Справа № 404/6437/23
Номер провадження 1-кс/404/1854/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 травня 2024 року слідчий суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши в залі Кіровського районного суду міста Кіровограда клопотання слідчого СВ Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 ., за погодженням прокурором Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів у кримінальному провадженні №12023121010002021з попередньою правовою кваліфікацією за ч.5 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий, за погодженням з прокурором Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді Кіровського районного суду м. Кіровограда з клопотанням, про надання тимчасового доступу до оригіналів документів, з можливістю їх вилучення та проведення судово-почеркознавчої експертизи, щодо надання послуг з енергосервісу відповідно до Енергосервісного договору №10 від 03.12.2019, які знаходяться у володінні Комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 ", код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 , а саме: акти про виконання зобов`язань по Енергосервісному договору №10 від 03.12.2019 з усіма додатками.
Слідчий в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання без його участі.
Дослідивши клопотання, додані до нього документи, витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подано до суду клопотання, зважаючи на реальну загрозу зміни або знищення вищевказаної інформації, вважаю можливим відповідно до ч.2 ст.163 КПК України розглянути клопотання за відсутності представника особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, так як слідчим наведені обґрунтовані ризики можливої зміни чи знищення речей та документів до яких планується отримати тимчасовий доступ.
Враховуючи такі обставини, відповідно до ч.4 ст.107 КПК України розгляд клопотання проведено за відсутності учасників процесу та без фіксації судового процесу технічними засобами.
Клопотання слідчого обґрунтоване тим, що за версією сторони обвинувачення, в ході проведення досудового розслідування кримінального правопорушення встановлено можливий факт розкрадання бюджетних коштів службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 , начальник ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 » комбінованого типу (ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юр. адреса: АДРЕСА_3 , директор ОСОБА_6 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 (ЄДРПОУ НОМЕР_4 АДРЕСА_4 , начальник ОСОБА_7 ), Комунального некомерційного підприємства " ІНФОРМАЦІЯ_5 " Смолінської селищної ради (ЄДРПОУ НОМЕР_5 , юридична адреса: АДРЕСА_4 , директор ОСОБА_8 ), Комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_6 » Кропивницької міської ради (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_5 , директор ОСОБА_9 ), Новенської селищної ради (ЄДРПОУ НОМЕР_6 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , голова ОСОБА_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 , юридична адреса: АДРЕСА_6 , директор ОСОБА_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 , юридична адреса: АДРЕСА_7 , директор ОСОБА_12 , засновник ОСОБА_11 ) та ФОП ОСОБА_13 (ІПН НОМЕР_9 , АДРЕСА_8 ), виділених протягом 2019-2023 року на послуги щодо енергосервісу будівель в Кіровоградській області, шляхом проведення фіктивних тендерних закупівель, завищення об`ємів виконаних послуг та внесення до офіційних документів недостовірних відомостей щодо обсягів і об`ємів виконаних послуг з подальшим перерахуванням грошових коштів на розрахункові рахунки підконтрольних підприємств, що мають ознаки фіктивності.
В ході перевірки даної інформації встановлено, що з метою перемоги тендерних закупівель, гр. ОСОБА_11 зареєстрував ряд суб`єктів підприємницької діяльності з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ЄДРПОУ НОМЕР_8 , ФОП ОСОБА_13 ІПН НОМЕР_9 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ЄДРПОУ НОМЕР_10 та ФОП ОСОБА_11 ІПН НОМЕР_11 . Використовуючи документи зазначених суб`єктів підприємницької діяльності, за домовленістю із вказаними вище замовниками, гр. ОСОБА_11 в особі зазначених підприємств став переможцем торгів щодо надання по завищеним цінам послуг енергозбереження будівель, а саме:
1.Дошкільного навчального закладу ( ІНФОРМАЦІЯ_10 » комбінованого типу
-Відкриті торги ІНФОРМАЦІЯ_11 учасники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (переможець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 , юридична адреса: АДРЕСА_6 , директор ОСОБА_11 ). Договір №73 вiд 06.12.2019 на загальну суму 3 млн. 972 тис. 172 грн.
Протягом 2022-2023 року замовником перераховано коштів на загальну суму 978 тис. 272 грн.
2.Комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_6 » Кропивницької міської ради
-Відкриті торги ІНФОРМАЦІЯ_12 учасники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (переможець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 , юридична адреса: АДРЕСА_6 , директор ОСОБА_11 ). Договір №10 від 03.12.2019 на загальну суму 5 млн. 137 тис. 106 грн.
Протягом 2022-2023 року замовником перераховано коштів на загальну суму 2 млн. 897 тис. 908 грн.
3.ІНФОРМАЦІЯ_2
-Закупівля в одного учасника ІНФОРМАЦІЯ_13 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Договір №647 вiд 24.04.2019 на загальну суму 7 млн. 026 тис. 313 грн.
Протягом 2020-2023 року замовником перераховано коштів на загальну суму 2 млн. 684 тис. 369 грн.
-Відкриті торги ІНФОРМАЦІЯ_14 учасники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (переможець), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та інші не пов`язані учасники. Договір №2191 вiд 05.11.2019 на загальну суму 2 млн. 673 тис. 542 грн.
-Відкриті торги ІНФОРМАЦІЯ_15 учасники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (переможець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Договір №2190 вiд 05.11.2019 на загальну суму 1 млн. 758 тис. 741 грн.
-Відкриті торги ІНФОРМАЦІЯ_16 учасники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (переможець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Договір №2186 вiд 05.11.2019 на загальну суму 1 млн. 829 тис. 222 грн.
-Відкриті торги ІНФОРМАЦІЯ_17 учасники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (переможець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Договір №2181 вiд 04.11.2019 на загальну суму 2 млн. 130 тис. 467 грн.
-Відкриті торги ІНФОРМАЦІЯ_18 учасники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (переможець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Договір №2180 вiд 04.11.2019 на загальну суму 2 млн. 027 тис. 004 грн.
Протягом 2019-2023 року замовником перераховано коштів на загальну суму 4 млн. 305 тис. 427 грн.
Службовими особами зазначених замовників проводиться відповідний контроль та перевірка виконання послуг на закріплених об`єктах, їх якості, відповідності норм ДБНУ, прийняття даних послуг та підписання актів виконаних робіт та актів прийому передачі вказаних послуг.
При перевірці законності використання бюджетних коштів по вищезазначеним послугам встановлено, що службові особи зазначених замовників попередньо узгодивши з гр. ОСОБА_11 включають до актів приймання виконаних робіт, отриманих послуг та підсумкових відомостей ресурсів завідомо неправдиву інформацію, щодо вартості використаних будівельних матеріалів, обладнання та послуг.
Привласнені бюджетні кошти гр. ОСОБА_11 переводить в готівку через розрахункові рахунки підконтрольних підприємств з ознаками фіктивності та в подальшому розподіляє між собою та замовниками послуг.
Таким чином встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_19 », КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ДНЗ (ясла садок) АДРЕСА_9 за попередньою домовленістю з ОСОБА_11 , використовуючи його підконтрольні підприємства, по результатам проведених фіктивних тендерних закупівель, уклали по завищеній вартості зазначені угоди та в подальшому на підставі підроблених документів щодо виконання послуг здійснили розкрадання бюджетних коштів.
Крім того в ході досудового розслідування за постановою слідчого про залучення спеціаліста до участі в перевірці Комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_6 » Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_5 ) працівників ІНФОРМАЦІЯ_21 , для надання консультативної допомоги та відповідних висновків встановлено, що КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » КМР у період з 01.11.2021 по 31.08.2023 за КПКВ 0611021 « ІНФОРМАЦІЯ_22 » КЕКВ 2276 «Оплата енергосервісу» зайво перераховано кошти у сумі 2897908,46 грн до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » по енергосервісному договорі № 10 від 03.12.2019, оскільки, оплата енергосервісу здійснюється за рахунок досягнутої в результаті здійснення енергосервісу фактичної економії паливно-енергетичних ресурсів, яка обраховується по завершенню проведення заходів енергосервісу, а ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » завершив заходи енергосервісу у серпні 2023 року, проте, економію було обраховано з листопад 2022 року по березень 2023 року, при цьому, Виконавцем не надано Замовнику копії усієї технічної та проектної документації, чим порушено вимоги ст.1, ст. 5 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб`єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.05. 2015 № 327- VIII, п.1.2, п. 1,3,п.1,4, п.2.1, п. 8.4 Енергосервісного договору № 10 від 03.12.2019.
В подальшому було призначено судово-почеркознавчу експертизу.
Обґрунтуванням необхідності у проведенні тимчасового доступу до документів із можливістю їх вилучення являється потреба у встановленні об`єктивної істини під час досудового розслідування.
В наслідок чого виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до вищевказаних документів, які перебувають у володінні КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД « ІНФОРМАЦІЯ_1 ", код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 . Відповідно до ч. 2 ст. 84 КПК України процесуальним джерелом доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
В якості доказів на обґрунтування заявленого клопотання, слідчим зазначено:
- висновки спеціалістів працівників ІНФОРМАЦІЯ_21 , залучених слідчим постановою від 01.11.2023 для надання консультації та відповідей на порушені питання щодо договору між Комунальним закладом « ІНФОРМАЦІЯ_6 » Кропивницької міської ради та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Згідно отриманої довідки, внаслідок відсутності підстав щодо здійснення виплати винагороди Виконавцю, а саме відсутність Актів звірок обсягів економії за 2022 рік та 2023 рік, які підтверджують перевищення річного рівня Фактичної економії над Гарантованою економією, безпідставно внесено зміни Додатковими угодами №5 від 09.06.2022, № 6 від 14.12.2022, № 7 від 23.02.2023, № 9 від 24.02.2023, № 11 від 16.03.2023, № 13 від 16.05.2023 в частині збільшення запланованих видатків на 2022 рік у загальній сумі 527 107,39 грн та на 2023 рік у загальній сумі 985 759,32 грн, чим порушено вимоги п. 6.8, п.7.4 Енергосервісного договору № 10 від 03.12.2019.
- результати проведення судово-економічної експертизи (висновок від 05.04.2024 № 553-555/24-27), відповідно до якої проведеним дослідженням документів, що містяться в матеріалах кримінального провадження, розмір фактичного скорочення рівня витрат на оплату теплопостачання КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » Міської ради міста Кропивницького не відповідає сумі, сплаченій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » за надання послуг з енергосервісу відповідно до Енергосервісного договору №10 від 03.12.2019. За послуги енергосервісу, надані протягом 2022 року, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » безпідставно перераховано 930887,60 грн., в 2023 році 1361629,74 грн. Збитки, спричинені КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » Міської ради міста Кропивницького, внаслідок необґрунтованого перерахування коштів на оплату енергосервісу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », документально підтверджуються в сумі 2292517, 34 грн., в тому числі: за 2022 рік 930887,60 грн., за 2023 рік 1361629,74грн.
- Акти про виконання зобов`язань за енергосервісним договором № 10 від 03.12.2019 (в графі «виконавець» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » наявний відтиск кліше печатки у вигляді підпису директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ОСОБА_12 )
- покази допитаних в ході проведення досудового розслідування директора та працівників КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (акти виконання робіт від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » надходили поштою, особисто ставити підпис на актах виконаних робіт ОСОБА_12 не приїздила в м. Кропивницький).
Дослідивши клопотання додані до нього документи, слідчий суддя приходить до наступних висновків:
Згідно ч.1 ст.160КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.
У клопотанні зазначаються: 1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; 2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; 4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; 6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; 7) обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Відповідно до ч.ч.5,6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч.6 ст.163КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження крім обставин, передбачених ч.5 ст.163 КПК України, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Внесене слідчим клопотання відповідає вимогам ст.160 КПК України та дає достатні підстави вважати про здійснення слідчим досудового розслідування раніше зазначеного кримінального правопорушення.
З огляду на обставини, встановлені при розгляді клопотання, враховуючи доводи слідчого, вважаю, що відсутність у матеріалах кримінального провадження вищезазначеної інформації та документів унеможливить проведення слідчих дій та спеціальних криміналістичних досліджень. А відтак не забезпечить завдань кримінального провадження, щодо повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.132, 160, 163-165, 166, 309, 369-372, 532 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого задовольнити.
Надати слідчому СВ Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , тимчасовий доступ до оригіналів документів, з можливістю їх вилучення та проведення судово-почеркознавчої експертизи, щодо надання послуг з енергосервісу відповідно до Енергосервісного договору №10 від 03.12.2019, які знаходяться у володінні Комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 ", код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 , а саме:
-акти про виконання зобов`язань по Енергосервісному договору №10 від 03.12.2019 з усіма додатками.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положенням Кримінально-процесуального кодексу України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Слідчий суддя Кіровського
районного суду
м.Кіровограда ОСОБА_1
Суд | Кіровський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2024 |
Оприлюднено | 06.06.2024 |
Номер документу | 119516776 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні