Рішення
від 16.04.2024 по справі 295/12491/22
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/12491/22

Категорія 62

2/295/292/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.04.2024 року м. Житомир

Богунський районний суд м.Житомира у складі

Головуючої судді Воробйової Т.А.,

за участю секретаря судового засідання Опанасюк В.А.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавської О.В.,

представника відповідача Управління соціального захисту населення Богунського району Матвійчук М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу

за позовною заявою ОСОБА_1

до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан»,

Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управлінняПенсійного фондуУкраїни вЖитомирській області,

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, у якій просить:

- визнати дії посадових осіб Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» та посадових осіб департаменту соціальної політики Управління соціального захисту населення Богунського району Житомирської міської ради незаконними в частині не проведення перерахунку за житлові послуги, які не надаються, безпідставно включені до рахунків по оплаті внесків (житлові послуги), безпідставного нарахування заборгованості ОСОБА_1 за несплату коштів за житлово-комунальні послуги за період з жовтня 2019 року по жовтень 2022 року та не погашення їх;

- зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» здійснити перерахунок коштів за надання житлово-комунальних послуг в період з жовтня 2019 року по жовтень 2022 року, виключивши з надання послуг ОСОБА_1 , який проживає у квартирі АДРЕСА_1 , які не надаються, а саме такі послуги, як обслуговування димових та вентиляційних каналів, поточний ремонт конструктивних елементів, технічне обслуговування внутрішніх будинкових систем, а також послуг, які не входять до обов`язкових, оплата за систему відеоспостереження, оскільки договір про надання таких послуг з останнім не вкладався;

- зобов`язати департамент соціальної політики Управління соціального захисту населення Богунського району Житомирської міської ради погасити заборгованість, за надання житлово-комунальних послуг в сумі 5843 грн 53 коп, яка утворилася в період з жовтня 2019 року по жовтень 2022 року ОСОБА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_2 , як інваліду війни 2-ї групи і має 100% знижку за житлово-комунальні послуги відповідно до вимог ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан».

В обґрунтування позову вказано, що відповідно до положень Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», позивач має статус особи з інвалідністю внаслідок війни другої групи та відповідно до ст. 13 вищевказаного Закону користується пільгою по сплаті за житло та комунальних платежів (100% знижка).

Починаючи з 2019 року уповноважені особи ОСББ «Теплий стан» на адресу позивача присилають квитанції про сплату за житлово-комунальні послуги (внесків) без застосування вищевказаної пільги та вимагають оплату за вищевказані послуги, чим порушують вимоги Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Незважаючи на вимоги Закону та вимоги Постанови КМУ №373, уповноважені особи ОСББ «Теплий стан» вимагають оплату за житлово-комунальні послуги, а Департамент соціальної політики Управління соціального захисту населення Богунського району Житомирської міської ради не здійснює заходи по нарахуванню пільг по оплаті за комунальні послуги та погашенню заборгованості по комунальних платежах.

Внаслідок неправомірних дій зі сторони посадових осіб ОСББ «Теплий стан» та Департаменту соціальної політики Управління соціального захисту населення Богунського району Житомирської міської ради у позивача утворилася заборгованість по оплаті за житлово-комунальні послуги станом на 01.11.2022 в розмірі 5843, 53 грн.

У зв`язку з виникненням заборгованості по оплаті за житлові послуги позивач 18.01.2022 та 21.04.2022 надіслав листи до відповідачів щодо проведення взаємозвірки з приводу виникнення заборгованості по оплаті за житлово-комунальні послуги, а також ставилося питання про виключення з квитанцій на оплату житлово-комунальних послуг, послуг, які взагалі не надаються ОСББ «Теплий стан», але включені до сплати, а саме такі послуги, як обслуговування димових та вентиляційних каналів, поточний ремонт конструктивних елементів, технічне обслуговування внутрішніх будинкових систем. Вказані послуги не надаються з моменту введення будинку АДРЕСА_3 в експлуатацію (грудень 1995 рік) по теперішній час, а також послуг, які не входять до обов`язкових, а саме оплата за систему відеоспостереження, якої позивач не потребує, договір з ОСББ про надання таких послуг не укладався.

Позивач вказує, що посадовими особами відповідачів листи позивача проігноровані, перерахунок не здійснено, оплата нараховується за послуги, які не надаються.

Департамент соціальної політики Управління соціального захисту населення Богунського району Житомирської міської ради, на якого відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» покладено фінансування витрат, пов`язаних з введенням в дію цього Закону, на наведене не реагує, оплату за наданні житлово-комунальні послуги позивачу, як особі з інвалідністю внаслідок війни другої групи, не погашає, внаслідок чого у позивача утворилася заборгованість по оплаті за житлово-комунальні послуги станом на 01.11.2022 в розмірі 5843,53 грн.

Ухвалою суду від 16.12.2022 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

01.02.2023 від начальника Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради Якиміва М.І. до суду надійшов відзив на позов, у якому вказано, що відповідно до ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам надаються пільги, зокрема: 100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю) та 100-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією і а іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання. Площа житла, на яку надається знижка при розрахунках плати за опалення, становить 21 кв. м опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв.м на сім`ю.

Виплата позивачу розрахованої суми пільги, встановленої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», здійснюється відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 №373, у грошовій безготівковій формі шляхом перахування коштів на рахунок АТ «Ощадбанк». АТ «Ощадбанк» на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам здійснює щомісяця до 18 числа перерахування коштів у розмірі нарахованих сум за спожиті послуги в попередньому місяці з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.

Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг.

Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Ті послуги, на які не вистачило коштів, пільговик повинен оплатити самостійно.

У відзиві зазначено, що управління не визначає розміру заборгованості по комунальних послугах, а лише розраховує пільгу на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги. Зауважено, що проведення взаємозвірки щодо перерахування пільг між управлінням та надавачем житлово-комунальних послуг законодавством не передбачено.

Представник відповідача вказує, що з 01.10.2022 функцію з виплати, та з 01.12.2022 з призначення пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу передано Пенсійному фонду України.

Також у відзиві зауважено, що відповідно до ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності. У зв`язку з чим управління вважає, що дану позовну заяву необхідно розглядати в порядку адміністративного судочинства.

У відзиві представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову.

06.02.2023 від представника відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавської О.В. до суду надійшов відзив, у якому зазначено, що відповідач проти позову заперечує.

Заперечення проти позову відповідач обґрунтовує тим, що ОСББ не надає позивачу ніяких комунальних послуг. Рішенням ОСББ, оформленим протоколом №6 від 13.02.2019 загальних зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» (п. 3), був затверджений кошторис ОСББ на 2019 рік з членським внеском на витрати з управління будинком в розмірі 5,10 грн за кв.м загальної площі та 0,59 грн за кв.м загальної площі - цільовий внесок на встановлення відеонагляду. Відповідач вимагає від ОСОБА_1 , як члена ОСББ тільки оплати членського внеску на витрати з управління будинком в розмірі 5,10 грн за кв.м загальної площі та 0,59 грн за кв.м загальної площі - цільовий внесок на встановлення відеонагляду, відповідно до рішення загальних зборів ОСББ №6 від 13.02.2019 на підставі рахунків на сплату внеску та інших платежів, які щомісяця виставляються позивачу. Станом на 01.12.2022 у позивача існує заборгованість перед ОСББ по сплаті внеску та інших платежів в розмірі 5843,53 грн.

Позивач звертався з листом від 21.04.2022, на який надано відповідь №4/05 від 21.05.2022 з приводу наявності та порядку сплати ним заборгованості.

У зв`язку з розглядом справи відповідач очікує понести витрати на правову допомогу у сумі 2000,00 грн (вивчення позову, підготовку та подання відзиву, консультування) та за учать в одному судовому засідання 750,00 грн.

У відзиві представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову у зв`язку з безпідставністю та стягнути з позивача судові витрати.

Також у відзиві міститься клопотання про розгляд справи з викликом (повідомленням) сторін.

06.02.2023 від позивача надійшла до суду відповідь на відзив Управління соціального захисту населення Богунського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської ради, у якій позивач вказує, що відповідно до ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», пільга поширюється і на дружина позивача, яка проживає разом з ним у квартирі АДРЕСА_1 , загальна площа якої 52,30 кв. м, отже повністю покриває норми, передбачені Законом. ОСББ «Теплий стан» в квитанціях зазначає послуги, які взагалі не надає, і ті на, які необхідно укладати договори зі споживачем, які не укладав. Контроль за виділення коштів по погашенню пільг та використання їх покладено на Департамент соціальної політики Управління соціального захисту населення Богунського району Житомирської міської ради. Відповідач взагалі не оплачує пільгу, передбачену Законом, по оплаті за житло, а тому його доводи викладені у відзиві є безпідставними. Позивач позов просить задовольнити.

15.02.2023 від начальника Управління соціального захисту населення Богунського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської ради Якиміва М.І. до суду надійшло заперечення на відповідь на відзив, яке за змістом аналогічне відзиву.

Ухвалою суду від 22.02.2023 здійснено по справі №295/12491/22 перехід з розгляду в порядку спрощеного провадження без виклику (повідомлення) сторін в розгляд справи за правилами спрощеного провадження з викликом (повідомленням) сторін та призначено судове засідання.

31.03.2023 від представника відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавської О.В. до суду надійшла заява про стягнення з позивача витрат на оплату послуг адвоката у сумі 2000,00 грн.

12.04.2023 від Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради до суду надійшла заява, у якій заявник просить залучити до участі у справі №295/12491/22 у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області.

30.05.2023 ухвалою суду залучено Головне управлінняПенсійного фондуУкраїни вЖитомирській області до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан», Управління соціального захисту населення Богунського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

07.07.2023 від представника третьої особи ОСОБА_2 до суду надійшли письмові пояснення, у яких вказано, що питання нарахування та виплати пільг за жовтень 2019 року по жовтень 2022 року стосується структурного підрозділу з питань соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської, яке у вказаній справі є належним відповідачем.

Відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 №373, пільговику з січня 2023 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг надаються в грошовій готівковій формі органами Пенсійного фонду України відповідно до інформації, вказаної в електронній особовій справі пільговика.

У задоволенні позову просить відмовити.

24.07.2023 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив представника відповідача ОСББ «Теплий стан», у якій позивач вказав, що посилання представника на рішення загальних зборів ОСББ від 13.02.2019, оформлене протоколом №6, є безпідставним, оскільки такі збори не проводились, про що свідчить відсутність у протоколі поіменного голосування, у протоколі не зазначено прізвища співвласників, які приймали участь у голосуванні. Про те, що 13.02.2019 відбулися загальні збори, позивача не повідомлялось, рішення не оприлюднювалось. Вважає, що загальні збори від 13.02.2019 є неправомірними, тому прийняті ними рішення є незаконними.

Протокольною ухвалою суду від 31.07.2023 відповідь на відзив долучена до справи як письмові пояснення.

06.10.2023 представник відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавська О.В. у судовому засіданні подала заяву про стягнення з позивача витрат на оплату послуг адвоката у сумі 1 500,00 грн.

11.01.2024 від представника відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавської О.В. надійшла до суду заява про стягнення з позивача витрат на оплату послуг адвоката у сумі 750,00 грн.

У судовому засіданні позивач позов підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених у заявах по суті справи та письмових поясненнях.

У судовому засіданні представник відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавська О.В. просила відмовити в задоволенні позовних вимог з підстав, вказаних у заявах по суті справи.

У судовому засіданні представник відповідача Управління соціального захисту населення Богунського району Матвійчук М.І. просила відмовити в задоволенні позовних вимог з підстав, вказаних у заявах по суті справи.

Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлений належним чином, у матеріалах справи міститься заява представника третьої особи ОСОБА_2 про розгляд справи без його участі.

Суд, дослідивши письмові матеріали справи, заслухавши пояснення учасників судового засідання, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є особою з інвалідністю внаслідок війни другої групи та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни інвалідів війни, що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_1 , виданим УПСЗН Богунської районної ради м. Житомира від 25.06.2012 (а.с. 6 на звороті).

ОСОБА_1 звернувся до Управління соціального захисту населення Богунського району, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» з листом від 18.01.2022, у якому просив провести взаємозвірку та встановити, куди саме діваються та ким витрачені кошти по комунальним платежам, виділені державою на забезпечення його пільг, відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (а.с. 7).

На звернення позивача від 18.01.2022, Управління соціального захисту населення Богунського району надало відповідь №М/08/27 від 25.01.2022, у якій роз`яснено порядок нарахування та виплати пільг позивачу та вказано, що проведення взаємозвірки щодо перерахування пільг між управлінням та надавачем житлово-комунальних послуг законодавством не передбачено. Також роз`яснено, що позивач може роглянути можливість отримання пільг у грошовій формі, для чого необхідно надати до управління реквізити рахунку в уповноваженому банку та написати заяву (а.с. 10).

До відзиву Управління соціального захисту населення Богунського району долучені повідомлення про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг пільговику ОСОБА_1 за період з жовтня 2019 року по жовтень 2022 року, відповідно до яких нараховано пільги 100% на оплату послуг з управління багатоквартирним будинком на площу 52,39 кв.м. на суму 298,10 грн щомісячно (а.с. 36-44).

Відповідач у позові просить зобов`язати Управління соціального захисту населення департаменту соціальної політики Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради погасити заборгованість за надання житлово-комунальних послуг в сумі 5843 грн 53 коп, яка утворилася в період з жовтня 2019 року по жовтень 2022 року ОСОБА_1 , як особі з інвалідністю війни 2-ї групи і має 100% знижку за житлово-комунальні послуги.

Уст. 124 Конституції Українизакріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Заст. 125 Конституції Українисудоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

За вимогами ч.1 ст. 18 Закону України від 02.06.2016«Про судоустрій і статус суддів»суди спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.

З метою якісної та чіткої роботи судової системи міжнародним і національним законодавством передбачено принцип спеціалізації судів.

Система судів загальної юрисдикції є розгалуженою. Судовий захист є основною формою захисту прав, інтересів та свобод фізичних і юридичних осіб, державних та суспільних інтересів.

Судова юрисдикція - це інститут права, який покликаний розмежувати між собою компетенцію як різних ланок судової системи, так і різні види судочинства - цивільне, кримінальне, господарське та адміністративне.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, по-перше, наявність спору щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересіву будь-яких правовідносинах, крім випадків, коли такий спір вирішується за правилами іншого судочинства, а, по-третє, спеціальний суб`єктний склад цього спору, в якому однією із сторін є, як правило, фізична особа.

Предметна юрисдикція - це розмежування компетенції цивільних, кримінальних, господарських та адміністративних судів. Кожен суд має право розглядати і вирішувати тільки ті справи (спори), які віднесені до їх відання законодавчими актами, тобто діяти в межах встановленої компетенції.

При визначенні предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Згідно із ч. 1 ст. 19 ЦПК Українисуди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають, зокрема, з цивільних та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

У ч. 1ст. 1 Цивільного кодексу України(далі -ЦК України) указано, що цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.

Отже, у порядку цивільного судочинства можуть розглядатися будь-які справи, у яких хоча б одна зі сторін є фізичною особою, якщо їх вирішення не віднесено до інших видів судочинства.

Згідно з ч. 1 ст. 2 ЦПК Українизавданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Разом з тим за приписами ч. 1ст. 2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з п. 1 ч. 1ст. 4 КАС Україниадміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Публічно-правовий спір - спір, у якому, зокрема хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першоїстатті 4 КАС України).

Публічно-правовий характер спору визначається тим, що вказані суб`єкти наділені владно-управлінськими повноваженнями у сфері реалізації публічного інтересу.

Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов`язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов`язаних з реалізацією публічної влади.

Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1ст. 4 КАС України).

Відповідно до п. 2 ч. 1ст. 5 КАС Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Згідно з п. 1 ч. 1ст. 19 КАС Україниюрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб з суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядку судового провадження.

У позовній заяві ОСОБА_1 заявив вимогу: вирішитипублічно-правовий спір - зобов`язати УПСЗН Богунського району погасити заборгованість за надання житлового комунальних послуг позивачу як особі, яка має передбачені законодавством пільги.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що ОСОБА_1 подав позов з метою відновлення його права на отримання пільг.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»особам з інвалідністю внаслідок війни надаються такі пільги: 100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю).

Відповідно дост. 11 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»при наданні житлово-комунальних послуг застосовуються державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування, встановлені законодавством.

Гранична норма витрат на управління житлом громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Передбачені законодавством пільги та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг виплачуються споживачу в грошовій формі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно дост.1 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»державні соціальні стандарти - встановлені законами, іншими нормативно-правовими актами соціальні норми і нормативи або їх комплекс, на базі яких визначаються рівні основних державних соціальних гарантій. Відповідно до ст. 9 цього Закону, державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування встановлюються з метою визначення державних соціальних гарантій щодо надання житлово-комунальних послуг та розмірів витрат на найм житла, управління житлом і оплату комунальних послуг, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло. До державних соціальних нормативів належать: гранична норма витрат на управління житлом, оплату комунальних послуг, передбаченихЗаконом України «Про житлово-комунальні послуги», залежно від отримуваного доходу; соціальна норма житла та соціальні нормативи користування комунальними послугами, з оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії громадянам; показники якості управління багатоквартирним будинком і надання комунальних послуг.

Постановою Кабінету Міністрів України №409 від 06.08.2014 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування», встановлено соціальну норму житла, в межах якої держава надає громадянам субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, а також, соціальні нормативи, в межах яких держава надає громадянам пільги або субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

Так, відповідно до п. 2 цієїпостанови, установлено соціальну норму житла, в межах якої держава надає громадянам пільги на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком для: оплати житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком; витрат на управління багатоквартирним будинком - 21 кв. метр загальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.

Конструкція пільги, передбаченої п.4 ч. 1 ст.13Закону України«Про статусветеранів війни,гарантії їхсоціального захисту» передбачає не 100% покриття всіх можливих витрат особи з інвалідністю внаслідок війни, з оплати житлової послуги, а 100% витрат в межах певної розрахункової величини, визначеної державою, яку вона гарантує забезпечити пільгами.

Відповідно до порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 №373, АТ Ощадбанк на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам здійснює щомісяця до 18 числа перерахування коштів загальними сумами з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.

Згідно з положенням про департамент соціальної політики Житомирської міської ради, Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради та Управління соціального захисту населення Корольовського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради, затвердженого рішенням Житомирської міської ради №974 від 21.12.2023, яке міститься в загальному доступі в мережі інтернет, департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України, штамп із своїм найменуванням, власні бланки і діє відповідно до чинного законодавства України та цього положення. Департамент є головним розпорядником бюджетних коштів, а також інших коштів, спрямованих з державного та місцевих бюджетів на соціальний захист населення. Основними завданнями департаменту у межах реалізації соціальної політики у сфері соціального захисту населення, серед інших, є забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, соціальної підтримки ветеранів та членів їх сімей, дітей, внутрішньо переміщених осіб, підтримки сімей, у тому числі сімей з дітьми, багатодітних, молодих сімей, запобігання та протидія домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення рівності прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми, зокрема виконання програм і заходів у цій сфері.

Отже, предметом спору є зобов`язання відповідача, який діє як суб`єкт владних повноважень,вчинити дії з компенсації пільг, які здійснюються у встановленому законом порядку.

Відповідачем у справі є орган місцевого самоврядування - суб`єкт владних повноважень,який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.

Тобто між сторонами виник публічно-правовий спір, пов`язаний зі здійсненням суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій, тому цей спір належить до юрисдикції адміністративних судів.

Аналогічна за змістом позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду №645/212/18 від 12.06.2019.

За таких обставин, суд доходить висновку про закриття провадження у справі у частині вимог до Управління соціального захисту населення Богунського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської ради, оскільки позов у зазначений частині не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 255 ЦПК України.

Згідно з ч. 1 ст. 385 ЦК України, власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовані Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Згідно з ч. 1, 3ст.4 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку"для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами, створюється об`єднання співвласників багатоквартирного будинку. Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Як передбачено ст.10Закону України«Про об`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку» вищим органом управління об`єднання є загальні збори. До виключної компетенції загальних зборів відноситься визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

Відповідно до положень ст.12Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку"витрати на управління багатоквартирним будинком включають, у тому числі витрати, на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку. Витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат.

Згіднозі ст.20Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" частка співвласника у загальному обсязі внесків і платежів на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі квартири (квартир) та/або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Згіднозі ст. 15 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку"співвласник зобов`язаний: своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі.

Статутом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан», затвердженим загальними зборами ОСББ «Теплий стан», протокол №3 від 30.01.2017, визначено, що Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» (далі - об`єднання) створено власниками квартир та нежитлових приміщень (далі - співвласники) багатоквартирного будинку (багатоквартирних будинків) №1 «В» (далі будинок), що розташований за місцезнаходженням: АДРЕСА_3 , відповідно до Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» (пункт 1 розділу І).

Метою створення об`єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом. Об`єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Господарче забезпечення діяльності об`єднання може здійснюватися власними силами об`єднання (шляхом самозабезпечення) або шляхом залучення на договірних з суб`єктів господарювання (пункти 1,2 розділу ІІ).

Вищим органомуправління об`єднанняє загальнізбори.Загальні зборивправі прийматирішення зусіх питаньдіяльності об`єднання.Загальні зборискликаються нерідше одногоразу нарік.До виключноїкомпетенції загальнихзборів належать,серед інших,затвердження кошторису,балансу об`єднаннята річногозвіту; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників (пункти 1,2 розділу ІІІ).

Рішення на загальних зборах приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували співвласники (їхні представники), які разом мають більше половини від загальної кількості голосів співвласників. Рішення про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, порядок управління та користування спільним майном, передачу у користування фізичним та юридичним особам спільного майна, а також про реконструкцію та капітальний ремонт багатоквартирного будинку або зведення господарських споруд вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників, а в разі якщо Статутом не передбачено прийняття таких рішень,- більшістю голосів. Рішення загальних зборів викладається письмово та засвідчується особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату його голосування («за» чи «проти»). Загальні збори можуть встановити інший порядок голосування на зборах та прийняття рішень на них. Якщо в результаті проведення загальних зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів «за» або «проти», встановленої пунктом 8 цього розділу, ініціатором зборів (правлінням або ініціативною групою) проводиться письмове опитування серед співвласників, які не голосували на загальних зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення загальних зборів. Якщо протягом цього строку необхідну кількість голосів «за» не набрано, відповідні рішення вважаються неприйнятими (пункти 8,9 розділу ІІІ).

Співвласник зобов`язаний, зокрема, виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень (пункт 2 розділу V).

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018 №190 затверджено обов`язковий перелік робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, до якого входить: технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем, зокрема, димових та вентиляційних каналів; поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків), та іншого спільного майна багатоквартирного будинку.

Згідно з протоколом №6 від 13.02.2019, загальними зборами ОСББ «Теплий стан» затверджено кошторис на 2019 рік з членським внеском на витрати з управління будинком: 5,10 грн (для І поверхів 4,51 грн) за кв.м загальної площі, 0,59 грн за кв.м загальної площі цільовий внесок на встановлення відеонагляду. Вирішено по даному питанню провести голосування шляхом письмового опитування (а.с. 56-61).

Відповідно до протоколу письмового опитування співвласників квартир з АДРЕСА_4 ОСББ «Теплий стан», по питанню затвердження кошторису на 2019 рік з членським внеском на витрати з управління будинком: 5,10 грн (для І поверхів 4,51 грн) за кв.м загальної площі, «за» проголосували 84 співвласника (частка загальної площі 69,67 відсотків); по питанню сплати 0,59 грн за кв.м загальної площі цільовий внесок на встановлення відео нагляду «за» проголосували 81 співвласник (частка загальної площі 67,49 відсотків). Рішення прийняте (а.с. 62-63).

21.04.2022 ОСОБА_1 звернувся до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» з листом, у кому просив здійснити перерахунок, починаючи з 2019 року по теперішній час, виключивши з нього зайві послуги, які не надаються позивачу, як споживачу, зазначені у квитанції. Також вказав, що сума заборгованості, визначена у квитанції у сумі 4355,58 грн, не співпадає з сумою погашення пільг «Ощадбанк», перерахованих ОСББ «Теплий стан», де заборгованість складає 3530,60 грн (а.с. 8-9).

На лист ОСОБА_1 від 21.04.2022 ОСББ «Теплий стан» надало відповідь №4/05 від 21.05.2022, у якій вказано, що ОСББ не надає ніяких комунальних послуг, а згідно статуту ОСББ «Теплий стан», отримує від співвласників (власників квартир) внесок на управління багатоквартирним будинком (на утримання будинку і прибудинкової території), розмір якого затверджений відповідним рішенням загальних зборів об`єднання. Також вказано, що жодних листів від ОСОБА_1 за період січень-квітень 2022 року не надходило.

Повідомлено, що наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018 №190 «Про затвердження обов`язкового переліку робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території», послуга обслуговування димвентканалів є обов`язковою. Перевірка димвентканалів в будинку проводиться щорічно, зокрема, за останні два роки перевірка проводилась 07.08.2020, 12.10.2021, про що всіх мешканців було попередньо повідомлено про дату, час проведення перевірки, та з проханням забезпечити доступ спеціалістам сертифікованої організації до димвентканалів в квартирах. Якщо, зокрема, у квартирі ОСОБА_1 така перевірка не проводилася, це означає що він не забезпечив доступ в квартиру.

Щодо встановлення системи відеонагляду. Загальними зборами ОСББ «Теплий стан» 13.02.2019 (протокол №6 від 13.02.2019) було прийнято рішення про встановлення відеонагляду. Рішення загальних зборів є обов`язковим для всіх співвласників. Така система відеонагляду була встановлена, і знаходиться в робочому стані.

До листа додано акт звіряння взаємних розрахунків за період з 01.01.2019-30.04.2022 (а.с. 11-13).

До позову додано рахунки ОСББ «Теплий стан» на сплату внеску та інших платежів, які видані ОСОБА_1 , за вересень 2019 року, січень, березень, червень, липень, листопад, грудень 2020 року, з лютого по грудень 2021 року, січень, березень-жовтень 2022 року, з яких вбачається, що розмір внеску становить 5,69 грн, до якого внесено вартість енергопостачання ліфтів, технічне обслуговування ліфті, прибирання сходових клітин, прибирання прибудинкової території, освітлення місць загального користування, обслуговування димових та вентиляційних каналів, поточний ремонт конструктивних елементів, тех. Обслуговування внутрішньобудинкових систем, вивезення ТПВ та ВГВ, на систему відеоспостереження (а.с. 15-19).

Доказів того, що будь-які з перелічених послуг не надаються, матеріали справи не містять.

Посилання позивача на те, що з ним не укладався договір про надання таких послуг, не ґрунтується на нормах чинного законодавства, оскільки сплата членських внесків не є оплатою послуг, а здійснюється на підставі статуту та рішень загальних зборів ОСББ.

Нормами ч. 5 ст. 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку"визначено, що рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників.

Відповідно до ч. 8ст.10Закону України"Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку" рішення загальних зборів може бути оскаржене в судовому порядку.

ОСОБА_1 у визначеному законом порядку вказане вище рішення загальних зборів ОСББ «Теплий стан» від 13.02.2019, оформлене протоколом №6 не оскаржував, воно є чинним, отже позивач, як співвласник багатоквартирного будинку, зобов`язаний його виконувати.

Відповідно дост. 55 Конституції Україниправа і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. За положеннямист. 124 Конституції Україниюрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Порушення, невизнання або оспорювання суб`єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту (статті15,16 ЦК України).

Відповідно до частини першоїст. 15 ЦК Україникожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорення. Таким чином, у розумінні закону, суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

Суд повинен з`ясувати характер спірних правовідносин сторін (предмет та підставу позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб.

У ч. 2 ст. 16 ЦК Українизаконодавець визначив способи здійснення захисту цивільних справ та інтересів судом, а також зазначив, що суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Отже, цивільні права/інтереси захищаються у спосіб, який передбачений законом або договором, та є ефективним для захисту конкретного порушеного або оспорюваного права/інтересу позивача.

Якщо суд дійде висновку, що обраний позивачем спосіб захисту не передбачений законом або договором та/або є неефективним для захисту порушеного права/інтересу позивача, у цих правовідносинах позовні вимоги останнього не підлягають задоволенню.

ОСОБА_1 просить визнати дії відповідача незаконними щодо не проведення перерахунку за житлові послуги, які не надаються, безпідставно включені до рахунків по оплаті внесків (житлові послуги), безпідставного нарахування заборгованості ОСОБА_1 за несплату коштів за житлово-комунальні послуги за період з жовтня 2019 року по жовтень 2022 року та не погашення їх.

Такі вимоги позивачане є належним та ефективнимспособом захисту, оскільки їх задоволенняніяким чином не впливає на відновлення його прав.

Крім того, як зазначив Верховний Суд у постанові від 08.04.2020 у справі №462/5889/16-ц (провадження № 61-909св17), оспорювання правильності нарахування розміру плати за певні види житлово-комунальних послуг (заборгованості за такими), що є різновидом претензії, - чинним законодавством як спосіб захисту не передбачений, споживачі вправі у випадку пред`явлення до них вимог про стягнення таких нарахувань заперечувати стосовно них з наданням відповідних доказів.

У даній справі рахунки на оплату житлово-комунальних послуг фактично є претензією та не свідчить про порушення прав споживача, а є підставою для подальшого звернення виконавця послуг з відповідним позовом до суду.

Такі висновки викладено у постанові Верховного Суду від 11.02.2020 у справі №234/18252/18, постанові Великої Палати Верховного Суду від 06.02.2019 у справі №522/12901/17-ц та постанові Верховного Суду від 13.05.2020 у справі №344/16988/14-ц.

Виходячи із встановлених фактичних обставин справи, вимог чинного законодавства, оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність та взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позивач не довів належними та допустимими доказами, що дії відповідача ОСББ «Теплий стан» суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права позивача, тому в задоволенні позовних вимог до цього відповідача слід відмовити.

Нормами ч. 1, 3 ст.133ЦПК України передбачено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» позивач звільнений від сплати судового збору, разом з тим, норми ЦПК України та Закону України «Про судовий збір» не містять положень щодо можливості звільнення учасників судового провадження від сплати витрат на правничу допомогу.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст.141ЦПК України інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, у разі відмови у задоволенні позову, покладаються на позивача.

Згідно з ч. 8 ст.141ЦПК України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

У відзиві представника відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавської О.В. вказано, що у зв`язку з розглядом справи відповідач очікує понести витрати на правову допомогу у сумі 2000,00 грн (вивчення позову, підготовку та подання відзиву, консультування) та за учать в одному судовому засідання 750,00 грн.

На підтвердження надання правничої допомоги долучено наступні документи: договір про надання послуг представника від 27.01.2023, укладений між адвокатом Костюкевич-Тарнавської О.В. та ОСББ» «Теплий стан» (а.с. 52-53), ордер ЖТ №102165 (а.с. 54), акт здачі-приймання наданих послуг по договору про надання послуг представника від 31.01.2023, який містить перелік виконаних робіт та наданих послуг (вивчення позову, підготовку та подання відзиву, консультування) (а.с. 88), платіжну інструкцію №102 від 31.01.2023 на суму 2000,00 грн (а.с. 89).

06.10.2023 представник відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавська О.В. у судовому засіданні подала заяву про стягнення з позивача витрат на оплату послуг адвоката у сумі 1 500,00 грн, до якої долучила виписки з рахунку, з яких вбачається що 31.05.2023 та 08.08.2023 ОСББ «Теплий стан» перерахувало на рахунок адвоката по 750,00 грн за договором від 27.01.2023 (а.с. 148, 149), та акти здачі-приймання наданих послуг по договору про надання послуг представника від 30.05.203 та від 31.07.2023, які містять перелік виконаних робіт та наданих послуг (участь у судових засіданнях) (а.с. 150, 151).

11.01.2024 від представника відповідача ОСББ «Теплий стан» Костюкевич-Тарнавської О.В. надійшла до суду заява про стягнення з позивача витрат на оплату послуг адвоката у сумі 750,00 грн, до якої долучено виписку з рахунку, з якої вбачається що 10.10.2023 ОСББ «Теплий стан» перерахувало на рахунок адвоката 750,00 грн за договором від 27.01.2023, та акт здачі-приймання наданих послуг по договору про надання послуг представника від 06.10.2023, який містить перелік виконаних робіт та наданих послуг (участь у судовому засіданні).

Згідно зі ст.137 ЦПК Українивитрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи. У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Частинами 4, 5 статті 137 ЦПК України визначено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Позивач своїм правом заявити клопотання про зменшення розміру судових витрат не скористався.

Суд звертає увагу, що у цій справі розмір гонорару адвоката встановлений сторонами договору у фіксованому розмірі, не залежить від обсягу послуг та часу, витраченого представником позивача, а отже є визначеним. Крім того, під час розгляду справи судом заяви чи клопотання щодо неспівмірності витрат на правову допомогу від позивача не надходило, отже вимога представника відповідача про стягнення втрат на правничу допомогу адвоката підлягає задоволенню, та з позивача підлягає до стягнення витрати на правову допомогу у сумі 4250,00 грн.

Згідно зі ст. 141 ЦПК України,у зв`язку з відмовою у задоволенні позову, судові витрати з оплати судового збору відносяться на рахунок держави.

Керуючись статтями 12, 13, 81, 141, 259, 263-265, 273, 352, 354 ЦПК України, суд,-

в и р і ш и в:

Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан», Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управлінняПенсійного фондуУкраїни вЖитомирській області, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, у частині вимог до Управління соціального захисту населення Богунського району департаменту соціальної політики Житомирської міської ради закрити.

Роз`яснити позивачу його право на звернення до суду у порядку адміністративного судочинства.

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управлінняПенсійного фондуУкраїни вЖитомирській області, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» судові витрати на професійну правову допомогу у сумі 4250,00 грн.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Житомирського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відомості про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ).

Відповідачі: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Теплий стан» (м.Житомир, просп. Миру, 1-В, кв. 26, код ЄДРПОУ 40387365),

Департамент соціальної політики Управління соціального захисту населення Богунського району Житомирської міської ради (м. Житомир, вул. Перемоги, 55, код ЄДРПОУ 42103456).

Третя особа: Головне управлінняПенсійного фондуУкраїни вЖитомирській області (м.Житомир, вул. Ольжича, 7, код ЄДРПОУ 13559341).

Суддя Т.А. Воробйова

Повне рішення складено 25.04.2024.

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення16.04.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118641586
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин

Судовий реєстр по справі —295/12491/22

Ухвала від 03.06.2024

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Талько О. Б.

Рішення від 16.04.2024

Цивільне

Богунський районний суд м. Житомира

Воробйова Т. А.

Рішення від 16.04.2024

Цивільне

Богунський районний суд м. Житомира

Воробйова Т. А.

Ухвала від 30.05.2023

Цивільне

Богунський районний суд м. Житомира

Воробйова Т. А.

Ухвала від 22.02.2023

Цивільне

Богунський районний суд м. Житомира

Воробйова Т. А.

Ухвала від 16.12.2022

Цивільне

Богунський районний суд м. Житомира

Воробйова Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні