Ухвала
від 12.10.2010 по справі 2а-2884/10/2370
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2884/10/2370 Головуючий у 1-й інстанції: Мишенко В.В.

Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"12" жовтня 2010 р. м. Київ

Київський апеляцій ний адміністративний суд у с кладі колегії суддів:

Головуючого судді

Суддів

при секретарі

за участю: Федорової Г.Г.,

Вівдиченко Т.Р., Коротки х А.Ю.,

Скирді Б.К.

Представника відповідача - Головня С.Д.

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за апеляці йною скаргою Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю «Родин а»на постанову Черкаського о кружного адміністративного суду від 23 липня 2010 року по спра ві за адміністративним позов ом Черкаського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Сільськог осподарського товариства з о бмеженою відповідальністю « Родина»про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

У червні 2010 року Черкась ке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (далі - позивач) звернулос я до Черкаського окружного а дміністративного суду із адм іністративним позовом до Сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Родина»(далі - відпов ідач, СТОВ «Родина»), в якому п росило стягнути з відповідач а на користь Черкаського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів дл я подальшого перерахунку до Державного бюджету України а дміністративно-господарськ і санкції та пеню за невикона ння нормативу робочих місць призначених для працевлашту вання інвалідів за 2009 рік в заг альній сумі 60 209, 42 грн..

Позовні вимоги мотивує тим , що у 2009 році відповідач у відп овідності до вимог діючого з аконодавства повинен був пра цевлаштувати 8 інвалідів, а пр ацевлаштував 4, чим порушив но рми Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні».

Постановою Черкаського о кружного адміністративного суду від 23 липня 2010 року позовн і вимоги Черкаського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Родина»про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені, задоволе но.

Стягнуто з Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю «Родин а»адміністративно-господар ські санкції за незайняті ро бочі місця інвалідами у 2009 роц і та пеню за несвоєчасну спла ту зазначених санкцій на заг альну суму 60 209, 42 грн..

Відповідач не погоджуючис ь з прийнятим рішенням суду, з вернувся з апеляційною скарг ою, в якій зазначає, що оскаржу вана постанова суду не відпо відає вимогам матеріального та процесуального права, а с аме, судом першої інстанції н еповно з' ясовано та не дове дено обставини, що мають знач ення для справи, висновки суд у першої інстанції не відпов ідають обставинам справи, в з в' язку з чим просить скасув ати постанову Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 23 липня 2010 року та відмо вити в задоволенні заявлених позивачем вимог.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення учасників процесу, які з' явилися в судове засідан ня, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наст упних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процес уального права.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють чи прийняті (вчинені) в они: на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення; безст оронньо (неупереджено); добро совісно; розсудливо; з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; про порційно, зокрема з дотриман ням необхідного балансу між будь-якими несприятливими на слідками для прав, свобод та і нтересів особи і цілями, на до сягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасн о, тобто протягом розумного с троку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Сільськог осподарське товариство з обм еженою відповідальністю «Ро дина»є юридичною особою, зар еєстрованою Чорнобаївською районною державною адмініст рацією Черкаської області 09.10 .1992 року за № 10000066556 (ідентифікацій ний номер - 03793538). Факт реєстрац ії підтверджується наявною в справі копією витягу з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців (а.с. 13).

Крім цього, СТОВ «Родина»за реєстроване як платник страх ових внесків до Черкаського обласного відділення Фонду с оціального захисту інваліді в.

За повідомленнями Чорноба ївського районного центру за йнятості Черкаської області від 16.07.2010 року № 1688/04 (а.с. 53), протяго м 2009 року відповідачем були по дані звіти про наявність віл ьних робочих місць (вакантни х посад) та потребу в працівни ках (форма № 3-ПН), що затверджен і наказом Державного комітет у статистики України від 06.07.1998 р оку № 224, за наступні періоди, а саме:

- звіт про наявність вакансій станом на 30.09.2009 рік (а.с . 54);

- звіт про наявніс ть вакансій станом на 21.05.2010 рік (а.с. 55);

- звіт про наявність ва кансій станом на 25.06.2010 рік (а.с. 56).

Інших письмових зв ітів протягом звітного періо ду відповідач не подавав.

Крім цього, як вбачає ться з тексту вищевказаного повідомлення Чорнобаївсько го РЦЗ, інформацію про наявні сть вакантних місць для прац евлаштування інвалідів на 2009 рік СТОВ «Родина»надавало в телефонному режимі (а.с. 53).

Згідно Звіту про зайн ятість інвалідів за 2009 рік, що н адавався відповідачем до Че ркаського обласного відділе ння соціального захисту інва лідів, середньооблікова чисе льність працівників обліков ого складу підприємства у 2009 р оці становила 188 особи, а серед ньооблікова кількість штатн их працівників, яким відпові дно до чинного законодавства встановлена інвалідність, с тановила лише 4 особи. Крім тог о, розмір середньорічної зар обітної плати працівників в СТОВ «Родина»за даними подан ого відповідачем Звіту н а 2009 рік складав 15 562,00 грн. (а.с. 7).

Однак, за даними акту переві рки виконання роботодавцями нормативу робочих місць при значених для працевлаштуван ня інвалідів, та сплати ними а дміністративно-господарськ их санкцій від 20.05.2010 року вбачає ться, що середньооблікова чи сельність працівників облік ового складу СТОВ «Родина»ст аном на 2009 рік становила 198 осіб , а розмір середньорічної зар обітної плати працівників ві дповідача на 2009 рік складав 14 7 81,82 грн.(а.с. 9).

У зв' язку з цим, Черкаським обласним відділенням соціал ьного захисту інвалідів до в ідповідача були застосовані адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання но рмативу робочих місць призна чених для працевлаштування і нвалідів за 2009 рік в сумі 59 127,28 гр н. та пеня за несвоєчасність ї х сплати в розмірі 1 082,14 грн..

Відповідач не погоджуєтьс я з даною позицією позивача, о бґрунтовуючи це тим, що діючи м законодавством України не передбаченого прямого обов' язку підприємства працевлаш товувати інвалідів, оскільки відповідно до статті 18 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»працевлаштування і нвалідів здійснюється центр альним органом виконавчої вл ади з питань праці та соціаль ної політики, органами місце вого самоврядування та грома дськими організаціями інвал ідів.

Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи, колег ія суддів зважає на наступне .

Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні а та кож гарантії їх рівних з усі ма іншими громадянами можли востей для участі в економіч ній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, ст ворення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб жи ття згідно з індивідуальними здібностями та інтересами, визначаються Законом Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» вiд 21.03.1991 № 875-XII (далі по тексту - Закон № 875-XII).

Положенням ч. 1 ст. 19 Закону № 875-XII (в редакції, чинній на мом ент виникнення спірних право відносин) передбачено, що для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кілько сті одного робочого місця.

При дослідженні матеріалі в вказаної справи колегією с уддів встановлено, що відпов ідачем на виконання вимог За кону № 875-XII до Чорнобаївського районного центру зайнятості Черкаської області було под ано Звіти про зайнятість та працевлаштування інвалід ів станом на 30.09.2009 рік, станом на 21.05.2010 рік, станом на 25.06.2010 рік (форм а № 10-ПІ).

Згідно акту перевірки вико нання відповідачем як робото давцем нормативу робочих міс ць призначених для працевлаш тування інвалідів, та сплати ним адміністративно-господа рських санкцій від 20.05.2010 року, с ередньооблікова чисельніст ь працівників облікового скл аду СТОВ «Родина»станом на 2009 рік становила 198 осіб, а розмір середньорічної заробітної п лати працівників відповідач а на 2009 рік складав 14 781,82 грн..

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону № 875-XII (в редакції, чинній на мом ент спірних правовідносин), п ідприємства, установи, орган ізації, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, з обов'язані виділяти та створ ювати робочі місця для праце влаштування інвалідів, у том у числі спеціальні робочі мі сця, створювати для них умови праці з урахуванням індивід уальних програм реабілітаці ї і забезпечувати інші соціа льно-економічні гарантії, пе редбачені чинним законодавс твом, надавати державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пра цевлаштування інвалідів, і з вітувати Фонду соціального з ахисту інвалідів про зайняті сть та працевлаштування інва лідів у порядку, встановлено му Кабінетом Міністрів Украї ни.

Згідно ч. 3 ст. 19 Закону № 875-XII (в р едакції, чинній на момент спі рних правовідносин), підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, самостійно здійсн юють працевлаштування інвал ідів у рахунок нормативів ро бочих місць виходячи з вимог статті 18 Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону № 875-XII (в редакції, чинній на мом ент спірних правовідносин ) п рацевлаштування інвалідів з дійснюється центральним орг аном виконавчої влади з пита нь праці та соціальної політ ики, органами місцевого само врядування, громадськими орг анізаціями інвалідів.

З 18.03.2006 року набрала чинності змінена редакція ч. 1 ст. 18 Зако ну № 875-XII, згідно з якою забезпеч ення прав інвалідів на праце влаштування та оплачувану ро боту, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здій снюється шляхом їх безпосере днього звернення до підприєм ств, установ, організацій чи д о державної служби зайнятост і.

Тобто цією нормою визначе но, що забезпечення прав інва лідів на працевлаштування зд ійснюється двома шляхами: бе зпосереднє звернення інвалі да до підприємства або зверн ення інваліда до державної с лужби зайнятості (з подальши м його направленням на підпр иємство, на якому є відповідн і вакансії).

Відтак, судова колегія дійш ла висновку, що положення ст. 1 8 Закону № 875-XII не встановлює пра вил, за якими підприємство бу ло б зобов'язане самостійно з дійснювати пошук інвалідів д ля їх працевлаштування на св оєму підприємстві.

Разом з тим, частиною 3 ста тті 18 Закону № 875-XII (в редакції, чи нній з 18.03.2006) чітко визначені об ов' язки підприємства, що ви користовує найману працю: ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів; надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для працевлашту вання інвалідів; звітувати Ф онду соціального захисту інв алідів про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів.

З матеріалів справи вбачає ться, що визначені законом ви моги відповідачем були викон ані не у повному обсязі.

Так, відповідачем не було н адано доказів щомісячного по дання ним до державної служб и зайнятості інформації, нео бхідної для працевлаштуванн я інвалідів, а також щомісячн их Звітів (форма № 3-ПН), у як их були б зазначені вакансії для їх працевлаштування.

Слід зазначити, що Звіт Форми № 3-ПН про наявність вільних робочих місць (вакан тних посад) та потребу в праці вниках, затверджено наказом Державного комітету статист ики України 06.07.1998 року № 244 та зап овнюється згідно з Інструкці єю, зареєстрованою в Міністе рстві юстиції України 17.07.1998 рок у за № 464/2904. Зазначена Форма Звіту поширюється на всі підприємства, установи та ор ганізації, що розташовані на території України, незалежн о від форми власності та госп одарювання.

Форма № 3-ПН подається підп риємствами, установами та ор ганізаціями 28 числа щомісячн о на адресу державної служби зайнятості. У разі потреби те рмінового заміщення наявних вільних робочих місць, що вин икли у міжзвітний період у зв ' язку із звільненням праців ників, дані про ці робочі місц я подаються додатково, в міру їх виникнення. Даною Формо ю також визначена графа для заповнення щодо вакантних м ісць для інвалідів.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не подава в Звіти Форми № 3-ПН до Чорнобаївського районного ц ентру зайнятості Черкаської області за січень, лютий, бере зень, травень, червень, липен ь, серпень , жовтень, листопад та грудень 2009 року, чим відпові дно порушив вимоги Закону Ук раїни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні».

Згідно зі ст. 159 КАС Україн и судове рішення повинно бут и законним і обґрунтованим. З аконним є рішення, ухвалене с удом відповідно до норм мате ріального права при дотриман ні норм процесуального права .

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, д ослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване ріше ння, з дотриманням норм матер іального і процесуального пр ава, а тому підстав для його ск асування не вбачається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 19 6, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Сільс ькогосподарського товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Родина»на постанову Чер каського окружного адмініст ративного суду від 23 липня 2010 р оку - залишити без задоволе ння.

Постанову Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 23 липня 2010 року - зали шити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів з дня склад ання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя

суддя

суддя Г.Г. Федорова

Т.Р. Вівдиченко

А.Ю. Коротких

Повний текст ухвали складено та підписано - 18.10.10 р .

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено02.11.2010
Номер документу11885413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2884/10/2370

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 16.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 12.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

Постанова від 23.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні