Справа №:755/8617/24
Провадження №: 2-а/755/127/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"22" травня 2024 р. суддя Дніпровського районного суду м. Києва Марфіна Н.В., вивчивши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Територіального центру Соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Шевченківського району м. Києва про скасування постанови про адміністративне правопорушення та закриття провадження у справі, -
у с т а н о в и л а:
16.05.2024 року до Дніпровського районного суду м. Києва надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Територіального центру Соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Шевченківського району м. Києва про скасування постанови про адміністративне правопорушення та закриття провадження у справі.
Ознайомившись зі змістом поданого позову та доданими до нього документами приходжу до висновку про те, що позовна заява не підсудна Дніпровському районному суд м. Києва і має бути передана на розгляд Шевченківського районного суду м. Києва, з огляду на наступне.
За змістом ст. 26 КАС України, позови до фізичної особи пред`являються в суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем її проживання або перебування, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Відповідно до положень ст. 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Як вбачається зі змісту позовної заяви та підтверджується даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, відповідач Територіальний центр Соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Шевченківського району м. Києва, знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Білоруська, 11.
На вказану адресу місця знаходження відповідача розповсюджується територіальна юрисдикція Шевченківського районного суду м. Києва.
Як вбачається зі змісту позовної заяви, позивач звернувся з відповідним позовом до Дніпровського районного суду м. Києва зазначивши у позовній заяві власну адресу: АДРЕСА_1 , що територіально відноситься до Дніпровського району м. Києва на територію якого розповсюджується юрисдикція Дніпровського районного суду м. Києва.
При цьому, із матеріалів позовної заяви не вбачається належних доказів на підтвердження наявності дійсної реєстрації місця проживання позивача у Дніпровському районі м. Києва на час звернення позивача із відповідним позовом до суду.
Позивач не був позбавлений можливості належним чином підтвердити місце реєстрації свого проживання шляхом надання довідки з реєстру територіальної громади м. Києва про зареєстроване місце проживання або витягу з Єдиного державного демографічного реєстру або копії власного паспорту з відміткою про зареєстроване місце проживання, однак матеріали позовної заяви таких документів не містять.
Поряд із цим суд має своїм повноваженням та обов`язком у відповідності до положень ч. 3 ст. 171 КАС України здійснювати запити та отримувати інформацію щодо зареєстрованого місця проживання/перебування лише стосовно відповідача, якщо він є фізичною особою.
Повноважень суду на отримання інформації про зареєстроване місце проживання (перебування) позивача - фізичної особи, чинними нормами кодексу адміністративного судочинства не передбачено. Тож, саме позивач, застосовуючи при подачі позову правила підсудності передбачені положеннями ч. 1 ст. 25 КАС України щодо підсудності спору за вибором позивача, а саме за місцем реєстрації позивача, мав підтвердити належними, достатніми та достовірними доказами наявність реєстрації свого місця проживання на території, на яку розповсюджується юрисдикція місцевого суду до якого спрямовано позовну заяву.
Однак, зазначених доказів позивач суду не надав, тому відсутні підстави для визначення підсудності позову Дніпровському районному суду м. Києва, а відтак справа має бути передана на розгляд Шевченківського районного суду м. Києва, як суду на територіальній юрисдикції якого зареєстроване місце знаходження відповідача, тобто за загальними правилами підсудності.
За змістом положень ст.ст. 29, 30 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо: 2) при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду. Питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено. Спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються. Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
Вирішуючи питання про передачу справи на розгляд суду за територіальною юрисдикцією (підсудністю) приходжу до висновку, що справу слід передати на розгляд Шевченківського районного суду м. Києва за місцем знаходження відповідача, оскільки в матеріалах справи відсутні належні підтверджуючі дані про наявність місця реєстрації позивача в Дніпровському районі м. Києва станом на час звернення до суду, тож відсутні підстави для визначення підсудності справи за вибором позивача за його місцем реєстрації і застосуванню підлягають положення ст. 26 КАС України про розгляд справи за місцем знаходження відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 25, 26, 29, 30, 248, 294, 295, 297 КАС України, -
п о с т а н о в и л а :
Адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Територіального центру Соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Шевченківського району м. Києва про скасування постанови про адміністративне правопорушення та закриття провадження у справі - передати на розгляд Шевченківського районного суду м. Києва.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали суду.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Текст ухвали складений та підписаний суддею 22.05.2024 року.
Суддя -
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2024 |
Оприлюднено | 24.05.2024 |
Номер документу | 119200983 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші справи |
Адміністративне
Дніпровський районний суд міста Києва
Марфіна Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні