Справа № 357/4042/21
3-в/357/9/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 травня 2024 року cуддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області Ірина Дубановська
представника особи, яка притягнута до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
розглянувши в м. Біла Церква заяву особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, ОСОБА_2 про роз`яснення постанови Білоцерківського міськрайонного суду Київської області у справі про адміністративне правопорушення № 357/4042/21 від 25 травня 2021 року,
У С Т А Н О В И В:
До Білоцерківського міськрайонного суду Київської області надійшла вище вказана заява, у якій ОСОБА_2 посить роз`яснити постанову, якщо ТМЦ є приватною власністю ОСОБА_3 (що встановлено ст. о/у ОВС ВПЗСОТАГ УБФЗ ГУ ДФС у Київській області старший лейтенантом податкової міліції Сергієм Макарчуком, який складав матеріали адміністративного правопорушення).
Мотивував тим, що 28 вересня 2022 року державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби у місті Біла Церква Білоцерківського району Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Левенцем Є.С., відкрито ВП № 69779229 щодо конфіскації у ОСОБА_2 металевого підземного резервуару для зберігання пального ЛЗ-150 з залишком палива по метро штоку 31 см (1 483 т на суму 44 490 грн.), який знаходиться на зберіганні ОСОБА_3 ; колонки паливо роздавальної «Adast systems a.s.» тип 8997 722/UKR зав № 107/02, яка знаходиться на зберіганні ОСОБА_3 , на підставі постанови.
Зазначає, що перелік майна, який підлягає конфіскації не належить йому, він виконував обов`язки найманого працівника. Відсутні будь-які підтвердження того, що майно, яке підлягає конфіскації, належить йому, як приватна власність.
В матеріалах виконавчого провадження, а саме рапорті від 01 квітня 2021 року ст. о/у ОВС ВПЗСОТАГ УБФЗ ГУ ДФС у Київській області старший лейтенантом податкової міліції Сергієм Макарчуком поданому на ім`я Т.в.о. заступника начальника ГУ начальнику Управління БФЗ ГУ ДФС у Київській області підполковнику податкової міліції ОСОБА_4 , наявна інформація про місцезнаходження майна, яке підлягає конфіскації ( АДРЕСА_1 ) та власника майна ( ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ), яке підлягає конфіскації. Відповідно до рапорту, власником ТМЦ, яке підлягає конфіскації є ОСОБА_3 , що встановлено старшим лейтенантом податкової міліції, ОСОБА_5 (співробітник податкової міліції, який складав матеріали адміністративного правопорушення). В рапорті також зазначено, що ТМЦ, що підлягають конфіскації були передані на зберігання ОСОБА_3 .
Він виконував обов`язки найманого працівника. Він військовослужбовець ЗСУ, виконує завдання по захисту Батьківщини в зоні ведення бойових дій. Кожного дня він ризикує своїм життям та здоров`ям. Відношення до ТМЦ, які підлягають конфіскації не має, вплинути на виконання постанови не може жодними діями або бездіяльністю.
Вважає в даному випадку правомірним і доцільним буде застосування аналогії процесуального закону, тому ставить питання про роз`яснення постанови суду.
Розгляд заяви проведений за відсутності особи, яка притягнута до адміністративної відповідальності, ОСОБА_6 оскільки він про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
29 квітня 2024 року надіслав до суду заяву у якій просить закрити провадження по виконанню постанови від 25 травня 2021 року винесеної Білоцерківським міськрайонним судом Київської області, якою його визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП в частині конфіскації майна: металевого підземного резервуару для зберігання пального ЛЗ-150 з залишком палива по метро штоку 31 см (1 483 т на суму 44 490 грн.), який знаходиться на зберіганні ОСОБА_3 ; колонки паливо роздавальної «Adast systems a.s.» тип 8997 722/UKR зав № 107/02, яка знаходиться на зберіганні ОСОБА_3 , на підставі направлення повідомлення про вчинення кимінального правопорушення за ознаками ст. 388 КК України відносно відповідального зберігача ОСОБА_3 до органів досудового слідства.
Водночас надіслав клопотання про долучення письмових доказів до матеріалів справи.
У ході розгляду, представник ОСОБА_1 заяву підтримав та просив її задовольнити. Зазначив, що у ОСОБА_2 наявне відкрите виконавче провадження відносно останнього, що ускладнює розпорядження його майном.
Суддя, заслухавши представника ОСОБА_1 , дослідивши заяву про роз`яснення постанови з доданими до нею матеріалами, надіслані ОСОБА_2 засобами поштового зв`язку заяви та клопотання з доданими до них доказами, матеріали справи про адміністративне правопорушення № 357/4042/21 відносно ОСОБА_2 , за ч.1 ст. 164 КУпАП, дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що постановою Білоцерківського міськрайонного суду Київської області у справі про адміністративне правопорушення № 357/4042/21 від 25 травня 2021 року, ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого ст. 164 ч. 1 КУпАП.
Застосовано до ОСОБА_6 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян що становить сімнадцять тисяч грн. з конфіскацією в дохід держави:
- металевого підземного резервуару для зберігання пального ЛЗ-150 з залишком палива по метро штоку 31 см (1 483 т на суму 44 490 грн.), який знаходиться на зберіганні ОСОБА_3 ;
- колонки паливо роздавальної «Adast systems a.s.» тип 8997 722/UKR зав № 107/02, яка знаходиться на зберіганні ОСОБА_3 ;
- дизельного пального 3 238 т (на суму 97140 грн.), яке знаходиться на зберіганні підприємства ТОВ «БУМ БИР» (код ЄДРПОУ 41298780 за адресою: м. Київ, пр-т Повітрофлотський 5).
Звільнено ОСОБА_2 від сплати судового збору на підставі посвідчення серія НОМЕР_1 від 25 лютого 2019 року.
Постановою Київського апеляційного суду від 22 липня 2021 року, апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишено без задоволення, а вище вказану постанову щодо притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 , за ч. 1 ст. 164 КУпАП без змін.
Згідно ст. 283 КУпАП, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова повинна містити, зокрема, найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.
Постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, а також вказівку про порядок і строк її оскарження.
Відповідно до ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов:
1) про накладення адміністративного стягнення;
2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу;
3) про закриття справи.
Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин, передбачених статтею 247 цього Кодексу.
Судом встановлено, що під час винесення постанови Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 25 травня 2021 року у справі про адміністративне правопорушення № 357/4042/21 судом дотримано вимог ст. 283, 284 КУпАП.
Суд зазначає, що чинні нормами КУпАП не передбачають процес роз`яснення постанов по справі про адміністративне правопорушення.
Однак, відповідно до роз`яснень Пленуму Верховного Суду України, що містяться у Постанові «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя» від 01 листопада 1996 року № 9, відмова у судочинстві на підставі неясностей, неузгодженості або відсутності відповідного законодавства не допускається.
Аналогія закону - це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає в застосуванні до нього іншої норми закону, яка регламентує подібні відносини.
Приймаючи до уваги вищевикладені обставини, суд приходить до висновку про можливість застосування аналогії закону у найближчій галузі права, в даному випадку кримінальному процесуальному законі.
Відповідно до ч. 1 ст. 380 КПК України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою учасника судового провадження чи органу виконання судового рішення, приватного виконавця ухвалою роз`яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його зміст.
Роз`яснення рішення це викладення рішення у більш ясній і зрозумілій формі. Здійснюючи роз`яснення судового рішення, суд викладає більш повно і зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, при цьому не вносячи змін до рішення по суті і не торкаючись тих питань, які не були предметом судового розгляду.
Отже, за змістом положень ч. 1 ст. 380 КПК України, роз`ясненню підлягає лише незрозуміле судове рішення, зумовлене його нечіткістю за змістом, можливістю різного тлумачення висновків суду, коли воно є незрозумілим для осіб, стосовно яких воно ухвалене, та тих осіб, котрі будуть здійснювати його виконання. При цьому під час роз`яснення судового рішення не може ставитися питання про зміну рішення, про внесення до нього нових даних або про роз`яснення мотивів прийняття рішення.
Так, з системного аналізу норм діючого законодавства вбачається, що роз`яснення судового рішення може мати місце, у разі коли воно є незрозумілим.
Роз`яснення судового рішення - це викладення його у більш зрозумілій формі, не вносячи змін до рішення по суті і не торкаючись тих питань, які не були предметом судового розгляду.
В той же час, під час роз`яснення судового рішення не може ставитися питання про зміну рішення, про внесення до нього нових даних або про роз`яснення мотивів прийняття рішення.
Зрозумілість судового рішення полягає в тому, що не припускається кілька варіантів його тлумачення.
Конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення незрозумілим правова норма не містить, а зі змісту закону вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.
З постанови Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 17.06.2021 у справі про адміністративне правопорушення № 357/5048/21 вбачається, що вона є зрозумілою, чіткою за змістом та такою розуміння якої не викликає труднощів та можливості подвійного тлумачення висновків суду.
Суд зауважує, що у своїй заяві про роз`яснення постанови суду ОСОБА_2 порушує питання, щодо способу процедури виконання вказаної постанови, які виходять за межі вимог ч. 1 ст. 380 КПК України, що не дозволяє суду надавати подібні роз`яснення, оскільки вирішення вказаних питань не входить до компетенції суду.
Так, ОСОБА_2 просить закрити провадження по виконанню постанови від 25 травня 2021 року шляхом роз`яснення постанови суду, що не відповідає вимогам про роз`яснення судового рішення, а вирішується, зокрема, в порядку Закону України «Про виконавче провадження».
Тому, суд не вбачає підстав роз`яснювати процедуру виконання постанови суду від 25 травня 2021 року, оскільки всі дані у постанові вказано вірно і на даний час труднощів у її виконанні не встановлено.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що зміст постанови не містить суперечностей, постанова викладена в ясній та зрозумілій формі, в ній чітко та обґрунтовано зазначені висновки суду щодо конфіскації в дохід держави майна, тому суддя не вбачає підстав для задоволення заяви.
Згідно із рішенням Конституційного суду України від 31 березня 2015 року № 1-7/2015, положення частини другої статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо оскарження в апеляційному порядку постанови судді у справі про адміністративне правопорушення в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що в апеляційному порядку може бути оскаржена лише та постанова судді у справі про адміністративне правопорушення, ухвалення якої передбачене частиною першою статті 284 цього кодексу, а саме: про накладення адміністративного стягнення, про застосування заходів впливу, встановлених у статті 24-1 цього кодексу, про закриття справи.
Керуючись ст. 283, 284,304 КУпАП та ст. 380 КПК України, суддя,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні заяви ОСОБА_2 про роз`яснення постанови Білоцерківського міськрайонного суду Київської області у справі про адміністративне правопорушення № 357/4042/21 від 25 травня 2021 року, - відмовити.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської областіІрина ДУБАНОВСЬКА
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2024 |
Оприлюднено | 04.06.2024 |
Номер документу | 119443574 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку провадження господарської діяльності |
Адмінправопорушення
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Дубановська І. Д.
Адмінправопорушення
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Дубановська І. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні