Центральний районний суд м. Миколаєва
54607, м. Миколаїв, вул. Декабристів, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua
н\п 1-кс/490/2101/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня 2024 року слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м. Чорнобиль Київської області,з вищою освітою, заміжньої, раніше не судимої, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 ,
яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч. 1 ст. 111-2 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
09.08.2022 року в Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстроване кримінальне провадження №22022230000000301 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.
21.05.2024 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч. 1 ст. 111-2 КК України.
Згідно вказаного повідомлення встановлено, що у серпні 2022 року (точна дата в ході досудового розслідування не встановлена, але не пізніше 19.08.2022), за добровільною згодою ОСОБА_4 призначено завідуючої незаконно створеного «ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 32 города Херсона».
У подальшому, у зв`язку із «прийняттям» Херсонської області в російську федерацію, ОСОБА_4 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 28.12.2022, діючи з прямим умислом, вчинила дії щодо реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб Федеральної податкової служби росії незаконно створеного на тимчасово окупованій території Херсонської області дошкільний навчальний заклад «ГБОУ Херсонской области « ІНФОРМАЦІЯ_2 », якому присвоєно основний державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , що свідчить про підтримку та реалізацію рішення окупаційної адміністрації ОСОБА_4 .
Таким чином, після зайняття ОСОБА_4 , вищевказаної посади дошкільний навчальний заклад м. Херсона - Херсонський ясла-садок №32 Херсонської міської ради, код ЄДРПОУ: 24114501, юридична адреса: Херсонська область, м. Херсон, вул. Генерала Алмазова, 31, здійснив перехід на російську навчальну програму та розпочав незаконну діяльність, як «Государственное бюджетное образовательное учреждение (ГБОУ) Херсонской области «Детский сад № 32 города Херсона.
Реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора, а саме так званого «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» та підтримку дії та рішень представників окупаційної адміністрації щодо інтеграції навчальних закладів м. Херсона в освітню систему держави-агресора рф, 19.08.2022 ОСОБА_4 , перебуваючи в м. Херсон, самовільно зайняла службові приміщення у адміністративній будівлі «Херсонського ясла-садок №32 Херсонської міської ради», діючи умисно, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки своїх дій та бажаючи їх настання, з метою завдання шкоди Україні, а також її національним інтересам у сфері освіти та науки, шляхом підтримки дій та рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, а саме «ВГА Херсонской области», «департамента образования и науки ВГА Херсонской области», в порушення Закону України «Про дошкільну освіту», наказу управління освіти Херсонської міської ради №51-т від 08.09.2022 «Про деякі питання організації освітнього процесу в 2022/2023 навчальному році на період дії воєнного стану», достовірно знаючи, що педагогічні працівники забезпечують дистанційно освітній процес, приступила до виконання своїх обов`язків на займаній посаді.
На виконання покладених на ней обов`язків, ОСОБА_4 у період з липня по листопад 2022 року (більш точний час органом досудового розслідування не встановлений), діючи як «заведующая ГБОУ Херсонской области « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з метою забезпечення належної реалізації рішень окупаційної адміністрації держави-агресора «ВГА Херсонской области», спрямованих на завдання шкоди Україні, а також ефективного виконання задач покладених на ней незаконними органами влади, щодо стабілізації та розвитку сфери освіти у відповідності до законодавства держави-агресора рф, отримувала від т.зв. «департамента образования и науки Херсонской области» дитячи книжки російською мовою, завезені з території рф; забезпечила прийняття на роботу у створений окупаційною адміністрацією заклад дошкільної освіти педагогів та технічних працівників, про що видавала відповідні накази про призначення та звільнення робітників; здійснювала зарахування у дошкільний заклад дітей; затверджувала та підписувала штатні розклади, тарифні відомості; підписувала бухгалтерські документи та інші документи, які необхідні для функціонування незаконного створеного дошкільного закладу.
Також, ОСОБА_4 з метою реалізації рішення окупаційної адміністрації «Об утверждении Положения о системе оплаты труда работников государственных бюджетных образовательных организаций (учреждений) г. Херсона и Херсонской области», затвердженого «Постановлением Совета министров - правительства ВГА Херсонской области» № 37-кк від 20.09.2022, забезпечила виплату заробітної плати працівникам очолюваного нею дошкільного закладу в грошових одиницях рф (рублях).
Таким чином, ОСОБА_4 , перебуваючи на території тимчасово окупованого військами держави-агресора міста Херсон, діючи з метою завдання шкоди Україні, у період часу з 19 серпня по 11 листопада 2022 року (більш точної дати досудовим розслідуванням не встановлено), з метою завдання шкоди національній безпеці України, в порушення норм чинного законодавства України, а саме Законів України «Про національну безпеку України», «Про дошкільну освіту», підтримала та реалізовувала рішення т.зв. «ВГА Херсонской области», «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» та «министерства образования и науки Херсонской области», тобто окупаційної адміністрації держави-агресора щодо інтеграції навчальних закладів Херсонської області в освітню систему російської федерації, фінансування оплати праці працівників навчальних закладів на тимчасово окупованій території у грошових одиницях держави-агресора (рублях), самовільного зайняття службових приміщень у адміністративній будівлі дошкільного навчального закладу.
Слідчий звернувся до слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва з погодженим із прокурором Херсонської окружної прокуратури ОСОБА_3 клопотанням про застосування відносно ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою строком на 60 діб без визначення розміру застави. В обґрунтування клопотання вказав, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої. Підозра є обґрунтованою, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, є ризики того, що підозрювана може переховуватись від органу досудового розслідування та суду; знищити, сховати або спотворити будь-які із документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків у даному кримінальному провадженні, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється. Запобігти вказаним ризикам не зможе обрання більш м`якого запобіжного заходу.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив задовольнити.
Підозрювана та її захисник заперечували проти задоволення клопотання, посилаючись на недоведеність ризиків. Просили обрати ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.
Заслухавши думку учасників процесу, вивчивши матеріали клопотання та кримінального провадження, приходжу до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч. 1 ст. 111-2 КК України, яке відноситься до категорії особливо тяжких злочинів та за вчинення якого передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.
Підозра є обґрунтованою, підтверджується наступними зібраними матеріалами кримінального провадження: рапортом про виявлене кримінальне правопорушення від 22.04.2024 №6/372-152, відповідно до якого встановлено, що під час окупації м. Херсон, в період з серпня по листопад 2022 року, громадянка України ОСОБА_4 , добровільно зайняла посаду завідуючої створеного окупаційною владою ГБОУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та виконувала вказівки та рішення окупаційної адміністрації держави-агресора; протоколами допитів свідків: ОСОБА_7 , яка пояснила, що під час окупації м. Херсон, ОСОБА_4 , яка на момент окупації займала посаду завідуючої «Дитячого ясла-садку №32», запропонувала всім працівникам вказаного закладу перейти на роботу до новоствореного окупаційною адміністрацією дошкільного закладу та працювати за законодавством рф. Сама вона зайняла посаду завідуючої; ОСОБА_8 , яка пояснила, що після окупації м. Херсон зс рф, в серпні 2022 р. робітників «Дитячого ясла-садка №32» зібрала завідуюча ОСОБА_4 та повідомила, що їм випала велика честь працювати під російською владою, що вони тут назавжди, та запропонувала їм перейти на роботу до новоствореного дитячого закладу. Сама вона зайняла посаду завідуючої. Під час окупації дитячий заклад працював, батьки проводили дітей, був набраний педагогічний та технічний персонал; ОСОБА_9 , яка пояснила, що після окупації м. Херсон було створено окупаційною владою дитячий садок №32, в якій посаду завідуючої зайняла ОСОБА_4 , яка і була на аналогічній посаді при українській владі. ОСОБА_4 неодноразово дзвонила їй та пропонувала піти на роботу медичним робітником, обіцяла гарні умови праці и оплату, це відбувалось протягом серпня-листопад 2022 р., але вона відмовилась; ОСОБА_10 , яка підтвердила факт того, що під час окупації м. Херсон колишня завідуюча дитячого садку №32 добровільно погодилась працювати на окупаційну адміністрацію та схиляла до цього інших працівників закладу. Але більша частина відмовилась та продовжила працювати дистанційно, відповідно до діючого українського законодавства. Під час окупації дитячий садок працював и очолювала його ОСОБА_4 ; ОСОБА_11 , яка пояснила, що на момент окупації м. Херсон вона працювала в дитячому садку №27. Десь у серпні 2022 р. до ней до дому прийшли від ОСОБА_4 (завідуючої дитячим садком №32) - її працівник ОСОБА_12 та російській військовослужбовець та вимагали їй прибути з ним до дитячого садка №32. Там її зустріла ОСОБА_4 и вимагала прийти працювати завгоспом до утворених окупаційною владою дитячих садків №32 та №44. Потім її змусили подзвонити всім охоронцям садків, які були підпорядковані їй до окупації, та коли вони прийшли, то їх змусили написати заяву на роботу. Вона відмовилась, пояснив свою відмову тим, що вона з родиною виїжджає з м. Херсон; ОСОБА_13 , який пояснив, що на момент окупації м. Херсон він працював сторожем дитячого садку №44. З ОСОБА_4 він познайомився вже після окупації м. Херсон, коли вона його запросила на нараду в дитячий садок №32. Вона запропонувала працювати далі вже сторожем об`єднаних дитячих садків, в яких вона була призначена завідуючої вже окупаційною владою, обіцяла гарні умови праці та оплати труда в російських рублях. Дитячий садок №32 під час окупації працював, дітки на території були; протоколами впізнання особи за фотознімками, відповідно до яких: свідки ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 впізнали ОСОБА_4 як особу, яка очолювала Дитячий садок №32 як до окупації м. Херсон, так і після окупації на користь окупаційної влади; протоколами оглядів: 23.11.2022 з добровільної згоди ОСОБА_14 , у приміщенні кабінету де розміщувались представники т.зв. «Департамента образования и науки Херсонской области», за адресою: АДРЕСА_2 , в ході якого виявлено та вилучено речі і документи, які залишились після евакуації представників незаконних органів влади та окупаційної адміністрації держави-агресора: «ВГА Херсонской области», «Министерства образования и науки Херсонской области», «Департамента образования и науки Херсонской области», «ГБОУ г. Херсона и области» та осіб, які надавали їх сприяння у незаконній діяльності; 15.08.2023 з добровільної згоди ОСОБА_15 , у приміщенні кабінету директора ЗДО № 10, за адресою: АДРЕСА_3 , в ході якого були виявлені та вилучені документи, які свідчать про співпрацю ОСОБА_4 з окупаційною владою під час окупації м. Херсон на посаді завідуючої створеного ГБОУ «Детский сад №32», а також дитячі книжки видавництва рф; висновком судової почеркознавчої експертизи: № СЕ-19/115-24/4677-ПЧ від 25.03.2024, відповідно до якого підписи від імені ОСОБА_4 в документах, наданих на дослідження, виконані ОСОБА_4 ; речовими доказами: «Приказ №51-к от 10.10.2022 г. ГБОУ Херсонской области «Детский сад №32 города Херсона» о назначении материально ответственного ОСОБА_16 »; «Доверенность ГБОУ Херсонской области « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на получение ОСОБА_16 материальной помощи сотрудникам за сентябрь 2022 года в размере 210000 рублей»; «Ведомость о получении единоразовой материальной помощи сотрудникам ГБОУ Херсонской области «Детский сад №32 города Херсона» за сентябрь 2022 года»; «Доверенность ГБОУ Херсонской области « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на получение ОСОБА_16 заработной платы за сентябрь 2022 года сотрудникам»; «Акт готовности внутри домовых систем отопления в отопительный период 2022__2023__г.г.»; «Акт готовности внутри домовых систем отопления в отопительный период 2022__2023__г.г.»; «ТАРИФИКАЦИОННЫЙ СПИСОК ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 32 города Херсона»»; «ШТАТНОЕ РАСПИСАНИЕ за период сентябрь с 01 сентября 2022г. ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 32»; іншими матеріалами кримінального провадження.
За такого, оскільки на теперішній час існують чотири ризики, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, їх існування в сукупності дозволяє дійти висновку про те, що застосування більш м`якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, не є достатнім для їх запобігання.
З урахуванням викладеного, тяжкості покарання, яке загрожує ОСОБА_4 у разі визнання її винною в інкримінованому правопорушенні, того факту, що діяльність ОСОБА_4 направлена проти основ національної безпеки України, вважаю доведеною наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме того, що підозрювана може переховуватись від органу досудового розслідування та суду; знищити, сховати або спотворити будь-які із документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків у даному кримінальному провадженні, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється. Запобігти вказаним ризикам шляхом обрання більш м`яких запобіжних заходів не вбачається можливим.
Відповідно до положень ст. 183 КПК України, слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені ст.ст. 177, 178 КПК України, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, що направлений проти основ національної безпеки України.
На підставі викладеного, враховуючи те, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні злочину, що направлений проти основ національної безпеки України, є доведеною наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, запобігти яким неможливо шляхом обрання більш м`якого запобіжного заходу, вважаю необхідним клопотання слідчого задовольнити та обрати ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без права внесення застави.
Керуючись ст.ст. 183, 193, 194, 196, 309 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання- задовольнити.
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обрати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 19 липня 2024 року.
Ухвала може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду протягом 5 днів.
Повний текст ухвали оголошено 24 травня 2024 року о 12 год. 00 хв.
СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2024 |
Оприлюднено | 28.05.2024 |
Номер документу | 119276625 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні