Ухвала
від 29.04.2024 по справі 120/10990/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

м. Вінниця

29 квітня 2024 р. Справа № 120/10990/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Крапівницької Н. Л.,

розглянувши в письмовому провадження матеріали адміністративної справи за позовом: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5

до Липовецької міської ради

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 10.01.2022 року у складі головуючої судді Шаповалової Т.М. адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано пункти №№ 73, 74, 75, 76, 77 рішення № 449 від 06.08.2021 року 18 сесії 8 скликання Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області. Зобов`язано Липовецьку міську раду Вінницького району Вінницької області затвердити розроблений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянинам ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , та передати у власність земельні ділянки, для ведення особистого селянського господарства на території Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області за межами населеного пункту.

28.02.2024 до суду надійшла заява Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області про відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10.01.2022. Обґрунтовуючи подану заяву зазначив, що Законом України №2145-ІХ від 24.03.2022 року заборонено передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення документації до закінчення (скасування) воєнного стану.

Розпорядженням в.о. керівника апарату Вінницького окружного адміністративного суду №10 від 28 лютого 2024 року, у зв`язку з перебуванням судді Шаповалової Т.М. у довготривалій відпустці, призначений повторний авторозподіл у справі № 120/10990/21-а за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

За результатами повторного автоматизованого розподілу, заяву про відстрочення виконання рішення суду передано на розгляд судді Крапівницькій Н.Л.

Ухвалою від 04.03.2024 призначено розгляд заяви про відстрочення виконання рішення на 14 березня 2024 р.

Ухвалою від 14.03.2024 відкладено судове засідання на 01 квітня 2024.

Ухвалою від 01.04.2024 відкладено судове засідання на 29 квітня 2024.

Належним чином повідомленні учасники справи в судове засідання 29.04.2024 об 11-00 годин не прибули.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями частини 3 статті 194 та частини 2 статті 378 КАС України, на думку суду, наявні підстави для розгляду заяви в порядку письмового провадження.

Визначаючись щодо поданої заяви, суд виходив із наступного.

Згідно із вимогами ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Згідно з ч. 3 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Частиною 4 статті 378 КАС України передбачено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

В даному ж випадку, указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався та триває станом на сьогоднішній день.

При цьому, Законом України від 24 березня 2022 року № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07 квітня 2022 року, внесені зміни до Земельного кодексу України.

Зокрема, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей:

5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом.

Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі земельних ділянок у власність.

Суд зазначає, що чинне законодавство, яке регулює відносини у період воєнного стану не містить винятків у застосуванні положень підпункту 5 пункту 27 Розділу X "Перехідних положень" ЗК України, а також не містить застережень, що розгляд поданих клопотань про надання дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність переноситься на період після припинення воєнного стану, не зупиняє перебіг строків, встановлених для розгляду даного питання та не звільняє від виконання рішення суду, яке набрало законної сили.

Відтак, оскільки рішення міської ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства є за своєю суттю рішенням про безоплатну передача земель комунальної власності у приватну власність щодо прийняття яких наразі існує встановлена законом заборона, тому суд доходить висновку про існування обставин, що унеможливлюють виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині.

Як наслідок, суд зауважує, що відстрочення виконання рішення суду у цій справі є необхідним в цілях забезпечення ефективного судового захисту порушених прав та інтересів позивачів у спірних правовідносинах. Адже на час воєнного стану відповідач позбавлений законних повноважень на надання дозволів на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність громадян земельних ділянок комунальної власності, а тому на виконання рішення суду не може вирішити відповідне питання на користь позивача.

Наведений висновок додатково підтверджується висновками Верховного Суду, зробленими за результатами касаційного розгляду справи № 300/3771/22 (постанова від 03.08.2023).

Таким чином, враховуючи вищенаведені обставини, з метою дотримання розумного балансу між інтересами позивача та реальними можливостями відповідача затвердити проект землеустрою, а також з огляду на те, що боржник підтвердив факт неможливості такого виконання в умовах воєнного стану, суд дійшов висновку про наявність підстав для надання додаткового строку для виконання судового рішення в цій справі.

Судом враховано, що за приписами ч. 5 ст. 378 КАС України, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Водночас, заборона на безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації діє на весь час воєнного стану за приписами підпункту 5 пункту 27 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України.

Таким чином, запроваджений в Україні воєнний стан та заборона, встановлена Законом від 24 березня 2022 року № 2145-XI, є обставинами, що істотно ускладнюють виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10.01.2022 або роблять його неможливим протягом усього періоду дії воєнного стану.

Відтак, на думку суду, наявні підстави для відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10.01.2022 по справі № 120/10990/21-а до припинення (скасування) воєнного стану.

В той же час, суд не вбачає підстав для відстрочення виконання судового рішення у даній справі саме строком на один місяць після завершення воєнного стану в Україні, як про це просить заявник, адже ним жодним чином не обґрунтовано неможливість виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10.01.2022, безпосередньо після припинення (скасування) воєнного стану.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 378 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В :

Заяву Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області задовольнити частково.

Відстрочити виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10.01.2022 по справі № 120/10990/21-а до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

СуддяКрапівницька Н. Л.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118678025
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин

Судовий реєстр по справі —120/10990/21-а

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 10.01.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні