Постанова
від 19.10.2010 по справі 2а-11277/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 жовтня 2010 року 16:37 № 2а-11277/10/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Амельохіна В.В., при секрет арі Чупринко Н.І.., розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні міста Києва

до

третя особа Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Комерція Ве лфорт»

Шевченківська районна у мі сті Києві державна адміністр ація

про визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації та припинення юриди чної особи,

за участю:

позивача - Капустіна А.А .

На підставі частини 3 ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в су довому засіданні 19 жовтня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .

ОБСТАВИНИ СПРАВ И:

Державна податкова і нспекція у Шевченківському р айоні міста Києва (далі по тек сту - позивач, ДПІ у Шевченкі вському районі м. Києва) зверн улась з позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Комерція Велфорт»(далі п о тексту - відповідач, ТОВ «К омерція Велфорт»), за участю т ретьої особи, яка не заявляє с амостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Шевченківської районної у мі сті Києві державної адмініст рації (далі по тексту - третя особа) про визнання недійсни м запису про проведення держ авної реєстрації ТОВ «Комерц ія Велфорт»через порушення з акону, допущені при створенн і юридичної особи, які не можн а усунути, з моменту вчинення та припинення юридичної осо би - ТОВ «Комерція Велфорт»(ко д ЄДРПОУ 36217206).

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що статут і реєстраційні д окументи відповідача містят ь неправдиві відомості про ф ормування статутного капіта лі, власника майна, директора та місцезнаходження товарис тва, а при реєстрації була від сутня дійсна воля і волевияв лення осіб, яких зазначено в р еєстраційних документах.

В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином.

Третя особа в судове засіда ння не з' явилась, проте наді слала клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Комерці я Велфорт»зареєстроване Шев ченківською районною держав ною адміністрацією м. Києва 3 л истопада 2008 року та перебуває на податковому обліку у ДПІ у Шевченківському районі м. Ки єва з 5 листопада 2008 року.

Свідоцтво про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість позивач отримав 19 лист опада 2008 року за №100150758.

В ході проведеного позивач ем аналізу фінансово-господа рської діяльності ТОВ «Комер ція Велфорт»встановлено, що громадянином ОСОБА_2 який значиться керівником підпри ємства фактично ніякого відн ошення до фінансово-господар ської діяльності підприємст ва не мав, а діяльність, спрямо вана на нанесення шкоди екон омічним інтересам держави, в ід імені підприємства ведеть ся не встановленими особами.

Відповідно до пояснень кер івника ОСОБА_2 встановлен о, що ТОВ «Комерція Велфорт»б уло зареєстроване в державни х органах на підставі неправ дивих відомостей. Ніякого ві дношення до державної реєстр ації та фінансово-господарсь кої діяльності ТОВ «Комерція Велфорт»ОСОБА_2 не має.

В якості доказу щодо підтве рдження пояснень ОСОБА_2 с удом зобов' язано представн ика позивача забезпечити в с удове засідання явку засновн ика ТОВ «Комерція Велфорт».

Статтями 2 та 3 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців”, встановлює ться, що відносини, які виника ють у сфері державної реєстр ації юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців, регулю ються Конституцією України, цим Законом та нормативно-пр авовими актами, прийнятими в ідповідно до цього Закону. Ді я цього Закону поширюється н а державну реєстрацію всіх ю ридичних осіб незалежно від організаційно-правової форм и, форми власності та підпоря дкування, а також фізичних ос іб - підприємців.

З викладеного вбачається, щ о розглядуваний закон є спец іальним нормативно-правовим актом, що прийнятий з метою ре гулювання правовідносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців , у тому числі й порядку та під став припинення державної ре єстрації підприємницької ді яльності суб'єкта господарюв ання.

Частиною другою статті 38 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” встановлено, що підставою дл я постановлення судового ріш ення щодо припинення юридичн ої особи, що не пов'язано з бан крутством юридичної особи, з окрема є: визнання недійсним запису про проведення держа вної реєстрації через поруше ння закону, допущені при ство ренні юридичної особи, які не можна усунути.

Пунктом 2 частини першої ста тті 104 Цивільного кодексу Укра їни передбачено, що юридична особа припиняється в резуль таті передання всього свого майна, прав та обов'язків інши м юридичним особам - правонас тупникам або в результаті лі квідації. Юридична особа лік відується, зокрема, за рішенн ям суду про визнання судом не дійсною державної реєстраці ї юридичної особи через допу щені при її створенні поруше ння, які не можна усунути, а та кож в інших випадках, встанов лених законом (ст. 110 ЦК України ).

Вимога про ліквідацію юрид ичної особи на підставах, заз начених у пункті 2 частини пер шої цієї статті, може бути пре д'явлена до суду органом, що зд ійснює державну реєстрацію, учасником юридичної особи, а щодо акціонерних товариств - також Державною комісією з ц інних паперів та фондового р инку (ч. 2. ст. 110 ЦК України). Тобто , саме ці особи мають право зве ртатися з вимогою про припин ення юридичної особи.

Законом України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" встановлено, що органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право з вертатися у передбачених зак оном випадках до судових орг анів із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності (п. 17 ст. 11 З акону). Виходячи з положень п. 17 ст. 11, п. 3 ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні" стосовно фун кцій податкової служби з кон тролю за своєчасністю поданн я платниками податків податк ових звітів, декларацій, розр ахунків та інших документів, пов' язаних з обчисленням п одатків, інших платежів, в кор еспонденції з положеннями ч. 2 ст. 38 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців”, органи державної подат кової служби можуть звертати ся з вимогами про припинення юридичної особи не в усіх вип адках, визначених статтею 38 за значеного закону, а лише в тих , коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції. Тому, органи дер жавної податкової служби впр аві звертатися з вимогою про припинення суб' єктів госпо дарювання лише в разі, якщо пі дставою позову є неподання т аким суб' єктом протягом рок у до органів державної подат кової служби податкових декл арацій, документів фінансово ї звітності згідно з законод авством. Таких позовних вимо г позивачем не заявлялось.

Водночас, відповідно до ча стини другої статті 7 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців”, держав ний нагляд за дотриманням за конодавства у сфері державно ї реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснює спеціально уповнов ажений орган з питань держав ної реєстрації, яким відпові дно до постанови Кабінету Мі ністрів України від 26.04.2007 р. № 667 є Державний комітет України з питань регуляторної політик и та підприємництва.

Відповідно до статті 19 Кон ституції України органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України. Компетенція орган ів державної податкової служ би поширюється саме на відно сини в сфері оподаткування.

Таким чином, оскільки пози вач не вправі виходити за меж і наданих йому законом повно важень, до яких не віднесено к онтроль за дотриманням закон одавства у сфері державної р еєстрації юридичних осіб, у т ому числі щодо дотримання по рядку реєстрації, а вимога пр о визнання недійсним запису про проведення державної реє страції може бути пред'явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або уча сником юридичної особи, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача в цій частині вих одять за межі повноважень ор ганів державної податкової с лужби, а отже підстав для задо волення позову в цій частині не має.

Крім того, позивач не підтве рдив доказами позовні вимоги щодо припинення юридичної о соби ТОВ «Комерція Велфорт».

Так, згідно пояснень предст авника позивача кримінальна справа за фактом реєстрації нібито фіктивного підприємс тва не порушувалась.

Протокол допиту ОСОБА_2 , який наявний в матеріалах сп рави не відповідає вимогам К римінально-процесуального к одексу України, оскільки не п ідписаний особою, яка допита ла свідка та не зазначено по я кій саме справі та у зв' язку з чим проводився допит свідк а.

Крім того, ухвалою суду від 29 липня 2010 року про відкриття п ровадження в адміністративн і справі від позивача витреб овувалась довідка про відсут ність заборгованості у ТОВ « Комерція Велфорт», однак ста ном на день розгляду справи п редставник позивача її не на дав.

Оцінюючи доводи позивача с тосовно щодо нікчемності статуту позивача, як право чину, та застосування у зв' я зку з цим наслідків недійсно го правочину у вигляді визна ння недійсним запису про дер жавну реєстрацію, суд вважає ці доводи безпідставними, ос кільки статут не є правочино м (договором) в розумінні ЦК Ук раїни, що вбачається зокрема з положень статей 36, 41, 42, 59 Закону України „Про господарські т овариства”, ст. 626 ЦК України та відповідає правовій позиції Верховного Суду України, вик ладеній у п. 14 Постанови Плену му Верховного Суду України в ід 24 жовтня 2008 року № 13 “Про прак тику розгляду судами корпора тивних спорів”. Наведені поз ивачем норми ЦК України не ре гулюють правовідносини щодо припинення юридичної особи, а позивач не є суб' єктом цих правовідносин. А відтак дово ди позивача з їх обґрунтуван ням положеннями статей 202, 203, 215, 23 6, частини п' ятої статті 216 Цив ільного кодексу України є юр идично безпідставними.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених ст. 72 цього Кодексу.

Позивач в даному випадку не довів законності та обґрунт ованості своїх вимог. Крім то го, вимоги суду щодо забезпеч ення явки в судове засідання засновника ТОВ «Комерція Ве лфорт»не забезпечив.

Враховуючи викладені обст авини, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, як і є у справі, суд прийшов до ви сновку, що позовні вимоги зад оволенню не підлягають.

Частиною п' ятою ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України пер едбачено, що у разі відмови у з адоволенні позовних вимог по зивача, звільненого від спла ти судових витрат, а також зал ишення адміністративного по зову без розгляду судові вит рати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок Де ржавного бюджету України. Та ким чином, судові витрати не п ідлягають стягненню з Відпов ідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-16 3 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову Державній податковій інспек ції у Шевченківському районі міста Києва відмовити повні стю.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, встановлен ого Кодексом адміністративн ого судочинства України, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений строк постанов а набирає законної сили післ я закінчення цього строку.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с т. ст. 185-187 Кодексу адміністрати вного судочинства України, ш ляхом подання через суд перш ої інстанції апеляційної ска рги.

Повний текст постанови ви готовлено 26.10.2010р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.10.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11929842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11277/10/2670

Ухвала від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 19.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 19.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні