Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
12 червня 2024 р. Справа № 120/17776/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Крапівницької Н.Л.,
розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1
до управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації
про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 (далі- ОСОБА_1 , позивач) до управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації (далі - відповідач) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій відповідача щодо припинення виплати допомоги на проживання, як внутрішньо переміщеній особі.
Ухвалою суду від 01.12.2023 відкрито провадження в справі, розгляд справи вирішено здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в справі матеріалами.
У встановлений судом строк відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечує щодо задоволення даного позову. Зазначив, що до управління із заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_1 звернулася 13.04.2022 року. Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 332, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, ОСОБА_1 допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам призначено з березня 2023 року в розмірі 3000 грн.
Вказав, що виплату допомоги проведено з березня 2022 року по березень 2023 року в повному обсязі. Виплату допомоги на проживання ОСОБА_1 було припинено автоматично 30.03.2023 року Міністерством соціальної політики України, а не управлінням соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації, у зв`язку з виключенням територіальної громади ( смт. Гостомель) з переліку громад де ведуться бойові дії, а в реєстрі пошкодженого/знищеного нерухомого майна відомостей не знайдено.
Ухвалою від 10.04.2024 витребувано з управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації додаткові докази.
23.04.2024 на адресу суд надійшли витребувані судом докази, а також відповідач подав клопотання про витребування додаткових доказів у Міністерства соціальної політики. В обґрунтування вказав, що Мінсоцполітики припинило виплату допомоги на проживання позивачці ОСОБА_1 , що призначена відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 332 у зв`язку з виключенням територіальної громади з переліку громад де ведуться бойові дії, а в реєстрі пошкодженого/знищеного нерухомого майна відомостей не знайдено.
Ухвалою від 25.04.2024 витребувано в Міністерства соціальної політики України додаткові докази.
27.05.2024 від Міністерства соціальної політики України надійшли витребувані судом докази та письмові пояснення.
Суд, дослідивши матеріали справи встановив наступне.
ОСОБА_1 взята на облік як внутрішньо переміщена особа, що підтверджується довідкою від 30.03.2022року № 513-7000042498, виданою структурним підрозділом з питань соціального захисту населення Барської міської ради, як особу, яка переїхала з АДРЕСА_1 .
Відповідно до довідки від 25.08.2023 року № 62 місце проживання позивача як внутрішньо переміщеної особи перереєстровано за адресою: АДРЕСА_2 .
30.03.2022 ОСОБА_1 через портал «Дія» було подано повідомлення про пошкоджене або втрачене нерухоме майно, номер 22-03-0000013881-01 від 30.03.2022, в АДРЕСА_3 , що підтверджується матеріалами справи.
В свою чергу, відповідач не заперечує того факту, що у позивача зруйноване житло та вказує що дані обставини підтверджено повідомленням з Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія).
ОСОБА_1 в період з 01.03.2022 по 30.03.2023 отримувала допомогу на проживання ВПО.
Однак, з 30.03.2023 позивачу була припинена виплата допомоги на проживання ВПО.
При цьому, відповідач вказує, що виплату допомоги на проживання ОСОБА_1 було припинено автоматично 30.03.2023 року Міністерством соціальної політики України, а не управлінням соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації, у зв`язку з виключенням територіальної громади ( смт. Гостомель) з переліку громад де ведуться бойові дії, а в реєстрі пошкодженого/знищеного нерухомого майна відомостей не знайдено.
Позивач, не погоджуючись із протиправними діями управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації Вінницької області щодо припинення виплати допомоги на проживання як внутрішньо переміщеній особі, звернулась з цим позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 1 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб від 20.10.2014 №1706-VII (далі - Закон №1706-VII) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Статтею 2 Закону №1706-VII встановлено, що Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні.
Згідно з частиною 1 та 2 статті 4 Закону №1706-VII факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.
Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.
Частиною 1 статті 5 Закону №1706-VII передбачено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.
За приписами частини першої статті 9 Закону №1706-VII внутрішньо переміщена особа має право, зокрема, на створення належних умов для її постійного чи тимчасового проживання.
Відповідно до статті 12 Закону № 1706 серед підстав для скасування дії Довідки та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб і 5 зокрема, обставини, за яких внутрішньо переміщена особа подала заяву про відмову від Довідки; повернулася до покинутого місця постійного проживання; виїхала на постійне місце проживання за кордон; подала завідомо недостовірні відомості тощо.
Разом з тим механізм видачі Довідки врегульовано Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» (далі - Порядок №509).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 509 для отримання Довідки ВПО звертається із заявою про взяття на облік, форму якої затверджує Мінсоцполітики, до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи) При формуванні Довідки відповідно до Порядку №509 відомості про ВПО вносяться до ПО.
20.03.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», якою затверджено Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
Відповідно до пунктів 2 та 3 Порядку № 332 (початкова редакція), Допомога надавалася особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, а також території адміністративно-територіальної одиниці, де проводяться бойові дії та що визначена в переліку адміністративно територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, надавалася допомога в рамках Програми «єПідтримка», затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 204 (далі - Розпорядження № 204); Допомога надавалася щомісячно з місяця звернення на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до ЄІБДВПО.
Відповідно до подальших змін, (далі Порядок № 332 в редакції, чинній на момент припинення виплати допомоги) пунктом 3 Порядку № 332 передбачено, що допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022 р. включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах:
- для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;
- для інших осіб - 2000 гривень.
Допомога внутрішньо переміщеним особам, які звернулися за її наданням до 30 квітня 2022 р. включно, надається починаючи з березня 2022 року.
Допомога на проживання призначається автоматично без подання додаткового звернення внутрішньо переміщеним особам, які станом на 1 березня 2022 р. отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» (Офіційний вісник України, 2014 р., № 80, ст. 2271). Виплата допомоги внутрішньо переміщеним особам за місяці, у яких вони отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, не здійснюється.
Допомога не надається внутрішньо переміщеним особам, які були обліковані як внутрішньо переміщені особи до 24 лютого 2022 р., крім осіб, які отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, та осіб, які повторно перемістилися з тимчасово окупованої РФ території України, територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих РФ, після 24 лютого 2022 року.
Починаючи з травня 2022 р., допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої РФ території України, територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих РФ, а також внутрішньо переміщеним особам, у яких житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження і які подали до 20 травня 2022 р. заявку на відшкодування відповідних втрат, зокрема засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), або за умови подання документального підтвердження від органів місцевого самоврядування факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією РФ.
Інформація про території, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окуповані РФ, є складовою частиною переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ, затвердженого Мінреінтеграції (далі - перелік).
Отже, починаючи з травня 2022 року ВПО, місце реєстрації яких, зокрема на території Київської області, виплата допомоги не здійснювалася, крім ВПО у яких житло зруйноване або непридатне для проживання відповідно до поданих ними підтвердних документів або поданої заявки на відшкодування відповідних втрат, зокрема, через Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
Законом України «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України» від 23.02.2023 № 2923-ІХ (далі - Закон № 2923) було визначено правові засади створення та ведення Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України (далі - Реєстр).
На виконання зазначеного Закону постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2023 № 624 «Деякі питання забезпечення функціонування Державного реєстру майна пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України» (далі Порядок № 624) було затверджено порядок його ведення.
Таким чином інформаційне наповнення Реєстру почалося лише з червня 2023 року.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ» перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих терористичною державою РФ (далі Перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військової адміністрації.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (далі Наказ № 309) «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ» (далі - Перелік) смт Гостомель Гостомельської селищної територіальної громади включено до переліку таких територій з 26.02.2022, а датою припинення тимчасової окупації зазначено 01.04.2022.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, починаючи з 01.01.2023 року в ЄІССС допомога призначається з урахуванням наказу № 309, відповідно до якого, Гостомельська територіальна громада виключена з Переліку.
Відповідно до Постанови № 404 ЄІССС це інформаційно-комунікаційна система, що безпосередньо забезпечує реалізацію функцій суб`єктів Єдиної системи, інформаційну підтримку і супровід їх діяльності та є сукупністю взаємозв`язаних загальних і функціональних підсистем, програмно-інформаційних комплексів, програмно-технічних засобів, які забезпечують логічне поєднання відповідних інформаційних ресурсів, обробку та захист інформації, електронну інформаційну взаємодію.
Згідно з пунктом 32 Постанови № 404 наповнення Єдиної системи даними здійснюється суб`єктами Єдиної системи у межах виконання ними своїх повноважень а також шляхом електронної інформаційної взаємодії суб`єктів інформаційної взаємодії.
Відповідно до пункту 8 Порядку № 332 перевірка відомостей, зазначених ВПО в заяві проводиться уповноваженими органами під час формування та подання заяви засобами Порталу Дія.
Однак у разі виявлення помилки у персональних даних одержувача, даних номера банківського рахунка (за стандартом IBAN) або категорії одержувача (працездатна особа, дитина, особа з інвалідністю) уповноважений орган наділений правами проводити коригування відповідної інформації та здійснює перерахунок розміру допомоги (з урахуванням раніше виплачених сум допомоги).
Відповідно до змін внесених постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2023 №709 Деякі питання підтримки внутрішньо переміщених осіб (далі Постанова № 709), зокрема, пункт 2 Порядку № 509 доповнено абзацом, яким визначено, що починаючи з 01.08.2023, на отримання довідки мають право особи, які залишили або покинули своє місце проживання у зв`язку з обставинами, зазначеними у статті 1 Закону, та перемістилися з територій, на яких ведуться бойові дії, або з тимчасово окупованих РФ територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ, затвердженого Мінреінтеграцїї, щодо яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації РФ, а також особи, у яких внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України, знищене або пошкоджене (до ступеня непридатного для проживання) житлове приміщення.
Водночас із липня 2023 року було переглянуто умови призначення допомоги та визначено ряд критеріїв, зокрема майнових, за наявності яких виплата допомоги припиняється. До Порядку № 332 було внесено ряд змін та викладено його у новій редакції відповідно до Постанови № 709.
Так, відповідно до пункту 1 постанови №709 було визначено, що з 01.08.2023 виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі - допомога), які перемістилися з територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій (далі - перелік територій), щодо яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, а також особам, у яких внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України, зруйноване або непридатне для проживання житлове приміщення та яким Допомогу було призначено відповідно до Порядку №332.
Крім того, підпунктом 5 пункту 2 Постанови № 709 визначено, що з 01.09.2023 виплата допомоги припиняється внутрішньо переміщеним особам, зазначеним у пункті 1 цієї постанови, якщо за результатами верифікації встановлено, що після набрання чинності цієї постанови ВПО має у власності житлове приміщення/частину житлового приміщення, що розташовані на територіях, не включених до переліку територій, або на територіях, включених до переліку територій, щодо яких визначено дату завершення бойових дій (дату припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації (крім житлових приміщень, які непридатні для проживання, що документально підтверджено органами місцевого самоврядування або за технічної можливості інформацією щодо житлових приміщень, внесених до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією РФ проти України, або житлового приміщення (частини житлового приміщення площею менш як 13,65 кв. метра на одного члена сім`ї).
Відповідно до пункту 3 Постанови № 709 рішення про продовження виплати допомоги внутрішньо переміщеним особам, зазначеним у пунктах 1 і 2 цієї постанови, приймається на підставі інформації Міністерства фінансів за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів допомоги, інформацію про яких надано Міністерством соціальної політики з урахуванням даних, що обробляються стосовно них на інформаційно-аналітичній платформі електронної верифікації та моніторингу, на відповідність вимогам Порядку № 332, з урахуванням змін, затверджених цією постановою.
Так, судом з метою з`ясування усіх обставин справи, було витребувано у Міністерства соціальної політики України ряд додаткових доказів.
З матеріалів справи, встановлено, що за даними електронних систем Мінсоцполітики ОСОБА_1 була взята на облік як ВПО (довідка від 30.03.2022 № ВПО 513-7000042498) та отримувала допомогу в період з 01.03.2022 по 30.03.2023, у тому числі у період з 01.03.2022 по 01.05.2022 відповідно до Розпорядження № 204.
У період з 01.05.2022 виплата допомоги ВПО з Київської області не виплачувалася крім осіб, у яких внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України, зруйноване або непридатне для проживання житлове приміщення.
Як повідомило Міністерство соціальної політики України, ОСОБА_1 виплату допомоги було продовжено на підставі документів, що підтверджували факт наявності такого майна, що не заперечується сторонами по справі.
Таким чином, відповідно нормативно-правових актів, які діяли до 11.07.2023 допомога підлягала виплаті ОСОБА_1 з травня 2022 по серпень 2023 включно, при цьому Міністерство соціальної політики повідомило, що виплату допомоги за період з березня 2022 року по березень 2023 року здійснено у повному обсязі.
Разом з тим, з матеріалів справи слідує, що 30.03.2023 було автоматично припинено виплату допомоги ОСОБА_1 , в результаті опрацювання інформації, отриманої про ВПО з інших підсистем, у тому числі з урахуванням Наказу № 309 (виключено з Переліку територію Гостомельської селищної територіальної громади).
Відповідач вказує, що виплату допомоги на проживання ОСОБА_1 було припинено автоматично 30.03.2023 року Міністерством соціальної політики України. Також вказав, що за допомогою програмного комплексу ЄІССС ним неодноразово поновлювалася виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_1 однак Міністерством соціальної політики України здійснено знову масовий перерахунок та автоматично припинено виплату допомоги на проживання ОСОБА_1 у зв`язку з виключенням територіальної громади з переліку громад де ведуться бойові дії, а в реєстрі пошкодженого/знищеного нерухомого майна відомостей не знайдено.
Разом з тим, суд критично оцінює такі доводи відповідача, оскільки з урахуванням пункту 8 Порядку № 332 управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації мало можливість здійснити коригування даних стосовно ВПО для продовження виплати допомоги позивачу.
Вказане також підтверджується письмовими поясненнями Міністерства соціальної політики України в матеріалах справи, де останній вказав, що у зв`язку із некоректним відображенням даних у ЄІССС, виплата допомоги системою автоматично припинялася після кожної спроби поновлення її виплати.
Таким чином, суд зазначає, що ОСОБА_1 мала виплачуватися допомога з травня 2022 року по серпень 2023 року включно (з урахуванням сум виплачених за період з березня 2022 року по березень 2023 року), у зв`язку із чим суми допомоги мали бути донараховані за період з квітня по серпень 2023 року.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що відповідачем протиправно припинено ОСОБА_1 виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі.
Поряд із цим, визначаючись щодо вимог зобов`язального характеру, суд враховує наступне.
Судом встановлено, що згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо ОСОБА_1 22.12.2022 року зареєстровано житловий будинок, загальна площа 45,1 кв.м., адреса розташування: АДРЕСА_2 та земельна ділянка за цією ж адресою, договір іпотеки серія та номер 3221 від 22.12.2022.
Таким чином, відповідно до підпункту 5 пункту 2 Постанови № 709 з 01.09.2023 виплата допомоги ОСОБА_1 підлягала припиненню, оскільки у грудні 2022 року позивач придбала нерухоме майно на підконтрольній Україні території.
Також судом встановлено, що 20.12.2023 ОСОБА_1 самостійно знялась з обліку ВПО за допомогою порталу Дія, що також підтверджується матеріалами справи.
Таким чином, вимога позивача про зобов`язання управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації Вінницької області відновити щомісячну допомогу на проживання ОСОБА_1 як внутрішньо переміщеній особі з березня 2023, задоволенню не підлягають, оскільки остання придбала нерухоме майно на підконтрольній Україні території, що є підставою для припинення виплати такої допомоги та знялась з обліку як ВПО, що є наслідком скасування дії довідки ВПО.
Разом з тим, частиною 2 ст. 9 КАС України передбачено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
З огляду на вищевикладене, а також оскільки відповідач безпідставно припинив позивачу виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, суд приходить до висновку, що належним та достатнім способом захисту прав позивача буде зобов`язання відповідача нарахувати і виплатити ОСОБА_1 допомогу на проживання внутрішньо переміщеній особі за період з квітня 2023 по серпень 2023, з урахуванням виплачених сум.
Частиною першою статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість основних доводів сторін, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина 3 статті 139 КАС України).
Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації щодо припинення ОСОБА_1 виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі.
Зобов`язати управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації здійснити нарахування та виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_1 за період з квітня 2023 по серпень 2023 включно, з урахуванням виплачених сум.
В задоволенні решти вимог позову, - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач: Управління праці та соціального захисту населення Жмеринської районної державної адміністрації (вул. Центральна, 7, м. Жмеринка, Вінницька область, код ЄДРПОУ 03191940)
СуддяпідписКрапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 14.06.2024 |
Номер документу | 119687221 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні