ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2024 рокуЛьвівСправа № 300/2907/23 пров. № А/857/15503/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді:Гуляка В.В.
суддів: Коваля Р.Й., Носа С.П.
за участі секретаря судового засідання: Скрутень Х.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області,
на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року (суддя Шумей М.В., час ухвалення не зазначено, місце ухвалення м.Івано-Франківськ, дата складання повного тексту 11.04.2024),
в адміністративній справі №300/2907/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СВІСС КРОНО" до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Івано-Франківська філія ДП "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Дніпромісто",
про визнання протиправними та нечинними рішень,
встановив:
У травні 2023 року позивач ТОВ "СВІСС КРОНО" звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідача Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, в якому просив: 1) визнати протиправним та нечинним рішення Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 р. №379-34/2015 «Про затвердження Генерального плану селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області»; 2) визнати протиправним та нечинним рішення Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 03.05.2019 р. №474-18/2019 «"Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада"; 3) судові виграти, пов`язані із розглядом справи, покласти на відповідача.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.09.2023 залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову, на стороні відповідача Івано-Франківську філію державного підприємства "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДНІПРОМІСТО" імені Ю. М. Білоконя".
Відповідач позовних вимог не визнав, подав суду пояснення щодо позовних вимог (відзив). Просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.04.2024, з врахуванням ухвали цього ж суду від 10.04.2024 про виправлення описки, позов задоволено частково. Визнано протиправним та нечинним Рішення Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 року № 379-34/2015 "Про затвердження Генерального плану селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області" в частині встановлення спеціальної зони "С-1", а саме «зона зелених насаджень» відносно земельних ділянок, які перебувають у власності ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, площею 18,4709 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0092, площею 0,1992 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0144, площею 0,1197, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0089, площею 0,0737 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0229, площею 0,4842 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0290, площею 0,3148 га та земельних ділянок які перебувають в користуванні ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0314, площею 0,1712 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 січня кадастровий номер 2624855400:01:007:0236, площею 0,1197 га.. Визнано протиправним та нечинним Рішення Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 03.05.2019 року №474-18/2019 "Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада" в частині створення спеціальної зони "С-4-п", а саме "зони озеленення спеціального призначення", відносно земельних ділянок, які перебувають у власності ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, площею 18,4709 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0092, площею 0,1992 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0144, площею 0,1197 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0089, площею 0,0737 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0229, площею 0,4842 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0290, площею 0,3148 га та земельні ділянки які перебувають в користуванні ТзОВ "СВІСС КРОНО": земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2624855400:01:007:0314, площею 0,1712 га, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 січня кадастровий номер 2624855400:01:007:0236, площею 0,1197 га.. В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.
З цим рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач та оскаржив його в апеляційному порядку. Апелянт вважає, що оскаржуване рішення суду підлягає скасуванню з підстав, наведених в апеляційній скарзі.
В обґрунтування апеляційних вимог апелянт зазначає про те, що судом прийнято рішення з порушенням норм матеріального права, не враховано законодавчі приписи щодо категоричного не допущення розміщення нових підприємств та виробництв І-ІІ класу шкідливості в межах населених пунктів, так як при виробництві карбамідних та меламінових смол використовуються горючі, легкозаймисті та токсичні речовини. Існуюча господарська діяльність промислового підприємства позивача і його планованої діяльності "Нове будівництво відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт.Брошнів-Осада" завдає шкідливий вплив на довкілля та негативні наслідки на екологічну безпеку населення, зокрема вплив на стан атмосферного повітря, забруднення стічних вод, інше. Вважає апелянт, що будівництво виробництва карбамідоформальдегідних та меламінових смол на території ТОВ «СВІСС-КРОНО», що розташоване в житловому кварталі селища Брошнів-Осада, де санітарно-захисні зони діючого підприємства, є неприпустимим.
За результатами апеляційного розгляду апелянт просить скасувати оскаржене рішення суду від 01.04.2024 року та постановити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволені позовних вимог повному обсязі.
Позивач подав до апеляційного суду відзив на апеляційну скаргу. Вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права за наслідками всебічного, повного та об`єктивного розгляду справи. Вважає, що доводи скаржника є неналежними, тобто такими, що не мають відношення до предмету судового розгляду у цій справі. Просить залишити без задоволення апеляційну скаргу відповідача, залишивши без змін оскаржене нею рішення суду.
Ухвалою суду апеляційної інстанції від 10.10.2024 року було призначено справу до апеляційного розгляду у відкритому судовому засіданні на 30.10.2024 року.
Апеляційний розгляд справи двічі відкладався, а саме, на 20.11.2024 і на 04.12.2024, у зв`язку із неявкою в судові засідання представника відповідача та необхідністю отримання від відповідача, як суб`єкта владних повноважень, додаткових документів (матеріалів), які стосуються прийняття спірних рішень Брошнів-Осадської селищної ради від 30.06.2015 р. №379-34/2015 та від 03.05.2019 р. №474-18/2019.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та докази по справі, обговоривши доводи, межі та вимоги апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
Судом встановлено наступні фактичні обставини справи.
Позивач ТОВ СВІСС КРОНО є юридичною особою, що створена та здійснює свою господарську діяльність відповідно до законодавства України.
Відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ СВІСС КРОНО основним видом діяльності позивача є код КВЕД 16.21. Виробництво фанери, дерев`яних плит і панелей, шпону (а.с.18 т.1).
На території смт. Брошнів-Осада Калуського району Івано-Франківської області розміщений завод (виробничі будівлі та споруди) ТОВ СВІСС КРОНО, який виробляє деревностружкові плити, ламіновані деревостружкові плити; стільниці, іншу продукцію.
Задля забезпечення діяльності заводу у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО відповідно до відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Державному земельному кадастрі, знаходяться ряд земельних ділянок, а саме:
В приватній власності ТОВ СВІСС КРОНО перебувають:
1. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, площею 18,4709 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 149935926248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та підприємства іншої промисловості, споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання підприємства іншої промисловості;
2. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0092, площею 0,1992 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150209426248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для будівництва адміністративної будівлі;
3. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0144, площею 0,1197 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150101626248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання підприємства іншої промисловості;
4. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0089, площею 0,0737 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150214026248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 02.01. для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських споруд (присадибна ділянка);
5. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. Лисенка М., кадастровий номер 2624855400:01:007:0229, площею 0,4842 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 150365226248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання влаштування площадки для складування деревини;
6. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0290, площею 0,3148 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 354526126248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для влаштування площадки для складування та зберігання лісосировини. Цільове призначення, категорія земель та вид використання, а також існуючі обмеження щодо згаданих вище земельних ділянок, відображені в Державному земельному кадастрі, що підтверджується відповідними витягами з нього.
В користуванні (оренді) ТОВ СВІСС КРОНО перебувають:
1. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0314, площею 0,1712 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 872474426248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання для влаштування площадки для складування та зберігання лісосировини. Власник земельної ділянки: Брошнів-Осадська селищна рада Калуського району Івано-Франківської області. Підставою оренди являється договір оренди земельної ділянки від 10.05.2016 року з терміном дії до 10.05.2026 року;
2. земельна ділянка за адресою: Івано-Франківська область, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, кадастровий номер 2624855400:01:007:0236, площею 3,5423 га, реєстраційний номер в ДРРПНМ 1590481426248, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; вид використання Власник земельної ділянки: Брошнів-Осадська селищна рада Калуського району Івано-Франківської області. Підставою оренди являється договір оренди земельної ділянки від 27.08.2010 р. зі змінами з терміном дії до 31.12.2030 року (а.с. 56-103 т.1).
Рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 30.06.2015 р. № 379-34/2015 затверджено Генеральний план селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано-Франківської області, розроблений Івано-Франківською філією ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО ім.Ю.М. Білоконя, складовою частиною якого є план зонування території, в масштабі М 1:2000 (а.с. 24 т.1).
У 2018 році рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 09.02.2018 р. № 100-3/2018 Про розроблення (внесення) змін до генерального плану розпочато процедуру внесення змін до генерального плану та схеми зонування селища Брошнів-Осада, що ввійшло до складу Брошнів-Осадської селищної ради об`єднаної територіальної громади Івано-Франківської області в межах населеного пункту (а.с. 9 т.2).
З урахуванням текстових та графічних матеріалів містобудівної документації Зміна до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада, розробленої Івано-Франківською філією ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО ім. Ю.М. Білоконя, рішенням Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 03.05.2019р. №474-18/2019 Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада затверджено містобудівну документацію Зміна до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада, в масштабі М 1:2000 (а.с. 26 т.1).
Позивач ТОВ СВІСС КРОНО з урахуванням наміру здійснити ряд нових будівництв (склад, вагова, інше) на території виробничої площадки за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня 83, у 2022 році звернулось до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області за отриманням містобудівних умов та обмежень для проектування об`єктів будівництва (а.с. 29 т.1).
У свою чергу, Брошнів-Осадська селищна рада: наказом №04/07-08 від 13.10.2022 р. затвердила для ТОВ СВІСС КРОНО Містобудівні умови та обмежень для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво складу за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, 83, реєстраційний номер 1-07/29 (А2947385729216414778) від 13.10.2022, реєстраційний номер ЄДЕСББ MU01:7385-7292-2480-3388; наказом №06/07-08 від 31.10.2022 р. затвердила для ТОВ СВІСС КРОНО Містобудівні умови та обмежень для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво вагової за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, 83, реєстраційний номер 02-07/29 від 31.10.2022 року реєстраційний номер ЄДСББ МU01:0982-6016-4228-0716 (а.с. 33, 45 т.1).
Листом №3-07/29 (А2966263193887836004) від 08.11.2022, реєстраційний номер ЄДЕСББ МО1:6263-1938-9622-4614, Брошнів-Осадська селищна рада відмовила у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, кадастровий номер 2624855400:01:007:0218, на об`єкт будівництва Нове будівництво відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт. Брошнів-Осада, по вул. 22 січня 83 з підстави невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні (а.с. 55 т.1). Також у примітках зазначено, що проектований об`єкт згідно ДК 018-2000 не відповідає функціональній зоні визначеній у схемі зонування території.
З додатків Містобудівна документація до згаданих вище Містобудівних умов та обмежень для проектування Нове будівництво складу за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, 83 та Нове будівництво вагової за адресою: Івано-Франківська обл., Калуський район, смт. Брошнів-Осада, вул.22 січня, 83 та за наслідками ознайомлення в травні 2023 р. представника позивача в приміщенні Брошнів-Осадської селищної ради з графічною частиною генерального плану та схеми зонування населеного пункту селища Брошнів-Осада, Товариству стало відомо про те, що в 2015 році при затвердженні Генерального плану смт. Брошнів-Осада, складовою частиною якого є схема зонування території, по всьому фронту земельних ділянок, які перебувають у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО за адресою Івано-Франківська обл., смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, відповідачем створено спеціальну зону С-1, а саме зону зелених насаджень спецпризначення. Також в 2019 році відповідач при затвердженні змін до Генерального плану та Схеми зонування смт. Брошнів-Осада, по всьому фронту земельних ділянок, які перебувають у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО за адресою Івано-Франківська обл., смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, взамін спеціальної зони С-1 створив спеціальну зону С-4п, а саме зону озеленення спеціального призначення, що підтверджується експлікацією з генерального плану та схеми зонування території смт. Брошнів-Осада, що міститься в додатках Містобудівна документація до згаданих вище містобудівних умов та обмежень, де під порядковим номером 50 графічно зображено частину території ТОВ Кроно-Україна (попереднє найменування товариства, що підтверджується п.1.2.1. Статуту ТОВ СВІСС КРОНО (нова редакція) від 28.08.2020р. (а.с. 21 т.1)) з накладеною зоною С-4п зона озеленення спеціального призначення.
Вищевикладене додатково підтверджується також Схемою розташування земельних ділянок заводу ТОВ СВІСС КРОНО на детальному плані території смт. Брошнів-Осада, що складена 10.05.2023р. сертифікованим інженером-геодезистом Зібровським А.3., де графічно зображено накладення по всьому фронту земельних ділянок, які перебувають у власності/користуванні ТОВ СВІСС КРОНО за адресою Івано-Франківська обл., смт. Брошнів-Осада, вул. 22 січня, спеціальної зони С-4п, а саме зони озеленення спеціального призначення в редакції генплану 2019 р. (С-1 зони зелених насаджень спецпризначення в редакції генплану 2015 р.).
Вважаючи протиправними та нечинними спірні рішення відповідача, позивач звернувся із даним позовом до адміністративного суду.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для часткового задоволення позову в частині визнання протиправними та нечинними спірних рішень відповідача, з врахуванням наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тобто, суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Оскаржувані позивачем рішення є нормативно-правовим актом органу місцевого самоврядування.
Провадження у справі судом першої інстанції здійснювалось в порядку статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 7 Конституції України визначено, в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, далі Закон №280/97-ВР).
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону №280/97-ВР, місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до частини першої статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування (стаття 4 КАС України).
Вирішуючи спірні правовідносини, суд першої інстанції правильно врахував наступне правове регулювання спірних правовідносин.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VI від 17.02.2011, який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів (далі Закон №3038-VI).
За приписами статті 8 Закону №3038-VI, планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Згідно із ч.2 ст.5 Закону № 3038-VI, вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.
За визначенням частини першої статті 1 Закону № 3038-VI наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону №3038-VI, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Згідно з ч.1, 2 ст.17 Закону № 3038-VI, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до частин 1, 2 ст.18 Закону № 3038-VI, план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
У свою чергу, частина 3 статті 18 Закону №3038-VI встановлює, що зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог: урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території; виділення зон обмеженої містобудівної діяльності; відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій; урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон; установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови; узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями; відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів.
Отже, прийняття відповідачем оскаржуваних рішень є одним з етапів розробки (зміни) містобудівної документації, зокрема генерального плану та плану зонування території.
Вимоги до складу та змісту генерального плану населеного пункту (на час прийняття відповідачем оскаржуваних рішень) встановлені ДБН Б.1.1-15:2012 "Склад та зміст генерального плану населеного пункту", що затверджені Наказом Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 358 від 13.07.2012. Дані норми були призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами та чинними до 01.10.2022, тобто на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до п.4.2. ДБН Б.1.1-15:2012 При розробленні генерального плану серед іншого враховують: 1) інформацію містобудівного, земельного та інших кадастрів; 2) інвестиційні наміри юридичних і фізичних осіб щодо забудови та іншого використання території тощо; 3) проекти і програми розвитку інфраструктури населеного пункту, безпеки та організації дорожнього руху, охорони навколишнього природного середовища тощо.
Згідно з п.4.5. ДБН Б.1.1-15:2012 відповідно до затвердженого генерального плану розробляють плани зонування території (зонінг). План зонування території може розроблятись у складі генерального плану цього населеного пункту. План зонування може розроблятись і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Строк дії генерального плану не обмежується (4.6. ДБН Б. 1.1-15:2012).
Генеральний план населеного пункту складається з текстових та графічних матеріалів (п.5.1 ДБН Б.1.1-15:2012).
Підпунктом 5.5.5. ДБН Б.1.1-15:2012 визначено, що на основному кресленні генерального плану відображають елементи плану існуючого використання території, що залишаються незмінними на етапі реалізації генерального плану, зокрема серед іншого перспективне функціональне зонування території населеного пункту в проектних межах спеціального призначення (санітарно-захисні смуги, захисні зони тощо), виробничої забудови (промислових підприємств, підприємств енергетики, транспорту, будівельної індустрії тощо).
Згідно Додатку В до ДБН Б.1.1-15:2012 Вихідні дані для розроблення генерального пункту населеного пункту вихідні дані включають: а) матеріали містобудівного та земельного кадастрів, містобудівного моніторингу... в) плани земельно-господарського устрою, схеми інвентаризації земель (за наявності), технічну документацію із землеустрою, проекти відведення земельних ділянок (за наявності)... Ю) інші графічні матеріали (за наявності), на яких відображаються: - межі населеного пункту, основних землекористувачів та власників землі, - охоронні, санітарно-захисні зони, округи (зони) санітарної охорони навколо відповідних територій та об`єктів тощо.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про будівельні норми, будівельні норми - затверджений суб`єктом нормування підзаконний нормативний акт технічного характеру, що містить обов`язкові вимоги у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Таким чином, акти органів місцевого самоврядування, які стосуються плану зонування території мають відповідати затвердженим у встановленому порядку будівельним нормам.
З 1 серпня 2018 року набрав чинності ДБН Б. 1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території (надалі - ДБН), який затверджено Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.12.2017 Nє 344, та чинні від 2018-08-01 до 01.10.2022, тобто на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до ДБН Б. 1.1-22:2017 ці будівельні норми встановлюються вимоги до складу та змісту плану зонування території (зонінгу) населеного пункту. Норми призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами, незалежно від форм власності та господарювання, при розробленні планів зонування території (зонінгу) населеного пункту. Вони ж встановлювали вимоги до складу та змісту плану зонування території (зонінгу) населеного пункту, внесення змін до нього.
Зонінг містить дві невід`ємні частини: текстову та графічну (п.4.7. ДБН Б. 1.1-22:2017).
Пунктом 5.4 ДБН Б. 1.1-22:2017 встановлено, що на схемі зонування території населеного пункту (його окремих частин) відображаються територіальні зони (підзони) та наводиться перелік типів територіальних зон.
Пункт 6.14 ДБН Б. 1.1-22:2017 містить характеристику зони озеленення спеціального призначення С-4. Зона формується в межах територій, на яких за містобудівною документацією передбачається організація санітарно-захисних зон.
В текстовій частині зонінгу Зміни №1 до генерального плану смт. Брошнів-Осада (2019р.) відповідач навів визначення С-4п. Зона озеленення спеціального призначення (проектна). Зона формується в межах територій, на яких, за містобудівною документацією, передбачається організація санітарно-захисних зон. До зони входять озеленені території (зелені насадження спеціального призначення) з метою організації санітарно захисної зони та покращення екологічної ситуації і створення захисних бар`єрів селищних територій від виробничих та комунальних об`єктів. Території зелених насаджень спеціального призначення формуються навколо промислових підприємств, комунальних підприємств, кладовищ, магістральних інженерних комунікацій, тощо.
Переважні види використання: озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон (С33) підприємств, шумових зон об`єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної охорони об`єктів водопостачання, територій зсувів тощо.
Згідно з. п.5.4. Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених Наказом Мінохорони здоров`я України № 173 від 19.06.1996, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.07.1996 за №379/1404, промислові, сільськогосподарські та інші об`єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови санітарно-захисними зонами. Територія санітарно-захисної зони не повинна розглядатись як резерв нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об`єктів підприємства.
Відповідно до п.4.1 ДБН Б. 1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території планом зонування (зонінгом) на території населеного пункту визначаються межі зон (підзон) з однорідними видами та умовами використання та встановлюються містобудівні регламенти, що діють у межах цих зон (підзон).
Згідно з п.4.11 ДБН Б.1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території для окремої земельної ділянки дозволеним є таке використання, яке відповідає містобудівному регламенту зони (підзони), на території якої ділянка знаходиться.
Невідповідність наміру забудови встановленим видам дозволеного використання земельних ділянок і об`єктів, зазначеним у містобудівному регламенті, означає, що його застосування у відповідній територіальній зоні не допускається. 30. Згідно з п.4.12 ДБН Б.1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території зміна видів використання земельних ділянок і об`єктів нерухомості фізичними та юридичними особами здійснюється у відповідності з переліком переважних, супутніх видів забудови в межах відповідної територіальної зони та дотримання інших вимог містобудівних регламентів та в порядку, визначеному законодавством.
З урахуванням наведеного, створена відповідачем зона озеленення спеціального призначення С-4п (генплан 2019) (зона С-1 згідно генплану 2015), яка передбачає організацію санітарно-захисної зони, не передбачає можливості використання позивачем частини таких земель відповідно до їх категорії як землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що передбачена ст.19 Земельного кодексу України, для нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об`єктів підприємства.
Таким чином, прийняття генерального плану та плану зонування території у 2015 році, та внесення змін до них у 2019 році, що затверджені оскаржуваними рішеннями Брошнів-Осадською селищною радою, не враховує інтересів позивача як власника/користувача земельних ділянок.
Відповідно до ст.23 Закону №3038-VI, містобудівний моніторинг - система спостережень, аналіз реалізації містобудівної документації, оцінки та прогнозу стану і змін об`єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних і громадських інтересів. Порядок проведення містобудівного моніторингу встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 №170 затверджено Порядок проведення містобудівного моніторингу.
Також Мінрегіонбуду від 16.11.2011 №290 затверджено Порядок розроблення містобудівної документації, згідно з п. 5.1. якого рішення щодо внесення змін у містобудівну документацію приймається на підставі: результатів моніторингу її реалізації, який проводиться відповідно до Порядку проведення містобудівного моніторингу, а також змін у видах функціонального використання окремих територій.
Згідно з п. 5.2. даного Порядку, необхідність внесення змін до містобудівної документації обґрунтовується архітектури.
Тобто, вказані вище норми надають суб`єкту владних повноважень лише за результатами здійснюваного містобудівного моніторингу вносити зміни до генерального плану та зонінгу населеного пункту. Однак, законодавство не передбачає право суб`єкта владних повноважень вносити такі зміни без урахування функціонального призначення земельних ділянок, які знаходяться у власності юридичних/фізичних осіб.
В апеляційній скарзі відповідач стверджує, що при затвердженні містобудівної документації місцевого рівня ним в повній мірі виконано вимоги наказу №173 від 19.06.1996 МОЗ України «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», розділом 5 яких встановлені «Вимоги до розташування та організації виробничої території» та чітко визначено, що має розташовуватися на виробничій території підприємства, де передбачено розміщення санітарно-захисних зон.
Як видно з матеріалів справи, рішення Брошнів-Осадської селищної ради Рожнятівського району Івано- Франківської області від 30.06.2015 р. №379-34/2015 щодо затвердження Генерального плану селища Брошнів-Осада Рожнятівського району Івано- Франківської області, розробленого Івано-Франківською філією ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» ім.Ю.М. Білоконя, складовою частиною якого є план зонування території, в масштабі М 1:2000. Рішення Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 03.05.2019 р. № 474-18/2019 «Про затвердження змін до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів-Осада» затверджено містобудівну документацію «Зміна до генерального плану та схеми зонування смт. Брошнів- Осада», в масштабі М 1:2000, якими на шести земельних ділянках, що знаходяться у власності ТОВ «СВІСС КРОНО», та двох земельних ділянках, що знаходяться в довгостроковій оренді ТОВ «СВІСС КРОНО» згідно з договорами оренди, укладеними з тим же відповідачем, встановлено спеціальну зону озеленення «С-4п» (генплан 2019 р.) (зона «С-1» в генплані 2015 р.) всупереч категорії та функціонального призначення таких земель за Земельним кодексом України та відомості про які занесено до Державного земельного кадастру.
Категорії земель України за основним цільовим призначенням визначено статтею 19 Земельного кодексу України, за змістом частини першої якої землі поділяються на: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Земельна ділянка, яка за основним цільовим призначенням належить до відповідної категорії земель, відноситься в порядку, визначеному Земельним кодексом, до певного виду цільового призначення, що характеризує конкретний напрям її використання та її правовий режим.
Відповідно до ст.65 ЗК України, «Землями промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності».
Статтею 66 ЗК України встановлено, що до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно- побутових будівель, інших споруд. Землі промисловості можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
Зазначеному кореспондує й «Класифікація видів цільового призначення земель» (далі - КВЦПЗ), затверджена відповідно до пункту «г» статті 15 та статті 19 Земельного кодексу України, пункту «ґ» статті 14 Закону України «Про землеустрій» наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 №548, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306 (чинна до 2023 року, тобто станом на дату прийняття відповідачем оспорюваних рішень).
Відповідно до коду КВЦПЗ розділу Секція J 08 підрозділу 11.02 Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення - це землі для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Натомість, зелені зони і зелені насадження міст та інших населених пунктів як складову частини зони озеленення спеціального призначення слід віднести до земель рекреаційного призначення, як це передбачено статтею 51 Земельного кодексу, або до земель загального користування (землі, що не віднесені до жодної категорії земель).
Відповідно до коду КВЦПЗ розділу Секція Е 07 Землі рекреаційного призначення - земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації).
Відповідно до коду КВЦПЗ розділу Секція К підрозділ 18.00 Землі загального користування (землі, які використовуються як майдани, вулиці, проїзди, шляхи, громадські пасовища, сіножаті, набережні, пляжі, парки, зелені зони, сквери, бульвари, водні об`єкти загального користування, а також інші землі, якщо рішенням відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування їх віднесено до земель загального користування).
Згідно Додатку В до ДБН Б.1.1- 15:2012 "Склад та зміст генерального плану населеного пункту", що затверджені Наказом Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 358 від 13.07.2012, та були чинними до 01.10.2022, тобто на час прийняття відповідачем оспорюваних рішень, «Вихідні дані для розроблення генерального пункту населеного пункту» включають а) матеріали містобудівного та земельного кадастрів, містобудівного моніторингу... в) плани земельно-господарського устрою, схеми інвентаризації земель (за наявності), технічну документацію із землеустрою, проекти відведення земельних ділянок (за наявності). ю) інші графічні матеріали (за наявності), на яких відображаються: - межі населеного пункту, основних землекористувачів та власників землі. - охоронні, санітарно-захисні зони, округи (зони) санітарної охорони навколо відповідних територій та об`єктів тощо.
Національним стандартом ДСТУ-Н Б Б 1.1-12:2011 "Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)", затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15 грудня 2011 року N 345, чинним з 01.06.2012 р. до 27.12.2017 р., тобто на час прийняття відповідачем оспорюваного рішення 2015 р., було визначено, що Зонування - встановлення територіальних зон в межах населеного пункту з визначенням відповідних видів використання території, об`єктів нерухомості та встановленням містобудівного регламенту. Територіальна зона - територія (у визначених межах) на схемі зонування, стосовно якої встановлені єдині зональні вимоги.
У свою чергу, пунктом 4.4 ДБН Б. 1.1-22:2017 «Склад та зміст плану зонування території», що затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.12.2017 № 344, та були чинними до 01.10.2022, тобто на час прийняття Відповідачем оспорюваного рішення 2019 р., зазначає, що зонінг встановлює види використання територій ділянок, умови та обмеження в межах визначених зон та підзон.
ДСТУ-Н Б Б 1.1-12:2011 "Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)" (п.5.8., 5.16 та 5.17), що ДБН Б. 1.1-22:2017 «Склад та зміст плану зонування території» (п.6.13-6.14) серед основних видів територіальних зон виокремлювали зону «В» - виробнича зона (зона розміщення підприємств), а також окремо спеціальні зони «С» - що призначені для розміщення об`єктів, які за своєю функцією несумісні з іншими об`єктами в інших територіальних зонах.
В текстовій частині зонінгу «Зміни №1 до генерального плану смт Брошнів-Осада» (2019р.) відповідач навів таке визначення «С-4п. Зона озеленення спеціального призначення (проектна)». Зона формується в межах територій, на яких, за містобудівною документацією, передбачається організація санітарно-захисних зон. До зони входять озеленені території (зелені насадження спеціального призначення) з метою організації санітарно захисної зони та покращення екологічної-ситуації і створення «захисних бар`єрів» селищних територій від виробничих та комунальних об`єктів. Території зелених насаджень спеціального призначення формуються навколо промислових підприємств, комунальних підприємств, кладовищ, магістральних інженерних комунікацій, тощо. Переважні види використання: озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон (СЗЗ) підприємств, шумових зон об`єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної- охорони об`єктів водопостачання, територій зсувів тощо».
Разом з тим, як видно з матеріалів справи, створена відповідачем зона озеленення спеціального призначення «С-4п» (генплан 2019 р.) (зона «С-1» в генплані 2015 р.) створена не навколо промислового підприємства, а за рахунок земель самого підприємства, тобто за рахунок земель промисловості.
Однак вказана зона озеленення спеціального призначення «С-4п» (генплан 2019 р.) (зона «С-1» генплан 2015 р.) не може розміщуватись в межах іншої територіальної зони «В» (виробнича зона), оскільки прямо суперечить визначеній категорії земель як «землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення».
Зазначене обмежує можливість використання частини таких земель відповідно до їх категорії як «землі промисловості», що передбачена ст.19 ЗК України, та функціонального призначення - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Згідно ст. 321 Цивільного кодексу України, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.
Всупереч існуючим кадастровим відводам (межам) земельних ділянок та без врахування існуючого права власності, в тому числі титулу безперешкодного користування земельними ділянками згідно з їх категорією та функціональним призначенням, відповідач оскаржуваними рішеннями встановив певні обмеження у використанні такого майна, що прямо заборонено статтею 321 ЦК України.
Відтак, прийняття генерального плану та плану зонування території в 2015 році, та внесення змін до них в 2019 році, що затверджені оскаржуваними рішеннями відповідача, не враховано інтересів позивача як власника/користувача відповідних земельних ділянок згідно з їх категорією та функціональним призначенням згідно з нормами Земельного кодексу України.
Окрім того, як правильно встановив суд першої інстанції у своєму рішенні, 2 (дві) земельні ділянки, кадастровий номер 2624855400:01:007:0314 та 2624855400:01:007:0236, знаходяться в довгостроковій оренді ТОВ «СВІСС КРОНО» згідно з договорами оренди, укладеними з Відповідачем, з цільовим призначенням згідно даних Державного земельного кадастру 11.02. «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості»; вид використання «для влаштування площадки для складування та зберігання лісосировини» та «для обслуговування нежитлових приміщень деревообробного виробництва».
Частиною 7 статі 20 ЗК України передбачено, що зміна цільового призначення земельних ділянок погоджується у разі, якщо земельна ділянка перебуває у користуванні на правах постійного користування, оренди, емфітевзису, суперфіцію, у заставі - із землекористувачем, чого не було зроблено Відповідачем при встановленні обмежень у використані таких земельних ділянок.
Дослідивши договір оренди земельної ділянки від 10.05.2016 року, договір оренди земельної ділянки від 12.05.2016 року та додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 10.05.2016 року, суд встановив, що такі містять вказівку, що земельна ділянка передається відповідачем в оренду для обслуговування нежитлових приміщень деревообробного виробництва та для влаштування площадки для складування та зберігання сировини.
Отже, в даних документах відсутні обмеження щодо використання ТзОВ СВІСС КРОНО з призначенням у вигляді встановлення на їх частині спеціальної зони озеленення.
З врахуванням наведеного правового регулювання та встановлених фактичних обставин справи колегія суддів приходить до переконання про вірний висновок суду першої інстанції, що Брошнів-Осадська міська рада діяла не в передбачений законом спосіб, оскільки законодавство не передбачає право відповідача затверджувати/вносити зміни до генерального плану та зонінгу населеного пункту з встановленням спеціальної зони озеленення С-4п (генплан 2019) (зона С-1 згідно генплану 2015) без урахуванням функціонального призначення земельних ділянок, належних ТОВ СВІСС КРОНО на праві власності для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, відомості про які вказані у Державному земельному кадастрі та в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Спірними рішеннями щодо внесення змін в містобудівну документацію відповідач встановив обмеження щодо режиму використання частини території всупереч категорії та функціонального призначення земельних ділянок, чим порушив права та інтереси позивача, які підлягають судовому захисту шляхом визнання протиправним та нечинним оскаржуваних рішень Брошнів-Осадської селищної ради Івано-Франківської області в частині встановлення на земельних ділянках, належних на праві власності та оренди ТОВ СВІСС-КРОНО, спеціальних зон озеленення С-1 та зони озеленення спеціального призначення С-4п.
Відносно доводів апелянта (відповідача) про шкідливий вплив існуючої господарської діяльності промислового підприємства позивача, так і планованої діяльності «Нове будівництво відділення по підготовці смоли заводу ДСП в смт.Брошнів-Осада, по вул.22 Січня,83» на довкілля та негативних наслідків на екологічну безпеку населення, колегія суддів зазначає, що такі доводи апелянта являються безпідставними у розглядуваних в цій справі правовідносинах з огляду на те, що оскаржувані позивачем рішення відповідача були прийняті у 2015 та 2019 роках відповідно, а процедура оцінки впливу на довкілля згаданої планової діяльності розпочата лише в 2021 році.
Крім того, доводи скаржника (відповідача) про негативний вплив такої планованої діяльності позивача не можуть бути покладені в основу обґрунтування правомірності його рішень у 2015 та 2019 роках, оскільки не мають прямого відношення до предмету судового спору у цій справі.
Статтею 264 КАС України визначено особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень. Правила цієї статті поширюються на розгляд адміністративних справ щодо, зокрема, законності та відповідності правовим актам вищої юридичної сили нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування.
Так, відповідно до частин 2, 3 цієї статті, право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності.
Суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині (ч.9 ст.264 КАС України).
Нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду (ч.2 ст.265 КАС України).
Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції всебічно з`ясовано обставини справи, рішення суду першої інстанції винесено з дотриманням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому немає підстав для його скасування.
Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд
постановив:
Апеляційну скаргу Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області залишити без задоволення.
Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року в адміністративній справі №300/2907/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СВІСС КРОНО" до Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправними та нечинними рішень залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її прийняття (проголошення), а у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя В. В. Гуляк судді Р. Й. Коваль С. П. Нос Повний текст постанови суду складено 16.12.2024 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2024 |
Оприлюднено | 19.12.2024 |
Номер документу | 123835337 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні