Ухвала
від 07.06.2024 по справі 947/17540/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/17540/24

Провадження № 1-кс/947/7707/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.06.2024 року м. Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 погоджене з заступником начальника Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_7 про відсторонення від посади в рамках кримінального провадження № 42024022420000195 від 27.05.2024 року відносно

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Одеси, громадянина України, вища, неодруженого, без дітей, офіцера мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, у військовому званні старший лейтенант,-

якій повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.368 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання, Слідчим управлінням ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024022420000195 від 27.05.2024, за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до примітки 1 статті 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 КК України є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Згідно ст.ст. 6, 20 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», військові посадові особи - це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством. На військових посадових осіб поширюються інші вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції».

Відповідно до Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 154 від 23.02.2022, (далі - Положення), ТЦК та СП є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації. Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, АДРЕСА_2 , інших містах, районах, районах у містах.

Відповідно до п. 8 Положення завданнями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених обов`язків є, зокрема, виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, контроль за його станом, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства.

Згідно з п. 9 Положення, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань окрім іншого: здійснюють заходи щодо призову громадян на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, та на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період; розробляють плани проведення мобілізації людських і транспортних ресурсів, удосконалення системи оповіщення, збору та поставки зазначених мобілізаційних ресурсів на відповідній території; здійснюють контроль за проведенням на підприємствах, у закладах освіти роботи з ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час; виконують інші функції відповідно до законодавства.

Згідно з п. 9 Положення, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань окрім іншого: ведення на відповідній території облік підприємств, які залучаються до виконання мобілізаційних завдань, а також облік людських і транспортних ресурсів, призначених для задоволення потреб оборони держави.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією проти України, в Україні введено воєнний стан, правовий режим якого неодноразово продовжувався та триває по теперішній час.

У зв`язку з чим, 24.02.2022 Указом Президента України «Про загальну мобілізацію» № 69/2022 у зв`язку з військовою агресією проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань оголошено загальну мобілізацію, яка триває по теперішній час.

Наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 №22 від 06.03.2022. молодшого лейтенанта ОСОБА_4 , призвано на військову службу за мобілізацією, зараховано до списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_3 та призначено офіцером мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час зазначеного вище ІНФОРМАЦІЯ_4 . В подальшому ІНФОРМАЦІЯ_5 перейменовано на ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Наказом т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 №14 від 17.05.2024. старшого лейтенанта ОСОБА_4 , призначено відповідальним за:

відпрацювання часткових нарядів на вилучення транспортних засобів і техніки національної економіки за загальною мобілізацією

ведення військового обліку транспортних засобів і техніки національної економіки, її розподіл та призначення для якісного комплектування військ, систематичний контроль за їх технічним станом, готовність до поставки транспортних засобів і техніки національної економіки, призначеної на комплектування військ, збереження, побудову картотеки.

Наказом т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 №15 від 20.05.2024. старшого лейтенанта ОСОБА_4 , призначено офіцером мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час зазначеного вище ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Під час проходження військової служби, у відповідності до ст. ст. 9, 11, 12, 16, 49, 127, 128 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України та ст.ст. 1-4 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, ОСОБА_4 , зобов`язаний свято і непорушно додержуватися вимог Конституції України та законів України, Військової присяги, віддано служити Українському народові, сумлінно і чесно виконувати свій військовий обов`язок, не допускати негідних вчинків.

Відповідно до п.п. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді офіцера мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_2 є суб`єктом відповідальності за злочини вчинені у сфері службової діяльності та правопорушення пов`язані з корупцією.

Згідно вимог ст. ст. 3, 22, 24 Закону України «Про запобігання корупції», військовим посадовим особам військових формувань забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язані невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.

Відповідно до функціональних обов`язків, затверджених 02.01.2023 начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 , на офіцера мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 , покладено наступні функціональні обов`язки:

Офіцер мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час відповідає за дотримання військової і трудової дисципліни та внутрішній порядок у відділенні, за своєчасне виконання табельної звітності. Офіцер мобілізаційного відділення підпорядкований - заступнику начальника - начальнику мобілізаційного відділення.

У відповідності із завданнями, які покладено на територіального центру комплектування та соціальної підтримки, офіцеру мобілізаційного відділення визначаються наступні завдання:

виконання заходів з організації та підтримання мобілізаційної готовності територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - ТЦК) на рівні, який забезпечує проведення мобілізації людських і транспортних ресурсів для Збройних Сил України та інших військових формувань;

виконання заходів з організації в мирний час та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів;

виконання заходів з організації взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування у здійсненні контролю за підготовкою підприємств, установ, організацій до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) в інтересах Збройних Сил, інших військових формувань, у тому числі з питань оповіщення та збору військовозобов`язаних, виділення необхідних споруд та об`єктів інфраструктури, постачання техніки на збірні пункти та у військові частини, розгортання спеціальних формувань, призначених для передачі до складу Збройних Сил та інших військових формувань, виконання інших завдань згідно з мобілізаційними планами;

виконання заходів з організації планування і виконання заходів територіальної оборони в мирний час та її ведення в зоні відповідальності в особливий період;

підтримання на високому рівні військової дисципліни, морально-психологічного стану особового складу;

участь у розробці документів відновлення навченості особового складу за посадами;

організація підтримання у відповідності до вимог керівних документів внутрішньою порядку, стану і збереження озброєння, боєприпасів, бойової та іншої техніки, матеріально-технічних засобів;

проведення роботи з місцевим населенням з метою забезпечення системного аналізу воєнно-політичної обстановки на території відповідальності та прогнозування її можливого перебігу.

На офіцера мобілізаційного відділення покладаються обов`язки щодо належного виконання заходів з:

знання мобілізаційного завдання, забезпечення своєчасної розробки мобілізаційних заходів, передбачених планом:

вжиття заходів щодо повното та якісного комплектування частин за нарядами;

удосконалений і розвиток бази мобілізаційного розгортання, організація проведення та обліки занять з апаратом посилення, адміністрацією ДО (ШО), ПЗСР, ППЗВТ (ЗППВТ), ЗПВ, ОЗП;

формування команд і партій у встановлені терміни, з додержанням принципів укомплектування запасних, резервних частин, та військових навчальних закладів;

організація взаємодії з військовою комендатурою щодо відправки команд та їх своєчасного прибуття до місць призначення;

проведення моніторингу засобів перевезення команд усіма видами транспорту;

розроблення заходів щодо оповіщення та збору особового складу військового комісаріату, уточнення схеми оповіщення особового складу та апарату посилення:

розроблення та узгодження з місцевими органами районної адміністрації та центрами зайнятості заходів щодо використання місцевих засобів дня задоволення мобілізаційних потреб і забезпечення призову та поставки ресурсів:

аналіз кількісного та якісного стану призначених ресурсів: підтримка постійного зв`язку з комплектуючими частинами та своєчасного призначення особового складу запасу, техніки національної економіки у ході організації призову і поставки;

контроль заповнення по закінченню призначення військовозобов`язаних у нарядах фактичного призначення ресурсів, часу відправки та прибуття команд у військові частини;

уточнення мобілізаційних документів в обсязі забезпечення призову військовозобов`язаних у військові частини;

надання звітів і донесень згідно з табелем термінових донесень.

Відповідно до п. 11 Положення про військово-транспортний обов`язок, затвердженого Постановою КМ України від 28.12.2000 № 1921, для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів у територіальних органах з надання сервісних послуг МВС (крім транспортних засобів, власниками яких є громадяни), крім документів, необхідних для реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку, представником підприємства, установи чи організації, транспортні засоби яких підлягають реєстрації (перереєстрації), зняттю з обліку, подається довідка, форма якої визначається Міноборони, з відміткою керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки про постановку транспортного засобу на військовий облік або зняття з такого обліку.

Разом з тим, в порушення вимог зазначених нормативно-правових актів, ОСОБА_4 , усвідомлюючи злочинний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи умисно, з метою особистого незаконного збагачення, став на шлях злочинної діяльності, шляхом одержання неправомірної вигоди, за наступних обставин.

ТОВ «РЕКАР ЛОГІСТІК» ЄДРПОУ 43213650, яке здійснює свою діяльність за адресою: АДРЕСА_3 в, має у власності автомобіль AUDI Q7 2022 р.в., VIN: НОМЕР_1 . Відповідно до Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» зазначений автомобіль поставлено на військовий облік.

На початку травня 2024 керівником ТОВ «РЕКАР ЛОГІСТІК» прийнято рішення про продаж автомобіля громадянину ОСОБА_8 .

Так, 28.05.2024 близько 14:20 год., перебуваючи поблизу вхідних воріт адміністративної будівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_4 , реалізуючи злочинний намір, направлений на одержання неправомірної вигоди ОСОБА_4 , зустрівся із ОСОБА_8 .

Під час вказаної зустрічі ОСОБА_8 поцікавився яким чином можливо зняти автомобіль з військового обліку та порядок отримання дозволу на зняття автомобіля з військового обліку.

В ході бесіди між ОСОБА_8 та ОСОБА_4 , останній пояснив про можливість організувати складання та подальше безперешкодне отримання довідки про зняття транспортного засобу з військовому обліку ІНФОРМАЦІЯ_7 , але це потрібно узгодити з керівництвом обласного ТЦК та СП.

Однак, у ОСОБА_4 виник злочинний протиправний умисел на особисте протиправне збагачення за рахунок використання наданого йому відповідного службового становища, шляхом прохання надання особисто для себе чи третьої особи ОСОБА_8 , як представником ТОВ «РЕКАР ЛОГІСТІК» неправомірної вигоди у сумі 1000 доларів США, розуміючи, що уразі відмови ОСОБА_8 , зможе вичинити дії, які унеможливлять отримання останнім дозволу на зняття автомобіля з військового обліку, шляхом надання відповідної відмови, таким чином у ОСОБА_4 , виник умисел окрім іншого і на вимагання неправомірної вигоди від ОСОБА_8 .

Далі, 28.05.2024 близько 16:43 год. ОСОБА_4 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення, продовжуючи реалізовувати свій злочинний намір, знаходячись за місцем служби в службовому кабінеті №14а за адресою: АДРЕСА_5 , використовуючи засоби мобільного зв`язку належний йому номер месенджер «WhatsApp» з особистого мобільного телефону № НОМЕР_2 надіслав особисте повідомлення ОСОБА_8 , з вимогою надати йому грошову винагороду в розмірі 1000 доларів США та повідомив, що очікує його 29.05.2024 у післяобідній час на роботі.

29.05.2024 о 13:44 год., ОСОБА_4 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення, продовжуючи реалізовувати свій злочинний намір, знаходячись поблизу адміністративної будівлі (у дворі) ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_5 , в ході зустрічі особисто одержав неправомірну вигоду для себе чи третьої особи у сумі 1000 доларів США (що відповідно до даних НБУ станом на 29.05.2024 складало 40 395,9 гривень) від ОСОБА_8 , за вчинення в його інтересах дій з використанням наданого ОСОБА_4 службового становища, а саме: за організацію складання та подальше безперешкодне отримання довідки про зняття транспортного засобу (автомобілю AUDI Q7 2022 р.в., VIN: НОМЕР_1 ) з військовому обліку ІНФОРМАЦІЯ_7 . За отриману грошову винагороду ОСОБА_4 надав ОСОБА_8 , довіку довідку про зняття транспортного засобу автомобілю AUDI Q7 2022 р.в., VIN: НОМЕР_1 що належить ТОВ «РЕКАР ЛОГІСТІК» з військовому обліку ІНФОРМАЦІЯ_2 від 28.05.2024 № 804.

Сторона обвинувачення звертається до слідчого судді з клопотанням, обґрунтовуючи його тим, що подальше перебування підозрюваного ОСОБА_4 на посаді офіцера мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_7 може негативно вплинути на повноту, об`єктивність та неупередженість досудового розслідування. Так, ОСОБА_4 , використовуючи своє службове становище, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні.

Прокурор підтримав клопотання у повному обсязі та просив його задовольнити.

Захисник підозрюваного заперечував проти задоволення клопотання сторони обвинувачення. Зазначив, що ризики зазначені у клопотанні є необґрунтованими, так як його підзахисний характеризується позитивно, не притягувався до дисциплінарної відповідальності, а тому просив відмовити у задоволенні клопотання сторони обвинувачення. При цьому звертав увагу на завищення кваліфікації у цьому кримінальному провадженні.

Підозрюваний підтримуючи думку свого захисника, просив відмовити стороні обвинувачення у задоволенні клопотання.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, заслухавши думку учасників судового засідання, приймаючи до уваги надані стороною захисту матеріали, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.

З положень ч. 2 статті 157 КПК України вбачається, що при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини:

1) правову підставу для відсторонення від посади;

2)достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення;

3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 157 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Згідно пункту 3 та 5 розділу 2.4 Узагальнення судової практики щодо розгляду слідчим суддею клопотань про застосування заходів забезпечення кримінального провадження ВССУ від 07.02.2014 року, підставами для відмови в задоволенні клопотання про відсторонення підозрюваної особи від займаної посади є, здебільшого недостатність підстав для відсторонення підозрюваної особи від займаної посади, а також недоведеність існування обґрунтованої підозри у вчиненні злочину такого ступеня тяжкості, за умови вчинення якого може бути здійснено відсторонення від посади, а також недоведеність того, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання в права і свободи особи, про який йдеться в клопотанні прокурора. Крім того, слідчим суддям слід враховувати мету застосування заходу забезпечення кримінального провадження, який полягає у відстороненні від посади, оскільки об`єктивні обставини кримінального провадження можуть свідчити про те, що потреби у відстороненні особи від посади немає.

Як вбачається з матеріалів клопотання, Наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 №22 від 06.03.2022. молодшого лейтенанта ОСОБА_4 , призвано на військову службу за мобілізацією, зараховано до списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_3 та призначено офіцером мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час зазначеного вище ІНФОРМАЦІЯ_4 . В подальшому ІНФОРМАЦІЯ_5 перейменовано на ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Наказом т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 №14 від 17.05.2024. старшого лейтенанта ОСОБА_4 , призначено відповідальним за:

відпрацювання часткових нарядів на вилучення транспортних засобів і техніки національної економіки за загальною мобілізацією

ведення військового обліку транспортних засобів і техніки національної економіки, її розподіл та призначення для якісного комплектування військ, систематичний контроль за їх технічним станом, готовність до поставки транспортних засобів і техніки національної економіки, призначеної на комплектування військ, збереження, побудову картотеки.

Наказом т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 №15 від 20.05.2024. старшого лейтенанта ОСОБА_4 , призначено офіцером мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час зазначеного вище ІНФОРМАЦІЯ_4 .

30.05.2024 року ОСОБА_4 було повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Згідно п. 32 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Фокс, Кембелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року, термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення.

Обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України підтверджується:

- заявою про вчинення кримінального правопорушення;

- протоколами допиту свідка ОСОБА_8 , який надав показання про обставини вимагання та одержання ОСОБА_4 неправомірної вигоди для себе та третіх осіб, за організацію складання та подальше безперешкодне отримання довідки про зняття транспортного засобу (автомобілю AUDI Q7 2022 р.в., VIN: НОМЕР_1 ) з військовому обліку ІНФОРМАЦІЯ_7 ;

протоколом ідентифікації (огляду) та вручення грошових коштів від 29.05.2024, відповідно до якого ОСОБА_8 , вручено грошові кошти в сумі 1000 доларів США (купюрами по 100 доларів США в кількості 10 шт.);

протоколом освідування особи, підозрюваної у вчиненні злочину від 29.05.2024, яким зафіксований факт виявлення характерного світіння на пальцях рук ОСОБА_4 ;

довідкою про зняття транспортного засобу автомобілю AUDI Q7 2022 р.в., VIN: НОМЕР_1 що належить ТОВ «РЕКАР ЛГІСТИК» з військового обліку ІНФОРМАЦІЯ_2 від 28.05.2024 № 804;

Зважаючи на дані, які містяться в наданих слідчому судді матеріалах, слідчий суддя вважає доведеним у судовому засіданні наявність обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення ОСОБА_4 злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

При цьому, слідчий суддя акцентує увагу, що слідчий суддя не вирішує питання винуватості ОСОБА_4 у вчиненні злочину, а лише на підставі долучених до клопотання матеріалів, вирішує питання наявності обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення злочину.

У клопотанні сторона обвинувачення обґрунтовує необхідність відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від займаної посади офіцера мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_7 запобіганням ризикам у вигляді знищення, приховування, спотворення чи підроблення документів та речей, які мають значення для досудового розслідування, впливу на свідків в рамках кримінального провадження та можливості останнім перешкоджати кримінальному провадженню.

Посилання сторони обвинувачення на те, що підозрюваний ОСОБА_4 може знищити, сховати або спотворити будь яку з речей та документів, які мають значення для досудового розслідування, слідчий суддя відхиляє з огляду на те, що усі обшуки вже проведені, а речові докази закріплені.

Також, стороною обвинувачення не зазначено яким чином підозрюваний може перешкоджати кримінальному провадженню.

Ризик впливу на свідків на даний час існує в рамках даного провадження, проте зважаючи на те, що щодо підозрюваного застосовано запобіжний захід, яким заборонено спілкування зі свідками, зазначений ризик нівельовано.

Отже, конкретних фактів негативної поведінки підозрюваного ОСОБА_4 з часу початку проведення досудового розслідування та до повідомлення йому про підозру, які б вказували на вчинення будь-яких дій, направлених на існування ризиків, зазначених у клопотанні сторони обвинувачення, слідчим суддею не встановлено та прокурором не доведено наявність таких у судовому засіданні.

Аналізуючи зміст клопотання, слідчий суддя зазначає, що воно не містить обставин, передбачених у ст. 157 КПК України, які б свідчили про доцільність відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 .

В судовому засіданні прокурором не доведено, що відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 необхідне для припинення або запобігання протиправній поведінці останнього, не доведено наявності ризиків того, що перебуваючи на займаній посаді підозрюваний може негативно впливати на хід досудового розслідування, шляхом впливу на свідків у кримінальному провадженні, інших учасників кримінального провадження, протиправним перешкоджанням кримінальному провадженню іншим чином, а отже під час розгляду клопотання прокурора було встановлено відсутність достатніх підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення підозрюваного від посади.

Беручи до уваги гарантії невідворотності кримінальної відповідальності за вчинення злочину та презумпцію невинуватості і забезпечення доведеності вини, з огляду на обставини кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку, що в даному випадку застосування до підозрюваного ОСОБА_4 заходу забезпечення кримінального провадження у виді відсторонення від посади не відповідає засадам розумності і пропорційності, застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження та не виправдовує такий ступінь втручання у права і свободи даної особи.

Крім того, слідчий суддя враховує існування негативних наслідків такого відсторонення від посади для підозрюваного ОСОБА_4 , в тому, що останній, як діючий офіцер мобілізаційного відділення в мирний та воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_7 не зможе офіційно влаштуватися на іншу роботу.

Слідчий суддя вважає, що негативні наслідки відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади перевищують необхідність та можливість досягнення завдань у даному кримінальному провадженні, які могли і мали бути досягнуті на стадії досудового розслідування, та буде суперечити реалізації прав особи, які закріплені в Конституції України, а саме по собі відсторонення буде «грубим свавіллям» у розумінні практики Європейського суду із прав людини.

На підставі вищевикладеного, враховуючи те, що стороною обвинувачення до клопотання не було долучено будь-яких відомостей, які б могли свідчити про існування вказаних в клопотанні ризиків, а також не доведено існування негативних наслідків у разі незастосування вказаного у клопотанні заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади, слідчий суддя приходить до переконання, що стороною обвинувачення не доведено наявності необхідності застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження, а тому клопотання сторони обвинувачення задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 131, 132, 154-157 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 погоджене з заступником начальника Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_7 про відсторонення від посади в рамках кримінального провадження № 42024022420000195 від 27.05.2024 року відносно ОСОБА_4 - відмовити.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення07.06.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119574450
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —947/17540/24

Ухвала від 30.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 24.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 24.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 24.07.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 07.06.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 05.06.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 03.06.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 31.05.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні