Ухвала
від 16.05.2024 по справі 5/530-03
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


У Х В А Л А

"16" травня 2024 р.Справа № 5/530-03

Господарський суд Хмельницької області у складі: головуючий суддя Димбовський В.В., суддя Музика М.В., суддя Муха М.Є., при секретарі Нечаюк А.О., розглянувши матеріали справи

за заявою Управління Пенсійного фонду України в м. Жмеринці та Жмеринському районі Вінницької області, м. Жмеринка Вінницької області

до Відкритого акціонерного товариства "Жмеринський завод "Сектор", м. Жмеринка, Вінницької області

про визнання банкрутом

Представники сторін:

кредитор: Резнік І.І. (в режимі відеоконференції )

ліквідатор: Сокольвак М.В. (в режимі відеоконференції)

представник Пенсійного фонду: Базилицька І.В. (в режимі відеоконференції)

В судовому засіданні відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

ВСТАНОВИВ:

13.05.2024 року від кредитора ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" ОСОБА_1 надійшло до суду клопотання за №05-22/3445/24 про виклик в судове засідання керівників посадових осіб кредиторів, які не виконують, на його думку, рішення судів, а саме Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області та Головного управління Пенсійного фонду України з метою визначення чому через дії даних кредиторів неможливо подати ліквідаційний баланс ВАТ «Жмеринський завод «Сектор», який би відповідав вимогам закону. В обґрунтування клопотання зазначає, що на момент подання клопотання до суду кредитори, які зобов`язані повернути кошти в ліквідаційну процедуру ВАТ «Жмеринського заводу «Сектор» в особі Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області та Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області відмовляються виконати судові рішення, про що свідчить, на його думку, отриманий лист ліквідатора ВАТ «Жмеринського заводу «Сектор» про неможливість виконання даних рішень.

Ліквідатор Сокольвак М.В. підтримав подане клопотання.

Представник Пенсійного фонду Базилицька І.В. заперечила проти задоволення клопотання.

Колегія суддів, враховуючи позиції учасників судового розгляду, дослідивши подане клопотання, приходить до наступного висновку.

Приписами ст. 56 Господарського процесуального кодексу України визначено, що юридична особа незалежно від порядку її створення бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

Зі змісту зазначеної статті вбачається, що представниками юридичної особами крім керівника можуть бути, в тому числі, і інші представники.

В свою чергу з поданого клопотання ОСОБА_1 судом вбачаться, що заявником не обґрунтовано, чому він просить викликати в судове засідання саме керівників юридичних осіб, тоді як необхідні пояснення можуть надати інші особи, уповноважені законом на представництво даних юридичних осіб, а тому у задоволенні поданого клопотання необхідно відмовити.

Разом з тим, у зв`язку з відсутністю у суду інформації щодо стану виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 20.02.2023 року у справі 5/530-03(924/1244/20) та посилання Сторін в судовому засіданні на те, що рішення не виконується, необхідно з`ясувати причини такого невиконання та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області, Головне управління Державної податкової служби України у Вінницькій області та Головне управління Казначейства України у Вінницькій області надати письмові пояснення щодо причин невиконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 20.02.2023 року у справі 5/530-03(924/1244/20).

14.05.2024 року від кредитора ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" ОСОБА_1 надійшло до суду клопотання за №05-22/3494/24, в якому просив суд вирішити питання про проведення перевірки Пенсійним фондом України щодо сум внесків ОСОБА_1 , які повинен був в період 2003-2006 років оплатити ВАТ «Жмеринський завод «Сектор» для персоніфікованого обліку ОСОБА_1 .

В обґрунтування заявленого клопотання ОСОБА_1 зазначає, що в результаті дій, що здійснені від імені Держаної податкової служби та Пенсійного фонду України щодо не виконання судового рішення про повернення коштів в ліквідаційну процедуру ВАТ «Жмеринського заводу «Сектор» порушені права кредитора ВАТ «Жмеринського заводу «Сектор» Резніка І.І., щодо зарахування останньому суми внесків по персоніфікованому обліку до Пенсійного фонду України, із заробітної плати яку ОСОБА_1 , як кредитор ВАТ «Жмеринського заводу «Сектор» повинен був на законних підставах отримати в період 2003-2006 років.

Ліквідатор Сокольвак М.В. та представник Пенсійного фонду України Базилицька І.В. зазначили про передчасність заявленого клопотання.

Щодо заявленого клопотання судом враховується наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяли раніше; кошти, сплачені на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в ст.14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в ч.1 ст.12 цього Закону (ч.1 ст.15 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»).

Частиною 1 ст. 14 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є: роботодавці - підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб`єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Згідно з п.1 ч.1 ст.19 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» страхові внески до солідарної системи нараховуються: для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п`яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Заявник просить вирішити питання про проведення перевірки Пенсійним Фондом України щодо сум внесків за період 2003-2006 років, тобто до запровадження сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, як консолідованого страхового внеску, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

До запровадження зазначеного внеску справлялись чотири окремі відрахування, зокрема до Пенсійного фонду; до фондів страхування на випадок безробіття; до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; від нещасних випадків на виробництві.

Уведений з 01 січня 2011 року єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування замінив собою зазначені чотири окремі відрахування.

Порядок нарахування, ставки та розмір зазначених нарахувань визначались Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», Законом України «Про збір на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, Законом України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов`язкового державного соціального страхування», Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», Законом України «Про страхові тарифи на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності».

Враховуючи наведені вище положення чинного законодавства України на момент виникнення спірних правовідносин, обов`язок нарахування та сплати платежів до Пенсійного фонду, фондів страхування на випадок безробіття, із тимчасової втрати працездатності та від нещасних випадків на виробництві, які на даний час входять до консолідованого страхового внеску до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування - єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, покладався на роботодавців.

Згідно норми ст. 20 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у Згідно норми ст. 20 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у статті 11 цього Закону, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) доходу на який відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення із цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.

З огляду на викладене, обставиною, яка зумовлює виникнення у роботодавця обов`язку зі сплати страхових внесків/єдиного внеску є момент фактичної виплати коштів на оплату праці (виплати доходу), а тому суд вважає заявлене ОСОБА_1 клопотання передчасним та відмовляє у його задоволенні.

14.05.2024 року до суду від кредитора ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" ОСОБА_1 надійшло клопотання за №05-22/3485/24 про зобов`язання ліквідатора ВАТ „Жмеринський завод „Сектор Сокольвака М.В. подати ліквідаційний баланс ВАТ „Жмеринський завод „Сектор який би відповідав стандартам бухгалтерського обліку, ЗУ „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, із дотриманням наказу Міністерства фінансів України від 07.02.2013 за № 73 який зареєстрований в МЮУ 28.02.2013 за №336/22868 „Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 „Загальні вимоги до фінансової звітності.

Обґрунтовуючи клопотання зазначає, що вимога суду про надання підсумкового звіту та ліквідаційного балансу ВАТ "Жмеринський завод „Сектор позбавляє права кредиторів боржника на подання заперечень щодо підсумкового звіту.

Розглядаючи дане клопотання, судом звертається увага на ст. 60 КУзПБ якою передбачено функції господарського суду у ліквідаційній процедурі, зокрема у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.

Статтею 61 КУзПБ визначено повноваження ліквідатора та передбачено, що ліквідатор не менш як один раз на місяць подає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансовий стан і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та під час проведення ліквідаційної процедури, про використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.

Поряд із цим, відповідно до ст. 65 КУзПБ після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду (а в разі ліквідації страховика або кредитної спілки - також до Національного банку України) звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Із викладеного вбачається, що подання підсумкового звіту та ліквідаційного балансу за результатами здійснення ліквідаційної процедури для розгляду господарським судом передбачено нормами КУзПБ. При цьому, попередньо звіт має бути розглянуто та затверджено на зборах кредиторів, відповідно кредитори не позбавлені права на даному етапі погодитись або не погодитись із поданим звітом.

Як передбачено ст. 65 КУзПБ про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

Згідно ч.1 ст. 65 КУзПБ господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Тобто перевірка відповідності ліквідаційного балансу та звіту нормам законодавствам та стандартам бухгалтерського обліку здійснюється в ході його розгляду в судовому засіданні за участі кредиторів або їх представників.

Враховуючи зазначене, суд не вбачає підстав для задоволення вищевказаного клопотання.

Крім того, судом взято до уваги, викладену в клопотанні кредитора ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" ОСОБА_1 від 16.05.2024 року за № 05-22/3547/24 правову позицію щодо застосування правильних, на його думку, норм права при вирішенні поданих ним клопотань, в частині аналізу результатів інвентаризації.

Керуючись ст. ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 12, 60, 61, 65 Кодексу України з процедур банкрутства та ст. ст. 12, 232, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити в задоволенні клопотання кредитора ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" ОСОБА_1 від 13.05.2024р. вх. №05-22/3445/24.

Відмовити в задоволенні клопотання кредитора ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" ОСОБА_1 від 14.05.2024р. вх. №05-22/3485/24.

Відмовити в задоволенні клопотання кредитора ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" ОСОБА_1 від 14.05.2024р. вх. №05-22/3494/24.

Зобов`язати: Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області; Головне управління Державної податкової служби України у Вінницькій області; Головне управління Казначейства України у Вінницькій області надати письмові пояснення щодо причин невиконання рішення господарського суду Хмельницької області від 20.02.2023 року у справі 5/530-03(924/1244/20).

Судове засідання відкласти на 16 год. 00 хв. 28.05.2024 року та провести в режимі відеоконференції.

Ухвала підписана 16.05.2024 року та набирає законної сили відповідно до ст. 235 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржена в порядку, передбаченому статтями 255-257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено 20.05.2024 року.

Головуючий суддя Димбовський В.В.

Суддя Музика М.В.

Суддя Муха М.В.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119130488
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них:

Судовий реєстр по справі —5/530-03

Ухвала від 20.09.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 11.09.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 30.08.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 29.08.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Постанова від 15.08.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Картере В.І.

Ухвала від 16.08.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 13.08.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Картере В.І.

Ухвала від 12.08.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні