Справа № 815/4396/17
УХВАЛА
07 травня 2024 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Аракелян М.М.
Розглянувши у письмовому провадженні клопотання про заміну відповідача та питання закриття підготовчого провадження у справі за адміністративною позовною заявою Комунального підприємства спільної власності територіальних громад Роздільнянського району «Роздільнатеплокомуненерго» (код ЄДРПОУ 31640133) до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
29.08.2017 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Комунального підприємства спільної власності територіальних громад Роздільнянського району «Роздільнатеплокомуненерго» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 29.05.2017 року № 0011661407.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.01.2018 року (залишеним без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2018 року) у задоволенні позову відмовлено.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 28.02.2024 року касаційну скаргу Комунального підприємства спільної власності територіальних громад Роздільнянського району «Роздільнатеплокомуненерго» задоволено частково.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.01.2018 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.05.2018 року скасовано, а справу направлено на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.
14.03.2024 року матеріали справи №815/4396/17 надійшли до Одеського окружного адміністративного суду та згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю по справі Аракелян М.М.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 19.03.2024 року справу прийнято до провадження; постановлено розглядати справу в порядку загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 11.04.2024 року; запропоновано учасникам справи у строк 10 днів з дня отримання копії даної ухвали надати суду письмові пояснення з урахуванням висновків, викладених у постанові Верховного Суду від 28.02.2024 року у справі №815/4396/17, у тому числі шляхом подання заяв по суті справи та додаткових доказів.
08.04.2024 року ГУ ДПС в Одеській області подало суду пояснення.
09.04.2024 року позивач подав суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника КП «Роздільнатеплокомуненерго» а також уточнену позовну заяву, у якій просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 29.05.2017 року №0011661407, яким Комунальному підприємству «Роздільнатеплокомуненерго» (Комунальному підприємству спільної власності територіальних громад Роздільнянського району «Роздільнатеплокомуненерго») було зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 51446грн.
У підготовчому засіданні 11.04.2024 року запропоновано пердстанвику відповідача надати відзив на уточнену позовну заяву та оголошено перерву до 07.05.2024 року.
18.04.2024 року ГУ ДПС в Одеській області подало суду відзив на уточнену позовну заяву, в якому просило відмовити у задоволенні позовних вимог та замінити відповідача з ГУ ДФС в Одеській області на належного відповідача, а саме Головне управління ДПС України в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166).
У підготовче засідання 07.05.2024 року представник позивача з`явився.
Відповідно до ч.1 ст.181 КАС України підготовче засідання проводиться за правилами, встановленими главою 6 розділу II цього Кодексу, з урахуванням особливостей підготовчого засідання, встановлених цією главою.
Згідно ч.1 ст.205 КАСУ неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно ч.9 ст.205 КАСУ якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин, суд дійшов висновку про можливість розгляду клопотання про заміну відповідача та питання про закриття підготовчого провадження у справі у порядку письмового провадження.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1200 від 18.12.2018 р. Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019 р. Про утворення територіальних органів Державної податкової служби Головне управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) приєднано до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).
Таким чином, Головне управління ДПС в Одеські області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).
Разом з тим, п.1 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС в Одеській області.
Пунктом 2 цієї постанови установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено Державній податковій службі забезпечити: утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; здійснення заходів щодо ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".
Наказом голови Державної податкової служби №529 від 30.09.2020 р. "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи, зокрема Головне управління ДПС в Одеській області.
Відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.
Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
Положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.
Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може делегувати керівнику територіального органу як відокремленого підрозділу такого центрального органу виконавчої влади окремі повноваження відповідно до положення про такий територіальний орган.
Територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, створюються і припиняються в порядку, визначеному законодавством.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) як юридична особа з 16.10.2020 р. перебуває у стані припинення. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 р. зареєстроване Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.
Наказом голови Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020 р. затверджено Положення про Головне управління ДПС в Одеській області. Відповідно до цього Положення Головне управління ДПС в Одеській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу ДПС, забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Одеської області, є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370).
Наказом голови Державної податкової служби України №755 від 24.12.2020 р."Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" наказано розпочати з 01.01.2021 р. здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС №529 від 30.09.2020 р. "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби України", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби".
Таким чином, у зв`язку з реформуванням системи органів податкової служби наразі діяльність та адміністративна компетенція юридичної особи Головного управління ДФС в Одеській області як суб`єкта владних повноважень припинилася, а його функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах, зокрема, з реалізації державної податкової політики, перейшли до іншого суб`єкта владних повноважень - відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головного управління ДПС в Одеській області, який є правонаступником у спірних правовідносинах.
Відповідно до ст.52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи вищевикладене суд вважає за необхідне замінити відповідача у справі Головне управління ДФС в Одеській області на його правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ: ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044).
Відповідно до ч.1 ст.181 КАС України підготовче засідання проводиться за правилами, встановленими главою 6 розділу II цього Кодексу, з урахуванням особливостей підготовчого засідання, встановлених цією главою.
Судом проведено підготовчі дії по справі, зокрема, отримано пояснення відповідача, прийнято до розгляду уточнену позовну заяву, залучено до матеріалів спарви відзив на уточнений позов.
Під час підготовчого провадження судом вирішені питання, передбачені статтею 180 КАС України, а тому суд вважає за можливе закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 183 КАС України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Керуючись ст. ст. 52, 181-183, 241-243, 248, 250, 256 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Замінити відповідача Головне управління ДФС в Одеській області на його правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ: ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044)
Закрити підготовче провадження у справі №815/4396/17 за адміністративним позовом Комунального підприємства «Роздільнатеплокомуненерго» (код ЄДРПОУ 31640133) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) про скасування податкового повідомлення-рішення.
Призначити судове засідання для розгляду справи по суті на 21.05.2024 року об 11.45год.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://adm.od.court.gov.ua/sud1570/gromadyanam/cases/.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала окремо скарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2024 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 118901274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні