на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому ст. 199 КПК України, яка регулює порядок продовження строку тримання під вартою (ч. 7 ст. 194 КПК України).
Зокрема, ч. 2 ст. 177 КПК України передбачає, що слідчий суддя має встановити: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України.
Згідно з визначеним Європейським судом прав людини поняття, обґрунтована підозра - це добровільне припущення про вчинення особою певного діяння, ґрунтується на об`єктивних відомостях, які можна перевірити у судовому розгляді та які спонукали б неупереджену та розумну людину вдатися до практичних дій, щоб з`ясувати, чи є така підозра обґрунтованою.
Підозра, виходячи з постанови Судової палати у кримінальних справах Верховного Суду України від 24.11.2016р. № 5 - 328 кс 16, є обґрунтованим припущенням про вчинення особою кримінального правопорушення.
У відповідності до норм КПК України, на даному етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду провадження по суті, а саме питань пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи не винною у вчиненні злочину.
3.3. Обставини, встановлені слідчим суддею
24.04.2024 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру за ч.2 ст. 28 ч. 1 ст. 204 КК України, а саме у пособництві в незаконному придбанні з метою збуту, зберіганні з цією метою, збуті та транспортуванні з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів, вчиненому за попередньою змовою групою осіб.
3.4. Оцінка обґрунтованості підозри
Оцінюючи обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінальних правопорушень за наведених у повідомленні про підозру обставин, слідчий суддя керується стандартом доказування «обґрунтована підозра». Цей стандарт є менш суворим у порівнянні зі стандартом доказування «поза розумним сумнівом», який застосовується під час розгляду висунутого особі обвинувачення по суті, та не передбачає оцінку доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні злочину.
Як зазначав Європейський Суд з прав людини у рішеннях «Фокс, Кемпбел і Гартлі проти Сполученого Королівства», «Нечипорук та Йонкало проти України» під обґрунтованою підозрою Європейський суд розуміє існуючі факти або інформацію, яка може переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити кримінальне правопорушення. Отже, факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи висунення обвинувачення особі, але вони мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування та застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
На підставі оцінки сукупності наведених прокурором фактів та обставин суд лише визначає, що причетність тієї чи іншої особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї запобіжного заходу.
На переконання слідчого судді, наведені прокурором обставини та надані на їх підтвердження матеріали свідчать про існування достатніх підстав вважати, що сталися події зазначених кримінальних правопорушень, які дали підстави для повідомлення ОСОБА_4 про підозру, та останній має зв`язок з цими подіями.
Такі висновки слідчого судді підтверджуються наданими прокурором матеріалами, зокрема:
- протокол обшуку від 12.07.2023 за адресою: АДРЕСА_23 , за місцем проживання ОСОБА_7 , у ході якого вилучено використовуваний останнім мобільний телефон Iphone 14 Pro, серійний номер НОМЕР_8 ;
- протокол огляду мобільного телефону Iphone 14 Pro, серійний номер НОМЕР_8 , вилученого 12.07.2023 за адресою проживання ОСОБА_7 , в ході якого виявлено відомості, що свідчать про організацію ним діяльності незаконної мережі, яка складається приблизно із 50 точок із реалізації контрафактних тютюнових виробів без марок акцизного податку на території Одеської області, а саме:
обмін повідомленнями, зображеннями тютюнових виробів без марок акцизного податку, голосовими повідомленнями в месенджерах Signal, Telegram Whatsapp, Viber, з ОСОБА_8 та іншими задіяними ним до вчинення злочину особами, щодо транспортування товарів, їх зберігання та подальшого збуту;
обмін повідомленнями із вищевказаними особами щодо отриманих доходів від злочинної діяльності та розподілу між учасниками злочинної групи, в розрізі по місяцям;
обмін повідомленнями із вищевказаними особами щодо розподілу обов`язків пов`язаних із контролем (транспортування товару, збір каси, організація оплати орендної плати за кіоски, контроль продавців) діяльності мережі кіосків за принципом територіальності АДРЕСА_3 ;
обмін повідомленнями з вищевказаними особами щодо сплати коштів постачальникам підакцизних товарів, у тому числі за допомогою платіжних систем Binance, Wise;
обмін повідомленнями з вищевказаними особами щодо зберігання підакцизних товарів за адресами: АДРЕСА_2 ;
- протокол обшуку від 04.10.2023 за адресою: АДРЕСА_3 , у ході якого вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку у кількості приблизно 500 коробів, які згідно проведеної експертизи не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол обшуку від 04.10.2023 за адресою: АДРЕСА_3 у ході якого вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку у кількості приблизно 1200 коробів, які згідно проведеної експертизи не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол допиту свідка ОСОБА_26 , який надав показання про те, що здійснював продаж картонних коробок ОСОБА_7 , який за вказану продукцію здійснював в його адресу перерахування безготівкових коштів. Згідно протоколу огляду телефону ОСОБА_7 , вказані коробки, придбані у ОСОБА_26 , використовувались для зберігання тютюнових виробів без марок акцизного податку України;
- протоколи обшуків, проведених протягом 2023 року, торгових павільйонів (кіосків), розташованих за наступними адресами: АДРЕСА_10 , АДРЕСА_28 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_29, а також АДРЕСА_15 , у ході яких вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку, які згідно проведених експертиз не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол обшуку від 19.03.2024 за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем проживання ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , у хо ді якого вилучено мобільні термінали систем зв`язку ZTE Blade A51, S/N НОМЕР_9 , iPhone 12 Pro Max, S/N НОМЕР_10 , чорнові записи, документи щодо перобліку торгових точок на 171 аркуші;
- огляд мобільного телефону ZTE Blade A51, S/N НОМЕР_9 , вилученого 19.03.2024, за адресою проживання ОСОБА_4 , в ході якого виявлено відомості, що свідчать про організацію роботи яка направлена на ведення бухгалтерського обліку тютюнових виробів на місцях реалізації підакцизної групи товарів, а саме цигарок без марок акцизного податку, виручки готівкових коштів за реалізацію цигарок, ведення звіту, щодо витрат готівкових коштів за оренду приміщень, заробітної плати реалізаторам торгівельних павільйонів, та акумулювання щомісячних звітів про дохід та витрати:
?обмін повідомленнями, зображеннями тютюнових виробів без марок акцизного податку України, голосовими повідомленнями в месенджері Telegram, з особами які є реалізаторами торгівельних павільйонів, які в свою чергу, на вказівку ОСОБА_4 , здійснюють переоблік тютюнових виробів торгівельного павільйону, щоденне звітування з пересиланням чорнових записів, щодо продажу тютюнових виробів з вказанням їх найменування та кількістю реалізованих;
?обмін зображеннями квитанцій щодо відправлення чорнових записів Новою Поштою в месенджері Telegram, з особами які є реалізаторами торгівельних павільйонів;
?обмін повідомленнями, зображеннями чорнових записів, голосовими повідомленнями в месенджері Telegram, з особами які відповідальні за поставку тютюнових виробів до місць їх реалізації та звітування про отримані звіти від реалізаторів тютюнових виробів, отриманих коштів, та переміщення тютюнових виробів з одного торгівельного місця до іншого;
?у « Галереї » телефону містяться фото знімки чорнових записів, щодо переобліку тютюнових виробів та щоденних звітів з серпня 2023 року, які містять дату, місце розташування торгівельного павільйону та маркування тютюнових виробів з вказанням кількості реалізованих;
?у « Галереї » телефону та у листуванні в месенджері Telegram містяться фото знімки пересланих квитанцій Нової Пошти, щодо відправлення чорнових записів від реалізаторів торгівельних павільйонів на ім`я ОСОБА_25 (моб.тел. НОМЕР_6 );
?у мобільному додатку Нова Пошта в особистому кабінеті ОСОБА_25 НОМЕР_6 , значились не отримані поштові відправлення у кількості 7 штук, які знаходились у поштоматі біля будинку проживання ОСОБА_4 та одне відправлення у відділенні Нової Пошти.
- огляд мобільного телефону iPhone 12 Pro Max, S/N НОМЕР_10 , вилученого 19.03.2024, за адресою проживання ОСОБА_4 , в ході якого виявлено відомості, що свідчать про організацію роботи яка направлена на ведення бухгалтерського обліку тютюнових виробів на місцях реалізації підакцизної групи товарів, а саме цигарок без марок акцизного податку, виручки готівкових коштів за реалізацію цигарок, ведення звіту, щодо витрат готівкових коштів за оренду приміщень, заробітної плати реалізаторам торгівельних павільйонів, та акумулювання щомісячних звітів про дохід та витрати.
?обмін повідомленнями, зображеннями чорнових записів, голосовими повідомленнями в месенджері Telegram, з абонентом « ОСОБА_28 » ( ОСОБА_29 ), щодо контролю ведення бухгалтерського обліку реалізації тютюнових виробів, пересилання щомісячного звіту з вказанням витрат на оренду, бензин, пошта, охорона та інше. Повідомлення щодо переліку тютюнових виробів з вказанням кількості та іх переміщення до місць реалізації. Голосові повідомлення, щодо отримання поради за якими цінами здійснювати реалізацію тютюнових виробів;
?обмін повідомленнями в месенджері Telegram, з абонентом « ОСОБА_30 » ( ОСОБА_31 ), щодо переобліку торгівельного павільйону розташованого у м. Чорноморськ на ринку «Вечірній» та інформаційні повідомлення, щодо залишених документів у консьєржа;
?обмін повідомленнями, зображеннями чорнових записів в месенджері Telegram, з абонентом « ОСОБА_32 », щодо ведення обліку переміщених на реалізованих тютюнових виробів у Полтаві. Пересилання чорнових записів з вказанням дати, місць реалізації, найменуванням тютюнових виробів та іх кількістю реалізованих;
?у «Галереї» телефону містяться фото знімки чорнових записів, щодо переобліку тютюнових виробів та щоденних звітів з листопада 2023 року, які містять дату, місце розташування торгівельного павільйону та маркування тютюнових виробів з вказанням кількості реалізованих;
- огляд чорнових записів вилучених 19.03.2024, за адресою проживання ОСОБА_4 , які містяться у вище перерахованих телефонах в листуваннях з реалізаторами торгівельних павільйонів (чорнові записи містять найменування тютюнових виробів, з вказанням їх реалізованої кількості, дати та місць реалізації);
- протокол обшуку від 19.03.2024 за адресою: АДРЕСА_25 у ході якого вилучено 7 конвертів відправлень на ім`я ОСОБА_25 НОМЕР_6 , від реалізаторів торгівельних павільйонів з чорновими записами, які містять найменування тютюнових виробів, з вказанням їх реалізованої кількості, дати та місць реалізації;
- протокол обшуку від 19.03.2024 за адресою: АДРЕСА_26 , у відділенні Нової Пошти у ході якого вилучено один конверт на ім`я ОСОБА_25 НОМЕР_6 відправлений від реалізатора торгівельного павільйону з чорновими записами, які містять найменування тютюнових виробів, з вказанням їх реалізованої кількості, дати та місць реалізації;
Відомості, які містяться у наведених матеріалах, узгоджуються з обставинами, зазначеними у повідомленні про підозру, підтверджують їх, та у своїй сукупності дають вагомі підстави для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 287 ч.2 ч. 1 ст. 204 КК України.
Слід наголосити, що стандарт доказування «обґрунтована підозра» обмежує міру, до якої слідчий суддя може оцінювати обставини, відомості про які надані сторонами. Ті докази, які б під час судового розгляду могли б бути приводом для розумного сумніву, під час оцінки обґрунтованості підозри не переконують слідчого суддю в іншому.
3.5. Щодо наявності ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України
Ризиком у контексті кримінального провадження є певна ступінь можливості, що особа вдасться до вчинків, які будуть перешкоджати досудовому розслідуванню та судовому розгляду або ж створять загрозу суспільству. Слідчий суддя, оцінюючи вірогідність такої поведінки підозрюваного, має дійти обґрунтованого висновку про високу ступінь ймовірності позапроцесуальних дій зазначеної особи.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Клішин проти України» наявність кожного ризику повинна носити не абстрактний, а конкретний характер та доводитися відповідними доказами.
Обґрунтовуючи клопотання, прокурор послався на існування ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, отже слідчий суддя має оцінити їх наявність, зокрема:
- переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду;
- незаконно впливати на свідків, експерта у цьому ж кримінальному провадженні;
3.6. Щодо ризику переховуватись від органів досудового розслідування та суду
Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи прокурора про те, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке згідно класифікації, передбаченої ст. 12 КК України, належить до нетяжких злочинів.
На переконання слідчого судді, очікування можливого суворого покарання саме по собі може бути реальним мотивом та підставою для підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування чи суду. Це твердження узгоджується з позицією Європейського суду з прав людини, який зазначав, що суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування (п. 80 рішення у справі «Ілійков проти Болгарії»).
Разом з тим, сама лише тяжкість кримінального правопорушення та суворість можливого покарання без врахування інших факторів не є достатньою підставою для висновку про наявність такого ризику.
Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи прокурора про те, що підозрюваний впродовж значного періоду часу займається діяльністю, пов`язаною з придбанням з метою збуту, зберіганням із цією метою, транспортуванням з метою збуту та збутом незаконно виготовлених підакцизних товарів. Це зумовлює наявність широкого кола впливових зв`язків у нього.
Зазначені обставини свідчать про те, що підозрюваний може переховуватися з огляду на покарання, яке загрожує у разі визнання його винним у вчиненні інкримінованого правопорушення. Майновий стан підозрюваного та наявність у нього впливого кола зв`язків свідчать про реальну можливість впродовж тривалого часу ухилятися від кримінальної відповідальності, та в такий спосіб переховуватись від органів досудового розслідування та суду. Крім того, підозрюваний проживає в орендованом житлі.
Наведені обставини у своїй сукупності свідчать про обґрунтованість доводів прокурора щодо існування зазначеного ризику.
В той же час з врахуванням ступеню тяжкості інкримінованого правопорушення, а також міцності соціальних зв`язків зазначений ризик не є високим.
3.7. Щодо ризику незаконно впливати на свідків, експертів у кримінальному провадженні
Під час оцінки цього ризику слідчий суддя виходить з того, що:
- по-перше, показання свідків, як тих, що вже допитані в ході досудового розслідування, так і тих, які можуть бути допитані у подальшому, є процесуальними джерелами доказів (ч. 2 ст. 84 КПК України) та можуть мати важливе значення в контексті предмету доказування у цьому кримінальному провадженні;
- по-друге, встановлена кримінальним процесуальним законом процедура отримання показань свідків передбачає безпосереднє сприйняття їх судом у судовому засіданні (ст. 23, 224 КПК України). Отже, ризик впливу на свідків існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при зібранні доказів, а й продовжує існувати на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом показань від свідків та дослідження їх судом.
Наведені обставини свідчать про обґрунтованість доводів прокурора в частині наявності ризику незаконного впливу на свідків та експертів у цьому кримінальному провадженні.
Наявність зазначеного ризику обґрунтовується характером та обставинами вчинення інкримінованої ОСОБА_4 злочину, зокрема, залучення на окремих його етапах інших осіб, використання певних зв`язків. Викладене свідчить про існування ризику впливу на цих осіб з боку підозрюваного з метою підбурювання їх до дачі неправдивих показань.
Зазначений ризик є несуттєвим.
3.8 Щодо можливого застосування іншого запобіжного заходу
При вирішенні питання щодо обрання запобіжного заходу підозрюваному необхідно врахувати, що жоден з більш м`яких запобіжних заходів не може запобігти зазначеним ризикам.
Так, особисте зобов`язання не може бути застосовано у цій категорії справ.
3.9. Висновки слідчого судді
Слідчий суддя враховує, практику Європейського суду з прав людини, суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Забезпечення таких стандартів, як підкреслює Європейський суду з прав людини, вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.
Розмір застави щодо особи, підозрюваної у вчиненні не тяжкого злочину - визначається у межах від одного до двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Враховуючи вищевикладені процесуальні ризики, а також відомості про особу ОСОБА_4 , її майновий стан, вважаю, що застава у розмірі 15 розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб є достатньою для забезпечення виконання підозрюваною її процесуальних обов`язків. При цьому слід покласти на підозрюваного процесуальні обов`язки, передбачені ч.5 ст.194 КПК України, які слідчий суддя конкретизує з врахуванням вимог КПК України.
З врахуванням розміру застосованої застави, а також меншої кількості обов`язків та їх формулювання, клопотання детектива підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 176-178, 182, 193, 194 КПК України, -
У Х В А Л И В :
Клопотання детектива Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_4 - задовольнити частково.
Застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді застави у сумі 15 розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб у сумі 45 420 (сорок п`ять тисяч чотириста двадцять) гривень, яку необхідно внести на призначений для цього депозитний рахунок територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеської області.
Роз`яснити підозрюваному, що він або заставодавець мають право у будь який момент внести заставу на розрахунковий рахунок № НОМЕР_11 , код отримувача (ЄДРПОУ) - 26302945, банк отримувача - ДКСУ м.Київ, отримувач - Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Одеській області.
Покласти на підозрюваної ОСОБА_4 наступні процесуальні обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України, а саме:
-не відлучатися із міста Одеса без дозволу слідчого, прокурора або суду;
-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
-утримуватися від спілкування із ішими підозрюваними, свідками у даному кримінальному провадженні, що визначені слідчим або прокурором;
-здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Визначені обов`язки покладаються на ОСОБА_4 строком до 18.05.2024 року включно. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора у порядку, передбаченому ст. 199 КПК України.
Роз`яснити підозрюваній ОСОБА_4 що підозрювана не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язана внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. Зазначені дії можуть бути здійснені пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, якщо на момент їх здійснення не буде прийнято рішення про зміну запобіжного заходу. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо особи, яка не тримається під вартою, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок підозрювана, обвинувачена, заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.
Відповідно до ч. ч. 8, 10, 11 ст. 182 КПК України, у разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрювана, обвинувачена, будучи належним чином повідомленою не з`явиться за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомить про причини своєї неявки, або якщо порушить інші покладені на неї при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору. У разі звернення застави в дохід держави слідчий суддя, суд вирішує питання про застосування до підозрюваної, обвинуваченої запобіжного заходу у вигляді застави у більшому розмірі або іншого запобіжного заходу з урахуванням положень ч. 7 ст. 194 КПК України. Застава внесена підозрюваною, обвинуваченою, може бути повністю або частково звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень. Застава внесена заставодавцем, може бути звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень тільки за його згодою.
Контроль за виконанням ухвали слідчого судді покласти на прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 .
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її проголошення.
Апеляційна скарга, на ухвалу слідчого судді може бути подана до Одеського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118617495 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні