Справа № 2-3161/10
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 вересня 2010 року Новозаводський районний суд м. Чернігова у складі:
головуючого-судді Філатової Л.Б.,
при секретарі Страшній Т.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Новозаводському районі міста Чернігова про визнання бездіяльності протиправною, зобов»язання здійснити перерахунок пенсії і забезпечити її виплату,
В С Т А Н О В И В:
22.07.2010 року ОСОБА_1 звернувся з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Новозаводському районі м. Чернігова про визнання протиправною бездіяльності щодо виплати щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за 2009 рік, зобов»язання здійснити перерахунок щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком згідно ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов»язкове пенсійне страхування» та забезпечити відповідні виплати за 2009 рік. Заявлені вимоги позивач обгрунтовує тим, що має статус «дитини війни» та відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року йому повинна виплачуватись щомісячна соціальна державна допомога у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком. Вказує, що державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені чи скасовані іншими нормативно-правовими актами. Посилається, що рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року визнано такими, що не відповідають Конституції України норми Закону України «Про Державний бюджет на 2008 рік», якими обмежуються виплати «дітям війни». Зазначає, що його права гарантовані ст.ст. 8,22,55,95 Конституції України, які мають пряму дію.
В судове засідання ОСОБА_1 не з»явився, в позовній заяві вказав про розгляд справи у його відсутності і підтримання позовних вимог в повному обсягу, надав суду заяви про розгляд справи у його відсутності.
Представник відповідача надав письмові заперечення, в яких просить відмовити в задоволенні позову і розглядати справу у відсутності представника відповідача. Посилається, що непоширення мінімального розміру пенсії за віком, встановленого в статті 28 Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року, на правовідносини, що виникають на підставі інших законів, крім цього Закону, дає підстави стверджувати про наявність прогалини у законодавчому регулюванні виплат дітям війни. Вважає, що для стягнення коштів відсутні правові підстави та фінансування. В запереченнях просили справу розглядати у відсутності представника відповідача.
Оскільки всі особи, що беруть участь у справі в судове засідання не з"явились, відповідно до ч.2 ст. 197 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсягу з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 являється дитиною війни (а.с.7).
Відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачуються замість пенсії підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Таким чином, щомісячна доплата до пенсії для дітей війни є формою соціального забезпечення громадян, які відповідно до спеціального закону, є дітьми війни. Тобто, фактично ця щомісячна надбавка є формою реалізації конституційного права громадян, які є дітьми війни, на соціальний захист.
Статтею 19 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі мінімального споживчого бюджету і підвищується у зв'язку із збільшенням величини вартості мінімального споживчого бюджету чи межі малозабезпеченості.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» положення ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» не зупинялось, в Законі України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» відсутні положення щодо обмежень у виплаті державної соціальної підтримки дітям війни, а отже допомога в 2009 року мала нараховуватись у визначених Законом України «Про соціальний захист дітей війни» розмірах.
Згідно частини 2 статті 152 Конституції України, ч. 2 ст. 19, ч. 3 ст. 22 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При цьому при прийняті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Оскільки будь-яким іншим законом, крім Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір пенсії за віком не встановлений, підстави для застосування будь-якої іншої величини, ніж встановленої названим Законом для розрахунку щомісячної соціальної допомоги відсутні.
Відповідачем не надано суду доказів та не доведено правомірності своєї бездіяльністі щодо виплати щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за 2009 рік, а отже позовні вимоги виходячи із наведених вище правових норм підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ст.88 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати, а отже на користь позивача підлягають стягненню з відповідача 37 гривень витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.57-62,64,88,208,209,212-215,292 ЦПК України, ч. 2 ст. 19, ч. 3 ст. 22, 46, ч.2 ст. 152 Конституції України, ст.15 ЦК України, Законом України «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік», суд –
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Управління Пенсійного фонду України в Новозаводському районі міста Чернігова щодо виплати щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за 2009 рік ОСОБА_1.
Зобов»язати Управління Пенсійного фонду України в Новозаводському районі міста Чернігова здійснити перерахунок ОСОБА_1 щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком згідно ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов»язкове пенсійне страхування» за 2009 рік та забезпечити відповідні виплати за 2009 рік.
Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Новозаводському районі міста Чернігова на користь ОСОБА_1 37 гривень витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справи.
Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду Чернігівської області через Новозаводський районний суд міста Чернігова шляхом подачі апеляційної скарги на протязі десяти днів.
Суддя: Л.Б.Філатова
Суд | Новозаводський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2010 |
Оприлюднено | 28.01.2011 |
Номер документу | 11881136 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Новозаводський районний суд м.Чернігова
Філатова Лариса Борисівна
Адміністративне
Київський районний суд м. Сімферополя
Шильнова Наталя Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні