Ухвала
від 03.05.2024 по справі 320/18107/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

03 травня 2024 року м. Київ № 320/18107/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Панова Г.В., розглянувши позовну заяву

ОСОБА_1 ,

ОСОБА_2 ,

ОСОБА_3

до Феодосіївської сільської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулись ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 з позовом до Феодосіївської сільської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, в якому просить суд:

- визнати незаконною бездіяльність Феодосіївської сільської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області в частині не прийняття рішення за результатами поданих 12 квітня 2024 року пакетів документів, а саме: ОСОБА_1 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №1 Феодосіївської сільської ради Походні Анатолія Олександровича за народною ініціативою, ОСОБА_1 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №1 Феодосіївської сільської ради ОСОБА_4 за народною ініціативою, Пашиною- ОСОБА_5 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №2 Феодосіївської сільської ради Максименка Руслана Володимировича за народною ініціативою, Пашиною- ОСОБА_5 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №2 Феодосіївської сільської ради Бойка Дмитра Вікторовича за народною ініціативою, ОСОБА_3 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №3 Феодосіївської сільської ради Олександра Петровича Гладуша за народною ініціативою;

- зобов`язати Феодосіївську сільську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області прийняти передбачене статтею 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» рішення за результатами поданих 12 квітня 2024 року пакетів документів, а саме: ОСОБА_1 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №1 Феодосіївської сільської ради ОСОБА_6 за народною ініціативою, ОСОБА_1 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №1 Феодосіївської сільської ради ОСОБА_4 за народною ініціативою, Пашиною- ОСОБА_5 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу №2 Феодосіївської сільської ради Максименка Руслана Володимировича за народною ініціативою, Пашиною- ОСОБА_5 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу № 2 Феодосіївської сільської ради Бойка Дмитра Вікторовича за народною ініціативою, ОСОБА_3 як офіційним представником ініціативної групи про відкликання депутата округу № 3 Феодосіївської сільської ради Олександра Петровича Гладуша за народною ініціативою.

Відповідно до акта Київського окружного адміністративного суду від 30.04.2024, позовна заява та матеріали позову по справі № 320/18107/24 передані на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Пановій Г.В. 30.04.2024.

Суд зазначає, що позовна заява ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 подана як зазначено позивачами у порядку статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України.

Статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України унормовано «Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій».

Частиною першою-другою зазначеної статті обумовлено, що право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

Відповідно до преамбули Виборчого кодексу України цей Кодекс відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Статтею 1, 2 Виборчого Кодексу України обумовлено, що вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії.

Статтею 20 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним.

У разі введення в Україні чи в окремих її місцевостях воєнного або надзвичайного стану виборчий процес загальнодержавних виборів та/або виборчий процес відповідних місцевих виборів, що відбуваються на цих територіях або їх частині, припиняється з дня набрання чинності відповідним указом Президента України.

Після набрання чинності відповідним указом Президента України Центральна виборча комісія ухвалює рішення щодо припинення виборчого процесу на всій території України або в окремих її місцевостях, яким визначає порядок завершення виборчих процедур, які були розпочаті в межах відповідного виборчого процесу.

Після припинення чи скасування дії режиму воєнного або надзвичайного стану перебіг відповідного виборчого процесу, припиненого у зв`язку з цим, розпочинається спочатку.

Рішення щодо призначення виборів, виборчий процес яких був припинений або не розпочався у зв`язку з введенням воєнного або надзвичайного стану, ухвалюється відповідним суб`єктом їх призначення не пізніше місяця з дня припинення або скасування воєнного або надзвичайного стану, а у разі якщо для проведення виборів законом не вимагається окремого рішення про їх призначення, про початок відповідного виборчого процесу оголошує Центральна виборча комісія не пізніше місяця з дня припинення або скасування воєнного або надзвичайного стану.

Разом з тим, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.

Згідно з ч. 2 ст. 10 цього Закону депутат місцевої ради може бути в будь-який час відкликаний за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.

З викладеного правового регулювання вбачається, що дана справа помилково віднесена позивачами до категорії справ, які підлягають розгляду у порядку статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки зазначеною статтею унормовано особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, зокрема у виборчому процесі.

У даному ж випадку, позивачами оскаржується бездіяльність суб`єкта владних повноважень поза межами виборчого процесу, відтак розгляд справи здійснюється у загальному порядку, який передбачений Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Частиною третьою статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до частини другої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI.

Приписами ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду заяви немайнового характеру фізичною особою судовий збір становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» установлено з 1 січня 2024 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 3028 гривні.

Приписами статті 7 Закону України «Про судовий збір» обумовлено, що у разі якщо позов подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір обчислюється з урахуванням загальної суми позову і сплачується кожним позивачем пропорційно долі поданих кожним з них вимог окремим платіжним документом.

У разі коли позов немайнового характеру подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір сплачується кожним позивачем окремим платіжним документом у розмірах, установлених статтею 4 цього Закону за подання позову немайнового характеру.

Суд зауважує, що позивачами у справі виступають три особи, а саме: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .

Як вбачається з прохальної частини позову, позивачами заявлено у позові дві вимоги немайнового характеру, одна з яких є похідною від іншої вимоги таким чином, при зверненні до суду з даним адміністративним позовом кожному позивачу слід було сплатити судовий збір у розмірі 1211,20 грн. (3028,00 грн. х 0,4).

Проте, позивачами надано до суду докази сплати представником позивачів суми судового збору і розмірі 2422,40 грн., що суперечить приписам статті 7 Закону України «Про судовий збір».

За таких обставин, позивачам слід надати до суду докази сплати судового збору в розмірі 1211,20 грн. за звернення з даним позовом до суду кожним із позивачів окремим платіжним документом як обумовлено приписами статті 7 Закону України «Про судовий збір».

Наведені обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального законодавства.

Згідно з частинами 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 160 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Недоліки позовної заяви мають бути усунені протягом десяти днів з дня вручення копії цієї ухвали шляхом подання до суду:

- оригіналу документу, що підтверджує сплату судового збору в розмірі 1211,20 грн. за звернення з даним позовом до суду кожним із позивачів окремим платіжним документом як обумовлено приписами статті 7 Закону України «Про судовий збір».

Інформація щодо реквізитів сплати судового збору за подання позовних заяв до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі Судова влада України за інтернет-адресою https://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Феодосіївської сільської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про визнання протипарвною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без руху.

Встановити позивачам десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.

Роз`яснити позивачам, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали надіслати позивачам.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Панова Г. В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.05.2024
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу118870711
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них про статус депутатів місцевих рад

Судовий реєстр по справі —320/18107/24

Ухвала від 03.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні