Ухвала
від 28.05.2024 по справі 380/9956/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

з питань продовження процесуального строку

28 травня 2024 рокусправа № 380/9956/24Суддя Львівського окружного адміністративного суду Москаль Р.М. перевірив матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Львівської обласної ради, Обласного комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» про зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди,

ВСТАНОВИВ:

10.05.2024 на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Львівської обласної ради, Обласного комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» з такими вимогами:

- визнати діяння-бездіяльність відповідача протиправними;

- зобов`язати ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» надати запитувану інформацію згідно інформаційних запитів від 23 листопада 2023 року вх. № 4807, 4808, 4809;

- стягнути з відповідача на мою користь 2000000 гривень за завдану моральну шкоду;

- зобов`язати ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» облаштувати спеціальні місця для роботи запитувачів.

Ухвалою від 15.05.2024 залишив без руху позовну заяву ОСОБА_1 для усунення таких недоліків:

- необхідність уточнення найменування відповідача/відповідачів, оскільки із вжитого в позовній заяві формулювання «Львівська обласна рада, Обласне комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки»» залишалося незрозумілим, кого саме позивач визначив як відповідача у цій справі: Львівську обласну раду, Обласне комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки», чи обох;

- необхідність уточнення змісту позовних вимог, оскільки вжите позивачем формулювання «визнати протиправними діяння-бездіяльність відповідача» не зрозуміло, що саме оскаржує позивач;

- необхідність вказання реєстраційного номера облікової картки платника податків позивача;

- необхідність вказання відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету;

- необхідність надання обґрунтованого розрахунку суми, що стягується (ціни позову);

- необхідність надання додатків до позову для відповідача/відповідачів.

ОСОБА_1 надіслав суду заяву від 27.05.2024, вважає позовну заяву від 10.05.2024 такою, що відповідає вимогам ст.ст 160, 161, 172 КАС України. Водночас повідомив суду таке:

- відповідачем за його позовом є Обласне комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки», до Львівської обласної ради вимог немає;

- електронного кабінету у позивача немає;

- детальний розрахунок ціни позову здійснити не може та вважає, що така вимога закону стосується подання позову про стягнення матеріальної, а не моральної шкоди;

- законодавець надав фізичній особі - позивачу право вибору щодо надання суду відомостей про реєстраційного номеру облікової картки платника податку або альтернативно номера та серії паспорту, а ОСОБА_1 обрав надання суду відомостей про реквізити власного паспорта громадянина України;

- відповідно до абзацу третього сторінки четвертої позову роз`яснено дотримання позивачем вимог частини 1 статті 161 КАС України щодо долучення копій документів для відповідача.

Вирішуючи питання про усунення позивачем недоліків позовних матеріалів шляхом скерування заяви від 27.05.2024 суд враховує таке:

1) позивач в заяві від 27.05.2024 чітко визначив відповідача за позовом від 10.05.2024, а також повідомив суд про відсутність в позивача електронного кабінету в системі «Електронний суд» та неможливість здійснення ним розрахунку ціни позову в сумі 2000000 грн.

З огляду на такі повідомлення суд визнає недоліки оформлення позовної заяви від 10.05.2024 в цій частині усунутими;

2) позивач помилково трактує визначену пунктом 2 частини п`ятої статті 161 КАС України альтернативу щодо зазначення в позовній заяві реєстраційного номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номера і серії паспорта для фізичних осіб - громадян України як таку, що дає позивачу можливість обирати, які відомості вказувати в позовній заяві РНОКПП чи номер/серія паспорта громадянина України.

Відповідно до статті Податкового кодексу України фізична особа - платник податків, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов`язана особисто подати відповідному контролюючому органу повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім`ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред`явити паспорт. Фізична особа подає облікову картку фізичної особи - платника податків або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, - контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об`єкта оподаткування. Для заповнення облікової картки фізичної особи - платника податків використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для заповнення повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) використовуються дані паспорта.

В Законі України «Про виконавче провадження» визначено, що одним із реквізитів для оформлення виконавчого документа є вказання реєстраційного номера облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті).

Тому зміст норми пункту 2 частини п`ятої статті 161 КАС України в її взаємозв`язку із іншими нормами права слід розуміти таким чином за наявності в фізичної особи учасника справи реєстраційного номера облікової картки платника податків в позовній заяві в обов`язковому порядку вказується цей номер. Альтернатива щодо вказання в позовній заяві номера і серії паспорта для фізичних осіб - громадян України замість РНОКПП стосується тих фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті.

Отже, ОСОБА_1 з метою усунення недоліків оформлення та змісту позовної заяви від 10.05.2024 слід або вказати власний реєстраційний номер облікової картки платника податків, або повідомити суд про те, що позивач через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний контролюючий орган, про що має відмітку в паспорті (в цій ситуації слід додати копію паспорта з відповідною відміткою).

3) відповідно до частини 1 статті 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті. Відповідно до частини 2 статті 161 КАС України у разі подання позовної заяви та доданих до неї документів в електронній формі через електронний кабінет до позовної заяви додаються докази надсилання її копії та копій доданих документів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу. Суб`єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову в паперовій формі зобов`язаний додати до позовної заяви доказ надіслання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій позовної заяви та доданих до неї документів. Таке надсилання може здійснюватися в електронній формі через електронний кабінет з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу.

Позивач посилається на частину дев`яту статті 79 КАС України відповідно до якої копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними.

Суд враховує, що позивач не долучив до копії позовної заяви для відповідача копії інформаційного запиту до Львівської обласної ради від 23.11.2023, який згадується в позові та долучений до примірника позовної заяви для суду, а також копії пенсійного посвідчення. Ці документи додані до позову та, відповідно, повинні бути долучені до копії позову для відповідача.

4) відповідно до статті 160 КАС України в позовній заяві вказується зміст позовних вимог. Вжите ОСОБА_1 в прохальній частині позову формулювання позовної вимоги «визнати діяння-бездіяльність відповідача протиправними» не дозволяє достеменно встановити зміст такої вимоги та потребує уточнення/конкретизації (в чому саме полягає бездіяльність відповідача, що оскаржується до суду шляхом подання цього позову);

Отже, позивач лише частково усунув недоліки оформлення позовної заяви від 10.05.2024, що вказані в ухвалі від 15.05.2024.

Відповідно до вимог статті 121 КАС України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений з ініціативи суду. З метою надати позивачу можливість завершити усунення недоліків позовної заяви від 10.05.2024 та реалізувати право на доступ до суду суд продовжує строк для усунення недоліків позовної заяви від 10.05.2024 до 07.06.2024 включно.

Керуючись ст.ст. 121, 169, 248, 256, 294, 295 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Продовжити до 07.06.2024 строк для усунення недоліків позовної заяви ОСОБА_1 до Обласного комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди.

Попередити позивача, що у випадку невиконання вимог ухвал суду від 15.05.2024 та від 28.05.2024 у встановлений строк суд розгляне питання про повернення позову.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не оскаржується.

СуддяМоскаль Ростислав Миколайович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119338643
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —380/9956/24

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Постанова від 04.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні