Рішення
від 22.04.2024 по справі 400/10642/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 квітня 2024 р. № 400/10642/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т.О., за участю секретаря судового засідання Ополинського О.В., прокурора Черніговської О.С., пр. позивача Міляєвої Ю.Б., пр. відповідача та третьої особи 2 Датій А.О., пр. третьої особи 3 ОСОБА_1 розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомЗаступника керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва, вул. Нікольська, 73,м. Миколаїв,54001,

в інтересах держави в особіДержавної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, 22,м. Одеса,Одеська обл., Одеський р-н,65114

до відповідачаМиколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54001,

треті особиВиконавчий комітет Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54001, Департамент Житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, вул. Ад. Макарова, 7,Миколаїв,54030, вул. Ад. Макарова, 7,Миколаїв,54005 Комунальне підприємство "Миколаївкомунтранс", вул. Кузнецька, 199,Миколаїв,54034,

провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Окружна прокуратура міста Миколаєва звернулась до суду в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) до Миколаївської міської ради про визнання протиправною бездіяльність Миколаївської міської ради, що полягає у невиконанні Міської цільової програми поводження з побутовими відходами, затвердженої рішенням Миколаївської міської ради № 56/66 від 20.12.2019, в частині невжиття заходів до будівництва лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігона побутових відходів, розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ, зобов`язання Миколаївську міську раду вчинити дії до забезпечення будівництва лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігона побутових відходів, розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що Миколаївською міською радою порушуються вимоги чинного законодавства про охорону навколишнього природного середовища та законодавства про відходи при експлуатації Полігону твердих побутових відходів м. Миколаїв (біля с. Велика Корениха), яке розташоване за адресою: Миколаївська область, Миколаївський район, с. Весняне, вул. Нова, 16. Вказане ставить під загрозу стан екологічної рівноваги на прилеглій до Полігону ТПВ території та, відповідно, може призвести до погіршення стану здоров`я населення, чим завдає шкоди державним інтересам.

Встановлено, що у порушення вимог ст. 21 Закону України «Про відходи» та cт. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Миколаївською міською радою не вживались заходи до реалізації Міської цільової програми поводження з побутовими відходами на 2020-2022 роки, а кошти на впровадження таких заходів, як будівництво лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігону побутових відходів та розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ не виділялись. Як наслідок, Полігон ТПВ функціонує з перевищенням строку експлуатації, на межі гранично допустимого рівня обсягу видалення побутових відходів та норм накопичення. Бездіяльність Миколаївської міської ради впливає на реалізацію прав, свобод та інтересів жителів територіальної громади на безпечне навколишнє природне середовище. Також прокурор обґрунтовує звернення з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) тим, що всупереч приписів законів інспекцією як уповноваженим органом контролю не вжито дієвих заходів щодо захисту інтересів держави в частині звернення до суду із позовом про визнання протиправною бездіяльності Миколаївської міської ради щодо виконання Міської програми поводження з побутовими відходами та зобов`язання вчинити певні дії. Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу.

Відповідач надав суду відзив, в якому позов не визнає, оскільки станом на дату подання позову прокуратура була проінформована про збільшення проектного обсягу видалення відходів та про продовження розрахункового терміну експлуатації Міського полігону ТПВ. Термін експлуатації Полігону ТПВ, що функціонує на території Веснянської об`єднаної територіальної громади Миколаївського району Миколаївської області становить 54 роки та фактична місткість полігону становить приблизно 11.6 млн.т. відходів або 57,944 млн. м.куб. Тому твердження заступника керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва щодо функціонування Полігону ТПВ на граничній межі перевищення допустимого обсягу побутових відходів та те, що Полігон ТПВ функціонує з перевищенням строку експлуатації, на межі гранично допустимого рівня обсягу видалення побутових відходів та норм накопичення не знаходять свого підтвердження. У Миколаївської міської ради не було імперативного та безумовного обов`язку щодо виконання запланованих заходів, які були затверджені Програмою, тому через відсутність законодавчо встановленого обов`язку безумовного виконання затвердженої Програми та відсутність спричиненої внаслідок їй невиконання шкоди, в діях Миколаївської міської ради відсутня протиправна бездіяльність та відповідно відсутні дії, до виконання яких необхідно зобов`язати Миколаївську міську раду. Не здійснення фінансування Миколаївською міською радою Програми не призвело до негативного впливу на інженерно-технічний і санітарний стан території, естетичний вигляд, на санітарне і епідеміологічне благополуччя населення.

Прокурор у відповіді на відзив зазначив, що під час дії Програми, повноваження органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами визначені були Законом України «Про відходи». Зокрема, ст.21 цього Закону передбачено, шо органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи, організацію збирання видалення побутових відходів, створення полігонів для їх захоронення, затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням, здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону тощо. Обов`язок щодо реалізації державної політики у сфері поводження з відходами покладено на місцеві ради та їх виконавчі органи, які в період дії вказаної Програми повинні були вжити всі необхідні заходи для реалізації будівництва ліній сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігону побутових відходів та розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ. Миколаївською міською радою заходи до вчасного виконання Програми не вживалися, контроль за виконанням Програми не здійснювався, кошти на реалізацію не передбачалися, що в цілому продовжує мати негативний вплив на інженерно-технічний і санітарний стан території, естетичний вигляд, негативно впливає на санітарне та епідеміологічне благополуччя населення.

Позивач у відповіді на відзив зазначив, що Миколаївська міська рада є органом місцевого самоврядування, до компетенції якого належить вирішення питань у сфері поводження з відходами відповідно до законодавства, зокрема ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ. Недотримання екологічного законодавства про відходи призведе до забруднення земель, води та атмосферного повітря, а також в подальшому погіршення стану здоров`я мешканців та населення в цілому. При зберіганні відходів безпосередньо на ґрунті, а не в санкціонованих та спеціально відведених місцях, відповідачем у даній справі не забезпечено безпеку землі, як компонента навколишнього природного середовища, та здійснено забруднення в цілому, оскільки відходи не є частиною природного ресурсу землі, чи входять в природну ланку. Обов`язки у сфері поводження з відходами покладені законом на відповідача як орган місцевого самоврядування, в імперативному порядку.

3-я -особа без самостійних вимоги на предмет спору на стороні відповідача КП «Миколаївкомунтранс» надав суду пояснення, в яких просить відмовити у задоволенні позову, оскільки прокурором не надано належні докази, які доводять нанесення шкоди навколишньому природньому середовищу території міста Миколаєва внаслідок не виконання Міської цільової програми поводження з побутовими відходами на 2020-2022 рр., яка затверджена рішенням ММР № 56/66 від 20.12.2019 .Стосовно позовних вимог щодо зобов`язання Миколаївської міської ради вчинити дій до забезпечення будівництва лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігона побутових відходів та розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ, зазначили, що дана вимога не може бути задоволена через відсутність доказів порушення строків виконання даних заходів.

Ухвалою від 04.01.2023 суд відкрив провадження у справі в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 04.03.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Заслухав пояснення представників сторін, третіх осіб, дослідив докази, суд дійшов висновку:

Рішенням Миколаївської міської ради від 20.12.2019 №56/66 затверджено Міську цільову програму поводження з побутовими відходами на 2020-2022 роки, якою передбачено, в тому числі, вирішення питання будівництва лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігона побутових відходів, розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ. Згідно додатку 2 до Програми вказані заходи мали бути здійснені у 2020 році.

Розділом 3 Програми «Обґрунтування шляхів і засобів розв`язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання програми» передбачено, що ресурсне забезпечення Програми здійснюється згідно з чинним законодавством України за рахунок коштів міського бюджету в межах наявного фінансового ресурсу.

Виконавцями вказаних заходів відповідно до додатку 4 Програми були Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та КП «Миколаївкомунтранс», Департамент ЖКГ ММР здійснює координацію дій між виконавцями програми та контроль за її виконанням.

З грудня 1972 року на території Веснянської сільської ради Миколаївського району функціонує Полігон твердих побутових відходів м. Миколаїв, власником якого є виконавчий комітет Миколаївської міської ради.

Відповідно до даних Паспорту місця видалення відходів №19/4-12/ДІ від 30.03.2009, розрахунковий термін експлуатації вказаного місця видалення відходів 50 років- до грудня 2022 року.

Окружною прокуратурою 01.07.2021, 14.02.2023 надсилались листи Миколаївській міській раді щодо надання інформації про вжиті заходи до виконання Програми в частині будівництва лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігону побутових відходів, розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ.

Згідно інформації виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 22.07.2021 та Департаменту ЖКГ ММР від 23.02.2023 фінансування видатків з місцевого бюджету на реалізацію указаних заходів Програми упродовж 2020-2023 років не здійснювалось, у зв`язку з чим вказані заходи Програми не виконані.

Відповідно до п. 3 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 25.08.2021 № 766 «Деякі питання надання послуг з поводження з побутовими відходами у м. Миколаєві» суб`єктом господарювання, який здійснює експлуатацію та утримання міського полігону твердих побутових відходів, розташованого за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Весняне, вул. Нова, 16, є комунальне підприємство «Миколаївкомунтранс», яке здобуло право на здійснення ліцензованого виду діяльності на захоронення побутових відходів відповідно до вимог діючого законодавства.

Відповідно до Акту серія ЯЯ № 0080031 від 30.05.2005 комунальному підприємству «Миколаївкомунтранс» на праві постійного користування земельною ділянкою, належить земельна ділянка загальною площею 37,93 га, яка призначена для розміщення Міського полігону ТПВ.

Згідно Паспорту місця видалення відходів від 30.03.2009 №№ 19/4-12/11 проєктний обсяг видалення побутових відходів становить 10,9 млн.т. (50 млн. м3), розрахунковий термін експлуатації Полігону ТПВ 50 років (тобто до грудня 2022 року).

20.03.2023 комунальне підприємство «Миколаївкомунтранс», як суб`єкт господарювання, який експлуатує Полігон ТПВ уклало договір № 20/03/2023 з державним підприємством «Науково- дослідний та констукторсько-технологічний інститут міського господарства», предметом якого є виконання розрахунку фактичної місткості та залишкового терміну експлуатації Полігону ТПВ, який розташований за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Весняне, вул. Нова, 16.

За результатами проведеного розрахунку, на підставі висновків, які містяться в звіті державного підприємства «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства» від 24 квітня 2023 року встановлено, що станом на 2023 при збережені об`ємів видалення відходів на Полігоні ТПВ на рівні останніх 5 років (2018-2022 ) залишковий термін експлуатації становить 4 роки та фактична місткість полігону становить приблизно 11,6 млн. т. відходів або 57,944 млн. м3.

05.05.2023 комунальне підприємство «Миколаївкомунтранс» звернулось до виконавчого комітету Миколаївської міської ради щодо внесення змін до Паспорту ТПВ відповідно до звіту «Розрахунок фактичної місткості та залишкового терміну експлуатації Полігону ТПВ, який розташований за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Весняне, вул. Нова, 16» від 24.04.2023 виконаного державним підприємством «Науково-дослідний та констукторсько-технологічний інститут міського господарства».

Рішенням виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 10.05.2023 № 327 «Про розгляд та погодження результатів звіту «Розрахунок фактичної місткості та залишкового терміну експлуатації Полігону ТПВ, який розташований за адресою: Миколаївська область, Миколаївський район, с. Весняне, вул. Нова, 16» погоджено результати звіту «Розрахунок фактичної місткості та залишкового терміну експлуатації Полігону ТПВ, який розташований за адресою: Миколаївська область, Миколаївський район, с. Весняне, вул. Нова, 16», розробленого ДП «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства», Комунальному підприємству «Миколаївкомунтранс доручено вжити заходів щодо звернення до Миколаївської обласної військової адміністрації із питанням внесення змін до Паспорта місця видалення відходів, назва Полігон твердих побутових відходів м. Миколаїв (біля с. Велика Корениха), реєстраційний номер 19/4-12/11 від 30.03.2009 в частині фактичної місткості та залишкового терміну експлуатації Полігону ТПВ.

29.05.2023 комунальне підприємство «Миколаївкомунтранс направило до Миколаївської обласної військової адміністрації лист щодо погодження внесення змін до Паспорту ТПВ, а саме:

п. 7 «Проєктний обсяг видалення відходів» Розділу ІІ Загальна характеристика ТПВ та викласти його в наступній редакції: проектний обсяг видалення відходів: 11,6 млн.т. (57,944 млн.м3);

п. 8 «Розрахунковий термін експлуатації» Розділу ІІ Загальна характеристика ТПВ та викласти його в наступній редакції: розрахунковий термін експлуатації: 54 роки.

Зміни до Паспорту місця видалення відходів були погоджені начальником управління екології та природних ресурсів Миколаївської ОВА від 07 червня 2023 року, а начальником Миколаївської ОВА затверджені від 03 липня 2023 року.

05.07.2023 комунальне підприємство «Миколаївкомунтранс» керівнику Окружної прокуратури міста Миколаєва направило лист за вих. № 802, яким проінформувало про виконану роботу.

Відповідач у відзиві зазначив, що Рішенням Миколаївської міської ради від 23.12.2023 № 27/9 «Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2024-2026 роки» затверджено Програму економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2024-2026, до якої також входять заходи поводження з побутовими відходами.

Статтею 131-1 Конституції України на органи прокуратури покладена функція представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Право прокурора звертатися до суду в інтересах держави передбачено також ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» та ст.53 КАС України.

Згідно з ч.3 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до положень ч.4 ст.53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках:

-якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесено відповідні повноваження;

-у разі відсутності такого органу.

Згідно із ч.1 ст.5 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище, як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в економіці в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.

Відповідно до п. «і» ч.1 ст. 15 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» місцеві ради у галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюють контроль за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

До виключної компетенції міських рад пунктами 54, 54-1 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» віднесено вирішення питань управління небезпечними відходами у складі побутових відходів відповідно до законодавства та затвердження місцевих планів управління відходами.

Відповідно до ст.21 Закону України «Про відходи» передбачено, що органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують: виконання вимог законодавства про відходи, організацію збирання і видалення побутових відходів, створення полігонів для їх захоронення, затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням, здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону тощо.

Статтею ст.33 цього ж Закону визначено, що зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення). На кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів, згідно з державним класифікатором, їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об`єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих об`єктів.

Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов`язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до ст.26 Закону України « Про управління відходами» №2320 від 20.06.2022, який набрав чинності 09.07.2023 до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері управління відходами належить:

1) участь у реалізації державної політики у сфері управління відходами;

2) участь у розробленні та реалізації регіональних планів управління відходами;

3) затвердження місцевих планів управління відходами;

4) вирішення питань щодо розміщення на території відповідних територіальних громад об`єктів оброблення відходів;

5) створення пунктів роздільного збирання побутових відходів.

1) Прокурор звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу.

Згідно пункту 6 розділу ІІ Положення Інспекція звертається до суду із позовом про визнання протиправними дій чи бездіяльності фізичних і юридичних осіб, фізичних осіб підприємців, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх посадових осіб, про визнання недійсними індивідуальних актів або їх окремих частин, правочинів, що порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Отже інспекція має право звернутись до суду з позовом про визнання протиправними дії або бездіяльність органів місцевого самоврядування, що порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Позивач у відповіді на відзив зазначив, що до компетенції Миколаївської міської ради належить вирішення питань у сфері поводження з відходами відповідно до законодавства, зокрема ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ.

Таким чином, необхідною передумовою для звернення до суду інспекції або прокурора в інтересах інспекції необхідно встановити порушення відповідачем вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Позивач заходи контролю щодо Полігону ТПВ не вживало, лабораторні вимірювання (випробування) позивачем не здійснювались.

Ні позивач, ні прокурор не надав суду доказів того, що бездіяльність відповідача призвела до порушення екологічних показників- забруднення земель, води та атмосферного повітря. Та не встановлено причинно-наслідковий зв`язок між порушенням екологічних показників та бездіяльністю Миколаївської міської ради.

2) Посилання прокурора на те, що Полігон ТПВ функціонує з перевищенням строку експлуатації, на межі гранично допустимого рівня обсягу видалення побутових відходів та норм накопичення не приймається судом до уваги, оскільки надані відповідачем та третьою особою докази спростовують це твердження, а саме комунальне підприємство «Миколаївкомунтранс» вжило заходів щодо внесення змін до Паспорту місця видалення відходів, які були погоджені начальником управління екології та природних ресурсів Миколаївської ОВА від 07 червня 2023 року, та начальником Миколаївської ОВА затверджені від 03 липня 2023 року, яким було збільшено обсяг відходів до 11.6 млн.т. відходів або 57,944 млн. м. куб. та строк експлуатації Полігону ТПВ на 4 роки до грудня 2026.

3) Прокурор обґрунтовує бездіяльність відповідача тим, що ним не вживались заходи до реалізації Міської цільової програми поводження з побутовими відходами на 2020-2022 роки, а кошти на впровадження таких заходів, як будівництво лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, розроблення проекту рекультивації кожної черги існуючого полігону побутових відходів та розроблення проекту будівництва нового полігону ТПВ не виділялись.

Стосовно цього доводу суд зазначає, що Програмою передбачено, що фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету в межах наявного фінансового ресурсу.

Додатком до Програми п.1.7 передбачено обсяг видатків на Будівництво лінії сортування твердих побутових відходів на існуючому полігоні ТПВ, в тому числі придбання техніки для її обслуговування 12 280,6 тис. грн. на 2020 рік.

Але всі видатки місцевого бюджету затверджуються відповідачем щорічно. Прокурор не надав суду доказів того, що місцевим бюджетом на 2020 рік були передбачені такі видатки.

4) Також суд погоджується з доводами відповідача, що правова природа Програми- це комплекс планованих заходів, які спрямовані на поліпшення стану благоустрою населених пунктів, охорони навколишнього природного середовища, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення. На місцевому рівні фінансування Програми здійснюється в межах можливостей місцевого бюджету. Програма затверджується на певний період, містить плановані заходи, які виконуються виходячи із можливостей місцевого бюджету та пріоритетності видатків місцевого бюджету. Програма включає в себе весь комплекс необхідних та перспективних заходів в цьому напрямку, на реалізацію яких необхідні багатомільйонні видатки з місцевих бюджетів. У зв`язку з обмеженнями бюджетних асигнувань Програма не виконана в повному обсязі Миколаївською міською радою.

Отже, невиконання Програми не свідчить, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо невиконання контролю за її виконанням та умисне не фінансування .

5) Посилання прокуратури у відповіді на відзив на те, що внесення змін до Паспорту місця видалення відходів, якими збільшено фактичну місткість обсягу до 11,6 млн.т та залишковий термін експлуатації Полігону ТПВ до 54 років є лише відтермінуванням тих проблемних питань, які потребують негайного вирішення, не приймається судом до уваги, оскільки відповідно до норми Кодексу адміністративного судочинства судовому захисту підлягають порушені праві, а не права та інтереси, які можуть бути порушені в майбутнєму.

6) Також суд зазначає, що прокурор звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі інспекції про бездіяльність Миколаївської міської ради щодо невиконання- не контролювання виконання Міської цільової програми поводження з побутовими відходами на 2020-2022 роки, затвердженої рішенням ММР.

Але позивач у справі - Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) не має повноважень на звернення до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльність щодо не контролювання виконання Програми, оскільки відсутнє порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Дія Міської цільової програми поводження з побутовими відходами на 2020-2022 закінчилась, тому зобов`язати її виконати неможливо. Також відсутня норма права, яка б надавала суду можливість зобов`язати Миколаївську міську раду виконати Програму у спосіб, який зазначив прокурор у позовних вимогах.

Також прокурором всупереч ст.77 КАС України не доведено суду належними та допустимими доказами, що бездіяльність Миколаївської міської ради впливає на реалізацію прав, свобод та інтересів жителів територіальної громади на безпечне навколишнє природне середовище, як зазначено прокурором у позові, тому у задоволенні позову слід відмовити.

Судові витрати покладаються на Окружну прокуратуру.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 194, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Заступника керівника Окружної прокуратури міста Миколаєва (вул. Нікольська, 73, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 02910048) до Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 26565573) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

Рішення складено та підписано суддею

в повному обсязі 30.04.24

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу118729711
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами

Судовий реєстр по справі —400/10642/23

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 18.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 11.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 22.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Рішення від 22.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні