Справа № 166/59/24
Провадження 1-кс/166/275/24
У Х В А Л А
іменем України
20 травня 2024 року смт. Ратне
Слідчий суддя Ратнівського районного суду Волинської області ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу захисника ОСОБА_3 , подану в інтересах підозрюваної ОСОБА_4 в кримінальному провадженні №42024032110000001 від 03.01.2024 року за ч.4 ст. 191,ч.1 ст.366 КК України , на повідомлення про підозру,
в с т а н о в и в :
До слідчого судді суду 23 квітня 2024 року через підсистему "Електронний суд" надійшла скарга захисника ОСОБА_3 , подана в інтересах підозрюваної ОСОБА_4 , на повідомлення про підозру.
В поданій до слідчого судді скарзі захисник ОСОБА_3 , в інтересах підозрюваної ОСОБА_4 , просить скасувати повідомлення про підозру у кримінальному провадженні №42024032110000001 від 03.01.2024 року за підписом керівника Волинської обласної прокуратури ОСОБА_5 ,яке було вручено прокурпором -керівником Ратнівського відділу Ковельської окружної прокуратури Волинської області ОСОБА_6 ,26 лютого 2024 року о 13 год 50 хв ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191 КК України,ч.1 ст.366 КК України.
Ухвалою Ратнівського районного суду Волинської області від 24.04.2024 року скаргу повернуто особі,яка її подала в зв`язку з тим , що орган досудового розслідування СВ Ковельського районного управління поліції ГУНП у Волинській області.
Ухвалою Волинського апеляційного суду від 08 травня 2024 року ухвалу Ратнівського районного суду Волинської області від 24 квітня 2024 року скасовано,скаргу направлено в суд першої інстанції для виконання вимог ст.ст.304-307 КПК України.
Ухвалою слідчого судді суду від 17.05.2024 року відкрито провадження та скаргу представника скаржника адвоката ОСОБА_3 прийнято до розгляду.
В обгрунтування скарги зазначено, що 26 лютого 2024 року о 13 год. 50 хв. ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було вручено повідомлення про підозру, в якому зазначено, наступне:18.12.2023 (точний час досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_4 будучи Смідинським сільським головою, тобто являючись службовою особою, перебуваючи у офісному приміщенні ТзОВ «Волинь Інструмент Центр» за адресою: вул. Соборна 7а, м. Ковель, Ковельський район,Волинська область, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно в умовах воєнного стану, … з корисливих мотивів, з метою розтрати бюджетних коштів Смідинської сільської ради, за попередньою змовою з директором ТОВ «Волинь Інструмент Центр» ОСОБА_7 , достовірно знаючи, що генератори EnerSol SKDS-18-3ЕВА 18 кВт у кількості 2 (два) штуки відсутні у ТзОВ «Волинь Інструмент Центр», оскільки не доставлені постачальником на територію України, особисто підписала та завірила підписом і печаткою Смідинської сільської ради Волинської області завідомо підроблений офіційний документ, який посвідчує певні факти, що мають юридичне значення, та надає певні права, з метою подальшого використання, а саме видаткову накладну від 18.12.2023 №1024, відповідно до якої ТОВ «Волинь Інструмент Центр» нібито відпустив, а Смідинська сільська рада нібито отримала саме 18.12.2023 - генератори EnerSol SKDS-18-3ЕВА 18 кВт у кількості 2 (два) штуки. Вказаний документ не відповідав дійсності, оскільки станом на 18.12.2023 генератори EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт у кількості 2 (два) штуки не передавалися Смідинській сільській раді, так як були відсутні в ТОВ «Волинь Інструмент Центр» і не були доставлені постачальником на територію України. В подальшому, Смідинський сільський голова ОСОБА_4 ,зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою розтрати бюджетних коштів Смідинської сільської ради, продовжуючи діяти в інтересах ТзОВ «Волинь Інструмент Центр»,видала працівникам Смідинської сільської ради видаткову накладну від 18.12.2023 №1024 3 неправдивими відомостями, на підставі якої 19.12.2023,всупереч встановленого ст. 49 Бюджетного кодексу України порядку та п. 4.1.договору про закупівлю товару від 14.12.2023 N? 276 казначейською службою проведено оплату грошових коштів на рахунок НОМЕР_1 належний ТзОВ «Волинь Інструмент Центр» в сумі 380 тис. гривень за генератори EnerSol SKDS-18-3ЕВА 18 кВт у кількості 2 (дві) штуки.
Внаслідок зазначених умисних, винних та протиправних дій ОСОБА_4 ,інтересам держави в особі Смідинської сільської ради заподіяно шкоду у великих розмірах на суму 380 тис гривень, що у 283 рази перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, який згідно ст. 7 Закону України від 03.11.2022 N? 2710-IX «Про державний бюджет України на 2023 рік» з 01.01.2023 становив 1342 гривень.
Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій за попередньою змовою группою осіб, у великих розмірах та в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Крім того, 18.12.2023 (точний час досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_4 будучи Смідинським сільським головою, тобто являючись службовою особою, перебуваючи у офісному приміщенні ТОВ «Волинь Інструмент Центр» за адресою: вул. Соборна 7а, м. Ковель,Ковельський район, Волинська область, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно в умовах воєнного стану, … з корисливих мотивів, з метою розтрати бюджетних коштів Смідинської сільської ради, за попередньою змовою з директором ТОВ «Волинь Інструмент Центр» ОСОБА_7 , достовірно знаючи, що генератори EnerSol SKDS-18-3ЕВА 18 кВт у кількості 2 (два) штуки відсутні у ТзОВ «Волинь Інструмент Центр», оскільки не доставлені постачальником на територію України, особисто підписала та завірила підписом і печаткою Смідинської сільської ради Волинської області завідомо підроблений офіційний документ, який посвідчує певні факти, що мають юридичне значення, та надає певні права, з метою подальшого використання,а саме видаткову накладну від 18.12.2023 N? 1024, відповідно до якої ТОВ «Волинь Інструмент Центр» нібито відпустив, а Смідинська сільська рада нібито отримала саме 18.12.2023 - генератори EnerSol SKDS-18-3ЕВА 18 кВт у кількості 2 (два) штуки. Вказаний документ не відповідав дійсності, оскільки станом на 18.12.2023 генератори EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт у кількості 2 (два) штуки не передавалися Смідинській сільській раді, так як були відсутні в ТОВ «Волинь Інструмент Центр» і не були доставлені постачальником на територію України.
З метою приховування злочину та створення уяви про нібито поставлений 18.12.2023 Смідинській сільській раді товар, а саме генератори EnerSol SKDS-18-ЗЕВА 18 кВт у кількості 2 (два) штуки, ОСОБА_4 ,перебуваючи у офісному приміщенні ТзОВ «Волинь Інструмент Центр» за адресою: вул. Соборна 7а, м. Ковель, Ковельський район, Волинська область,підписала та завірила підписом і печаткою Смідинської сільської ради Волинської області з одного боку, а ОСОБА_7 , як директор ТОВ «Волинь Інструмент Центр», завірив підписом та печаткою підприємства з другого боку, завідомо неправдиві офіційні документи: договір відповідального зберігання від 18.12.2023 та акт приймання-передачі до Договору відповідального зберігання від 18.12.2023.
Згідно вказаних документів Смідинський сільський голова ОСОБА_4 18.12.2023 передала на відповідальне зберігання директору ТОВ «Волинь Інструмент Центр» ОСОБА_7 - генератори EnerSol SKDS-18-ЗЕВА 18 кВт у кількості 2 (два) штуки, що не відповідало дійсності, оскільки станом на 18.12.2023 вказані генератори в наявності Смідинської сільської ради були відсутні і не були доставлені постачальником на територію України.
Таким чином, своїми умисними діями, які виразились у видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, ОСОБА_4 ,підозрюється у вчинені злочину, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України".
Заявник вважає,що вказане повідомлення про підозру є необгрунтованим, не підтверджується доказами ні на момент повідомлення про підозру, ні на момент звернення до суду із даною скаргою, не підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами.
Стверджує, що здійснені органом досудового слідства висновки, що викладені у повідомленні про підозру є необґрунтованим припущенням, а обставини, які описані свідчать виключно про наявність цивільно-правових відносин, а не про наявність складу інкримінованих кримінальних правопорушень, слідство проводиться упереджено, із використанням недопустимих та неналежних доказів.
22 листопада 2023 року о 14 год 12 хв Смідинська сільська рада через авторизований електронний майданчик Prozorro оприлюднила оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-11-22-010693-a, предмет закупівлі - Товари; класифікатор та його відповідний код - ДК 021:2015:31120000-3:Генератори; очікувана вартість - 570 000,00 UAH з ПДВ.
Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи № 21 від 05 грудня 2023 року ОСОБА_8 замовником, Смідинська сільська рада, визначено ТОВ "ВОЛИНЬ ІНСТРУМЕНТ ЦЕНТР" переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
14 грудня 2023року між Смідинською сільською радою в особі сільського голови ОСОБА_4 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Волинь Інструмент Центр» було укладено та підписано Договір про закупівлю товару №276 ( далі Договір).
Відповідно до п. 1.1. Договору визначено, що Постачальник зобов`язується поставити і передати у власність Покупцю Генератори (код ДК 021:2015:31120000-3 Генератори), надалі іменований як «Товар», найменування, кількість і ціна якого вказані в Специфікації, яка є невід`ємною частиною цього Договору, а Покупець зобов`язується на умовах цього Договору прийняти товар та сплатити його вартість.
Відповідно до Додатку № 1 до Договору придбано наступний товар: генератори EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт у кількості 2 шт., вартість з ПДВ 380000,00 грн.; генератори EnerSol SKDS-8EBAU 8 кВт у кількості 2 шт., вартість з ПДВ 156000,00 грн.
18 грудня 2023 року на виконання Договору було складено видаткову накладу №1024 від 18.12.2023 між ТОВ «Волинь Інструмент Центр» та Смідинською сільською радою.
Згідно з Платіжною інструкцією №1 номер 316308050 від 19 грудня 2023 року обліковий номер 423540109 з призначенням платежу «0110150;3110; за генератор для безперебійного живлення адмінприміщення; зг. нак № 1024 від 18.12.2023 зг. дог. № 276 від 14.12.2023 року, зг. звіту;в т.ч ПДВ-63333,33.» на суму 380000,00 грн та Згідно з Платіжною інструкцією №1 номер 316307846 від 19 грудня 2023 року обліковий номер НОМЕР_2 з призначенням платежу НОМЕР_3 ;3110; за генератор для безперебійного живлення закладів освіти; зг. нак №1024 від 18.12.2023 зг. дог. №276 від 14.12.2023 року, зг.звіту;вт.ч ПДВ-26000,00. на суму 156000,00 грн, що у загальній сумі дорівнює 536000,00 грн. У зв`язку з тим, що придбані за Договором генератори передбачали необхідність обладнання спеціального місця, майданчику, їх встановлення зберігання, а Смідинська сільська рада не мала відповідного обладнаного місця, такий товар було залишено на зберігання у ТзОВ «Волинь Інструмент Центр» на підставі Договору відповідального зберігання від 18 грудня 2023року ( далі Договір зберігання) .
На момент залишення на зберіганні генераторів ОСОБА_4 була впевнена, що постачальник ТзОВ «Волинь Інструмент Центр» свої зобов`язання виконає.
Відповідно до п. 1.1. Договору зберігання, визначено, що Депонент передає, а Зберігач приймає на відповідальне безвідплатне зберігання генератор дизельний відповідно до Акту приймання- передачі, який є невід`ємним додатком до цього Договору.
Відповідно до п. 3.2. Договору зберігання, визначено, що Депонент має право у будь-який час вимагати у Виконавця повністю або частково майно, яке знаходиться на зберіганні.
Відповідно до п. 7.1. Договору зберігання визначено, що даний Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами і діє до 31.01.2024 року.
18 грудня 2023 року було підписано Акт приймання-передачі до Договору відповідального зберігання .
31 січня 2024 року Смідинська сільська рада відповідно до вимог 3.2., 7.1. Договору зберігання, надіслала до ТОВ «Волинь Інструмент Центр» повідомлення про розірвання Договору відповідального зберігання вих.№154/02-07/2-24, у якому просила повернути до 02.02.2024 передане на зберігання майно.
02 лютого 2024 року ТОВ «Волинь Інструмент Центр» повернуло Смідинській сільській раді лише 2 переданих на зберігання генераторів, а саме: генератор дизельний EnerSol, одно/трьохфазний, 8.0 кВт, двигун EnerSol ES-198D, 3000 об/хв, вага 221 кг -2 шт.
Інші генератори, а саме: Генератор дизельний EnerSol, трьохфазний, 18кВт, двигун EnerSol ES-2v98FDE, 3000 об/хв, вага 370 кг у кількості 2 шт. не було повернуто.
05 лютого 2024 року Смідинська сільська рада направила до ТОВ «Волинь Інструмент Центр» вимогу про виконання умов укладеного Договору відповідального зберігання від 18 грудня 2023 року щодо повернення генераторів дизельних EnerSol,трьохфазних, 18кВт, двигун EnerSol ES-2v98FDE, 3000 об/хв, вага 370 кг у кількості 2 шт, у строк протягом однієї доби з дати отримання вимоги.
Однак, майно повернуто не було.
06 лютого 2024 року Смідинська сільська рада звернулася до Господарського суду Волинської області з позовною заявою до ТОВ «Волинь Інструмент Центр» про повернення генераторів дизельних EnerSol, трьохфазних, 18кВт, двигун EnerSol ES- 2v98FDE, 3000 об/хв, вага 370 кг у кількості 2 шт. Також, Смідинська сільська рада ставить питання про стягнення з ТОВ «Волинь Інструмент Центр» коштів за понесені судові витрати.
Отже, між ТОВ «Волинь Інструмент Центр» та Смідинською сільською радою мають місце цивільно-правові відносини, які стосуються виконання умов Договору зберігання та вирішення яких передано до Господарського суду Волинської області,судова справа № 903/126/24, суддя: ОСОБА_9 .
29 лютого 2024 року ТОВ «Волинь Інструмент Центр» повернуло Смідинській сільській раді два генератори дизельні EnerSol, трьохфазні, 18кВт, двигун EnerSol ES-2v98FDE,3000 об/хв, вага 370 кг, загальною вартістю з ПДВ в сумі 380000,00 грн.
16 квітня 2024 року Господарський суд Волинської області у судовій справі № 903/126/24 за позовом Смідинської сільської ради прийняв ухвалу про закриття провадження у справі, якою встановив: закрити провадження у справі №903/126/24; стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Волинь Інструмент Центр (45000, Волинська обл., м.Ковель, вул.Соборна, буд.7 А, код ЄДРПОУ 37373483) на користь Смідинської сільської ради 5700 грн витрат по сплаті судового збору.
Так, для притягнення особи до кримінальної відповідальності за ч. 4 ст. 191 КК України необхідним є встановлення об`єктивних та суб`єктивних ознак даного кримінального правопорушення.
Наведені вище обставини господарських відносин між Смідинською сільською радою та ТОВ «Волинь Інструмент Центр» спростовують твердження органу досудового розслідування про розтрату майна та заподіяння збитків державі в особі Смідинської сільської ради.
Майно, що було предметом Договору передано Смідинській сільській раді, а бюджетні кошти використані за призначенням у повному обсязі. Розтрата майна, так само як і шкода у великих розмірах відсутня, що підтверджується Висновком №02/2024 від 19 квітня 2024р. судового експерта ОСОБА_10 за результатами проведення судової економічної експертизи у кримінальному провадженні №02/2024 від 19 квітня 2024 року.
Крім того, рішенням сесії (колегіальне рішення депутатів) Смідинської сільської ради від 14 березня 2024 року встановлено, що укладені між ТОВ «Волинь Інструмент Центр» та Смідинською сільською радою Договір та Договір зберігання від 18.12.2023 року виконані сторонами в повному обсязі, укладення таких договорів не завдало шкоди Смідинській сільській раді та Смідинська сільська рада не визнає себе потерпілою особою у кримінальному провадженні №42024032110000001 не має волевиявлення на залучення її до кримінального провадження.
Жодних доказів, які б свідчили про злочинну змову ОСОБА_4 з посадовими особами ТОВ «Волинь Інструмент Центр» органом досудового розслідування не здобуто. У листі вих. №88/2024 від 15 березня 2024 року за підписом директора ТОВ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕСКО зазначено наступне: 1. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Волинь Інструмент Центр» та Товариством з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство «ЕСКО» договір на поставку генераторів EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт у кількості 2 шт. та генераторів EnerSol SKDS-SEBAU 8 кВт у кількості 2 шт. не укладався. 2.Станом на 18 грудня 2023 року на балансі ТОВ ВКП «ЕСКО» були у розпорядженні лише генератори EnerSol SKDS-8EBAU 8 кВт у кількості 2 шт. 3.ТзОВ «Волинь, інструмент Центр» здійснило оплату на рахунок ТОВ ВКП «ЕСКО за придбання:4. 14.12.2023 року ТОВ ВКП «ЕСКО» здійснило поставку генераторів EnerSol SKDS-SEBAU 8 кВт у кількості 2 шт. згідно рахунку № УТ-61848 від 11.12.2023 року та видаткової накладної № УТ-45453 від 14 грудня 2023 року на суму 132 798,41 грн. (рахунок № УТ-61848 від 11.12.2023 року - Доказ № 15 та видаткова накладна № УТ-45453 від 14 грудня 2023 року - Доказ № 16 - додаються) Строк поставки генераторів Enersol SKDS-18-3EBА 18 кВт у кількості 2 шт. між ТзОВ "Волинь інструмент Центр" та ТОВ ВКП «ЕСКО» планувався орієнтовно на 22.02.2024 року, який вказаний в рахунку № НОМЕР_4 від 11.12.2023 року. 28.02.2024 року ТОВ ВКП «ЕСКО» здійснило поставку генераторів ТзОВ Волинь інструмент Центр згідно видаткової накладної № УТ-6779 від 28.02.2024 року на суму 319 998.48 грн. (рахунок № УТ-63017 від 11.12.2023 року. 5. 28.02.2024 року ТОВ ВКП «ЕСКО» отримало генератори EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт від ТОВ «ГЕКО-ЦЕНТР» за видатковою накладною № УТ-1009 від 28.02.2024 року та 28.02.2024 року дані генератори були відвантажені та відправлені ТзОВ Волинь інструмент Центр в кількості 2 шт. згідно видаткової накладної № УТ-6779 від 28.02.2024 року на суму 319 998.48 грн. 6. У період з 07 лютого 2024 року до дати надання відповіді на даний запит ОСОБА_4 не зверталась до ТОВ ВКП «ЕСКО» з питань, щодо придбання генераторів EnerSol SKDS-18-ЗЕВА 18 кВт у кількості 2 штуки .
Також, у матеріалах кримінального провадження міститься Платіжна інструкція №1855 від 20 грудня 2023 року, з якої вбачається, що ТОВ «Волинь Інструмент Центр» здійснило оплату на рахунок ТОВ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕСКО суми коштів у розмірі 319998,48 грн з призначенням платежу: за генератори згідно рахунку №УТ-63017 від 11.12.2023 року. Також у матеріалах кримінального провадження міститься Платіжна інструкція №1844 від 13 грудня 2023 року, з якої вбачається,що ТОВ «Волинь Інструмент Центр» здійснило оплату на рахунок ТОВ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕСКО суми коштів у розмірі 132798,41 грн з призначенням платежу: за генератори згідно рахунку №УТ-61848 від 11.12.2023 року.
Тобто, вбачаються послідовні дії з боку постачальника ТОВ «Волинь Інструмент Центр» щодо оплати для здійснення замовлення та доставки генераторів EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт у кількості 2 (два) штуки, ще 20 грудня 2023року, тобто до дати реєстрації кримінального провадження №42024032110000001 від 03.01.2024р.
Такі докази підтверджують те, що переведення бюджетних коштів на рахунок ТзОВ «Волинь Інструмент Центр» не мало ознаки обернення чужих коштів на користь ТзОВ «Волинь Інструмент Центр», а дійсно були спрямовані на закупівлю генераторів.
Крім того, в протоколі допиту свідка директора ТОВ «Волинь Інструмент Центр» ОСОБА_7 від 19 лютого 2024року зазначено наступне:Вказаний договір діяв до 31.12.2023. Під час підписання договору, а сааме 14.12.2023 я попередив Смідинського сільського голову ОСОБА_4 про те, що генератори EnerSol SKDS-8EBAU 8 кВт буде доставлено до кінця 2023 року, а генератори EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт у кількості 2 (два) штуки в лютому 2024 року.
Вказує, що в оголошенні № UA-2023-11-22-010693-a про закупівлю товарі, яке розміщувала уповноважена особа Смідинської сільської ради, вказаний строк поставки товарів - 7 робочих днів, і з пояснень директора ТОВ «Волинь Інструмент Центр» ОСОБА_7 від 19 лютого 2024року вбачається, що ніякої змови не мало місце бути, а підприємство свідомо взяло участь у закупівлі, підписало договір, і мало на меті порушити умови виконання господарського Договору, проте очевидно точно мало намір поставити товар.
Зокрема, оголошенні UA-2023-11-22-010693-a від 22 листопада 2023р. розміщені умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків), Поставка товару, тип оплати - Пiсляоплата, період - 7 робочі днів, що підтверджується Протоколом огляду веб-сторінку ІНФОРМАЦІЯ_2 та розруківкоюіз самоїсторінки цього веб-сайту .
Твердження директора ТОВ «Волинь Інструмент Центр» ОСОБА_7 від 19 лютого 2024року про те, що він повідомив підозрювану ОСОБА_4 про те, що генератори EnerSol SKDS-18-3EBA 18 кВт у кількості 2 (два) штуки в лютому 2024 року - не відповідають дійсності, і ніякими іншими доказами не підтверджені, і не можуть бути підтверджені.
Натомість підозрювана ОСОБА_4 , яка є головою Смідинської сільської ради відповідно до рішення №1/2 від 25 листопада 2020 року, не має відношення до господарської діяльності ТОВ «Волинь Інструмент Центр» та ні на момент участь ТОВ «Волинь Інструмент Центр» у закупівлі, ні на момент підписання Договору не володіла інформацією про те, чи є у власності та на балансі ТОВ «Волинь Інструмент Центр» товар, щодо якого підписувався Договір, тому вона в момент підписання такого договору та накладної розраховувала на добросовісність постачальника.
Натомість, зауважує, що підозрювана виконує значний ряд функцій та має колосальну завантаженість, оскільки виконує повноважень покладені Законом України Про місцеве самоврядування, зокрема є головою: виконавчого комітету, комісії з комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг;спеціалізованої служби із цивільного захисту; органу опіки та піклування, комісії з адміністративних правопорушень, комісії з питань визначення стану зелених насаджень, комісії з обстеження та раціонального використання земель сільськогосподарського призначення, комісії з питань захисту прав дитини, органу опіки і піклування. З початком повномасштабного вторгнення координує процеси, які стосуються господарських питань громади, у зв`язку з мобілізацією її заступника,який виконував ці функції.
Крім того, звертає увагу, що на утриманні Смідинської сільської ради перебувають такі комунальні заклади: Зачернецька гімназія, Журавлинська гімназія, Опорний заклад Смідинський ліцей, Паридубівська філія ОЗ Смідинський ліцей,Руднянська філія ОЗ Смідинський ліцей, Місцева пожежна охорона, заклади дошкільної освіти сіл Смідин. Рудня, Журавлине та Зачернеччя; колишні ФАПи (їх 4), сільські ради (їх 3). По кожному з цих закладів укладається певна кількість договорів, підписуються,видаткові накладні тощо.
За період грудня 2023року ОСОБА_4 як голова сільської ради підписала 93 господарських договора, що підтверджується Журналом реєстрації договорів.
Також ОСОБА_4 підтверджує, що коли підписувався Договір , то у неї з бухгалтером ТОВ Волинь ІНЦ була розмова, в ході якої бухгалтер повідомила, що може бути затримка із поставкою двух генераторів EnerSol SKDS-18 3EBA 18 кВт. (2 шт.), але вони точно будуть доставлені.
Волинь Інструмент Центр є магазин за адресою: Соборна вулиця, 7а, Ковель,Волинська область, 45004, вони діюча компанія і вони повинні були ознайомитися із умовами договору та строками поставки під час подання заявки для участі у закупівлі.
Так, уповноваженою особою з публічних закупівель Смідинською сількою ради є ОСОБА_8 , яка виконує свої функції відповідно до Положення про уповноважену особу з публічних закупівель, та здійснює аудит потенційних постачальників, збирає інформацію про ціни та характеристики щодо товарів, про наявність товарів, що підтверджується Протоколом опитування особи ОСОБА_8 від 09 квітня 2024 року .
Так, саме ОСОБА_8 напередодні розміщення оголошення про закупівлю генераторів контактувала із представниками із ОСОБА_11 , який є сином ОСОБА_7 , який є директором ТОВ «Волинь Інструмент Центр», та відповідно саме ОСОБА_8 з`ясовувала інформацію про наявність та готовність до поставки таких генераторів, що підтверджується Протоколом огляду мобільного телефону .
Отже, виходячи з фактичних обставин справи ОСОБА_4 не могла перебувати в змові з директором ТзОВ Волинь Інструмент Центр ОСОБА_7 , оскільки не вона займалася організацією проведення публічної закупівлі генераторів, а лише підписувала договір з переможцем закупівлі. ОСОБА_4 не знала достовірно, що EnerSol SKDS-18-3ЕВА 18 кВт у кількості 2 (два) штуки відсутні у ТзОВ «Волинь Інструмент Центр» та ще не поставлені в Україну, оскільки директор ОСОБА_7 не повідомляв їй такої інформації і не попереджував про затримку з поставкою.
Наявність корисливого мотиву у діях ОСОБА_4 не вбачається, оскільки бюджетні кошти дійсно спрямовувалися на закупівлю генераторів, що підтверджується відповідними платіжними інструкціями. Тому злочинний умисел та будь-який корисливий мотив у діях ОСОБА_4 відсутні, що відповідно виключає можливість кваліфікувати діяння ОСОБА_4 за ч. 4 ст. 191 КК України.
Щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності за ч. 1 ст. 366 КК України необхідним є встановлення об`єктивних та суб`єктивних ознак даного кримінального правопорушення.
Так, ОСОБА_4 підозрюється у видачі завідомо неправдивого офіційного документа.
ОСОБА_4 жодних дій щодо видачі видаткової накладної №1024 від 18.12.2023 не здійснювала.
Матеріали не містять жодних доказів, які підтверджують наявність у ОСОБА_4 прямого умислу на видачу завідомо неправдивого офіційного документа.
Вважає, що ОСОБА_4 повідомлення про підозру у кримінальному провадженні №42024032110000001 від 03.01.2024 було здійснено із грубим порушенням вимог Кримінального процессуального кодексу України, за відсутності достатніх доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення.
Крім того , на її думку складати та вручати повідомлення про підозру має одна й та ж сама особа, в даному випадку здійснювати вручення повідомлення про підозру сільському голові ОСОБА_4 мав право виключно керівник Волинської обласної прокуратури ОСОБА_5 , який підписав повідомлення про підозру, натомість вручення письмового тексту повідомлення про підозру сільському голові ОСОБА_4 здійснював прокурор - керівник Ратнівського відділу Ковельської окружної прокуратури Волинської області ОСОБА_6 .
Заявник ОСОБА_4 , її представник 20.05.2024 року звернулися до суду із клопотанням про розгляд скарги без їх участі, просять її задовольнити.
Начальник Ратнівського відділення Ковельської окружної прокуратури ОСОБА_6 звернувся із заявою про розгляд скарги без його участі . Крім того, зазначив, що обвинувальний акт № 42024032110000001 від 03.01.2024 року 29.04.2024 скеровано до Ковельського міськрайонного суду Волинської області, що підтвердив долученою про це супровідною за вих. № 52/2-552 витх24 від 29.04.2024 Ковельської окружної прокуратури Волинської обласної прокуратури.
Суд, дослідивши письмові матеріали, дійшов наступного.
Згідно п.5 ч.1 ст.3 КПК України, досудове розслідування - стадія кримінального провадження, яка починається з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань і закінчується закриттям кримінального провадження або направленням до суду обвинувального акта, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.
Статтею 276 КПК України передбачено випадки повідомлення про підозру. Так,п овідомлення про підозру обов`язково здійснюється в порядку, передбаченому статтею 278 цього Кодексу, у випадках:1) затримання особи на місці вчинення кримінального правопорушення чи безпосередньо після його вчинення;2) обрання до особи одного з передбачених цим Кодексом запобіжних заходів;3) наявності достатніх доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення.
Особливості повідомлення про підозру окремій категорії осіб визначаються главою 37 цього Кодексу.
У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, слідчий, прокурор або інша уповноважена службова особа (особа, якій законом надано право здійснювати затримання) зобов`язані невідкладно повідомити підозрюваному про його права, передбачені статтею 42 цього Кодексу.
Після повідомлення про права слідчий, прокурор або інша уповноважена службова особа на прохання підозрюваного зобов`язані детально роз`яснити кожне із зазначених прав.
Статтею ст. 277 КПК України передбачено зміст письмового повідомлення про підозру.
Так,письмове повідомлення про підозру складається прокурором або слідчим за погодженням з прокурором.
Повідомлення має містити такі відомості:1) прізвище та посаду слідчого, прокурора, який здійснює повідомлення;2) анкетні відомості особи (прізвище, ім`я, по батькові, дату та місце народження, місце проживання, громадянство), яка повідомляється про підозру;3) найменування (номер) кримінального провадження, у межах якого здійснюється повідомлення;4) зміст підозри;5) правова кваліфікація кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється особа, із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;6) стислий виклад фактичних обставин кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється особа, у тому числі зазначення часу, місця його вчинення, а також інших суттєвих обставин, відомих на момент повідомлення про підозру;7) права підозрюваного;8) підпис слідчого, прокурора, який здійснив повідомлення.
За правилами ст. 278 КПК України, письмове повідомлення про підозру вручається в день його складення слідчим або прокурором, а у випадку неможливості такого вручення - у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень. Дата та час повідомлення про підозру, правова кваліфікація кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється особа, із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність невідкладно вносяться слідчим, прокурором до Єдиного реєстру досудових розслідувань .
У тому разі, якщо підставою скасування повідомлення про підозру є порушення вказаних процесуальних норм, можна зробити висновок про недійсність повідомлення про підозру з моменту його (повідомлення) здійснення.
Перевірка повідомлення про підозру з точки зору обґрунтованості підозри з врахуванням положень ст.17 КПК України не входить до предмету судового розгляду, який здійснюється слідчим суддею відповідно до положень пункту 10 ч.1 ст.303 КПК України на стадії досудового розслідування, а може бути лише предметом безпосереднього судового розгляду кримінального провадження судом, оскільки на стадії досудового розслідування слідчий суддя не уповноважений вдаватись до оцінки отриманих слідством доказів та порядку їх отримання, давати оцінку зібраним доказам з точки зору їх допустимості, а без такої оцінки висновок щодо обґрунтованості повідомленої особі підозри неможливий.
На стадії досудового розслідування слідчий суддя може, враховуючи правову позицію Європейського суду з прав людини щодо визначення поняття «обґрунтована підозра» як існування фактів або інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення від 21.04.2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України»), оцінити лише достатність зібраних доказів для підозри певної особи у вчиненні кримінального правопорушення, не вдаючись до їх оцінки як допустимих.
При цьому, повнота та всебічність проведеного розслідування не є тими обставинами, які мають оцінюватись слідчим суддею при з`ясуванні достатності доказів, що стали підставою повідомлення особі про підозру.
Із поданої скарги вбачається, що підставами для скасування повідомлення про підозру підозрювана вважає те, що підозра є необґрунтованою, оскільки відсутні будь-які докази вчинення ОСОБА_4 кримінальних правопорушень за ч.4 ст. 191, ч.1 ст. 366 КК України.
Як встановлено при розгляді скарги, за своїм змістом повідомлена 26 лютого 2024 року ОСОБА_4 підозра відповідає вимогам ст.277 КПК України, при її врученні були дотримані вимоги ст.278 КПК України, повідомлення про підозру здійснено за наявності достатніх доказів, які давали можливість дійти переконливого висновку, що вона була причетна до вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст. 191, ч.1 ст. 366 КК України.
Таким чином, слідчий суддя доходить висновку про те, що повідомлення про підозру ОСОБА_4 від 26 лютого 2024 року в кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до ЄРДР за №42024032110000001 від 03.01.2024, було здійснено в порядку, передбаченому КПК України, а зміст такого повідомлення відповідає вимогам кримінального процесуального закону.
Крім того , станом на 20.05.2024 року кримінальне провадження 29.04.2024 року направлено до Ковельського міськрайонного суду Волинської області.
За таких обставин, підстави для задоволення скарги відсутні.
Керуючись, ст. ст.278,303,306,307,309 КПК України, слідчий суддя
п о с т а н о в и в :
У задоволенні скарги адвоката ОСОБА_3 , який діє в інтересах ОСОБА_4 , про скасування повідомлення про підозру від 26.02.2024 у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до ЄРДР за №42024032110000001 від 03.01.2024 року - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ратнівський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2024 |
Оприлюднено | 22.05.2024 |
Номер документу | 119145095 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування інші скарги |
Кримінальне
Ратнівський районний суд Волинської області
Фазан О. З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні