Рішення
від 16.05.2024 по справі 377/220/24
СЛАВУТИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

Справа №377/220/24

Провадження №2/377/176/24

16 травня 2024 рокуСлавутицький міський суд Київської області у складі: головуючої судді Малишенко Т.О., за участю секретаря судового засідання Лутченко В.С., за відсутності учасників справи, розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Славутичі в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Комунального підприємства «Славутич Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області до ОСОБА_1 , співвідповідачів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 - про стягнення заборгованості за послуги централізованого водопостачання та водовідведення,

У С Т А Н О В И В:

13 березня 2024 року до суду звернулося Комунальне підприємство «Славутич-Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області з позовною заявою, в якій, посилаючись на ст.ст. 19,20,21,26Закону України«Про житлово комунальніпослуги» №1875-ІV, ст.ст. 7, 9, 12-14 Закону України «Про житлово- комунальні послуги» № 2189- VIII, ст.. 22, 48 Закону України « Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», ст.ст. 11, 16, 257, 509, 526, 530, 610, 629, 642 ЦК України, після уточнення яких, просили :

-Стягнути з ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в солідарному порядку заборгованість за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за період з 01.02.2019 по 31.08.2023 року в розмірі 97956,74 гривень.

- Стягнути із ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 в солідарному порядку заборгованість за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за період з 01.09.2023 по 01.02.2024 року в розмірі 14868,45 гривень.

- Стягнути з ОСОБА_5 понесені судові витрати в сумі 757,00 гривні.

- Стягнути з ОСОБА_6 понесені судові витрати в сумі 757,00 гривні.

- Стягнути з ОСОБА_7 понесені судові витрати в сумі 757,00 гривні.

- Стягнути з ОСОБА_8 понесені судові витрати в сумі 757,00 гривні.

Позов обґрунтовується тим, що КП «Славутич-Водоканал» з 25.11.2016 відповідно до пункту 5 статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875-IV від 24.06.2004 року та відповідно до п.5,6 ст.6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII від 09.11.2017 року (введеного в дію 01.05.2019 року), є виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення. КП «Славутич-Водоканал» було створено рішенням Славутицької міської Ради Київської області від 08.07.2016 року № 278-15-VII. Рішенням Славутицької міської Ради Київської області від 25.11.2016 року № 429-18- VII функції КП «УЖКГ» з надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення передані КП «Славутич-Водоканал». З 01.08.2017 року розрахунки по нарахуванню та сплаті проводилися КП «Житлово-комунальний центр», а з 01.06.2019 КП «Славутич-Водоканал» здійснює самостійно такі розрахунки, тому що КП «ЖКЦ» втратило такі функції. Провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення позивачем здійснюється на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 26.06.2017 № 342. Послуги з централізованого водопостачання та водовідведення здійснюються на підставі договору, який був розроблений на підставі типового договору. Пропозиція щодо укладення договору спрямована всім без винятку споживачам у вигляді публічного розміщення тексту договору (оферта) на офіційному інтернет-ресурсі КП «Славутич-Водоканал», https://alt.vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir.

В Державному реєстрі речових прав на рерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна відсутня будь яка інформація про нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1 . Проте як вбачається з свідоцтва про право власності на житло від 16.01.1997 року квартира за вищевказаною адресою належала на праві спільної (сумісної) власності ОСОБА_9 та ОСОБА_10 .

Вищевказана адреса забезпечена технічною можливістю фактично отримувати /споживати комунальні послуги, так як підключена до загальноміських систем централізованого опалення, водопостачання та водовідведення.

Такі послуги позивачем в вказаній квартирі надаються постійно та безперервно. У зв`язку з відсутністю індивідуальних засобів розподільчого вузла обліку води (лічильників) послуги надаються за тарифами які встановлені уповноваженими органами з розрахунку на кількість прописаних осіб шість осіб, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року та Постановою Кабінету Міністрів України № 690 від 05.07.2019 року та Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг № 315 від 22.11.2018 року.

26 грудня 2017 року між КП «Славутич Водоканал» та ОСОБА_5 був укладений договір № 305 про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення, договір діяв до 2021 року.

На пропозиції про укладення договорів 2021, 2022 років споживач не відреагував, до підприємства не звертався.

З аналізу платежів за надані послуги за адресою Таллінський квартал будинок АДРЕСА_1 особовий рахунок № НОМЕР_1 , у зв`язку із неповнотою та нерегулярністю виконання споживачами обов`язків по сплаті наданих послуг, з 2019 року почала накопичуватися заборгованість, яка станом на 01.02.2024 року склала 112825 гривень 19 копійки. Дана обставина є підтвердженням факту неналежного виконання Відповідачами прийнятих на себе зобов`язань.

Згідно довідок Комунального підприємства «Житлово комунальний центр» та КП «Славутич Водоканал» вбачається, що по особовому рахунку № НОМЕР_1 періодично здійснювались платежі у 2018 році, 2019 році, 2020 році. З липня 2020 року надходження оплат за надані послуги припинились.

У зв`язку з тим, що відповідачем зобов`язання порушуються, то у позивача виникло право вимоги і право на судовий захист у вигляді звернення до суду з позовною заявою про примусове стягнення з відповідача заборгованості по сплаті наданих послуг.

Ухвалою суддівід 25березня 2024року після виконання вимог, передбачених частиною 6 статті 187 ЦПК України, прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін та призначено судове засідання на 24 квітня 2024 року.

Ухвалою судді від 24 квітня 2024 року залучено до участі у справі співвідповідачів та судове засідання було відкладено до 16.05.2024 року на підставі ст. 51, ст. 240 ЦПК України.

В судове засідання 16.05.2024 року сторони не з`явились.

Позивач свого представника не направив, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином. В матеріалах справи наявне клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача, позовні вимоги підтримали.

Відповідачі ОСОБА_11 ,співвідповідачі ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 у призначене судове засідання не з`явились, про дату, час і місце судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджено зворотними поштовими повідомленнями від 26.04.2024 року. Про причини неявки суд не повідомили. Відзив на позов відповідачі до суду не подали. Клопотання про відкладення розгляду справи не надали. Заяви про розгляд справи за їх відсутності до суду не надійшли.

Проте 24.04.2024 року відповідач ОСОБА_11 в заяві визнав позовні вимоги.

Згідно з частиною другою статті 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється З огляду на викладене, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Судом встановлено, що в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна відсутня будь яка інформація про нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1 . Проте як вбачається з свідоцтва про право власності на житло від 16.01.1997 року квартира за вищевказаною адресою належала на праві спільної (сумісної) власності ОСОБА_9 та ОСОБА_10 .

Відповідно до листа №15-08/554 від 26.03.2024 року Управління адміністративних послуг виконавчого комітету Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області, за даними Реєстру Славутицької територіальної громади за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстровані ОСОБА_11 ІНФОРМАЦІЯ_1 з 09.09.2005 року по теперішній час, ОСОБА_12 ІНФОРМАЦІЯ_2 з 17.06.2005 року по теперішній час, ОСОБА_13 ІНФОРМАЦІЯ_3 з 17.06.2005 року по теперішній час, ОСОБА_14 ІНФОРМАЦІЯ_4 з 09.09.2005 року по теперішній час, ОСОБА_15 ІНФОРМАЦІЯ_5 з 07.08.2012 року по теперішній час, ОСОБА_16 ІНФОРМАЦІЯ_6 з 27.05.2015 року по теперішній час.

Відповідно до пункту 10 частини 1 постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» № 807-ІХ від 17.07.2020 у Київській області утворено Вишгородський район (з адміністративним центром у місті Вишгород) у складі територій Вишгородської міської, Димерської селищної, Іванківської селищної, Петрівської сільської, Пірнівської сільської, Поліської селищної, Славутицької міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Як вбачаєтьсяз матеріалівсправи,будинок 8Таллінського кварталу,м.Славутича,Вишгородського району,Київської областіпідключений дозагальноміських системцентралізованого водопостачання та водовідведення.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог з таких підстав.

За положеннями статей 319, 322ЦК України власність зобов`язує. Власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Комунальне підприємство «Славутич Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області відповідно до ч. 5 ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», рішення Славутицької міської ради Київської області від 08.07.2016 №278-15-VІІ, рішення Славутицької міської ради Київської області від 25.11.2016 № 429-18-VІІ, рішення виконавчого комітету Славутицької міської ради Київської області №430 від 28.07.2017, є єдиним постачальником послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на території м. Славутича з 01.08.2017 року.

Пунктом 2.1 Статуту КП «Славутич-Водоканал» в редакції, затвердженій рішенням Славутицької міської ради 30.06.2023 № 849-19-VІІІ, передбачено, що підприємство створене з метою забезпечення виконання міських та загальнодержавних заходів з реформування, розвитку та утримання житлово-комунального господарства, здійснення діяльності в сфері централізованого водопостачання та водовідведення, іншої господарської діяльності.

Провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення позивачем здійснюється на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації № 342 від 26 червня 2017 року «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва, транспортування та постачання теплової енергії».

Правовідносини, які виникли між сторонами у даній справі, регулюються Цивільним кодексом України, Законом України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875-ІV, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189-VІІІ, який введений в дію з 01 травня 2019 року, Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21 липня 2005 року № 630, які діяли на час виникнення спірних правовідносин, Правилами надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 року № 690 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2022 року № 85).

Відповідно до ч.1 ст.11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Однією з підстав виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини (пункт 1 частини другої ).

Згідно з ч.1 ст.19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 №1875- ІV (далі Закон № 1875- ІV), чинного на час виникнення спірних відносин, відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Як зазначено у ч.7 ст.26 вказаного Закону, договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що укладається виконавцем із споживачем - фізичною особою, яка не є суб`єктом господарювання, є договором приєднання.

За змістом ч.1 ст.634ЦК України договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

Згідно з ч.1 ст.641ЦК України пропозиціюукласти договір(оферту)може зробитикожна ізсторін майбутньогодоговору. Пропозиціяукласти договірмає міститиістотні умовидоговору івиражати намірособи,яка їїзробила,вважати себезобов`язаноюу разіїї прийняття. Пропозицією укласти договір є, зокрема, документи (інформація), розміщені у відкритому доступі в мережі Інтернет, які містять істотні умови договору і пропозицію укласти договір на зазначених умовах з кожним, хто звернеться, незалежно від наявності в таких документах (інформації) електронного підпису.

Відповідно до ч.1 і 2 ст.642ЦК України відповідь особи, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною. Якщо особа, яка одержала пропозицію укласти договір, у межах строку для відповіді вчинила дію відповідно до вказаних у пропозиції умов договору (відвантажила товари, надала послуги, виконала роботи, сплатила відповідну суму грошей тощо), яка засвідчує її бажання укласти договір, ця дія є прийняттям пропозиції, якщо інше не вказане в пропозиції укласти договір або не встановлено законом.

Отже, за змістом даних норм відповідь особи про прийняття пропозиції укласти договір - акцепт повинна бути повною і беззастережною. В такому випадку особа, яка зробила пропозицію укласти договір (оферту), у разі беззастережного акцепту цієї пропозиції його адресатом, автоматично стає стороною в договірному зобов`язанні.

За загальним правилом мовчання не є акцептом, якщо інше не випливає із закону, звичаю ділового обороту або з колишніх ділових відносин сторін. Мовчання можна вважати акцептом лише тоді, коли це прямо передбачено договором або законом.

Згідно із ст.205ЦК України правочин можевчинятися усноабо вписьмовій (електронній)формі.Сторони маютьправо обиратиформу правочину,якщо іншене встановленозаконом. Правочин,для якогозаконом невстановлена обов`язковаписьмова форма,вважається вчиненим,якщо поведінкасторін засвідчуєїхню волюдо настаннявідповідних правовихнаслідків. У випадках, встановлених договором або законом, воля сторони до вчинення правочину може виражатися її мовчанням.

Закон № 1875-ІV покладав на споживача обов`язок укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору, та оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом (п.1 і 5 ч. 3 ст. 20 Закону).

Наведені приписи закону свідчать про обов`язковість договору про надання житлово-комунальних послуг для споживача та неможливість останнього відмовитись від укладання договору, а сам договір є укладеним з моменту, коли споживач акцептував пропозицію офертанта повністю та без застережень або у вигляді конклюдентних дій прийняв оферту, або за умови передбачення такого у договорі або законі не висловив заперечень проти договору у формі мовчання.

Така правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 11 листопада 2019 року у справі № 646/834/17, де скасовуючи судові рішення про відмову у стягненні боргу за надані комунальні послуги та ухвалюючи нове рішення про задоволення позову, Верховний Суд зазначив, що надавач послуг опублікував в газеті у якості пропозиції (оферти) для підписання споживачами публічний договір про надання комунальних послуг, а тому з огляду на те, що відповідач протягом місяця з дня публікації не направив свою письмову відмову укласти договір, то він вважається таким, що прийняв пропозицію позивача про укладення договору. При цьому Верховний Суд керувався тим, що на фізичних осіб покладено законодавчий обов`язок укласти договір та вносити плату за користування послугами, а тому у випадку відсутності прийняття оферти шляхом погодження на укладання договору про надання послуг або конклюдентних дій, які свідчать про прийняття пропозиції, таке прийняття може бути також у вигляді мовчання.

Пунктом 8 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21 липня 2005 року № 630, які діяли на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Як зазначено у пункті 18 вказаних Правил, розрахунковим періодом для оплати послуг, якщо інше не визначено договором, є календарний місяць. Оплата послуг здійснюється не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим періодом (місяцем), якщо договором не встановлено інший строк.

Типовий договір затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 №933), чинної на час виникнення спірних правовідносин. До позову позивачем додано договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), який є договором приєднання та розроблений на підставі типового договору і був розміщений на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» https://alt.vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir в 2017 року.

26 грудня 2017 року між КП «Славутич Водоканал» та ОСОБА_5 був укладений договір № 305 про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення, договір діяв до 2021 року.

На пропозиції про укладення договорів 2021, 2022 років споживач не відреагував, до підприємства не звертався.

Відповідно до ч. 4 ст.29 Закону № 1875- ІV процедура погодження умов договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.

Протягом місяця з дня розміщення позивачем на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» договору приєднання (оферта) про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), відповідачі як власники житлового приміщення та споживачі вказаних послуг за адресою: АДРЕСА_1 , свою відмову укласти договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у письмовому вигляді не направили, а тому вважається такою, що прийняла пропозицію позивача щодо укладення договору.

Виходячи із змісту п.7 ст.26 Закону № 1875- ІV, вказаний договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641, 642ЦК України наневизначений строкшляхом приєднанняспоживача доумов цьогодоговору.

01 травня 2019 року набув чинності та був ведений в дію Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VІІІ (далі Закон № 2189-VІІІ).

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5Закону №2189-VІІІ до житлово-комунальних послуг належать, зокрема, комунальні послуги - послуги з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.

Згідно зч.1ст.10Закону №2189-VІІІ ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

Як зазначено у ч. 1 ст. 12 Закону № 2189-VІІІ, надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

За змістом ч. 2 вказаної статті договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач (співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку), колективний споживач).

Ч.1 ст.13 Закону №2189-VІІІ передбачено, що договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.

Відповідно до ч.3 цієї статті договір про надання комунальних послуг укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.

Як вбачається з ч.4 ст.13 Закону №2189-VІІІ, з пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої цієї статті) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором. Якщо протягом 30 днів після отримання проекту договору (змін до нього) виконавець комунальної послуги, який одержав проект договору (змін до договору) від споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), не повідомив про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього і при цьому не припинив надання комунальної послуги цьому споживачу (або в інший спосіб засвідчив свою волю до надання відповідної комунальної послуги споживачу), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій споживачем (іншою особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача) якщо інше не передбачено цим Законом. Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.

За змістом частини п`ятої статті 13 Закону № 2189-VІІІ у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.

Відповідно допункту 3розділу VІПрикінцевих таПерехідних положеньЗакону №2189-VІІІдоговори пронадання комунальнихпослуг,укладені довведення вдію цьогоЗакону,зберігають чинністьна умовах,визначених такимидоговорами,до датинабрання чинностідоговорами пронадання відповіднихкомунальних послуг,укладеними заправилами,визначеними цимЗаконом. У разі якщо договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.

У травні 2021 року було розміщено повідомлення на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir про публічну пропозицію (оферту) про укладення публічного договору приєднання з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення та опубліковано публічний договір приєднання з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення.

Матеріали справи не містять доказів, які б підтверджували, що співвласники багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , в якому знаходиться квартира АДРЕСА_3 , власниками якої є відповідачі у справі, протягом 30 днів з дня опублікування тексту публічного договору приєднання з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення на офіційному сайті КП «Славутич-Водоканал» https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та уклали відповідний договір з іншим виконавцем комунальної послуги.

Шляхом фактичного споживання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, власники вказаного житлового приміщення, приєднались до умов договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

01 квітня 2022 року КП «Славутич-Водоканал» як виконавцем послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на офіційному веб-сайті підприємства https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir було проінформовано споживачів про можливість обрання моделей договірних відносин та опубліковано типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

Відповідно до п.5 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 року № 690, послуги надаються споживачу згідно з умовами типового договору про надання послуг, що укладається з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - договір), та вимогами цих Правил.

Положеннями п.14 цих Правил передбачено, що надання послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Послуги надаються споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до статей 13 і 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

З пропозицією про укладення договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги») може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.

Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем.

Фактом приєднання споживача до умов індивідуального договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуг.

З урахуванням наведених положень Закону № 2189-VІІІ, Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 року № 690, суд дійшов висновку, що з 01 травня 2022 року вважається укладеним індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення між виконавцем послуг КП «Славутич-Водоканал» та власниками житлового приміщення - квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , який розміщений на офіційному веб-сайті КП «Славутич-Водоканал», оскільки протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті виконавця послуг співвласники багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , власниками якої є відповідачі та в якій вони зареєстровані, не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з іншим виконавцем.

Відповідно до п. 1 Типового індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Комунального підприємства «Славутич-Водоканал», розміщеного на офіційному веб-сайті https://vodaslav.com.ua/spozhyvachu/meshkantsiam/uklasty-dohovir, цей договір є публічним договором приєднання, що укладається з метою надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення індивідуальному споживачу. Цей договір укладається сторонами з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України.

В п.2 Типового індивідуального договору зазначено, що даний договір вважається укладеним через 30 днів з моменту розміщення на https://vodaslav.com.ua/.

Згідно з п.5 Типового індивідуального договору фактом приєднання споживача до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема, надання виконавцю підписаної заяви-приєднання (додаток до договору), сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуги.

П.6 Типового індивідуального договору передбачено, що виконавець зобов`язується надавати споживачу послугу відповідної якості, а споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги за тарифами, встановленими відповідно до законодавства, в строки і на умовах, визначених цим договором.

Відповідно до п.33 Типового індивідуального договору розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитих послуг є календарний місяць. Плата за абонентське обслуговування та плата за послуги нараховується щомісяця. Початок і закінчення розрахункового періоду для розрахунку розміру плати за абонентське обслуговування завжди збігаються з початком і закінченням календарного місяця відповідно.

Як вбачається з п.35 Типового індивідуального договору, споживач здійснює оплату за цим договором щомісяця не пізніше останнього числа місяця, що настає за розрахунковим періодом, що є граничним строком внесення плати за спожиті послуги.

Фактом приєднання власників квартири за адресою: АДРЕСА_1 , та споживачів до умов договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (акцептування договору) є вчинення відповідачами, дій, які свідчать про їх бажання укласти договір, зокрема, факт отримання послуги.

З аналізу платежів за надані послуги за адресою Таллінський квартал будинок АДРЕСА_1 особовий рахунок № НОМЕР_1 , у зв`язку із неповнотою та нерегулярністю виконання споживачами обов`язків по сплаті наданих послуг, з 2019 року почала накопичуватися заборгованість, яка станом на 01.02.2024 року склала 112825 гривень 19 копійки.

Згідно довідки Комунального підприємства «Житлово комунальний центр» по особовому рахунку № НОМЕР_1 станом на 01.07.2019 рік заборгованість становить 18146,88 гривень.

Довідкою КП «Славутич - Водоканал» про нарахування та оплату за послуги холодного водопостачання і водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 за періодз 29.06.2019року по31.01.2024року за вищевказаною адресою підтверджено заборгованість в сумі 112825,19 гривень.

Тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що надаються населенню суб`єктом господарювання, який є виконавцем цих послуг, встановлені рішеннями виконавчого комітету Славутицької міської ради Київської області № 224 від 10.05.2017, № 581 від 12.10.2017, № 109 від 22.02.2018, № 417 від 14.06.2018, № 12 від 24.01.2019, № 213 від 28.05.2021, № 377 від 18.11.2022 року.

Пунктом 5 ч.3 ст.20 Закону № 1875-ІV на споживача покладено, зокрема, обов`язок оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Обов`язок оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами, покладено на споживача і пунктом 5 частини другої статті 7 Закону № 2189-VІІІ.

Пунктом 1ч.2ст.22Закону України«Про питнуводу,питне водопостачаннята водовідведення»передбачено,що споживачіпитної водизобов`язані своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.

Згідно із ст.509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до положень ч.1 ст.526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно із ч.2 ст.530 ЦК України якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

За змістом ст.629ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ч.1 ст.901, ч.1 ст.903ЦК України задоговором пронадання послугодна сторона(виконавець)зобов`язуєтьсяза завданнямдругої сторони(замовника)надати послугу,яка споживаєтьсяв процесівчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Як видно із довідки про нарахування та оплату за послуги холодного водопостачання та водовідведення і розрахунку нарахування та оплати за послуги холодного водопостачання та водовідведення за вищевказаною адресою станом на 29.06.2019року по31.01.2024року за вищевказаною адресою підтверджено заборгованість в сумі 112825,19 гривень.

Враховуючи наведене, суд погоджується з правомірністю нарахованої заборгованості відповідачам за надані послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 , в сумі 112825,19 гривень.

Зазначена сума заборгованості відповідачами не спростована.

Тому суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та стягнути з відповідачів на користь позивача в солідарному порядку, відповідно до положень ч. 3 ст. 9 Закону № 2189-VІІІ, ст.543 ЦК України заборгованість за послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за вказаний період заборгованість.

СУДОВІ ВИТРАТИ.

За змістом ч. 1 ст.141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до платіжного доручення №714 від 04 липня 2023 року позивачем сплачено судовий збір в сумі 2 684 гривні, та платіжне доручення №227 від 06 березня липня 2024 року позивачем сплачено судовий збір в сумі 344,00 гривні Вказана сума судового збору була зарахована до спеціального фонду державного бюджету України.

Виходячи з того, що позивачем сплачено судовий збір в сумі 3028,00 гривні, то з відповідачів на користь позивача підлягають стягненню судові витрати по оплаті судового збору в сумі 3028,00 гривні по 757,00 гривеньз кожного.

На підставі викладеного, керуючись статтями 258, 263-265, 280-282 ЦПК України, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з відповідачів на користь Комунального підприємства «Славутич-Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області :

-з ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в солідарному порядку заборгованість за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за період з 01.02.2019 по 31.08.2023 року в розмірі 97956,74 гривень.

- з ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 в солідарному порядку заборгованість за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за період з 01.09.2023 по 01.02.2024 року в розмірі 14868,45 гривень.

Стягнути з ОСОБА_5 на користь Комунального підприємства «Славутич-Водоканал» судові витрати по сплаті судового збору в сумі 757,00 гривні.

Стягнути з ОСОБА_6 на користь Комунального підприємства «Славутич-Водоканал» судові витрати по сплаті судового збору в сумі 757,00 гривні.

Стягнути з ОСОБА_7 на користь Комунального підприємства «Славутич-Водоканал» судові витрати по сплаті судового збору в сумі 757,00 гривні.

Стягнути з ОСОБА_8 на користь Комунального підприємства «Славутич-Водоканал» судові витрати по сплаті судового збору в сумі 757,00 гривні.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду. Апеляційна скарга може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду складено 16.05.2024 року.

Учасники справи:

Позивач Комунальне підприємство «Славутич-Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області, код ЄДРПОУ 40972700, адреса місцезнаходження: Київська область, Вишгородський район, м.Славутич, Київський квартал, будинок 10.

Відповідач ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 .

Співвідповідач ОСОБА_12 ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 .

Співвідповідач ОСОБА_13 ІНФОРМАЦІЯ_3 , адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 .

Співвідповідач ОСОБА_14 ІНФОРМАЦІЯ_4 , адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 .

Суддя Т. О. Малишенко

Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119070303
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них про стягнення плати за користування житлом

Судовий реєстр по справі —377/220/24

Рішення від 16.05.2024

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

Ухвала від 24.04.2024

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

Ухвала від 25.03.2024

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні