У Х В А Л А
про витребування доказів
м. Вінниця
25 квітня 2024 р. Справа № 120/17776/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді:Крапівницької Н. Л.,
розглянувши матеріали справи
за позовом ОСОБА_1
до Управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації
про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій відповідача щодо припинення виплати допомоги на проживання, як внутрішньо переміщеній особі.
Ухвалою суду від 01.12.2023 відкрито провадження в справі, розгляд справи вирішено здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в справі матеріалами.
У встановлений судом строк відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечує щодо задоволення даного позову.
Ознайомившись з доводами позовної заяви, розглянувши матеріали справи, суд приходить до висновку про неможливість вирішити справу на підставі наявних доказів та про необхідність витребування додаткових доказів, при цьому суд зауважує таке.
Так, обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, її що взято на облік як внутрішньо переміщену особу, що підтверджується довідкою від 30.03.2022 року № 513-7000042498 виданою структурним підрозділом з питань соціального захисту населення Барської міської ради. Вказує, що їй призначено допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам на відповідно до Порядку затвердженого постановою КМУ №332 від 20.03.2022року, а саме на підставі: внутрішньо переміщеним особам, у яких житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження і які подали до 20 травня 2022 р. заявку на відшкодування відповідних втрат, зокрема засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія). Однак, починаючи з березня 2023 таку виплату такої допомоги припинено.
В свою чергу, відповідач не заперечує того факту, що у позивача зруйноване житло та вказує що дані обставини підтверджено повідомленням з Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), однак вказує, що Управлінням поновлювалася виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі гр. ОСОБА_1 з 01.04.2023 року по 31.01.2024 року, однак 13.09.2023 року Міністерством соціальної політики України здійснено знову масовий перерахунок та автоматично припинено виплату допомоги на проживання гр. ОСОБА_1 у зв`язку з виключенням територіальної громади (смт. Гостомель) з переліку громад де ведуться бойові дії, а в реєстрі пошкодженого/знищеного нерухомого майна відомостей не знайдено.
Ухвалою від 11.04.2024 у відповідача витребувано додаткові докази.
23.04.2024 на адресу суд надійшли витребувані судом докази, а також відповідач подав клопотання про витребування додаткових доказів у Міністерства соціальної політики. В обгрунтування вказав, що Мінсоцполітики припинило виплату допомоги на проживання позивачці ОСОБА_1 , що призначена відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 332 у зв`язку з виключенням територіальної громади з переліку громад де ведуться бойові дії, а в реєстрі пошкодженого/знищеного нерухомого майна відомостей не знайдено.
З метою об`єктивного та повного прийняття рішення по даній справі, з урахуванням тих обставин, що Управління не має доступу до реєстру пошкодженого та знищеного майна, а позивачем не надано витягу з реєстру пошкодженого та знищеного майна, а також з урахуванням того, що виплату допомоги позивачці припиняло Мінсоцполітики є необхідність витребувати в Міністерства соціальної політики України інформацію про причини блокування виплати допомоги на проживання позивачу, а також інформацію про наявність зруйнованого житла позивачки гр. ОСОБА_1 в реєстрі пошкодженого та знищеного майна, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .
При цьому, суд звертає увагу, що позивач наголошує на тому, що вона має право на таку допомогу як внутрішньо переміщеним особам, у яких житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження і які подали до 20 травня 2022 р. заявку на відшкодування відповідних втрат, зокрема засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія). До матеріалів справи позивачем долучено скріншот з порталу Дія, відповідно до якого ОСОБА_1 подала повідомлення про пошкоджене або втрачене нерухоме майно від 30.03.2022.
Положенням ч. 4 ст. 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Суд зауважує, що відсутність в матеріалах справи відомостей про підставу призначення допомоги як внтурішньо переміщеній особі ( з посиланням на відповідний пункт нормативно правового акту), а також відомості про дату зняття ОСОБА_1 з обліку як внутрішньо переміщеної особи, відомостей про виключення територіальної громади з якої позивач перемістилась з переліку громад, де ведуться бойові дії або тимчасово окуповані Російською Федерацією, та інформацію про причини блокування виплати допомоги на проживання позивачу, а також інформацію про наявність зруйнованого житла позивачки гр. ОСОБА_1 в реєстрі пошкодженого та знищеного майна, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , перешкоджає суду належно розглянути та вирішити справу.
Крім того, відповідач вказує, що Управлінням вже неодноразово приймалося рішення про відновлення допомоги на проживання позивачу, однак Міністерство соціальної політики України припиняє виплату автоматично, у зв`язку з виключенням територіальної громади (смт. Гостомель) з переліку територіальних громад, де ведуться бойові дії, а в реєстрі пошкодженого/знищеного нерухомого майна відомостей не знайдено, а тому суд вважає. За необхідне зобов`язати відповідача надати письмові пояснення, щодо вчинення останнім дій стосовно відновлення виплати допомоги, надати відомості чи звертався відповідач до Міністерства соціальної політики України за роз`ясненнями щодо припинення такої виплати.
Відтак, відсутність відповідних доказів унеможливить постановлення в справі законного та обґрунтованого рішення, якщо за наслідком її розгляду суд прийде до висновку про обґрунтованість доводів позивача.
Таким чином, суд приходить до висновку про необхідність витребування у Міністерства соціальної політики України вищевказаних доказів з письмовими поясненнями щодо підстав призначення допомоги, підстав припинення такої допомоги.
Згідно з ч. 3 ст. 80 КАС України, про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Керуючись ст.ст. 80, 248, 256 КАС України, -
У Х В А Л И В :
Клопотання відповідача задовольнити.
Витребувати в Міністерства соціальної політики України:
- відомості про підставу призначення допомоги ОСОБА_1 як внтурішньо переміщеній особі (з посиланням на відповідний пункт нормативно правового акту), а також відомості про дату зняття ОСОБА_1 з обліку як внутрішньо переміщеної особи;
- відомості про виключення територіальної громади з якої позивач перемістилась з переліку громад, де ведуться бойові дії або тимчасово окуповані Російською Федерацією'
- інформацію про причини блокування виплати допомоги на проживання позивачу, а також інформацію про наявність зруйнованого житла позивачки гр. ОСОБА_1 в реєстрі пошкодженого та знищеного майна, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 ;
- письмові пояснення щодо підстав призначення допомоги, підстав припинення такої допомоги, з урахування того, що ОСОБА_1 наголошує на тому, що вона має право на таку допомогу як внутрішньо переміщеним особам, у яких житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження і які подали до 20 травня 2022 р. заявку на відшкодування відповідних втрат, зокрема засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія).
Зобов`язати Міністерство соціальної політики України надати суду витребувані судом докази протягом 7 днів з дня отримання копії даної ухвали.
Проінформувати, що невиконання чи неналежне виконання вимог цієї ухвали суду може бути підставою для застосування заходу процесуального примусу у вигляді штрафу, на підставі статті 149 КАС
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяКрапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2024 |
Оприлюднено | 29.04.2024 |
Номер документу | 118627196 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні