ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 жовтня 2010 р. № 2а-9/10/1370
Львівський окружний адмін істративний суд в складі
Головуючого - судді - Качур Р.П.
За участю секретаря судов ого засідання - Под ібки М.З.
Інспекція державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у Львівській області
до МКТП "Міський ринок"
про про спонукання до вчиненн я дій ,
представника Добушовс ького О.В.,
представника відповідача Возного Й.
ВСТАНОВИВ:
04 січня 2010 року Інспекція а рхітектурно-будівельного ко нтролю у Львівській області звернулася до Львівського ок ружного адміністративного с уду із адміністративним позо вом до МКТП "Міський ринок " про стягнення штрафу за п равопорушення у сфері містоб удування.
Позовні вимоги обґрунтов ано тим, що позивачем, у резуль таті проведеної перевірки з питань дотримання вимог зако нодавства у сфері архітектур и та будівництва торгових павільйонів на території ри нку в м. Новий Розділ по вул. Ви нниченка, 2, встановлено, щ о дане будівництво здійснюєт ься без проектної документац ії, що є порушенням ст.ст. 9, 27 Зак ону України «Про архітектурн у діяльність»та без дозволу на виконання будівельних роб іт, що є порушення ст. 29 Закону У країни «Про планування і заб удову територій».
У судовому засіданні п редставник позивача позовні вимоги підтримав у повному о бсязі з підстав викладених у позовній заяві, просить позо в задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечив. Зазначив, що б удівництво торгових паві льйонів на території ринку в м. Новий Розділ по вул. Виннич енка, 2 проводиться відповідн о до дозволів та проектної до кументації. Просить у зад оволенні позову відмовити по вністю.
Суд заслухав пояснення пре дставників сторін, повно, все бічно та об'єктивно оцінив по дані докази у їх сукупності т а встановив наступне.
13.10.2009р. інспекцією державно го архітектурно-будівельног о контролю, у Львівській обла сті на підставі направлення від 12.10.2009 р. № 05-183-3/11 виданого Інспе кцією ДАБК у Львівській обла сті, проведено перевірку з пи тань дотримання вимог законо давства у сфері архітектури та будівництва торгових паві льйонів МКТП «Міський ринок» за адресою м. Н. Розділ, вул. Вин ниченка, 2.
Замовником даного будів ництва виступає МКТП «Міськи й ринок». Перевірку проведен о в присутності директора МК ТП «Міський ринок»Курільц я Івана Григоровича.
В ході проведення перевірк и з'ясовано, що за адресою м. Н. Р озділ, вул. Винниченка, 2 прово дяться будівельні роботи з б удівництва торгових павільй онів без дозволу інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю у Львівськ ій області 0,, чим порушено ст. 29 Закону України «Про планува ння і забудову територій», а т акож проектної документації , чим порушено ст. 9 Закону Укра їни «Про архітектурну діяльн ість».
Згідно ст. 29 Закону України « Про планування і забудову те риторій»здійснення будівел ьних робіт на об'єктах містоб удування без дозволу на вико нання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у д озволі будівельних робіт вва жається самовільним будівни цтвом і тягне за собою відпов ідальність згідно з законода вством.
Ст. 9 Закону України «Про арх ітектурну діяльність»вказу є, що будівництво (нове будівн ицтво, реконструкція, рестав рація, капітальний ремонт) об 'єкта архітектури здійснюєть ся відповідно до затверджено ї проектної документації, де ржавних стандартів, норм і пр авил, місцевих правил забудо ви населених пунктів у поряд ку визначеному ст. 24 Закону Ук раїни «Про планування і забу дову територій».
За наслідками перевірки ск ладено акт № 5/12 від 13.10.2009 року та п ротокол № 5/12 від 13.10.2009 року про пр авопорушення у сфері містобу дування, яким накладено штра ф на підставі Закону України «Про відповідальність підпр иємств, їх об'єднань, установ т а організацій за правопоруше ння у сфері містобудування»т а Положенням про накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 6 квітня 1995 р. № 244 у розмірі 283 000, 00 грн.
На підставі згаданого акта перевірки та протоколу про п равопорушення у сфері містоб удування № 5/12 від 13.10.2009 року пози вач виніс постанову № 5/5 від 16.10.2 009 року складену на МКТП «Місь кий ринок»за адресою м. Н. Розд іл, вул. Винниченка, 2 про накла дення штрафу за правопорушен ня у сфері містобудування в р озмірі 283 000, 00 грн.
Приймаючи рішення суд вихо див з наступного.
Спірні правовідносини рег улюються Законом України «Пр о планування та забудову тер иторій», Законом України «Пр о основи містобудування», За коном України «Про відповіда льність підприємств, їх об'єд нань, установ та організацій за правопорушення у сфері мі стобудування»та Положенням про порядок накладення штра фів за правопорушення у сфер і містобудування, затверджен им Постановою Кабінету Мініс трів України від 06.04.1995 р. № 244 (далі - Положення № 244).
Державний контроль за пла нуванням, забудовою та іншим використанням територій від повідно до ст. 31 Закону Україн и «Про планування і забудову територій»здійснюється спе ціально уповноваженим центр альним органом виконавчої вл ади з питань містобудування та архітектури - Державною ар хітектурно-будівельною інсп екцією України та її територ іальними органами, а також ін шими спеціально уповноважен ими органами виконавчої влад и.
Відповідно до Положення « Про інспекцію архітектурно-б удівельного контролю у Львів ській області»інспекція дер жавного архітектурно - будів ельного контролю у Львівські й області є територіальним о рганом Державної архітектур но - будівельної інспекції, ут ворена відповідно до наказу Держархбудінспекції від 26.10.2007 р. № 69, входить до сфери її упра вління, підзвітна і підконтр ольна їй.
Згідно ст. 29 Закону України « Про планування і забудову те риторій»здійснення будівел ьних робіт на об'єктах містоб удування без дозволу на вико нання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у д озволі будівельних робіт вва жається самовільним будівни цтвом і тягне за собою відпов ідальність згідно з законода вством.
Згідно приписів абз. 2 ч.1 ст.1 З акону України «Про відповіда льність підприємств, їх об' єднань, установ та організац ій за правопорушення у сфері містобудування»підприємст ва, їх об' єднання, установи т а організації незалежно від форм власності, які здійснюю ть проектування, роботи по бу дівництву, реконструкції, ре ставрації та капітальному ре монту, виготовляють будівель ні матеріали, вироби і констр укції, а так само які є замовни ками у будівництві або поєдн ують функції замовника і під рядчика несуть відповідальн ість у вигляді штрафу за такі правопорушення: проведення будівельних робіт без дозвол у на їх виконання або без затв ердженої проектної документ ації - у розмірі п'ятдесяти від сотків вартості цих робіт.
В судовому засіданні предс тавником відповідача подано дозвіл на виконання будівел ьних робіт № 2 від 22.06.2000 р., видани й інспекцією архітектурно-бу дівельного контролю. Даний д озвіл не є належним та допуст имим доказом щодо законного проведення будівельних робі т з будівництва торгових пав ільйонів МКТП «Міський ринок »в м. Н. Розділ по вул. Винничен ка, 2, оскільки термін дії зазн аченого дозволу закінчився щ е 31.12.2000 р. Також представником в ідповідача не надано доказів його продовження.
В судовому засіданні пред ставником позивача надано ко пію постанови № 5/3 від 21.08.2009р. про накладення штрафу за правоп орушення у сфері містобудува ння на МКТП "Міський ринок" у р озмірі 1000 (одна тисяча) гр ивень та копію квитанції про сплату штрафу від 01.09.2009 р. Дану постанову № 5/3 від 21.08.2009р. про накладення штрафу за правоп орушення у сфері містобудува ння МКТП "Міський ринок" викон ав добровільно, про що свідчи ть квитанція про сплату штра фу від 01.09.2009 р.
Також, представником відп овідача не надано доказів пр оведення будівельних робіт в ідповідно до вимог законодав ства України, а саме погоджен ої та затвердженої проектної документації та дозволу на в иконання будівельних робіт і нспекції ДАБК у Львівській о бласті з приводу будівництва МКТП «Міський ринок» торгових павільйонів на те риторії ринку в м. Новий Розді л по вул. Винниченка, 2.
Згідно з частиною 2 статт і 4 КАС України юрисдикція адм іністративних судів поширює ться на всі публічно-правові спори, крім тих, для яких зако ном установлено інший порядо к судового вирішення.
У пункті 1 частини 1 статті 3 ц ього Кодексу справу адмініст ративної юрисдикції визначе но як переданий на вирішення адміністративного суду публ ічно-правовий спір, у якому хо ча б однією зі сторін є орган в иконавчої влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, у том у числі на виконання делегов аних повноважень.
Суб'єктом владних повноваж ень є орган державної влади, о рган місцевого самоврядуван ня, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь (пункт 7 частини 1 статті З КА С).
Частиною 2 статті 50 КАС устан овлено, що позивачем в адміні стративній справі можуть бут и громадяни України, іноземц і чи особи без громадянства, п ідприємства, установи, орган ізації (юридичні особи), суб'єк ти владних повноважень, прич ому останні, як випливає з пун кту 5 частини 4 тієї самої стат ті, -у випадках, установлених з аконом.
На підставі ч. І ст. 26 Закону У країни "Про основи містобуду вання" спори з питань містобу дування вирішуються судом ві дповідно до законодавства.
Відповідно до ст. 31 Закону Ук раїни "Про планування і забуд ову територій" державний кон троль за плануванням, забудо вою, іншим використанням тер иторій здійснюється спеціал ьно уповноваженим центральн им органом виконавчої влади з питань містобудування та а рхітектури і відповідними сп еціально уповноваженими орг анами з питань містобудуванн я та архітектури, їх інспекці ями державного архітектурно -будівельного контролю, а так ож іншими спеціально уповнов аженими на це органами викон авчої влади. Порядок здійсне ння такого контролю визначає ться законодавством.
Пунктом 4 Положення про держ авний архітектурно-будівель ний контроль, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 25 березня 1993 рок у N 225 (у редакції постанови Кабі нету Міністрів України від 7 к вітня 1995 року N 253), інспекціям де ржавного архітектурно-будів ельного контролю надано прав о зупиняти будівельні роботи , які не відповідають вимогам законодавства, державних ст андартів, норм і правил, архіт ектурним вимогам, технічним умовам, затвердженим проектн им рішенням, місцевим правил ам забудови населених пункті в або здійснюються без дозво лу на їх виконання.
Вищевикладене дає суду пі дстави для висновку, що позов ні вимоги обґрунтовані та та кі, що слід задовольнити.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.
2. Стягнути з МКТП «М іський ринок»(м. Н. Розділ, вул . Винниченка, 2, ідентифікаційн ий код 20789047) штраф за порушення з аконодавства у сфері містобу дування в розмірі 283 000, 00 (двісті вісімдесят три тисячі) грн. до державного бюджету (ЗК ПО 23949770, банк ГУДКУ у Львівській обл. МФО 825014, код платежу 21081100 р/р 311 13106700333).
Постанова суду набирає за конної сили у порядку, встано вленому ст.254 КАС України.
Постанова може бути оскар жена в порядку і строки, встан овлені ст.186 КАС України:
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти дн ів з дня отримання копії пост анови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 25 жовтня2010 року.
Суддя К ачур Р.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2010 |
Оприлюднено | 02.11.2010 |
Номер документу | 11894410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні