Постанова
від 09.05.2024 по справі 914/1786/23
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" травня 2024 р. Справа №914/1786/23

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючої суддіОрищин Г.В.,

суддівГалушко Н.А.

Желіка М.Б.

секретар судового засідання Хом`як Х.А.

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Профирентал»

на рішення Господарського суду Львівської області від 04.12.2023 (повний текст рішення складено 14.12.23, суддя Гоменюк З.П.)

у справі № 914/1786/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Профирентал»

до відповідача Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради

за участю третьої особи 1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф»

за участю третьої особи 2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Комунального некомерційного підприємства «Львівське територіальне медичне об`єднання «Клінічна лікарня планового лікування реабілітації та паліативної допомоги»

за участю третьої особи 3, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю «Граймар»

про визнання недійсним та скасування рішення електронного аукціону та визнання недійсним договору оренди нерухомого майна,

за участю представників:

від позивача Попко Р.І.;

від відповідача Заяць Б.Р.;

від 3-ої особи 1 Баран Я.В.;

від 3-ої особи 2 не з`явились;

від 3-ої особи 3 не з`явились;

06.06.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) «Профирентал» звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», Комунального некомерційного підприємства «Львівське територіальне медичне об`єднання «Клінічна лікарня планового лікування реабілітації та паліативної допомоги», Товариства з обмеженою відповідальністю «Граймар» про визнання недійсним та скасування рішення електронного аукціону та визнання недійсним договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності.

В обґрунтування своїх позовних вимог ТОВ «Профирентал» покликається на Закон України «Про оренду державного та комунального майна» і Порядок передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою КМ України від 03.06.2020 №483, умовами яких визначено чіткий вичерпний перелік підстав, у разі виявлення яких орендодавець має право не затвердити протокол аукціону. Однак, на переконання позивача, він не підпадає під жодний такий пункт, а сам протокол не містить посилання на норму/положення законодавства на підставі якої було здійснено дискваліфікацію учасника-переможця. Разом з тим, позивач зазначає, що відповідачем не встановлювались додаткові умови для потенційного орендаря, а обов`язкова умова оренди, як цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги, не передбачало наявності в учасників ліцензії з медичної практики. Відтак, позивач зазначає, що відсутність кодів КВЕД у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не забороняє займатися певним видом діяльності за умови отримання ліцензії, дозволу, патенту, тощо у разі необхідності у майбутньому, а перевірка наявності дозвільних документів у позивача не належить до компетенції відповідача до початку аукціону, так і під час підписання протоколу.

Розглянувши позовні вимоги ТОВ «Профирентал», Господарський суд Львівської області в рішенні від 04.12.2023 відмовив в їх задоволенні, виходячи з такого:

- 22.12.2022 відповідачем прийнято наказ № 607-0 «Про намір передачі майна в оренду, шляхом проведення аукціону з умовами за адресою: м. Львів, вул. М.Кордуби, 4-а», відповідно до додатку 1, яким оголошено «про проведення в ETC «Prozorro.Продажі» аукціону з умовами передачі в оренду будівель, що включені до Переліку першого типу за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а». Водночас, ухвалою Львівської міської ради № 2668 від 06.12.2022 «Про додаткові умови оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4-а», було визначено додаткову умову оренди - цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги;

-ТОВ «Профирентал» подало заяву про участь у зазначеному аукціоні, разом із документами, що вимагалися. В ході третього раунду електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 щодо оренди будівель, загальною площею 941,5 кв. м, у тому числі: будівлі лікувального корпусу під літерою «А-2» загальною площею 906,3 кв. м; будівлі гаража під літерою «Б» загальною площею 18,3 кв. м, будівлі паливної під літерою «В» загальною площею 16,9 кв. м, за адресою: місто Львів, вулиця М. Кордуби, 4-а, переможцем вказаного аукціону відповідно до протоколу електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 визначено ТОВ «Профирентал», яким була надана найвища цінова пропозиція у розмірі 25000,00 грн;

- при перевірці орендодавцем пакету документів, завантажених переможцем електронного аукціону, ТОВ «Профирентал» не підтверджено можливість використання ним будівель загальною площею 941,5 кв.м, за адресою: м. Львів, вул. М.Кордуби, 4-а, за цільовим призначенням: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги. Відтак, орендодавець, здійснивши відповідний аналіз поданих учасниками документів на предмет можливості переможцю аукціону забезпечити належне виконання умов договору, дійшов висновку про неможливість укладення договору оренди між позивачем та відповідачем за результатами аукціону, з огляду на те, що обов`язковою умовою оренди було визначено цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги;

- в матеріалах справи не містяться докази, надані позивачем, які б підтвердили реальну наявність у ТОВ «Профирентал» можливості забезпечити цільове використання майна - для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги. Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що відповідачем дотримано усі вимоги закону, а відтак, у суду не було підстав для визнання недійсним та скасування рішення орендодавця про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786.

Не погодившись з ухваленим рішенням, позивач оскаржив його в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення місцевого господарського суду, а його позовні вимоги задоволити, з огляду на таке:

-для участі в аукціоні потенційний орендар подає в ЕТС заяву на участь в аукціоні, вимоги до якої встановлюються адміністратором ЕТС, в електронній формі з переліком додатків, які визначені ч. 3, 4 ст. 13 Закону «Про оренду державного та комунального майна». Орендодавець не має права вимагати від потенційного орендаря інші документи і відомості, ніж передбачені ч. 3 цієї статті та умовами оренди майна, опублікованими в оголошенні про проведення відповідного аукціону. Додатком №1 до наказу «Про намір передачі майна в оренду шляхом проведення аукціону з умовами за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а» за №46-0 від 09.02.2023 визначено чіткий перелік документів, з якого вбачається, що в електронному аукціоні могли примати участь будь-які фізичні, чи юридичні особи, чи іноземні громадяни, особи без громадянства, які відповідають вимогам ст. 4 Закону «Про оренду державного та комунального майна», а умовами оренди не вимагались будь-які додаткові відомості (окрім інформації для потенційних заявників щодо використання приміщення);

-позивач звертає увагу, що Законом України «Про оренду державного та комунального майна» та Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою КМ України №483 від 03.06.2020 встановлено вичерпний перелік підстав, за яких орендодавець має право не затвердити протокол аукціону, проте, ТОВ «Профирентал», як потенційний орендар не підпадало під жодний із цих пунктів. Більше того, в самому протоколі орендодавець не вказав норму/положення законодавства, на підставі якої ним здійснено дискваліфікацію учасника-переможця;

-апелянт вважає безпідставною відмову в затвердженні протоколу про результати електронного аукціону від 15.02.2023 з огляду на відсутність у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного виду економічної діяльності, позаяк в наказі №46-0 від 09.02.2023 визначено умову використання приміщення (цільове призначення/функцію), а не вид діяльності за КВЕД. Факт наявності чи відсутності КВЕД не тотожний із фактичним використанням. Крім цього зазначає, що ні законодавством, ні додатковими умовами оренди не було встановлено вимоги щодо обов`язкової наявності КВЕД щодо оренди цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги;

-посилання Управління комунальної власності на відсутність видів економічної діяльності (КВЕД) ТОВ «Профирентал»» у сфері розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги в ЄДР жодним чином не обмежують права ТОВ «Профирентал» на здійснення такого виду діяльності в майбутньому. Самим наказом №46-0 від 09.02.2023 встановлено не додаткові вимоги до потенційних орендарів, а умови щодо подальшого цільового використання приміщень - пункту тимчасового базування бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги; тоді як факт його використання не за призначенням можливо встановити лише за наслідком експлуатації орендарем, що переміг за результатами електронного аукціону. Подаючи заяву на участь в аукціоні, ТОВ «Профирентал» погодилося орендувати будівлі на вул. М. Кордуби, 4-а згідно цільового призначення для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги.

Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», скориставшись своїм правом, наданим ст. 263 ГПК України, подало відзив на апеляційну скаргу та пояснення по справі, в яких заперечило доводи апелянта, покликаючись на те, що ухвалою Львівської міської ради № 2668 від 06.12.2022 «Про додаткові умови оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4-а» було визначено додаткову умову оренди - цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги. На переконання третьої особи, саме визначення цільового призначення об`єкта оренди зумовлює орендаря провадити господарську діяльність з медичної практики, що включає екстрену медичну допомогу, як вид медичної практики, а також мати відповідну ліцензію. Водночас, потенційний орендар повинен відповідати вимогам до особи орендаря, визначеним ст.4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (п.65 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою КМ України №483 від 03.06.2020), тоді як ТОВ «Профирентал» не відповідає таким вимогам, відтак брати участь в аукціоні не повинен, адже така участь в аукціоні порушує основні принципи, на яких базується система електронних торгів. Крім цього наголошує, що в процесі розгляду справи позивач жодним чином не обґрунтував намір забезпечити цільове використання майна.

Процесуальний хід розгляду даної справи відображений у відповідних ухвалах Західного апеляційного господарського суду.

В дане судове засідання прибули представники позивача, відповідача та третьої особи-1, які підтримали свої доводи, міркування та заперечення, висловлені у попередніх судових засіданнях; треті особи 2 та 3 участі уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, причини неявки суду не повідомили, хоча своєчасно та належним чином були повідомлені про час та місце розгляду апеляційної скарги.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, оцінивши подані сторонами докази на відповідність їх фактичним обставинам і матеріалам справи, судова колегія вважає, що підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування оскаржуваного рішення відсутні, з огляду на таке:

Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об`єднання «Клінічна лікарня планового лікування, реабілітації та паліативної допомоги» 04.10.2022 подало до Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради клопотання за №2196 про включення потенційного об`єкта оренди до одного із Переліків; цільове використання - розміщення структурного підрозділу КНП ЛОР ЕМД МК.

Управління охорони здоров`я Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради листом №4-2602-28098 від 06.10.2022 надало погодження на включення в перелік передачу в оренду нежитлового приміщення, площею 941.5 кв. м, під індексом: Лікувальний корпус, «А-20» - 906.3 кв. м: підвал 88.7 кв. м - І, II, III, IV, V, VI, VII, VIII; перший поверх 403.2 кв. м - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, ЗО, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, другий поверх 414.4 кв. м - 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66; Паливна «В» - 16.9 кв. м: 1, 2; гараж «Б» - 18.3 кв. м: І, за адресою: місто Львів, вулиця Кордуби, 4а, терміном на 25 років. Цільове призначення об`єкта - для розміщення базування КНП ЛОР ЛОЦ ЕМД МК.

Наказом від 19.10.2022 №83-з «Про включення об`єктів до Переліку першого типу та підготовку проектів ухвал «Про додаткові умови оренди частини нежитлового приміщення на просп. Т. Шевченка, 24», «Про додаткові умови оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4а», «Про додаткові умови оренди нежитлових приміщень на вул. Пилипа Орлика, 4», «Про додаткові умови оренди частин нежитлових приміщень на вул. В. Навроцького 23», та «Про додаткові умови оренди частин нежитлових приміщень на вул. П. Орлика, 4» та оголошення аукціонів», зобов`язано відділ формування майна включити до Переліку першого типу нежитлові приміщення:

1.1. будівлю лікувального корпусу під літерою «А-2», загальною площею 906,3 кв. м, за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4а;

1.2. будівлю гаража під літерою «Б», загальною площею 18,3 кв. м, за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4а;

1.3. будівлю паливної під літерою «В», загальною площею 16,9 кв. м, за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4а.

Львівська міська рада 06.12.2022 прийняла ухвалу за №2668 «Про додаткові умови оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4-а», якою визначила додаткову умову оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4-а: цільове призначення для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги терміном на 5 років без права передачі в суборенду, у тому числі:

1.1. будівлі лікувального корпусу під літерою «А-2», загальною площею 906,3 кв. м;

1.2. будівлю гаража під літерою «Б», загальною площею 18,3 кв. м;

1.3. будівлю паливної під літерою «В» загальною площею 16,9 кв. м.

22.12.2022 Управлінням комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради прийнято наказ №607-0 «Про намір передачі майна в оренду, шляхом проведення аукціону з умовами за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а», відповідно до додатку 1, яким оголошено «про проведення в ETC «Prozorro. Продажі» аукціону з умовами передачі в оренду будівель, що включені до Переліку першого типу за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а».

20.01.2023 відбувся аукціон №LLE001-UA-20221222-25556, у якому прийняло участь троє учасників: КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф»; ПрАТ «ЛЬВІВ-АВТО» та ТОВ «ГРАЙМАР», за результатами проведення якого, відповідно до протоколу, переможцем визначено ТОВ «ГРАЙМАР». Однак, 25.01.2023 Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради прийняло акт про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №LLE 001-UА-20221222-25556, що сформований 20.01.2023 о 12:33:03, щодо оренди будівель загальною площею 941,5 кв. м за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а, яким зафіксовано факт про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону за №LLE001-UА-20221222-25556, сформованого 20.01.2023 о 12:33:03.

Цього ж дня, 25.01.2023 Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради прийняло акт про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №LLE 001-UА -20221222-25556, що сформований 25.01.2023 о 10:55:56 щодо оренди будівель загальною площею 941,5 кв. м за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а, яким зафіксовано факт відмови у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону.

09.02.2023 Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради прийняло наказ №46-0 «Про намір передачі майна в оренду, шляхом проведення аукціону з умовами за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а», відповідно до додатку 1, яким оголосило «про проведення в ETC «Prozorro. Продажі» аукціону з умовами передачі в оренду будівель, що включені до Переліку першого типу за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а».

Означеним наказом зобов`язано відділ формування майна оголосити аукціон з умовами щодо передачі в оренду будівель, перелік яких вказаний вище, загальною площею 941,5 м. кв. з наступною інформацією для потенційних заявників:

1) відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу»:

- пункт тимчасового базування бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги - місце тимчасового перебування бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги для забезпечення своєчасного надання екстреної медичної допомоги, у тому числі під час проведення масових заходів та заходів за участю осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона;

- бригада екстреної (швидкої) медичної допомоги - структурна одиниця станції екстреної (швидкої) медичної допомоги або центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, завданням якої є надання екстреної медичної допомоги людині у невідкладному стані безпосередньо на місці події та під час перевезення такої людини до закладу охорони здоров`я.

2) строк оренди на 5 років.

10.02.2023 Управлінням комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради було опубліковано оголошення про аукціон з умовами з передачі в оренду будівель, що включені до Переліку першого типу за адресою: місто Львів, вулиця М. Кордуби, 4-а, яким визначено перелік документів, що має подати особа, яка бажає взяти участь в електронному аукціоні.

У вказаному оголошенні йдеться про те, що для участі в електронному аукціоні потенційний орендар подає в ЕТС заяву про участь в аукціоні, вимоги до якої встановлюються адміністратором ЕТС в електронній формі. До заяви, зокрема для потенційних орендарів - юридичних осіб, додаються такі документи:

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань України - для юридичних осіб - резидентів;

- документ про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою - для юридичних осіб нерезидентів;

- інформація про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності;

- документ, що підтверджує сплату реєстраційного внеску, а також документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску на рахунок оператора електронного майданчика.

Як вбачається з матеріалів справи ТОВ «Профирентал» подало заяву про участь у вказаному аукціоні, до якої долучило перелік документів, що вимагався: витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань України; довідку про кінцевого бенефіціарного власника від 13.02.2023 вих.№1; платіжну інструкцію №1126 від 13.02.2023 про сплату гарантійного внеску у розмірі 122395,00 грн; платіжну інструкцію №1125 від 13.02.2023 про сплату реєстраційного внеску у розмірі 670,00 грн.

14.02.2023 відбувся електронний аукціон №LLE001-UA-20230209-91786, в якому прийняли участь троє учасників: КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», ФОП Лесько Н.З. та ТОВ «Профирентал».

В ході третього раунду електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 ТОВ «Профирентал» запропонувало ставку 25000,00 грн, КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» - 24500,00 грн, ФОП Лесько Н.З. 13000,00 грн.

Відповідно до наказу за №55-о від 15.02.2023 Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради наказало:

- затвердити акт про відмову у затверджені протоколу електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786, сформованого 14.02.2023 о 12:08:02 щодо оренди будівель загальною площею 941,5 кв. м у тому числі: будівлі лікувального корпусу під літерою «А-2» загальною площею 906,3 кв. м, будівлі гаража під літерою «Б» загальною площею 18,3 кв. м та будівлі паливної під літерою «В» загальною площею 16,9 кв. м. за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а;

- Відділу формування майна оприлюднити інформацію щодо акту про відмову у затверджені протоколу про результати електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 в електронній торговій системі.

Цього ж дня, 15.02.2023 Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради прийняло акт про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №LLE001-UА-20230209-91786, що сформований 14.02.2023 о 12:08:02 щодо оренди будівель загальною площею 941,5 кв. м за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а, яким зафіксовано факт відмови у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону.

20.02.2023 наказом №19-ПО Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради наказало:

- затвердити протокол про результати електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786, сформований 15.02.2023 о 15:09:27 та наданий оператором електронного майданчика - ТОВ «Е-ТЕНДЕР», через електронний майданчик якого запропоновано найвищу ціну орендної плати за місяць у сумі 24500,00 у т. ч. ПДВ, Комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЄДРПОУ:34167494 - переможцем електронного аукціону з умовами та опублікувати даний протокол протягом 10-ти робочих днів з дня, наступного за днем його формування в електронній торговій системі;

- Відділу формування майна у встановленому порядку протягом 20-ти робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 (сформований 15.02.2023 о 15:09:27) забезпечити укладення договору оренди нерухомого майна за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а (нежитлові будівлі загальною площею 941,5 кв. м, у тому числі: будівля лікувального корпусу під літерою «А-2» загальною площею 906,3 кв. м, будівля гаража під літерою «Б» загальною площею 18,3 кв. м та будівля паливної під літерою «В» загальною площею 16,9 кв. м) з Комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф».

23.02.2023 між Управлінням комунальної власності ДЕР ЛМР (орендодавець) та КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (орендар), КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Клінічна лікарня планового лікування реабілітації та паліативної допомоги» (балансоутримувач) було укладено договір оренди №Л-13318-23 (А) нерухомого майна, що належить до комунальної власності, об`єктом якого є нежитлові будівлі загальною площею 941,5 кв. м. у тому числі: будівля лікувального корпусу під літерою «А-2» площею 906,6 кв. м., будівля гаража під літерою «Б» площею 18,3 кв. м. та будівля паливної під літерою «В» площею 16,9 кв. м. на вул.. М. Кордуби, 4-а (п. 4.1 договору).

На виконання договору оренди нерухомого майна від 23.02.2023 №Л-13318-23 (А), балансоутримувач передав орендарю в строкове платне користування нерухоме майна, що належить до комунальної власності, на підставі чого сторони 23.02.2023 підписали акт приймання-передачі в оренду нерухомого майна, що належить до комунальної власності.

24.03.2023 головою та членами комісії з обстеження стану приміщень Центру підготовки/аналізу дефектних актів, прийняття, виконаних робіт/ наданих послуг та складання дефектних актів складено та підписано службову записку, згідно якої 20.03.2023 проведено обстеження будівлі лікувального корпусу по вул. М. Кордуби, 4-а у м. Львові (корпус А2) за результатами якого встановлено, що об`єкт нерухомості лікувального корпусу знаходиться у незадовільному стані та для можливості використання приміщення потребує ремонтних робіт.

Згідно затверджених кошторисів, протягом дії договору, для приведення приміщень будівлі у задовільний для використання стан, КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» витратив 1031613,00 грн на проведення ремонтних робіт.

20.04.2023 №б/н представником позивача було скеровано на адресу відповідача адвокатський запит, у якому адвокат просив надати йому копію протоколу електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 від 14.02.2023 року та договір оренди, укладений між КНП ЛОР «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» та УКВ ДЕР ЛМР за результатами електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 від 14.02.2023.

Листом №2302-вих-49091 від 24.04.2023 року Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради у відповідь на адвокатський запит надало копію протоколу та договору.

30.05.2023 №б/н представником позивача було скеровано на адресу відповідача адвокатський запит, у якому адвокат просить надати йому копію рішення орендодавця №19-ПО від 20.02.2023 про затвердження протоколу електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 від 14.02.2023 року, а також просить надати йому інформацію щодо підстав дискваліфікації ТОВ «ПРОФИРЕНТАЛ» як переможця електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 від 14.02.2023 року та надати інформацію щодо повернення гарантійного внеску.

До правовідносин у сфері передачі в оренду державного та комунального майна застосовуються, зокрема, положення Закону України "Про оренду державного та комунального майна" (далі - Закон).

Відповідно до частини п`ятої статті 2 Закону оренда здійснюється на основі таких принципів: законності; відкритості та прозорості; рівності та змагальності; державного регулювання та контролю; врахування особливостей об`єктів державної та комунальної форм власності; захисту економічної конкуренції; створення сприятливих умов для залучення інвестицій; повного, своєчасного, достовірного інформування про об`єкти оренди та порядок передачі їх в оренду; забезпечення конкурентних умов оренди та інших видів договорів.

У свою чергу, передача в оренду майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до вимог Закону.

Порядок передачі в оренду державного та комунального майна, включаючи особливості передачі його в оренду (далі - Порядок № 483), визначається Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері реалізації майна (майнових прав, інших активів) або прав на нього на конкурентних засадах у формі аукціонів, у тому числі електронних аукціонів, та здійснює контроль за її реалізацією.

За приписами статті 1 Закону визначено, що аукціоном є спосіб передачі в оренду державного та комунального майна особі, яка запропонувала найбільшу орендну плату, що проводиться в електронній формі.

Електронна торгова система (ЕТС) - дворівнева інформаційно-телекомунікаційна система, що включає центральну базу даних та електронні майданчики, які взаємодіють з центральною базою даних через інтерфейс програмування додатків такої центральної бази даних. ЕТС забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронному вигляді, необхідними для проведення аукціону в електронній формі.

Порядок функціонування ЕТС, порядок та строки передачі майна в оренду, подання заяв на участь в аукціоні, проведення аукціонів, розмір, порядок та строки сплати, повернення гарантійних, реєстраційних внесків, плати за участь в аукціоні (винагороди оператора), порядок та строки підписання, опублікування протоколу та договору оренди за результатами аукціону визначаються Порядком передачі майна в оренду.

Приписами частини восьмої статті 13 Закону, встановлено, що протокол про результати аукціону формується та оприлюднюється ЕТС автоматично в день завершення аукціону в електронній формі, у тому числі у випадку, передбаченому частиною п`ятою цієї статті.

У разі відмови переможця аукціону або орендодавця від підписання (затвердження) протоколу аукціону або від укладення договору оренди, що підтверджується відповідним актом, ЕТС автоматично формує та оприлюднює новий протокол аукціону з визначенням переможцем електронного аукціону учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією.

Частиною дев`ятою Закону передбачено, що орендодавець не затверджує протокол аукціону, не укладає договір оренди за результатами аукціону з потенційним орендарем, який: - не відповідає вимогам статті 4 цього Закону: не подав документи або відомості, обов`язкове подання яких передбачено цим Законом; - подав неправдиві відомості про себе; - відмовився від підписання протоколу аукціону або договору оренди за результатами аукціону на право оренди того самого об`єкта.

У пункті 51 Порядку № 483 встановлено, що орендодавець через свій особистий кабінет оприлюднює в електронній торговій системі оголошення про передачу майна в оренду на аукціоні у випадках та у строки, передбачені частиною першою статті 12 Закону.

В межах строків, передбачених частиною першою статті 12 Закону, орендодавець розробляє та затверджує умови оренди майна, додаткові умови оренди майна (в разі наявності), крім тих, які затверджуються в порядку, передбаченому абзацом третім пункту 54 Порядку №483.

У пункті 54 Порядку № 483, встановлено, що додаткові умови оренди майна розробляються орендодавцем на підставі пропозицій балансоутримувача, уповноваженого органу управління або з власної ініціативи орендодавця.

Можуть бути визначені такі додаткові умови оренди майна: обмеження щодо використання майна для розміщення об`єктів, перелік яких визначений в додатку 3 у кількості не більш як п`ять груп з відповідного переліку; більш тривалий строк оренди, ніж передбачено пунктом 53 Порядку № 483; виконання певних видів ремонтних робіт (поточного та/або капітального ремонту), реконструкції або реставрації об`єкта оренди в певній сумі протягом певного строку чи виконання інших інвестиційних зобов`язань у межах, передбачених законодавством; вимоги щодо наявності досвіду роботи особи у відповідній сфері, якщо об`єктом оренди є майно закладів освіти, охорони здоров`я, соціально-культурного призначення (закладів культури, фізичної культури і спорту) та додаткові документи, які повинен подати потенційний орендар на підтвердження наявності такого досвіду, передбачені цим пунктом Порядку, вимоги щодо особливостей використання об`єкта оренди, що є майном закладів освіти, охорони здоров`я, соціально-культурного призначення (закладів культури, фізичної культури і спорту); інші умови, передбачені законодавством або рішенням представницького органу місцевого самоврядування.

Тоді як інші додаткові умови оренди майна визначаються орендодавцем, у разі якщо вони передбачені законодавством або рішенням представницького органу місцевого самоврядування.

Додатковими документами, які подаються потенційним орендарем на підтвердження наявності досвіду роботи потенційного орендаря у відповідній сфері для оренди майна закладів освіти, охорони здоров`я, соціально-культурного призначення (закладів культури, фізичної культури і спорту), є документ, який засвідчує досвід роботи особи у відповідній сфері, зокрема щодо:

ліцензованих видів діяльності - документ, що підтверджує наявність ліцензії на право провадження відповідного виду діяльності (копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Пунктом 76 Порядку № 483, у разі, коли переможець електронного аукціону не відповідає вимогам статті 4 Закону, або в інших випадках, передбачених частиною дев`ятою статті 13 Закону, орендодавець завантажує рішення про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону або про відмову від укладення договору оренди в електронну торгову систему. Орендодавець завантажує рішення про відмову від укладення договору оренди також у разі, коли переможець електронного аукціону не сплатив авансовий внесок та вартість невід`ємних поліпшень відповідно до пункту 80 цього Порядку (у разі проведення електронного аукціону на продовження договору оренди). Якщо переможець електронного аукціону відмовився від підписання протоколу про результати електронного аукціону або договору оренди чи не підписав такий протокол або договір у встановлені строки, орендодавець складає та завантажує відповідний акт в електронну торгову систему.

В такому випадку, в електронній торговій системі автоматично формується новий протокол про результати електронного аукціону з визначенням переможцем електронного аукціону учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією, а у разі однакових цінових пропозицій - учасника, що подав її раніше, за умови, що ним зроблений щонайменше один крок аукціону, та в разі відсутності звернення від такого учасника щодо повернення йому гарантійного внеску та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.

Контактні дані потенційного орендаря вносяться шляхом заповнення електронної форми. Інформація про потенційного орендаря розкривається після моменту закінчення електронного аукціону (частина четверта статті 50 Закону).

За результатами електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 щодо оренди будівель, загальною площею 941,5 кв. м, у тому числі: будівлі лікувального корпусу під літерою «А-2» загальною площею 906,3 кв. м; будівлі гаража під літерою «Б» загальною площею 18,3 кв. м, будівлі паливної під літерою «В» загальною площею 16,9 кв. м, за адресою: місто Львів, вулиця М. Кордуби, 4-а, переможцем даного аукціону відповідно до протоколу електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786 визначено ТОВ «Профринетал», яким була надана найвища цінова пропозиція у розмірі 25000,00 грн.

Варто зазначити, що обов`язковою умовою оренди є цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги відповідно до ухвали Львівської міської ради №2668 від 06.12.2022 «Про додаткові умови оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4-а», яке визначено додатковою умовою оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4-а цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги терміном 5 років без права передачі в суборенду, у тому числі: будівлі лікувального корпусу під літерою «А-2» загальною площею 906,3 кв. м; будівлі гаража під літерою «Б» загальною площею 18,3 кв. м, будівлі паливної під літерою «В» загальною площею 16,9 кв. м.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі ч. 9 ст. 13 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та п. 76 Порядку №483 передачі в оренду державного та комунального майна, відповідачем 15.02.2023 винесено акт про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786, що сформований 14.02.2023 о 12:08:02 щодо оренди будівель загальною площею 941,5 кв. м за адресою: м. Львів, вул. М. Кордуби, 4-а, яким зафіксовано факт про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону за №LLE001-UА-20230209-91786, сформованого 14.02.2023 о 12:08:02.

Додаткові умови оренди майна, їх види та порядок розроблення, визначені пунктом п. 54 Порядку №483.

Ухвалою Львівської міської ради №2668 від 06.12.2022 «Про додаткові умови оренди будівель на вул. М. Кордуби, 4-а», було визначено додаткову умову оренди - цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги. Отже, обов`язковою умовою оренди було визначено, насамперед, цільове призначення: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» визначено терміни, згідно яким: бригада екстреної (швидкої) медичної допомоги - структурна одиниця станції екстреної (швидкої) медичної допомоги або центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, завданням якої є надання екстреної медичної допомоги людині у невідкладному стані безпосередньо на місці події та під час перевезення такої людини до закладу охорони здоров`я; екстрена медична допомога медична допомога, яка полягає у здійсненні працівниками системи екстреної медичної допомоги відповідно до цього Закону невідкладних організаційних, діагностичних та лікувальних заходів, спрямованих на врятування і збереження життя людини у невідкладному стані та мінімізацію наслідків впливу такого стану на її здоров`я; пункт постійного базування бригади екстреної (швидкої медичної допомоги місце розташування бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги та спеціалізованого санітарного транспорту, пристосоване та обладнане для її роботи у цілодобовому режимі.

Відповідно до ч. 4 ст. 50 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» контактні дані потенційного орендаря вносяться шляхом заповнення електронної форми. Інформація про потенційного орендаря розкривається після моменту закінчення електронного аукціону.

Проте, при перевірці орендодавцем пакету документів, завантажених переможцем електронного аукціону, Товариством з обмеженою відповідальністю «Профирентал» не підтверджено можливість використання ним будівель загальною площею 941,5 кв. м, за адресою: місто Львів, вулиця М. Кордуби, 4-а, за цільовим призначенням: для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги, оскільки у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, не передбачено даного виду економічної діяльності, відсутні будь-які докази наявності у нього техніки та обладнання, а також ліцензії для проведення такого виду діяльності.

Наказом Держспоживстандарту України 11.10.2010 № 457 прийнято та надано чинності Національному класифікатору України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010», відповідно до якого, Розділом 1 «Сфера застосування» передбачено, що класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД) установлює основи для підготовлення та поширення статистичної інформації за видами економічної діяльності. Основний принцип КВЕД полягає в об`єднанні підприємств, що виробляють подібні товари чи послуги або використовують подібні процеси для створення товарів чи послуг (тобто сировину, виробничий процес, методи або технології), у групи.

Основне призначення КВЕД - визначати та кодувати основні та другорядні види економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців.

Основний вид економічної діяльності - це визначальна ознака у формуванні та стратифікації сукупностей статистичних одиниць для проведення державних статистичних спостережень. Органи державної статистики розраховують основний вид економічної діяльності на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності підприємств за рік.

Аналізом витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суд встановив, що у ТОВ «Профирентал» (ідентифікаційний код юридичної особи:42288133) наявні такі види економічної діяльності:

77.12. Надання в оренду вантажних автомобілів;

77.21. Прокат товарів для спорту та відпочинку.

77.29. Прокат інших побутових виробів і предметів особистого вжитку.

77.32. Надання в оренду будівельних машин і устаткування.

77.33. Надання в оренду офісних машин і устаткування, у тому числі комп`ютери.

77.39. Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у.

68.20. Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

90.02. Діяльність із підтримання театральних і концертних заходів.

77.11. Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів.

52.29. Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

52.21. Допоміжне обслуговування наземного транспорту.

49.41. Вантажний автомобільний транспорт.

46.73. Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

46.13. Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами.

42.11. Будівництво доріг і автострад.

Вказане беззаперечно свідчить про те, що ТОВ «Профирентал», як переможець аукціону, згідно наведених у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видів економічної діяльності не в змозі забезпечити належного виконання умов договору (що унеможливлює укладення такого між відповідачем і позивачем за результатами аукціону №LLE001-UA-20230209-91786) та свідчить про недотримання переможцем аукціону обов`язкової умови оренди. Водночас, матеріали справи не містять, а позивачем не надано суду жодних доказів, які б підтвердили реальну наявність у ТОВ «Профирентал» можливості забезпечити цільове використання майна - для розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги.

Доводи апелянта, що саме по собі посилання на відсутність видів економічної діяльності (КВЕД) ТОВ «Профирентал» у сфері розміщення пункту базування бригад екстреної медичної допомоги в ЄДР жодним чином не впливає на право останнього на здійснення такого виду діяльності в майбутньому, є необґрунтованим, оскільки позивачем не було здійснено жодних активних дій, як під час подання документів для участі в аукціоні, так і під час судового розгляду, які б підтверджували можливість використання майна саме для розміщення бригад екстреної медичної допомоги.

Таким чином вказане свідчить про те, що відповідачем дотримано усі вимоги закону, а тому у суду першої інстанції були відсутні підстави для визнання недійсним та скасування рішення орендодавця про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №LLE001-UA-20230209-91786.

Позивачем також було заявлено вимогу про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 173 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.

Похідною позовною вимогою є вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Позовна вимога про визнання договору оренди нерухомого майна №Л-13318 від 23.02.2023, що належить до комунальної власності, є похідною вимогою, оскільки залежать від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги) про визнання недійсним та скасування рішення, що оформлене протоколом про результати електронного аукціону №LLЕ001-UА-20230209-911786 від 14.02.2023 та затверджений рішення орендодавця №19-ПО від 20.02.2023. З огляду на відмову в задоволенні основної позовної вимоги, судом першої інстанції обґрунтовано відмовлено в задоволенні похідної позовної вимоги.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З врахуванням викладеного вище в сукупності, колегія суддів дійшла висновку про те, що оскаржуване рішення ухвалене відповідно до норм чинного законодавства та встановлених обставин справи, з врахуванням правових позицій, наведених Верховним Судом у справі № 914/560/23.

Арґументи, наведені в апеляційній скарзі, не спростовують обґрунтованих та правомірних висновків суду першої інстанції, не доводять порушення або неправильного застосування судом під час розгляду справи норм матеріального та процесуального права, а тому не можуть бути підставою для зміни чи скасування ухваленого у цій справі рішення.

Відповідно до ст.129 ГПК України судовий збір покладається на скаржника.

Керуючись ст. 129, 269, 273, 275, 276, 282, 284 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні вимог апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Профирентал» відмовити.

Рішення Господарського суду Львівської області від 04.12.2023 у справі №914/1786/23 залишити без змін.

Судові витрати покласти на скаржника.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня її проголошення.

Справу повернути в Господарський суд Львівської області.

Повний текст постанови складено 20.05.2024.

Головуючий суддяГ.В. Орищин

суддяН.А. Галушко

суддяМ.Б. Желік

СудЗахідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення09.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119126603
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1786/23

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 06.08.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 10.07.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Постанова від 09.05.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 11.04.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 21.03.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 07.03.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 15.02.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні