Ухвала
від 15.05.2024 по справі 405/6730/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/6730/23

провадження № 1-кс/405/1307/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.05.2024 м. Кропивницький

Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів загальнокримінальної спрямованості слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів.

Суд перевірив матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120000000166 від 05.09.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 332, ч. 1 ст. 366 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні за №42023120000000166 від 05.09.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 332, ч. 1 ст. 366 КК України, відповідає вимогам ст. 160 КПК України.

Слідчий в обґрунтування клопотання зазначив, у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120000000166 від 05.09.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 332, ч. 1 ст. 366 КК України.

Так, 24.02.2022 указом Президента України №69/2022 оголошено загальну мобілізацію та постановлено здійснити призов військовозобов`язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», на строкову військову службу призиваються придатні для цього за станом здоров`я громадяни України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 18 років, та старші особи, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу (далі - громадяни призовного віку). Поряд з цим, згідно ст. 22 даного Закону, передбачено, що граничний вік перебування на військовій службі (в тому числі в резерві), встановлюється для військовослужбовців, які проходять військову службу під час особливого періоду - до 60 років.

Пунктом 6 частини 1 статті 8 даного Закону України «Про правовий режим воєнного стану», передбачено, що в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану, зокрема встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.

У разі ведення на території України воєнного стану Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 «Про затвердження правил перетину державного кордону України» (в редакції від 13.03.2022) не передбачено дозвіл на право перетину державного кордону України військовозобов`язаним чоловіками за виключенням переліку осіб вказаних у п.п. 2-1, 2-2, 2-3 цієї постанови.

Статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (в редакції від 21.03.2022) визначено перелік військовозобов`язаних осіб, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації.

Крім того, пунктом 2-8 постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 «Про затвердження правил перетину державного кордону України» (в редакції 26.05.2022) передбачено, що у разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_6 за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.

Рішення про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, приймається Мінінфраструктури або обласними, Київською міською військовими адміністраціями за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів: відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

Рішення про виїзд за межі України, яке дає можливість перетину державного кордону, приймається на строк не більше шести місяців.

Мінінфраструктури або обласні, ІНФОРМАЦІЯ_7 надсилають до Адміністрації Держприкордонслужби рішення про виїзд за межі України зазначених в абзаці першому цього пункту осіб для врахування під час їх виїзду за межі України.

Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів з дня перетину державного кордону.

У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном та/або зміни мети виїзду за кордон, що встановлені цим пунктом, Мінінфраструктури та військові адміністрації скасовують своє рішення про виїзд за межі України відповідних осіб протягом семи робочих днів з моменту встановлення фактів зазначених порушень.

У разі не підтвердження мети поїздки уповноважені службові особи ІНФОРМАЦІЯ_6 відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, у перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України «Про прикордонний контроль».

Крім того встановлено, що на території Кіровоградської області функціонує механізм незаконного переправлення осіб через державний кордон України до країн ЄС всупереч нормам встановленим законодавством, до функціонування якого причетні невстановлені посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_4 - депутат ІНФОРМАЦІЯ_9 від ШПІ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та працівники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».

В ході проведення гласних слідчих (розшукових) дій отримано інформацію, що невстановлені особи, маючи корупційні домовленості із ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_12 , сприяли виїзду за межі України зазначеного депутата ІНФОРМАЦІЯ_9 за кордон через систему «Шлях».

Згідно відповіді ІНФОРМАЦІЯ_13 , відомості про ОСОБА_4 до інформаційної системи «Шлях» були внесені ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».

В зв`язку з вищевикладеним в рамках досудового розслідування виникла необхідність у отримані тимчасового доступу до речей та документів володільцем яких є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 .

Слідчий в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки до суду не повідомив.

На підставі ч. 2 ст.163 КПК України, слідчим доведено, що є наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення зазначених документів, а тому розгляд клопотання проводився без виклику представника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».

Відповідно до ст.107 ч.4 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність надання тимчасового доступу, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120000000166 від 05.09.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 332, ч. 1 ст. 366 КК України.

Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

З матеріалів, доданих до клопотання вбачається, що є достатні підстави вважати, що зазначені у клопотанні документи, до яких просить слідчий надати тимчасовий доступ, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 .

Слідчим доведено, що вищезазначені документи самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема, встановлення осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, в документах, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, містяться відомості про персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних та слідчим доведена можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

На підставівикладеного,слідчий суддяприходить довисновку пронадання тимчасовогодоступу додокументів,зазначених вклопотанні,які перебуваютьу володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».

Керуючись ст.ст. 159-166, 309, 369-372 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого в особливоважливих справахвідділу розслідуваннязлочинів загальнокримінальноїспрямованості слідчогоуправління ГУНПв Кіровоградськійобласті ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити.

Надати старшомуслідчому вОВС СУГУНП вКіровоградській областікапітану поліції ОСОБА_3 таіншим учасникамгрупи слідчих:старшому старшомуслідчому СУГУНП вКіровоградській областіпідполковнику поліції ОСОБА_5 ,старшому слідчомув ОВССУ ГУНПв Кіровоградськійобласті майоруполіції ОСОБА_6 ,слідчому СУГУНП вКіровоградській областістаршому лейтенантуполіції ОСОБА_7 ,старшому слідчомуСУ ГУНПв Кіровоградськійобласті капітануполіції ОСОБА_8 тимчасовий доступ до речей і документів, а саме:

-усіх наявних документів, що стосуються працевлаштування ОСОБА_4 до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 »; відрядження ОСОБА_9 в період з 01.01.2023 по 01.09.2023 та інших документів, що надавалися з метою дозволу на перетин Державного кордону України гр. України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , в якості водія що здійснює перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, зокрема листування від імені підприємств не резидентів країни (донорів гуманітарної допомоги), у період з 01.01.2023 по 01.09.2023, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучити їх належним чином завірені копії.

Строк дії ухвали встановити до 15.07.2024.

Роз`яснити, що згідно ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_10

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено22.05.2024
Номер документу119147588
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —405/6730/23

Ухвала від 16.11.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 15.05.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 15.05.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 15.05.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 15.05.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 15.05.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 16.11.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 30.01.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні