Рішення
від 20.11.2007 по справі 27/387
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

27/387

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  27/387

20.11.07

За позовом       Товариства з обмеженою відповідальністю «Торекс –К»

   до                      1. Київської міської ради

                             2. Головного управління земельних ресурсів Київської міської     

                             державної адміністрації

   про                    визнання  проекту договору укладеним та зобов'язання    

                             вчинити дії

Суддя Дідиченко М.А.

Секретар Приходько Є.П.

Представники:                                                     

від позивача             Дідурик Л.І. –пред. за довіреністю № 5 від 24.09.2007 р.

від відповідача 1     Авдієнко С.В. –пред. за довірен. № 06-34/1955 від 18.07.2006 року

від відповідача 2     Авдієнко С.В. –пред. за довірен. № 06-34/1955 від 18.07.2006 року

Обставини справи:

Позивач  звернувся до суду з позовом, відповідно до якого просить суд вважати наданий проект договору оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 площею 065 га укладеним терміном на 10 років з моменту постановлення рішення судом. Окрім того, позивач просить суд зобов'язати Головне управління земельних ресурсів на підставі п. 3.13 та п. 3.23 Положення про Головне управління земельних ресурсів Київради (Київської міської державної адміністрації) затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 року № 182/342, оформити договір оренди земельної ділянки,  здійснити його реєстрацію та передати вказану земельну ділянку на умовах зазначеного договору.   

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 03.09.07 року порушено провадження у справі та призначено розгляд  на 24.09.2007 року.

Позивач у судовому засідання 24.09.2007 року підтримав заявлені позовні вимоги, відповідно до яких зазначив, що направлений  ним  29.03.2007 року  на адресу відповідачів проект Договору оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 та була надана ТОВ «Торекс –1»в оренду відповідно до рішення КМР № 308/1285 від 27.04.2001 року, дію якого було продовжено на підставі рішення КМР № 37/94 від 28.09.2006 року, відповідає вимогам чинного законодавства України та Типовому договору оренди землі затвердженому Кабінетом Міністрів України від 03.03.2004 року № 220.

Позивач послався на те, що незважаючи на всі його наміри оформити договірні відносини оренди зазначеної земельної ділянки у встановленому законом порядку, відповідачі безпідставно  ухиляються.   

Позивач зауважив на тому,  що незважаючи на ту обставину, що договір оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 площею 065 га неукладено, в результаті того, що рішенням Господарського суду міста Києва від 27.03.2007 року по справі № 3/109 було встановлено, що запропонований позивачем проект спірного договору не відповідав нормам чинного законодавства, відповідач продовжує отримувати орендну плату у розмірі 1368 грн. на місяць, що підтверджується відповідними перерахуваннями.

Відповідач 1 у судовому засіданні 24.09.2007 року заявив  усне клопотання про припинення провадження по справі оскільки вже є рішення Господарського суду міста Києва по справі № 3/109 від 27.03.2007 року, який в межах своєї компетенції вирішив господарський спір між тими ж сторонами, про той же предмет та з тих же підстав.

Суд визнав заявлене клопотання відповідача 1 необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, оскільки предметом позову  по справі № 27/387 є  проект Договору оренди  земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 площею 065 га. з виправленими позивачем недоліками, зазначеними в рішенні Господарського суду міста Києва по справі № 3/109 від 27.03.2007 року. Таким чином, позивач просить суд вважати наданий проект договору оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 площею 065 га укладеним терміном на 10 років з моменту постановлення рішення судом в новій редакції.

Відповідач 2 у судове засідання 24.09.2007 року  не з`явився,  вимоги ухвали суду від 24.09.2007 року не виконав, витребуваних судом документів не надав, проте подав через канцелярію Господарського суду міста Києва клопотання про відкладення розгляду справи, у зв'язку з відрядженням свого повноважного представника.  

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.09.2007 року було відкладено розгляд справи на 16.10.2007 року, зобов'язано сторони надати суду певні документи.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 16.10.2007 р. у зв'язку з неявкою в судове засідання відповідачів та невиконанням ними вимог суду розгляд справи відкладено до 01.11.2007 р., зобов'язано позивача надати суду докази проплати орендної плати. Відповідачів було зобов'язано виконати вимоги ухвали Господарського суду міста Києва від 28.08.2007 року, надати суду оригінал для огляду та належним чином завірені копії Проекту договору оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 площею 0,65 га, які були ними  отримані  від позивача в новій редакції, а саме від 29.03.2007 року

Позивач у судовому засіданні 01.11.2007 р., підтримав свої правові позиції та на виконання вимог ухвали суду від 16.10.2007 р. надав докази того, що позивач сплачує платежі за землю у встановленому порядку, а відповідач їх приймає.

Відповідач-1 в судовому засіданні 01.11.2007 р. надав письмове заперечення на заявлені позовні вимоги, відповідно до якого, посилаючись на Цивільний кодекс України зазначив, що договір оренди земельної ділянки може бути укладений лише за взаємним волевиявленням сторін відповідно до статті 16 Закону України «Про оренду землі». Відповідач 1 звернув увагу суду на те, що оскільки Київська міська рада не надавала свого погодження на укладення відповідного договору оренди землі, то на даний момент договір оренди земельної ділянки на вул. Вербова, 8, Київською міською радою, в особі Київського міського голови не підписаний.

Підтримуючи свою правову позицію,  відповідач-1 посилався  на ту обставину, що обов'язковою передумовою укладення договору оренди земельної ділянки є досягнення взаємної згоди щодо всіх істотних та інших умов договору, проте зважаючи на те, що  сторонами  не  було досягнуто згоди щодо всіх істотних умов договору Київська міська  рада вважає, що він не може бути укладеним.

Відповідач-2 в судовому засіданні 01.11.2007 р. заперечив проти заявлених позовних вимог, посилаючись на те, що Головне управління земельних ресурсів не порушувало законні права та інтереси позивача, оскільки до Головного управління земельних ресурсів представник позивача з належним чином оформленою довіреністю та з підписаними обома сторонами договором оренди земельних ділянок по вул. Вербова, 8 з приводу державної реєстрації зазначеного договору оренди земельних ділянок не звертався.

У судовому засіданні 01.11.2007 року судом, відповідно до вимог ст. 77 ПК України, оголошено перерву до 20.11.2007 року.

           Розглянувши подані матеріали справи та заслухавши пояснення представників cторін , Господарський суд міста Києва –

ВСТАНОВИВ:

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України “Про оренду землі”, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до статті 60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Пунктом 12 Перехідних положень ЗК України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

На підставі рішення Київської міської ради 8 сесії 23 скликання від 27.04.2001 № 308/1285 «Про оформлення права користування земельними ділянками»Київська міська рада вирішила оформити Товариству з обмеженою відповідальністю «Торекс –К»за умови виконання п.1.1 цього рішення, право на оренду земельної ділянки площею 0, 65 га. строком на 10 років для експлуатації та обслуговування будівель і споруд  виробничої бази на вул. Вербовій. 8 у Мінському районі за рахунок частини земель, відведених відповідно до Рішення виконавчого комітету Київської міської ради від 23.12.99 № 168/670 «Про оформлення права користування земельними ділянками», у зв'язку з переходом права власності на майновий комплекс (договір міни від 12.10.99. акт прийому-передачі від 19.08.99. свідоцтво про право власності від 21.09.99 серія МК № 010002586).

Рішенням Київської міської ради третьої сесії 5 скликання від 28.09.2006 № 37/94 «Про окремі питання регулювання земельних відносин»продовжено до 01 квітня 2007 року термін дії рішень Київської міської ради про передачу земельних ділянок в оренду, які втрачають чинність відповідно до Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України “Про оренду землі” у разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Стаття 15 Закону України “Про оренду землі” містить перелік істотних умов договору оренди землі, зокрема ними є : об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін.

Згідно ст. 4 Закону України “Про оренду землі” орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до ст. 12 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села, селища, міста.

Стаття 42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” визначає, що договори від імені територіальної громади укладає Київський міський голова.

Відповідно до статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.

Порядок надання земельних ділянок у користування в місті Києві, затверджений рішенням Київської міської ради від 26 червня 2003 р. № 512/672. 

Стаття 641 ЦК України встановлює, що пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Відповідь особи, відповідно до статті 642 Цивільного кодексу України, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною.

Стаття 1 Закону України “Про оренду землі” та стаття 93 ЗК України встановлюють, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до статті 16 Закону України “Про оренду землі” особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання).

Як вбачається з матеріалів справи та підтверджується письмовими пояснення позивача, він,  на виконання вимог чинного законодавства України та рішення Київської міської ради від 27 квітня 2001 р. № 308/1285, неодноразово звертався до відповідача  2 з проханням  виготовити договір на право користування земельною ділянкою за адресою: м. Київ, вул. Вербова, згідно рішення Київської міської ради від 27 квітня 2001 р. № 308/1285, про що свідчать листи № 14 від 28.05.2001 р., № 9 від 21.03.2002 р., № 8 від 05.03.2005 р., № 7 від 17.02.2004 р., № 8 від 19.02.2004 р. копії яких знаходяться в матеріалах справи.

У відповідь на неодноразові звернення позивача, Головне управління земельних ресурсів Київради (Київської міської державної адміністрації) листами № 09-355/34630 від 03.11.2004 р. та № 09-355/40317 від 24.12.2004 р. пропонувало позивачу, відповідно до приписів  Земельного кодексу України та рішенням Київської міської ради від 08.07.1999 № 355/456 «Про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення  в м. Києві»від 14.03.2002 р. № 304/1738 «Про визначення тимчасового порядку продажу земельних ділянок в м. Києві», скористатись можливістю отримання у власність земельну ділянку на вул. Вербовій, 8 у Оболонському районі шляхом її купівлі, для чого подати до Київської міської ради заяву (клопотання) про купівлю вищезазначеної земельної ділянки.

У зв'язку з тим, що позивач немає фінансової спроможності отримання у власність земельної ділянки на вул. Вербовій, 8 у Оболонському районі шляхом її купівлі, позивач відмовився від пропозиції відповідача-2, про що повідомив останнього листами № 42 від 16.11.2004 р. та № 44 від 29.12.2004р.

Судом встановлено, що 10.05.2006 р. відповідач 2 листом № 05-49/12918 повідомив позивача про термінове вжиття заходів для укладання договору оренди земельної ділянки на вул. Вербовій, 8 у Оболонському районі, оскільки відповідно до Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в місті Києві, затвердженого рішенням  Київської міської Ради від 15.07.2004 № 457/1867, рішення Київської міської Ради, прийняті до набуття чинності цим Регламентом (до 16.08.2005 року), відповідно до яких зацікавлені особи мають право укласти договори оренди землі, вважаються такими, що втратили чинність, через дев'ять місяців після офіційного оприлюднення цього Регламенту, якщо відповідні договори оренди землі на підставі таких рішень не будуть укладені протягом цього терміну.

Пунктом 1.1.2. рішення Київської міської Ради від  від 27 квітня 2001 р. № 308/1285 позивача було зобов'язано у місячний термін замовити у Головного управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою.

На замовлення позивача була підготовлена вся необхідна технічна документація зі складання договору оренди земельної ділянки площею 0, 65 га., розташованої на вул. Вербовій,  8 у Оболонському районі м. Києва.

На виконання рішення Київської міської Ради  від 27 квітня 2001 р. № 308/1285 на замовлення позивача, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської державної адміністрації) було надано технічне завдання землевпорядній організації на розробку технічної документації щодо складання договору оренди земельної ділянки та виготовлення документів на право користуватися земельною ділянкою, виконано план земельної ділянки, яка передається в оренду, кадастровий план з описом її меж, а також акт визначення меж земельної ділянки в натурі, які були погоджені в установленому порядку.

Таким чином, проаналізувавши вищевикладене, суд дійшов висновку, що за результатами підготовки проекту земельної ділянки позивачем виконано всі відповідні вимоги Земельного кодексу України, Закону України “Про оренду землі” та рішення Київської міської ради від 27 квітня 2001 р. № 308/1285 щодо оформлення земельної ділянки.  

Земельні спори вирішуються, зокрема, судами (ч.1 ст.158 Земельного кодексу України).

Частиною 2 ст.16 ЦК України  встановлено, що способом захисту цивільних прав та інтересів можуть бути визнання права, примусове виконання обов'язку в натурі.

Відповідно до ч. 1 ст. 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.           

Як свідчать матеріали справи позивач супровідним листом вих. № 9  від 29.03.2007 р. надіслав до Київської міської ради план встановлення меж, план земельної ділянки, яка надається в довгострокову оренду, витяг з технічної документації № Ю-42920/2007 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий № 8000000000:78:129:0032).

Отже, проаналізувавши вищевикладене, суд дійшов висновку, про належне виконання позивачем вимог п.1.1 рішення Київської міської ради № 308/1285 від 27.04.2001 року.

 Крім того у вищезгаданому листі позивач звернувся з проханням надати інформацію щодо можливості отримання підписаного з боку Київради примірника договору оренди земельної ділянки із додатками та повернути позивачу у 20-денний термін.

Спір по справі виник внаслідок того, що на момент розгляду справи підписаний позивачем договір оренди земельної ділянки для експлуатації та обслуговування будівель і споруд виробничої бази на вул. Вербова, 8 у Оболонському районі м. Києва залишається не підписаним відповідачем 1, незважаючи на те, що рішенням Київської міської ради було ухвалено оформити Товариству з обмеженою відповідальністю «Торекс –К»право на оренду земельної ділянки площею 0, 65 га. строком на 10 років для експлуатації та обслуговування будівель і споруд  виробничої бази на вул. Вербовій. 8 у Мінському районі за рахунок частини земель, відведених відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради від 23.12.99 № 168/670 «Про оформлення права користування земельними ділянками».

Статтею 181 ГК України визначено загальний порядок укладення господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Частиною 3 статті 181 ГК передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

Відповідно до статті 42 Закону України ”Про місцеве самоврядування в Україні” міський голова укладає договори від імені територіальної громади.

Згідно до вимог ч.1 ст.124, ч.2 ст.126 ЗК України за умови наявності права оренди, укладення договору є обов'язковим.

Проте, всупереч вимог чинного законодавства, Договір оренди земельної ділянки Київським міським головою не підписаний та не повернутий із зауваженням позивачу.

Відповідно до п. 5 ст. 9 ЗК України та п. 12 розділу Х відповідного кодексу, виключними повноваженнями щодо розпорядження землями в межах міста Києва,  крім земель, переданих у приватну власність, наділена Київська міська рада.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що єдиним органом, який уповноважений передавати земельні ділянки у власність або надавати у користування, є Київська міська рада.

Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору.

Враховуючи те, що ані протоколу розбіжностей до договору, ані заперечень щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, Київською міською радою надано не було, суд дійшов висновку, що відповідач 1 безпідставно та необґрунтовано  ухиляється від підписання спірного договору.    

Статтею 125 ЗК України визначає підстави виникнення права користування земельною ділянкою, а саме - одержання її користувачем документа, що посвідчує право постійного користування земельною ділянкою та його державної реєстрації, і виникнення права оренди земельної ділянки, а саме - укладення договору оренди і його державна реєстрація.

Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

З огляду на викладене, беручи до уваги факт наявності у відповідача 1 цивільно-правового обов'язку, щодо надання земельної ділянки в оренду, при умові виконання позивачем всіх передбачених земельних законодавством вимог (подача клопотання про надання земельної ділянки в оренду, розробка проекту відведення земельної ділянки, підписання та надсилання договору оренди земельної ділянки, що відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, до відповідача), суд вважає, що заявлені позовні вимоги до відповідача 1  є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.  

Головне управління земельних ресурсів створене та діє на підставі Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.02 № 182/342 «Про затвердження Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)».

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та виконує функції місцевого органу державної виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Головне управління земельних ресурсів відповідно до покладених на нього завдань та згідно з підпунктом 3.13 пункту 3 Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

Статтею 13 Конституції України передбачено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 основного Закону України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно приписів ст. 142 Конституції України передбачено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Приписами ст. 116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Відповідно до рішення Київради від 29.05.2003р.  № 433/593 «Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві»Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" ст.184 Земельного кодексу України. 

Відповідно до частини 1 ст. 20 Закону України “Про оренду землі” укладений договір оренди підлягає державній реєстрації.

З огляду на вищевикладене суд вважає, що заявлені позовні вимоги позивача до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання Головне управління земельних ресурсів на підставі п. 3.13 та п. 3.23 Положення про Головне управління земельних ресурсів Київради (Київської міської державної адміністрації) затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 року № 182/342, оформити договір оренди земельної ділянки,  здійснити його реєстрацію та передати вказану земельну ділянку на умовах зазначеного договору є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Однією з основних умов, за якої господарський суд приймає заяву до розгляду, є факт надходження державного мита до державного бюджету України.

Суд звертає увагу позивача на те, що звертаючись до Господарського суду міста Києва з позовною заявою Товариством з обмеженою відповідальністю «Торекс - К»в якості доказу сплати державного мита було надано платіжне доручення № 669 від 30.05.2007 року на суму 85 грн. 00 коп.

Відповідно до ст.3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" із позовних заяв немайнового характеру ставка державного мита встановлюється в розмірі 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до Указу Президента України № 519/94 від 13.09.94р. “Про збільшення неоподатковуваного мінімуму та ставки прогресивного оподаткування доходів громадян” розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян на цей час становить 17,00 грн.

Враховуючи те, що позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру, не пов'язаних між собою підставами виникнення, за цих обставин заявник при поданні вказаної позовної заяви повинен був сплатити державне мито по кожній вимозі немайнового характеру 85,00 грн.

Виходячи з вищевикладеного суд дійшов висновку, що відповідно до ст. 46 ГПК України,  недоплачена сума  державного мита у розмірі 85 грн. 00 коп. має бути стягнута з позивача в доход державного бюджету України в порядку встановленому законодавством України

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку витрати  по сплаті державного мита та витрати на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідачів відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 9, 13, 19, 124, 126, 142 Конституції України,  ст.ст. 93, 116, 184 Земельного кодексу України, ст.ст. 16, 18, 638, 614 Цивільного кодексу України, ст.ст. 181, 187 Господарського кодексу України, Законом України “Про оренду землі”, Законом України ”Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.ст. 44, 49, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

          

1.          Позовні вимоги задовольнити повністю.

2.          Вважати наданий проект Договору оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 площею 0, 65 га. укладеним терміном на 10 років з моменту постановлення рішення судом у наступній редакції:

«ДОГОВІР

          оренди земельної ділянки

Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) - далі у тексті - „Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" - з однієї сторони,

та

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРЕКС-К" (м. Київ, вул. Вербова, 8, зареєстроване Мінською районною державною адміністрацією м. Києва 06.11.1996 р., свідоцтво № 05684 про державну реєстрацію) - далі у тексті - «Орендар», в особі генерального директора Федорук Анжели Вікторівни, яка діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті - Договір) про нижченаведене:

1.          Предмет Договору

1.1.   Орендодавець, на підставі п. 1 рішення Київської міської ради від 27.04.2001 року № 308/1285 та  рішення Київської міської  Ради від 28.09.2006 р. №37\94, за Актом приймання-передачі передає, а Орендар приймає в оренду (строкове, платне користування) земельну ділянку (далі - об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.

2. Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:

-          місце розташування - вул. Вербова, 8 в Оболонському районі м. Києва;

-          розмір - 0,5772 (нуль цілих і п'ять тисяч сімсот сімдесят дві десятитисячних) га;

-          цільове призначення - для експлуатації та обслуговування будівель і споруд виробничої бази;         

-          кадастровий номер 8000000000:78:129:0032.

2.2. Згідно з витягом з технічної документації № Ю-42920\2007 Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 28.03.2007 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1 202 970 (один

мільйон  двісті дві тисячі дев'ятсот сімдесят) грн. 61 коп.

2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її     ефективному використанню.

3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 10 (десять) років.  

4. Орендна плата

4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5   (однієї цілої і п'яти десятих) відсотка від її нормативної грошової оцінки. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

4.3. У випадку, якщо цей Договір не підписаний Орендарем в установленому законодавством порядку протягом п'яти місяців з моменту набуття чинності рішенням Київської міської ради, зазначеного у  п. 1.1. цього Договору, розмір орендної плати (зазначений у п. 4.2. Договору) на період, аналогічний терміну прострочення укладання договору оренди землі, встановлюється у п'ятикратному розмірі, але не більше десяти відсотків на місяць від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

4.4. Після закінчення періоду, за який сплачується орендна плата у п'ятикратному розмірі, орендна плата розраховується та сплачується відповідно до п.4.2. Договору.

4.5. Розмір  орендної   плати   може   змінюватись  за  згодою  сторін.

4.6. Зміна нормативної грошової оцінки Земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.7. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок  33210812700006, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК в Оболонському р-ні  м. Києва, ідентифікаційний код 26077916. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.

4.8. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.9. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін.

4.10.За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується  більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату

погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.11. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.          

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

5.1.          Умови збереження стану об'єкта оренди:

-          на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки.

5.2. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття   Київською   міською  радою рішення про затвердження  проекту землеустрою щодо відведення  Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення  відповідних змін до Договору.

5.3.Роботи по розробці проекту  землеустрою щодо відведення  сплачує Орендар;

5.4.          Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.

6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1.           Передача Земельної ділянки здійснюється за Актом приймання-передачі об'єкта оренди в день державної реєстрації цього Договору.

6.2.           Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельної ділянки

7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

7.2.Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному  сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін

8.1.          Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

-          використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

-          дотримання місцевих правил забудови;

-          своєчасного внесення орендної плати;

-          дострокового розірвання цього Договору;

- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2.          Орендодавець зобов'язаний:

-          повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

-           самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

-            за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

-   у   разі   розірвання   цього   Договору,   за   погодженням   сторін,   має   право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

-            після закінчення строку, на який було укладено цей Договір при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

-          переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4.          Орендар зобов'язаний:

-          приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору і Акту приймання-передачі земельної ділянки та державної реєстрації Договору;          

-          використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

-          своєчасно вносити орендну плату;

-          при зміні функціонального використання об'єкта нерухомості, що розташований на Земельній ділянці, у десятиденний термін  в письмовій формі замовити у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) витяг з технічної документації про нову нормативну грошову оцінку Земельної ділянки або її частини з урахуванням зазначених змін та після одержання цього витягу передати його до податкового органу за місцем розташування Земельної ділянки;

-          письмово повідомити Орендодавця про відчуження об'єктів (їх частин), що розташовані на земельній ділянці і належать Орендарю, протягом десяти днів з моменту вчинення відповідного правочину, а також повідомити про наміри подальшого використання Земельної ділянки. У випадку, якщо Орендар має намір припинити право користування Земельною ділянкою (її частиною), цей Договір розривається за згодою сторін або до цього Договору вносяться відповідні зміни з моменту укладання Договору оренди Земельної ділянки з новим власником об'єктів, які були відчужені;

-          забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;

-          повернути  Земельну  ділянку  Орендодавцю  у  стані,   придатному  для  її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

-          у строки, встановлені чинним законодавством звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

-          у разі необхідності проведення реконструкції чи нового будівництва питання оформлення дозвільної  та  проектно-кошторисної  документації  вирішувати в порядку, визначеному нормативами забудови м. Києва;

-          забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, розміщених у межах земельної ділянки;

-          майново-правові питання вирішувати в установленому порядку;

- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.

8.5.          Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9. Ризики

9.1.Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

10. Страхування об'єкта оренди

10.1.Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11. 3. Договір оренди припиняється в разі:

-          закінчення строку, на який його було укладено;

-          викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

-          поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;

   - ліквідації  юридичної особи - орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках,  передбачених законом.

11.4.Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:          і

- за взаємною згодою сторін;          і

-          за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;          і

-          в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом   України, в разі коли Орендар використовує земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом  півроку), здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування земельною ділянкою третім особам;

11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків визначених у п. 5.1 та п. 8.4 цього Договору.          Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.          і

11.6.           Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.

11.7.           Поновлення Договору:

-           Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8.          У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1.          У   разі   невиконання   своїх   зобов'язань   за   цим   Договором   Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2.          У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3.          Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,   вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельної ділянки

13.1.           Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2.          Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини   у   суборенду   шляхом   прийняття   в   установленому законодавством порядку відповідного рішення.

13.3.Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1. Витрати, пов'язані з нотаріальним посвідченням цього договору, сплачує Орендар.

14.2. Цей договір складений у трьох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), один –для зберігання у Київському міському нотаріальному архіві.

14.3. Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план Земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки;

- акт визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі земельної ділянки».

3.              Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Торекс-К” (04073, м. Київ, вул. Вербова. 8, код ЄДРПОУ 24575834) в доход державного бюджету України 85  грн.  00 коп. державного мита.

4.               Видати наказ  після набрання рішенням законної сили.

5.          Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А, код ЄДРПОУ 261990097) оформити договір оренди земельної ділянки,  здійснити його реєстрацію та передати земельну ділянку, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 8 площею 065 га на умовах договору,  укладеного між сторонами  в редакції, затвердженій зазначеним рішенням суду.

6.          Стягнути з Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 2883141) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Торекс-К” (04073, м. Київ, вул. Вербова. 8, код ЄДРПОУ 24575834) - з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час здійснення виконавчого провадження державне мито в розмірі 85 грн. 00 коп. та 59 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

7.          Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А, код ЄДРПОУ 261990097) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Торекс-К” (04073, м. Київ, вул. Вербова. 8, код ЄДРПОУ 24575834) 85 грн. 00 коп. державного мита та 59 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

8.          Видати наказ на виконання п. 7 резолютивної частини рішення Господарського суду міста Києва від 10.04.2007 року по справі № 31/207 після зарахування державного мита у розмірі 85 грн. 00 коп. в доход державного бюджету України.

 

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, оформленого відповідно до вимог ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.

      Суддя                                                                                                          Дідиченко М.А.

              

Дата ухвалення рішення20.11.2007
Оприлюднено13.12.2007
Номер документу1192881
СудочинствоГосподарське
Суть                   визнання  проекту договору укладеним та зобов'язання                                  вчинити дії

Судовий реєстр по справі —27/387

Ухвала від 30.05.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

Ухвала від 13.05.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Рішення від 30.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Дідиченко М.А.

Ухвала від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Дідиченко М.А.

Ухвала від 19.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Дідиченко М.А.

Ухвала від 12.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Дідиченко М.А.

Ухвала від 29.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Дідиченко М.А.

Ухвала від 11.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Дідиченко М.А.

Ухвала від 04.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Дідиченко М.А.

Ухвала від 27.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні