Рішення
від 01.04.2024 по справі 300/2907/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" квітня 2024 р. справа № 300/2907/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шумея М.В.,

за участю: секретаря судового засідання: Гуменюк М.В.

представника позивача: Москаля Д.М.;

представника відповідача: Трояна В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СВІСС КРОНО" до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, третя особа: Івано-Франківська філія ДП "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" імені Ю.М. Білоконя" про визнання протиправними та не чинними рішень

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ СВІСС КРОНО звернулося до суду з адміністративним позовом до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправними та нечинними рішень Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 року №379-34/2015 Про затвердження Генерального плану селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області та від 03.05.2019 року №474-18/2019 Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю вказаних рішень з огляду на встановлення ними обмежень щодо можливості використання позивачем частини земель за цільовим призначенням.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.05.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі за позовом ТзОВ СВІСС КРОНО до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішень, за правилами загального позовного провадження.

27.07.2023 року на адресу суду надійшло клопотання від представника позивача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції .

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 321.077.2023 року клопотання представника позивача про проведення судового засідання в режимі відео конференції задоволено.

08.08.2023 року на адресу суду від представника відповідача надійшла заява про виклик свідка, а також клопотання про долучення доказів до матеріалів справи.

09.09.2023 року на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про витребування доказів у Івано-Франківській філії державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО імені Ю.М. Білоконя.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.09.2023 року залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову, на стороні відповідача Івано-Франківську філію державного підприємства "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДНІПРОМІСТО" імені Ю. М. Білоконя", з одночасним витребуванням в останньої копії документів примірника № 3 (інвентарний №1956) з додатками та інших документів, що передували виготовленню генерального плану смт. Брошнів-Осада Рожнятівського району, затверджений рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 №379-34/2015; примірника № 2 з додатками та інших документів, що передували виготовленню змін до генерального плану селищної ради Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області, затверджений рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 03.06.2019 № 474-18/201.

09.10.2023 року на адресу суду від Івано-Франківської філії державного підприємства "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДНІПРОМІСТО" імені Ю. М.Білоконя" на виконання ухвали Івано-франківського окружного адміністративного суду від 27.09.2023 року надійшли витребувані матеріали.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.10.2023 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі за позовом ТзОВ СВІСС КРОНО до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет позову, на стороні відповідача: Івано-Франківська філія державного підприємства "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДНІПРОМІСТО" імені Ю. М. Білоконя" про визнання протиправними та скасування рішень.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.01.2024 року постановлено повернутись до підготовчого провадження в адміністративній справі за позовом ТзОВ СВІСС КРОНО до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет позову, на стороні відповідача: Івано-Франківська філія державного підприємства "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДНІПРОМІСТО" імені Ю. М. Білоконя" про визнання протиправними та скасування рішень.

15.02.2024 року через систему Електронний суд від представника позивача надійшло клопотання про долучення письмових доказів.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду 29.02.2024 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі за позовом ТзОВ СВІСС КРОНО до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет позову, на стороні відповідача: Івано-Франківська філія державного підприємства "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДНІПРОМІСТО" імені Ю. М. Білоконя" про визнання протиправними та скасування рішень. Та призначено дану адміністративну справу до судового розгляду.

26.03.2024 року через систему Електронний суд від представника позивача надійшли додаткові пояснення у справі.

01.04.2024 року на адресу суду від представника відповідача надійшли додаткові пояснення у справі.

Розглянувши справу за правилами загального позовного провадження, вислухавши пояснення представників сторін, третьої особи, дослідивши додаткові письмові пояснення, письмові докази, що містяться в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

ТзОВ СВІСС КРОНО є юридичною особою, що створена та здійснює свою господарську діяльність відповідно до законодавства України.

Відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТзОВ СВІСС КРОНО основним видом діяльності позивача є код КВЕД 16.21. Виробництво фанери, дерев`яних плит і панелей, шпону.

На території смт. Брошнів-Осада Калуського району Івано-Франківської області розміщений завод (виробничі будівлі та споруди) ТОВ СВІСС КРОНО, який виробляє деревностружкові плити, ламіновані деревостружкові плити; стільниці, іншу продукцію.

Задля забезпечення діяльності заводу у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО відповідно до відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Державному земельному кадастрі знаходяться ряд земельних ділянок, а саме:

В приватній власності ТОВ СВІСС КРОНО перебувають:

1. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, площею 18,4709 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 149935926248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та підприємства іншої промисловості. споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання «підприємства іншої промисловості»

2.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0092, площею 0,1992 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150209426248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для будівництва адміністративної будівлі.

3.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0144, площею 0,1197 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150101626248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання підприємства іншої промисловості.

4.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0089, площею 0,0737 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150214026248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 02.01. для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських споруд (присадибна ділянка).

5.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. Лисенка М., кадастровий номер 2624855400:01:007:0229, площею 0,4842 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150365226248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання влаштування площадки для складування деревини.

6.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0290, площею 0,3148 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 354526126248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для влаштування площадки для складування та зберігання лісосировини. Цільове призначення, категорія земель та вид використання, а також існуючі обмеження щодо згаданих вище земельних ділянок, відображені в Державному земельному кадастрі, що підтверджується відповідними витягами з нього (витяги додаються).

В користуванні (оренді) ТОВ СВІСС КРОНО перебувають:

1.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0314, площею 0,1712 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 872474426248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для влаштування площадки для складування та зберігання лісосировини. Власник земельної ділянки: Брошнів-Осадська селищна рада Калуського району Івано-Франківської області. Підставою оренди являється договір оренди земельної ділянки від 10.05.2016 року з терміном дії до 10.05.2026 року.

2.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0236, площею 3,5423 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 1590481426248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання Власник земельної ділянки: Брошнів-Осадська селищна рада Калуського району Івано-Франківської області. Підставою оренди являється договір оренди земельної ділянки від 27.08.2010 р. зі змінами з терміном дії до 31.12.2030 р.

Рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 р. № 379-34/2015 затверджено Генеральний план селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області, розроблений Івано-Франківською філією ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО ім.Ю.М. Білоконя, складовою частиною якого є план зонування території, в масштабі М 1:2000.

В свою чергу, в 2018 році рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 09.02.2018 р. № 100-3/2018 Про розроблення (внесення) змін до генерального плану розпочато процедуру внесення змін до генерального плану та схеми зонування селища Брошнів-Осада, що ввійшло до складу Брошнів-Осадської селищної ради об`єднаної територіальної громади Івано-Франківської області в межах населеного пункту.

З урахуванням текстових та графічних матеріалів містобудівної документації Зміна до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада, розробленої Івано-Франківською філією ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО ім. Ю.М. Білоконя, Рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 03.05.2019 р. № 474-18/2019 Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада затверджено містобудівну документацію Зміна до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада, в масштабі М 1:2000.

З урахуванням наміру здійснити ряд нових будівництв (склад, вагова, інше) на території виробничої площадки за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня 83, ТОВ СВІСС КРОНО в 2022 році відповідно до законодавства України звернулось до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області за отриманням містобудівних умов та обмежень для проектування об`єктів будівництва.

В свою чергу, Брошнів-Осадська селищна рада: наказом № 04/07-08 від 13.10.2022 р. затвердила для ТОВ СВІСС КРОНО Містобудівні умови та обмежень для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво складу за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, 83, реєстраційний номер 1-07/29 (А2947385729216414778) від 13.10.2022, реєстраційний номер ЄДЕСББ MU01:7385-7292-2480-3388; Наказом №06/07-08 від 31.10.2022 р. затвердила для ТОВ СВІСС КРОНО Містобудівні умови та обмежень для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво вагової за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, 83, реєстраційний номер 02-07/29 від 31.10.2022 року реєстраційний номер ЄДСББ МU01:0982-6016-4228-0716.

Листом № 3-07/29 (А2966263193887836004) від 08.11.2022, реєстраційний номер ЄДЕСББ МО1:6263-1938-9622-4614, Брошнів-Осадська селищна рада відмовила у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, на об`єкт будівництва Нове будівництво відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт. Брошнів-Осада, по вул. 22 січня 83 з підстави невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Також у примітках зазначено, що проектований об`єкт згідно ДК 018-2000 не відповідає функціональній зоні визначеній у схемі зонування території.

З додатків Містобудівна документація до згаданих вище Містобудівних умов та обмежень для проектування Нове будівництво складу за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, 83 та Нове будівництво вагової за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул.22 січня, 83 та за наслідками ознайомлення в травні 2023 р. представника позивача в приміщенні Брошнів-Осадської селищної ради з графічною частиною генерального плану та схеми зонування населеного пункту селища Брошнів-Осада, стало відомо про те, що в 2015 році при затвердженні Генерального плану смт. Брошнів-Осада, складовою частиною якого є схема зонування території, по всьому фронту земельних ділянок, які перебувають у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО за адресою Івано-Франківська обл., смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, відповідачем створено спеціальну зону С-1, а саме зону зелених насаджень спецпризначення.

А вже в 2019 році відповідач при затвердженні змін до Генерального плану та Схеми зонування смт. Брошнів-Осада, по всьому фронту земельних ділянок, які перебувають у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО за адресою Івано-Франківська обл., смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, взамін спеціальної зони С-1 створив спеціальну зону С-4п, а саме зону озеленення спеціального призначення, що підтверджується експлікацією з генерального плану та схеми зонування території смт. Брошнів-Осада, що міститься в додатках Містобудівна документація до згаданих вище містобудівних умов та обмежень, де під порядковим номером 50 графічно зображено частину території ТОВ Кроно-Україна (попереднє найменування товариства, що підтверджується п.1.2.1. Статуту ТОВ СВІСС КРОНО (нова редакція) від 28.08.2020р.) з накладеною зоною С-4п зона озеленення спеціального призначення.

Вищевикладене додатково підтверджується також Схемою розташування земельних ділянок заводу ТОВ СВІСС КРОНО на детальному плані території смт. Брошнів-Осада, що складена 10.05.2023р. сертифікованим інженером-геодезистом Зібровським А.3., де графічно зображено накладення по всьому фронту земельних ділянок, які перебувають у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО за адресою Івано-Франківська обл., смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, спеціальної зони С-4п, а саме зони озеленення спеціального призначення в редакції генплану 2019 р. (С-1 зони зелених насаджень спецпризначення в редакції генплану 2015 р.).

Позивач вважаючи, що Рішення Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 р. № 379-34/2015 Про затвердження Генерального плану селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області та Рішення Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 03.05.2019 р. № 474-18/2019 Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада, є протиправними та такими, що порушують права та законні інтереси ТОВ СВІСС КРОНО, звернулось до суду з відповідним адміністративним позовом.

Позиція відповідача та третьої особи зводилась до того, що відповідно до ч.9 ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» планова діяльність ТОВ «СВІСС КРОНО» відноситься до другої категорії видів діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, а саме підприємства текстильної, шкіряної, деревообробної і паперової промисловості продуктивністю понад 1 тонну на добу (з оброблення деревини (хімічне перероблення деревини, виробництво деревоволокнистих плит, деревообробне виробництво з використанням синтетичних смол, консервування деревини просоченням)). Такий вид діяльності автоматично підпадає під дію наказу N 173 від 19.06.96 МОЗ України «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів». Розділом 5 «Вимоги до розташування та організації виробничої території» чітко визначено, що має розташовуватися на виробничій території підприємства, де передбачено розміщення санітарно-захисних зон.

Спірні генеральні плани приймалися 8 і 4 роки назад. Прийняття проектів містобудівної документації на місцевому рівні передбачає попередню спеціальну процедуру, яка регламентована постановою КМУ від 25 травня 2011 N 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні та ПКМУ від 1 вересня 2021 р. N926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» в результаті яких проводяться громадські слухання, засідання робочих груп. У процесі такої діяльності створюються документи, які фіксують списки представників, запропоновані зміни до проектів містобудівної документації та інше. Позивач в процесі розгляду справи не ставив під сумнів дотримання процедури проведення громадського обговорення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, а тому спірні генеральні плани приймалися та затверджувалися відповідно до чинного законодавства. Підставою для подання позову послужило намір провадити планову діяльність та оцінку її впливу на довкілля щодо «Нового будівництва відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт. Брошнів-Осада, по вул. 22- Січня, 83», ТОВ «Свісс Кроно» код ЄДРПОУ - 31147999. в єдиному реєстрі заяв з оцінки впливу на довкілля (OB) Мінохорони довкілля 13.10.2021р.,реєстраційний номер справи 202110118737, інформувало про намір провадити планову діяльність та оцінку її впливу на довкілля щодо «Нового будівництва відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт. Брошнів-Осада, по вул. 22-Січня, 83», яка передбачає підготовку та приготування карбамідо-формальдегідної та меламіно-карбамідо-формальдегідної смоли потужністю 44000 т/рік. Однак акцентуючи увагу на тому, що нове виробництво не потребує значних матеріальних затрат, підприємство не конкретизувало обсяги всіх викидів шкідливих речовин в атмосферне повітря, стоків та забруднення грунтів (в тому числі по таких токсичних забруднювачах як феноли та теми формальдегід від власного виробництва), що утворюються підприємством на даній виробничій площадці. Крім того, на території смт. Брошнів-Осада є ще ряд підприємств (ТОВ «Поліком», ТОВ «Памібро», ПП «Таля») які також забруднюють довкілля вказаними речовинами, тому при плануванні вказаного будівництва повинно враховуватись і ефект сумації викидів і впливу на довкілля, як від промплощадки ТОВ «Свісс Кроно», так і підприємств розміщених в безпосередній близькості, що не враховано в звіті.

Згідно з п. 8.7 ДСанП-173 забороняється розташовувати нові, реконструювати існуючі об?єкти, що є джерелами забруднення атмосфери, на територіях з рівнем забруднення, який перевищує гігієнічні нормативи. Концентрація формальдегіду в смт. Брошнів перевищує ГДК (гранично допустима концентрація) для атмосферного повітря населених місць, становить 0,296 мг/м', що майже в 100разів перевищує законодавчо встановлену середньодобову ГДК (0,003 мг/м'); та майже в 10 разів законодавчо встановлену максимально разову ГДК (0,032 мг/м'). Саме розміщення нового виробництва з наявністю шкідливих та небезпечних факторів в населеному пункті порушує вимоги чинних законодавчих актів, що регулюють планування та забудову територій. Так, за санітарною класифікацією підприємств (ДСанПін-173) вказане нове будівництво відділення по підготовці смоли заводу ДСП відноситься до ІІ класу небезпеки з нормативним розміром санітарно- захисної зони 500 м виробництво синтетичних смол потужністю понад 300 т/рік).Реальна відстань від установки до межі житлової забудови фактично буде становити менше 200м., що не відповідає п. 5.4 ДСанПіН-173. Більше того, виробнича діяльність та промплощадка ТОВ «Свісс-Кроно», провадиться в житловому кварталі смт. Брошнів-Осада де санітарно-захисні зони діючого підприємства не відповідали чинним вимогам і розривам і свого часу уже були зменшені.

Також, згідно з ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій», п. 14.11.2 розміщення нових підприємств та виробництв I-II класу шкідливості в межах населених пунктів не допускається, так як при виробництві карбамідних та меламінових смол використовуються горючі, легкозаймисті та токсичні речовини зокрема:

карбамідоформальдегідний концентрат -горюча рідина, високотоксична речовина ІІ класу небезпеки. Токсичність КФК зумовлена наявність в ньому формальдегіду речовини гостроспрямованої дії на організм людини, який визнаний канцерогеном;

формальдегід має нейротоксичну, місцевоподразнюючу, гепатоксичну дію. Всмоктується через оболонки верхніх дихальних шляхів і шлунково-кишкового тракту. Найбільш уразливими до дії формальдегіду є центральна нервова система, верхні дихальні шляхи, шлунково-кишковий тракт, печінка, нирки, селезінка, наднирники, очі, шкіра. Тривале вдихання високих концентрацій формальдегіду призводить до змін морфологічного складу крові;

меламін -горюча речовина, високотоксична речовина ІІ класу небезпеки. Чинить гостротоксичну, подразнюючу дію. Найбільш уразливими до дії меламіну є центральна нервова та дихальна системи, печінка, нирки, серце, селезінка;

мурашина кислота -легкозаймиста, вибухопожежопебезнечня рідина, токсична речовина ІІ класу небезпеки. Найбільш уразливими до дії мурашиної кислоти є центральна нервова система, дихальна і сечовивідна системи, шлунково-кишковий тракт, очі, шкіра, морфологічний склад перифірічної крові;

карбамід -тверда горюча речовина III класу небезпеки. Чинить гостро токсичну, подразнюючу дію, вражає переважно центральну і перифірічну нервові системи, органи дихання, печінку, нирки, підшлункову залозу, нирки. За вказаними захворюваннями, відповідно до даних медичної статистики, Калуський район (смт. Брошнів-Осада входить) має одні з найвищих показників захворюваності в Франківської області. Реальний вплив підприємства та установки з підготовки та приготування карбамідоформальдегідної та меламінокарбамідоформальдегідної смоли потужністю 44000 т/рік на довкілля, підприємство вказує, що процес підготовки смоли полягає в розведенні карбамідоформальдегідного концентрату (КФК) водою та додаванні різних добавок. Однак дана заява ТОВ «Свісс-Кроно» не відповідає дійсності, оскільки процес «приготування смоли» насправді не полягає в простому розведенні КФК, його нагріванні та додаванні компонентів карбаміду чи меламіну. Як хімічний процес, - одержання карбамідних та меламінових смол є насправді реакцією полімеризації, а отже - надзвичайно складаним технологічним процесом, який вимагає відповідного складного апаратурного та технологічного контролю за процесом, наявності системи дозування, блокувань і сигналізації небезпечних параметрів, організації складських зон, вантажно- розвантажувальних зон, застосування багатьох видів сировини (в т. ч. і вибухонебезпечної). При виробництві КФС утворюються виробничі стоки від насосного обладнання, промивки технологічного обладнання, стоки з лабораторії, які категорично заборонено скидати в мережу господарської каналізації, а система очищення виробничих стоків не підприємстві не передбачена. Окрім того, поверхневі (дощові) стоки, які формуватимуться на території нового виробництва будуть забруднені токсичними речовинами, що завдасть непоправної шкоди довкіллю та здоров`ю людей, призведе до значного забруднення грунтів, поверхневих та підземних вод. Скидати такі стоки в мережу дощової каналізації, яка на підприємстві не передбачає ніякої додаткової очистки і виведена в потічок, що впадає в р. Сівка категорично заборонено. Також чинним дозволом на спецводокористування для ТОВ «Свісс-Кроно» не передбачено використання води на промислові цілі, а отже і скидання виробничих стоків. Забір води підприємство здійснює з поверхневих та підземних вод. Чинними умовами дозволу передбачена передача господарсько-побутових стоків та поверхневих стоків з території підприємства на очистку КП Брошнів-Осадської селищної ради. Про часті випадки забруднення води і загибелі риби в річці Сівка стоками смт. Брошнів-Осада, за останні роки, неодноразово відмічалось в пресі та соціальних мережах регіону та було підставою розгляду в Господарському суді Івано-Франківської області(№909/259/22).

Враховуючи, значне техногенне навантаження на створюють хімічні, деревообробні та комунальні промислові підприємства селища, факти спротиву населення діяльністю ТОВ «Свісс-Кроно», з огляду на багаторічне забруднення атмосферного повітря понаднормативними викидам з від існуючого виробництва ДСП (що регулярно виливається в протести з перекриттям жителями дороги державного значення Стрий -Мамалига, та скаргами щодо забруднення повітря фенолами і формальдегідом при несприятливих метеоумовах, що підтверджено документально), те що підприємство не деталізувало інші ризики від введення в експлуатацію нового виробництва, та з метою забезпечення екологічної безпеки населення і туристичної привабливості регіону, що є критично важливим для даного населеного пункту вважають, що будівництво виробництва карбамідоформальдегідних та меламінових смол на території ТОВ «СВІСС-КРОНО» є неприпустими. Відповідно до п. 5.5 ДСанПіН-173 у тих випадках, коли неможлива організація ССЗ в конкретних умовах, необхідно приймати рішення про зміну технології виробництва, що передбачає зниження викидів шкідливих речовин в атмосферу, його перепрофілювання або закриття, а в даному випадку категорична заборона будівництва.

Відповідно до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з пунктом 18 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Оскаржуване позивачем рішення відповідає наведеним ознакам нормативно-правового акта, тому є нормативно-правовим актом органу місцевого самоврядування.

Особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень врегульовані статтею 264 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України).

Частиною 2 статті 264 КАС України передбачено, що право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Частини друга статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (стаття 55 Конституції України).

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI від 17.02.2011, який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

За приписами ч.4.1-3 ст. 8 Закону № 3038-VI планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Згідно з 4.2 статті 5 Закону № 3038-VI вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.

Відповідно до п.п. 2, 7, 8, 9 ч. 1 статті 1 Закону № 3038-VI:

- містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;

- генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;

- план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Відповідно до ст.16 Закону №3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно з ч.4. 1,2 ст. 17 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту с основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах інтересів. відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації. 16. В свою чергу, частина 2 статті 18 Закону № 3038-VI встановлює, що зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог:

1) урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території;

2) виділення зон обмеженої містобудівної діяльності;

3) відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій;

4) урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон;

5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст.18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Таким чином, суд приходить до висновку, що прийняття відповідачем оскаржуваних рішень є одним з етапів розробки (зміни) містобудівної документації, зокрема генерального плану та плану зонування території.

Вимоги до складу та змісту генерального плану населеного пункту (на час прийняття Відповідачем оскаржуваних рішень) встановлені ДБН Б.1.1-15:2012 "Склад та зміст генерального плану населеного пункту", що затверджені Наказом Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 358 від 13.07.2012. Дані норми були призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами та чинними до 01.10.2022, тобто на час виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до п.4.2. ДБН Б.1.1-15:2012 При розробленні генерального плану серед іншого враховують:

1) інформацію містобудівного, земельного та інших кадастрів;

2) інвестиційні наміри юридичних і фізичних осіб щодо забудови та іншого використання території тощо;

3) проекти і програми розвитку інфраструктури населеного пункту, безпеки та організації дорожнього руху, охорони навколишнього природного середовища тощо.

Згідно з п.4.5. ДБН Б.1.1-15:2012 відповідно до затвердженого генерального плану розробляють плани зонування території (зонінг). План зонування території може розроблятись у складі генерального плану цього населеного пункту. План зонування може розроблятись і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Строк дії генерального плану не обмежується (4.6. ДБН Б. 1.1-15:2012).

Генеральний план населеного пункту складається з текстових та графічних матеріалів (п.5.1 ДБН Б.1.1-15:2012).

Підпунктом 5.5.5. ДБН Б.1.1-15:2012 визначено, що на основному кресленні генерального плану відображають елементи плану існуючого використання території, що залишаються незмінними на етапі реалізації генерального плану, зокрема серед іншого перспективне функціональне зонування території населеного пункту в проектних межах спеціального призначення (санітарно-захисні смуги, захисні зони тощо), виробничої забудови (промислових підприємств, підприємств енергетики, транспорту, будівельної індустрії тощо).

Згідно Додатку В до ДБН Б.1.1-15:2012 Вихідні дані для розроблення генерального пункту населеного пункту вихідні дані включають: а) матеріали містобудівного та земельного кадастрів, містобудівного моніторингу... в) плани земельно-господарського устрою, схеми інвентаризації земель (за наявності), технічну документацію із землеустрою, проекти відведення земельних ділянок (за наявності)... Ю) інші графічні матеріали (за наявності), на яких відображаються: - межі населеного пункту, основних землекористувачів та власників землі, - охоронні, санітарно-захисні зони, округи (зони) санітарної охорони навколо відповідних територій та об`єктів тощо.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про будівельні норми будівельні норми - затверджений суб`єктом нормування підзаконний нормативний акт технічного характеру, що містить обов`язкові вимоги у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Таким чином, акти органів місцевого самоврядування, які стосуються плану зонування території мають відповідати затвердженим у встановленому порядку будівельним нормам.

3 1 серпня 2018 року набрав чинності ДБН Б. 1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території (надалі - ДБН), який затверджено Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.12.2017 Nє 344, та чинні від 2018-08-01 до 01.10.2022, тобто на час виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до ДБН Б. 1.1-22:2017 ці будівельні норми встановлюються вимоги до складу та змісту плану зонування території (зонінгу) населеного пункту. Норми призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами, незалежно від форм власності та господарювання, при розробленні планів зонування території (зонінгу) населеного пункту. Вони ж встановлювали вимоги до складу та змісту плану зонування території (зонінгу) населеного пункту, внесення змін до нього.

Зонінг містить дві невід`ємні частини: текстову та графічну (п.4.7. ДБН Б. 1.1-22:2017). Пунктом 5.4 ДБН Б. 1.1-22:2017 встановлено, що на схемі зонування території населеного пункту (його окремих частин) відображаються територіальні зони (підзони) та наводиться перелік типів територіальних зон.

Пункт 6.14 ДБН Б. 1.1-22:2017 містить характеристику зони озеленення спеціального призначення С-4. Зона формується в межах територій, на яких за містобудівного документацією передбачається організація санітарно-захисних зон.

В текстовій частині зонінгу Зміни №1 до генерального плану смт. Брошнів-Осада (2019р.) Відповідач навів таке визначення С-4п. Зона озеленення спеціального призначення (проектна). Зона формується в межах територій, на яких, за містобудівною документацією, передбачається організація санітарно-захисних зон. До зони входять озеленені території (зелені насадження спеціального призначення) з метою організації санітарно захисної зони та покращення екологічної ситуації і створення захисних бар`єрів селищних територій від виробничих та комунальних об`єктів. Території зелених насаджень спеціального призначення формуються навколо промислових підприємств, комунальних підприємств, кладовищ, магістральних інженерних комунікацій, тощо.

Переважні види використання: озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон (С33) підприємств, шумових зон об`єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної охорони об`єктів водопостачання, територій зсувів тощо.

Згідно з. п.5.4. Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених Наказом Мінохорони здоров`я України № 173 від 19.06.1996, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 липня 1996 р. за №379/1404, промислові, сільськогосподарські та інші об`єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови санітарно-захисними зонами. Територія санітарно-захисної зони не повинна розглядатись як резерв нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об`єктів підприємства.

Відповідно до п.4.1 ДБН Б. 1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території планом зонування (зонінгом) на території населеного пункту визначаються межі зон (підзон) з однорідними видами та умовами використання та встановлюються містобудівні регламенти, що діють у межах цих зон (підзон).

Згідно з п.4.11 ДБН Б.1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території для окремої земельної ділянки дозволеним є таке використання, яке відповідає містобудівному регламенту зони (підзони), на території якої ділянка знаходиться.

Невідповідність наміру забудови встановленим видам дозволеного використання земельних ділянок і об`єктів, зазначеним у містобудівному регламенті, означає, що його застосування у відповідній територіальній зоні не допускається. 30. Згідно з п.4.12 ДБН Б.1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території зміна видів використання земельних ділянок і об`єктів нерухомості фізичними та юридичними особами здійснюється у відповідності з переліком переважних, супутніх видів забудови в межах відповідної територіальної зони та дотримання інших вимог містобудівних регламентів та в порядку, визначеному законодавством.

Враховуючи вищенаведене, створена відповідачем зона озеленення спеціального призначення С-4п (генплан 2019) (зона С-1 згідно генплану 2015), яка передбачає організацію санітарно-захисної зони, не передбачає можливості використання Позивачем частини таких земель відповідно до їх категорії як землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що передбачена ст.19 Земельного кодексу України, для нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об`єктів підприємства.

Отже, прийняття генерального плану та плану зонування території в 2015 році, та внесення змін до них в 2019 році, що затверджені оскаржуваними рішеннями Брошнів-Осадською селищною радою, не враховує інтересів позивача як власника/користувача земельних ділянок.

З метою коригування містобудівної документації на підставі ст. 23 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, органами місцевого самоврядування провадяться заходи містобудівного моніторингу. Так, згідно з п. 5.1. Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженої наказом Мінрегіонбуду № 290 від 16.11.2011 року (із змінами та доповненнями) Рішення щодо внесення змін у містобудівну документацію приймається на підставі: результатів моніторингу її реалізації, який проводиться відповідно до Порядку проведення містобудівного моніторингу, а також змін у видах функціонального використання окремих територій. Згідно з п. 5.2. даного Порядку необхідність внесення змін до містобудівної документації обґрунтовується архітектури. відповідним уповноваженим органом містобудування та 34. Тобто вказані вище норми надають суб`єкту владних повноважень лише за результатами здійснюваного містобудівного моніторингу вносити зміни до генерального плану та зонінгу населеного пункту. Однак, законодавство не передбачає право суб`єкта владних повноважень вносити такі зміни без урахування функціонального призначення земельних ділянок, які знаходяться у власності юридичних/фізичних осіб.

Отже, суд приходить до висновку, що Брошнів-Осадська міська рада діяла не в передбачений законом спосіб, оскільки законодавство не передбачає право відповідача затверджувати/вносити зміни до генерального плану та зонінгу населеного пункту з встановленням спеціальної зони озеленення С-4п (генплан 2019) (зона С-1 згідно генплану 2015) без урахуванням функціонального призначення земельних ділянок, належних ТОВ СВІСС КРОНО на праві власності для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, відомості про які вказані у Державному земельному кадастрі та в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. 36. Окрім того, визначене Відповідачем зонування території, що знаходиться у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО, як зони озеленення спеціального призначення С-4п (генплан 2019) (зона С-1 згідно генплану 2015), суперечить також і встановленій категорії даних земельних ділянок, які згідно відомостей Державного земельного кадастру визначені як землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Суд звертає увагу, що ТОВ СВІСС КРОНО набуло у власність такі земельні ділянки на підставі цивільно-правових угод впродовж 2005-2014 років, що підтверджується відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зокрема наступні земельні ділянки :

1.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, площею 18,4709 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 149935926248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та підприємства іншої промисловості. споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання

2.земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0092, площею 0,1992 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150209426248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для будівництва адміністративної будівлі.

3.земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0144, площею 0,1197 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150101626248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання підприємства іншої промисловості.

4.земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0089, площею 0,0737 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150214026248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 02.01. для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських споруд (присадибна ділянка).

5.земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0229, площею 0,4842 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150365226248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання влаштування площадки для складування деревини.

6.земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0290, площею 0,3148 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 354526126248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для влаштування площадки для складування та зберігання лісосировини. Цільове призначення, категорія земель та вид використання, а також існуючі обмеження щодо згаданих вище земельних ділянок, відображені в Державному земельному кадастрі, що підтверджується відповідними витягами з нього (витяги додаються).

Як встановлено судом, право власності ТзОВ СВІСС КРОНО на такі земельні ділянки відповідачем не заперечується.

Враховуючи вищенаведені вимоги законодавства, щодо коригування містобудівної документації, стосовно встановлення спеціальної зони озеленення С-4п стосуються і земельних ділянок, які були надані відповідачем в довгострокове користування ТзОВ СВІСС КРОНО.

В договорах про надання Брошнів-Осадською селищною радою в довготривале користування земельні ділянки ТзОВ СВІСС КРОНО, містять вказівку, що земельна ділянка передається відповідачем в оренду для обслуговування нежитлових приміщень деревообробного виробництва та для влаштування площадки для складування та зберігання сировини.

Суд дослідивши договір оренди земельної ділянки від 10.05.2016 року, договір оренди земельної ділянки від 12.05.2016 року та додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 10.05.2016 року, встановив, що в даних документах відсутні обмеження щодо використання ТзОВ СВІСС КРОНО за призначенням у вигляді встановлення на їх частині спеціальної зони озеленення.

Отже, дії відповідача щодо встановлення на частині таких земельних ділянок, зони спеціального призначення є односторонньою зміною з боку власника земельних ділянок, умов використання таких земельних ділянок.

Суд приходить до висновку, що оскаржуваними рішеннями відповідача на території земельних ділянок з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, що знаходяться у приватній власності/користуванні ТзОВ СВІСС КРОНО, при затвердженні (внесенні змін) генплану та зонінгу було визначено смугу розміщення зелених насаджень та створено спеціальну зону озеленення С-4п (генплан 2019) (зона С-1 згідно генплану 2015). Таким рішенням щодо внесення змін в містобудівну документацію відповідач встановив обмеження щодо режиму використання частини території всупереч категорії та функціонального призначення земельних ділянок, чим порушив права та інтереси Позивача.

Всупереч об`єктивним фактам та без врахування існуючого права власності, в тому числі титулу безперешкодного користування земельною ділянкою згідно з її функціональним призначенням та категорією земель, оскаржуваними рішеннями орган місцевого самоврядування у протиправний спосіб посягнув на приватну власність ТОВ СВІСС КРОНО. Прийняте рішення суперечить гарантіям щодо непорушності права власності, передбачених статтею 312 Цивільного кодексу України.

Щодо викладеної позиції відповідача зокрема в частині шкідливого впливу підприємства та установки з підготовки та приготування карбамідоформальдегідної та малемінокарбамідоформальдегідної смоли потужністю 44000 т/рік на довкілля та негативних наслідків на екологічну безпеку населення слід вказати наступне.

Так в межах розгляду даної справи судом досліджувались зокрема і Висновок Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з оцінки впливу на довкілля планової діяльності «Нове будівництво відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт.Брошнів-Осада, по вул.22-Січня,83» від 01.07.2022 року №202110118737, а також Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 12.2-18-4/23401 від 17.12.2021 року Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, разом з Протоколом державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 16.11.2021 №1699.

Надавши оцінку вказаним доказам в адміністративній справі, суд приходить до висновку, що за умов дотримання позивачем вимог екологічних та санітарних умов вказаних Висновків провадження планової діяльності «Нове будівництво відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт.Брошнів-Осада, по вул.22 Січня,83» є допустимим.

Таким чином негативний вплив підприємства та установки з підготовки та приготування карбамідоформальдегідної та малемінокарбамідоформальдегідної смоли потужністю 44000 т/рік на довкілля та негативних наслідків на екологічну безпеку населення можливий внаслідок не дотримання вимог екологічних та санітарних умов вказаних Висновків.

При цьому суд звертає увагу на примітку до Висновку з оцінки впливу на довкілля, де вказано, що якщо під час провадження господарської діяльності , буде виявлено значний негативний вплив цієї діяльності на життя і здоров`я населення чи довкілля та якщо такий вплив не був оцінений під час здійснення оцінки впливу на довкілля та/або істотно змінює результати оцінки впливу цієї діяльності на довкілля, рішення про провадження такої планової діяльності за рішенням суду підлягає скасуванню, а діяльність припиненню.

Підсумувавши наведене, та з урахуванням інтересів територіальної громади Брошнів-Осадської селищної ради позовні вимоги підлягають частковому задоволенню шляхом визнання протиправним та нечинним оскаржуваних рішень Брошнів-Осадської селищної ради Івано-Франківської області в частині встановлення на земельних ділянках належних на праві власності та оренди ТОВ «СВІСС-КРОНО» спеціальних зон озеленення «С-1» та зони озеленення спеціального призначення «С-4п».

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та нечинним Рішення Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 року № 379-34/2015 "Про затвердження Генерального плану селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області" в частині встановлення спеціальної зони "С-1", а саме «зона зелених насаджень» відносно земельних ділянок, які перебувають у власності ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, площею 18,4709 га, земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0092, площею 0,1992 га, земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0144, площею 0,1197, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0089, площею 0,0737 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0229, площею 0,4842 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0290, площею 0,3148 га та земельних ділянок які перебувають в користуванні ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0314, площею 0,1712 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 січня кадастровий номер 2624855400:01:007:0236, площею 0,1197 га.

Визнати протиправним та нечинним Рішення Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 03.05.2019 року №474-18/2019 "Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада" в частині створення спеціальної зони "С-4-п", а саме "зони озеленення спеціального призначення", відносно земельних ділянок, які перебувають у власності ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, площею 18,4709 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0092, площею 0,1992 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0144, площею 0,1197 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0089, площею 0,0737 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0229, площею 0,4842 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0290, площею 0,3148 га та земельні ділянки які перебувають в користуванні ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0314, площею 0,1712 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 січня кадастровий номер 2624855400:01:007:0236, площею 0,1197 га.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2024
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу118899899
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —300/2907/23

Рішення від 01.04.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Рішення від 01.04.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 11.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні