ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"27" травня 2024 р. м. Вінниця Cправа № 902/1407/23
Господарський суд Вінницької області у складі:
головуючий суддя Міліціанов Р.В.,
при секретарі Московчук Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, вул. Героїв Майдану, 4, м. Липовець, Вінницька область, 22500, код - 04325957
до: Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), вул. В. Липківського, буд. 57, м. Липовець, Вінницька область, 22500, код - 34246125
до: Липовецький колегіум імені Василя Липківського в особі Голови ліквідаційної комісії Анатолія Юрійовича Дацького, вул. Шкільна, буд. 2, м. Липовець, Липовецький район, Вінницька область, 22500, код - НОМЕР_1
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 та Вінницької районної державної адміністрації
про зняття арешту з транспортного засобу
за участю представників:
позивача: Гула Андрій Андрійович
відповідача 1 (Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ): не з`явився
відповідача 2 (Липовецького колегіуму імені Василя Липківського в особі Голови ліквідаційної комісії Анатолія Юрійовича Дацького): не з`явився
третя особа: Капущак Михайло Юрійович
третьої особи (Вінницької районної державної адміністрації): не з`явився
В С Т А Н О В И В :
13.11.2023 року до Господарського суду Вінницької області надійшла позовна заява (№ 02-42/1256 від 03.11.2023 року) Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області до Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про зняття арешту з транспортного засобу марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_3 , що накладений Постановою про опис та арешт майна (коштів) боржника від 14.07.2023 року, в межах виконавчого провадження № НОМЕР_7, Липовецьким відділом державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).
Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 12.12.2023 року апеляційну скаргу Липовецької міської ради на ухвалу Господарського суду Вінницької області від 20.11.2023 року у справі № 902/1407/23 задоволено частково.
Скасовано Ухвалу Господарського суду Вінницької області від 20.11.2023 року, справу № 902/1407/23 про відмову у відкритті провадження по справі, передано справу на розгляд Господарського суду Вінницької області.
Ухвалою суду від 08.01.2024 року відкрито провадження у справі № 902/1407/23 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 30.01.2024 року. Також, судом залучено до участі у розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Липовецький колегіум імені Василя Липківського в особі Голови ліквідаційної комісії А. Дацького.
22.01.2024 року до суду від представника позивача надійшло клопотання (б/н від 22.01.2024 року) (вх.канц. № 01-34/723/24 від 22.01.2024 року) про залучення до участі у розгляді справи в якості співвідповідача Липовецький колегіум імені Василя Липківського в особі Голови ліквідаційної комісії Анатолія Юрійовича Дацького.
24.01.2024 року на електронну адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх.канц № 01-34/830/24 від 24.01.2024 року).
Ухвалою суду від 30.01.2024 року задоволено клопотання (б/н від 22.01.2024 року) (вх.канц. № 01-34/723/24 від 22.01.2024 року) та залучено до участі у справі Липовецького колегіуму імені Василя Липківського в особі Голови ліквідаційної комісії Анатолія Юрійовича Дацького, в якості співвідповідача. Також, судом залучено до участі у справі ОСОБА_1 , в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, оскільки вирішення спору може вплинути на права та обов`язки останнього.
Ухвалою суду від 09.02.2024 року задоволено частково заяву Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області (б/н від 08.02.2024 року) (вх.канц. № 01-48/8/24 від 08.02.2024 року). Вжито заходи забезпечення позову у справі №902/1407/23 шляхом зупинення продажу майна Державним підприємством "СЕТАМ" (номер лоту №544599, дата проведення аукціону: 14 лютого 2024 09:00): транспортний засіб Автобус, марки АС, моделі АС-Р 4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску (у оголошенні зазначено р.в. 2019), жовтого кольору, номер кузову: НОМЕР_4 , переданого на реалізацію Липовецьким відділом Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) у межах виконавчого провадження №69318649.
09.02.2024 року від представника позивача до суду надійшла заява (№ 02-42/160 від 08.02.2024 року) про долучення до матеріалів справи доказів.
21.02.2024 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (б/н від 21.02.2024 року) (вх.канц. № 01-34/1900/24).
26.02.2024 року до суду від представника третьої особи на виконання вимог ухвали суду надійшли письмові пояснення (б/н від 22.02.2024 року).
У судовому засіданні 28.02.2024 року постановлено ухвалу про залучення до участі у справі Вінницької районної державної адміністрації, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
05.03.2024 року до суду від третьої особи ОСОБА_1 надійшли письмові пояснення (б/н від 01.03.2024 року).
Ухвалою суду від 06.03.2024 року повідомлено учасників справи про дату наступного судового засідання.
11.03.2024 року представником позивача супровідним листом (вх.канц. № 01-34/2643/24) долучено до матеріалів справи ряд доказів.
22.03.2024 року до суду від Вінницької районної військової адміністрації на виконання вимог ухвали суду надійшов лист № 01-48/375 від 12.03.2024 року.
У судовому засіданні 16.04.2024 оголошено перерву до 24.04.2024 року.
19.04.2024 року на електронну адресу суду від третьої особи (Капущака М.Ю.) надійшло клопотання про витребування доказів (вх.канц. № 01-34/4208/24).
22.04.2024 року від представника Вінницької районної військової адміністрації надійшло клопотання № 01-48/608 від 16.04.2024 року про розгляд справи за його відсутності, у зв`язку з участю в іншому судовому засіданні.
У судовому засіданні 24.04.2024 року судом постановлено ухвалу про відкладення судового засідання на 15.05.2024 року.
Ухвалою суду від 26.04.2024 року повідомлено учасників справи про дату наступного судового засідання.
02.05.2024 року до суду від представника позивача надійшла заява № 02-42/716 від 01.05.2024 року про долучення до матеріалів справи доказів.
10.05.2024 року від Районного управління поліції ГУ Національної поліції у Вінницькій області надійшов лист № 8711/200/2024 від 08.05.2024 року.
Крім того 14.05.2024 року від відділу поліції № 4 РУП ГУ Національної поліції у Вінницькій області на виконання вимог ухвали суду надійшов лист № 5854/229/02-2024 від 14.05.2024 року.
15.05.2024 року до суду від представника позивача надійшло клопотання (б/н від 15.05.2024 року) (вх.канц. № 01-34/5060/24) про долучення до матеріалів справи доказів.
У судовому засіданні 15.05.2024 року судом постановлено ухвалу про відкладення розгляду справи на 27.05.2024 року.
Ухвалою суду від 17.05.2024 року повідомлено учасників справи про дату наступного судового засідання.
22.05.2024 року від представника позивача на виконання вимог ухвали суду надійшла заява (б/н від 22.05.2024 року) (вх. канц. № 01-34/5353/24).
Також, 22.05.2024 року до суду від представника відповідача 2 на виконання вимог ухвали надійшла заява (б/н від 22.05.2024 року) (вх. канц. № 01-34/5378/24).
27.05.2024 року третьою особою до суду подано письмові пояснення (б/н від 23.05.2024 року) (вх.канц. 3 01-34/5495/24).
В судовому засіданні 27.05.2024 року прийняли участь представники позивача та третя особа Капущак М.Ю. Представники відповідачів 1, 2 та третьої особи (Вінницької районної державної адміністрації) правом участі в судовому засіданні не скористались, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлялись належним чином.
Щодо неявки відповідачів 1, 2 та третьої особи (Вінницької районної державної адміністрації) суд зазначає наступне.
Ухвалу суду надіслано відповідачу 1 та третій особі (Вінницькій районній державній адміністрації) до електронних кабінетів у системі ЄСІТС за адресами: відповідачу - Lupovets_dvs@ukr.net , третій особі - vin_rda@vin.gov.ua, третій особі - ІНФОРМАЦІЯ_2.
При цьому, зазначену ухвалу надіслано відповідачу 2 засобами поштового зв`язку, рекомендованим листом з повідомленням про вручення, за адресою: Липовецькому колегіуму імені Василя Липківського в особі Голови ліквідаційної комісії Анатолія Юрійовича Дацького - вул. Шкільна, буд. 2, м. Липовець, Липовецький район, Вінницька область, 22500.
Як вбачається з відомостей з веб-ресурсу АТ "Укрпошта", адресована відповідачу 2 ухвала від17.05.2024 року значиться "відправлення не вручено під час доставки" 23.05.2024 року (т.1 а.с. 161).
В силу п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України, днем вручення судового рішення є: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Отже, відповідач вважається повідомленим про судовий розгляд з дотриманням процесуальних строків, визначених ГПК України.
Стислий виклад процесуальних позицій сторін.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що 21.06.2016 року згідно договору про закупівлю товарів за державні кошти №101/05/188 від 30.05.2016 року відділом освіти Липовецької районної державної адміністрації, за державні кошти, разом з іншими двома транспортними засобами спеціального призначення, було придбано автобус спеціалізований для перевезення школярів - АС-Р 4234 МРІЯ.
З метою покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів Липовецького району Вінницької області, шкільний автобус моделі АС-Р 4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , передано з балансу відділу освіти Липовецької райдержадміністрації на баланс Липовецького колегіуму імені В. Липківського та 28.10.2016 року, навчальним закладом було здійснено перереєстрацію шкільного автобусу.
Рішенням 10 сесії Липовецької районної ради Вінницької області 7 скликання від 23.12.2016 року № 166 "Про приймання закладів освіти у спільну власність територіальних громад району" вирішено прийняти з 01 січня 2017 року право власника на юридичну особу до спільної власності територіальних громад району на баланс відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області, зокрема Липовецький колегіум ім. В. Липківського з майновим комплексом загальною балансовою вартістю 7 752 275,80 грн., змінивши його назву на Липовецький колегіум ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області.
З 01.06.2017 року Фінансовим управлінням Липовецької районної державної адміністрації було припинено фінансування Липовецького колегіуму ім. В. Липківського з підстав не відповідності нормам діючого законодавства Статуту Липовецького колегіуму ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області. В зв`язку з чим, згідно Акту передачі-прийому були передані матеріальні цінності Липовецького колегіуму ім. В. Липківського відділом освіти Липовецької районної державної адміністрації у спільну власність територіальних громад району, зокрема і шкільний автобус АС-Р 4234 МРІЯ.
В подальшому, в наслідок проведення державної адміністративної територіальної реформи, та на підставі Акту затвердженого рішенням 11 сесії Липовецької міської ради 8 скликання № 238 від 23.03.2021 року, в комунальну власність Липовецької територіальної громади Вінницької області було передане нерухоме майно та транспортні засоби, закладів освіти, зокрема і автобус моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 .
Як зазначає позивач, на підставі Рішення Липовецького районного суду від 13.05.2022 року у справі №136/423/22 Липовецьким відділом державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № НОМЕР_7 згідно виконавчого листа виданого Липовецьким районним судом Вінницької області відносно Липовецького колегіуму імені Василя Липківського.
14.07.2023 року, Державним виконавцем винесено постанову про опис та арешт майна (коштів) боржника. При цьому, до переліку майна на яке накладено арешт входить: шкільний автобус моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску, жовтого кольору, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_4 .
За твердженнями позивача, накладений арешт на транспортний засіб, позбавляє власника права належним чином розпоряджатися своїм майном.
З метою захисту своїх прав, позивач звернувся з позовом до суду про зняття арешту з транспортного засобу марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_3 , що накладений Постановою про опис та арешт майна (коштів) боржника від 14.07.2023 року, в межах виконавчого провадження № НОМЕР_7, Липовецьким відділом державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (т. 1 а.с. 1-10).
У відзиві на позовну заяву представник Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
В обґрунтування своїх доводів останній зазначає, що так як Автобус АС-Р 4234 Мрія, державний номерний знак НОМЕР_2 зареєстровано за боржником Липовецьким колегіумом імені Василя Липківського м. Липовець вул.Шкільна, 2 Вінницького району Вінницької області то виконавчі дії проведенні в межах виконавчого провадження № НОМЕР_8 та здійснені згідно чинного законодавства (т. 1, а.с. 138).
У відзиві на позовну заяву представник Липовецького колегіуму імені Василя Липківського підтримує заявлені позовні вимоги, стверджує, що фактичним власником оспорюваного шкільного автобусу являється Липовецька міська рада Вінницького району Вінницької області, оскільки транспортний засіб свого часу був придбаний за державні кошти Відділом освіти, а майно після проведених змін у законодавстві було передане у комунальну власність Липовецької територіальної громади.
З урахуванням чого останній просить суд задоволити позов (т. 1, а.с. 213-215).
У письмових поясненнях третя особа ОСОБА_1 просить суд залишити позовну заяву без розгляду зазначаючи про наступне.
Відділом освіти Липовецької РДА видано наказ від 31.08.2016 року №191 Про передачу транспортних засобів, а саме шкільного автобус АС-Р 4234 Мрія (2016), державний номер НОМЕР_2 , з балансу відділу освіти Липовецької РДА на баланс Липовецького колегіуму ім. В. Липківського тобто одному з навчальних закладів Липовецького району.
Згідно рішення 11 сесії 5 скликання Липовецької міської ради №57 від 06.07.2006 року Липовецького колегіуму ім. В. Липківського працює як опорний заклад. Листом № 1/9 -94 від 23.02 2016 року видані рекомендації щодо першочергового спрямування коштів в рамках фінансової підтримки опорних шкіл.
Департаментом освіти Вінницької ОДА листом №34-2-02/763 оголошено конкурс щодо опорних шкіл. На підставі листа Липовецького міського голови № 02-42/124 від 15.03.2016 року Липовецький колегіум прийняв участь в даному конкурсі. Наказом Депертамету освіти Вінницької ОДА №183 від 31.03.2016 року , Липовецький колегіум ім. В. Липківського ввійшов в число призерів на кращий проект опорної школи.
Після перевірки виконання урядового доручення представниками Рахункової Палати України, Відділом освіти Липовецької РДА 31.08.2016 року № 191 передано автобус АС-Р 4234 Мрія (2016) державний номер НОМЕР_2 .
У відповідності Постанови КМУ №1388 від 07.09.1998 року ( в редакції № 436 від 13.07.2016 року), свідоцтво на автобус АС-Р 4234 Мрія (2016) державний номер НОМЕР_2 було перереєстровано на Липовецький колегіум ім. В. Липківського, реєстраційний номер № 0541.
Липовецькому колегіуму ім. В. Липківського надана ліцензія Міністерства освіти і науки України серія АЕ №285298 від 08.11.2013 року, згідно якої, останній на законодавчій основі володіє, користується і розпоряджається майном закріпленим за колегіумом, а отже правомірно володіє оспорювальним майном.
При цьому, останній зазначає, що Відділом освіти Липовецької РДА сфабриковано акт приймання-передачі майна Липовецького колегіуму ім. В. Липківського у спільну власність територіальних громад (т. 2, а.с.1-3).
Із наявних матеріалів справи слідує, Рішенням 13 сесії 5 скликання Липовецької міської ради № 219 від 12.10.2007 року, Липовецьку середню школу №1 було перейменовано на Липовецьку загальноосвітню школу-колегіум І-ІІІ ступенів №1 імені Василя Липківського.
Рішенням 55 сесії 6 скликання Липовецької міської ради № 630 від 10.10.2013 року Липовецьку загальноосвітню школу-колегіум І-ІІІ ступенів № 1 імені Василя Липківського перейменовано на Липовецький колегіум імені Василя Липківського.
Як вбачається з п. 2 Статуту Липовецького колегіум ім. В. Липківського засновником закладу освіти є Липовецька міська рада. Фінансування закладу здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України (т. 2, а.с. 57-65).
30.05.2016 року, між Відділом освіти Липовецької районної державної адміністрації (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтер Авто- Трейдинг" (Продавець) було укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 101/05/188 (т. 1, а.с. 40-42).
Відповідно п. 1.1 Договору Продавець зобов`язується поставити (передати) Покупцю товар, код ДКПП 016:2010-29.10.2 - Автомобілі пасажирські (основний словник національного класифікатора України ДК 021:20015 "Єдиний закупівельний словник" - 34114000-9 Транспортні засоби спеціального призначення) (шкільні автобуси) (шкільні автобуси), визначений за цінами (товар), зазначений у специфікації, що додається до Договору про закупівлю і є його невід`ємною частиною, а Покупець - прийняти і оплатити такий товар.
За змістом п. 1.2 Договору сторонами погоджено найменування та кількість товару, а саме: автобус АС-Р 4234 Мрія, в кількості 3 одиниці.
Ціна договору становить 3 598 500,00 грн з ПДВ (п. 3.1 Договору).
Розрахунки за товар здійснюються на умовах відстрочки платежу протягом 30 банківських днів з дня поставки (передачі) товару (п. 4.1 Договору).
Строк (термін) поставки товару (передачі) товару за заявкою Замовника протягом травня-липня 2016 року (п. 5.1 Договору).
Місце поставки (передачі) товару: Відділ освіти Липовецької райдержадміністрації, вул. Героїв Майдану, 4, м. Липовець, Вінницька область, 22500 (п. 5.2 Договору).
Договір про закупівлю набирає чинності з дня його підписання та діє до 31.12.2016 року , а в частині взаєморозрахунків - до повного їх виконання сторонами (п. 10.1 Договору).
Сторонами погоджено Специфікацію код ДКПП 016:2010-29.10.2 - Автомобілі пасажирські (основний словник національного класифікатора України ДК 021:20015 "Єдиний закупівельний словник" - 34114000-9 Транспортні засоби спеціального призначення) (шкільні автобуси), за змістом якого сторонами погоджено загальні дані та характеристики товару (т. 1, а.с. 42 (зворотна сторона) - 43).
04.06.2026 року Відділом освіти Липовецької районної державної адміністрації видано Наказ № 22/1 "Про придбання автобусів ПАЗ АС Р4234 "Мрія" в кількості 3 шт. (т. 1, а.с. 43 (зворотна сторона).
21.06.2016 року згідно видаткової накладної № 22 передано транспортний засіб, а також проведено оплату за товар в загальній сумі 1 199 500,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №4 від 21.06.2016 року (т. 1, а.с. 44).
07.07.2016 року Відділом освіти Липовецької районної державної адміністрації у Регіональному сервісному центрі 0541 ГСЦ МВС у Вінницькій області здійснено реєстрацію вказаного вище транспортного засобу (т. 1 а.с. 50).
31.08.2016 року згідно Наказу Відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації № 191 "Про передачу транспортних засобів" погоджено передання з балансу відділу освіти Липовецької райдержадміністрації на баланс Липовецького колегіуму імені В. Липківського, шкільний автобус ПАЗ АС-Р 4234 Мрія (2016), державний номер НОМЕР_2 (т. 1, а.с. 47 (зворотна сторона).
Передавання даного транспортного засобу підтверджується підписаною сторонами накладною № 3 від 31.08.2016 року (т. 1, а.с. 48).
При цьому, в матеріалах справи наявний лист Територіального сервісного центру МВС №0541 у Вінницькій області № 31/20541-4299 від 19.09.2023 року, за змістом якого вбачається, що навчальним закладом Липовецький колегіум імені В. Липківського 28.10.2016 року було здійснено перереєстрацію шкільного автобусу АС АС-Р 4234 "Мрія" 2016 року випуску, державний номер НОМЕР_2 в ТЦС № 0541 на Липовецький колегіум імені В. Липківського, згідно акту прийому-передачі б/н від 31.08.2016 року (т. 1, а.с. 51).
23.12.2016 року Рішенням 10 сесії Липовецької районної ради Вінницької області 7 скликання № 166 "Про приймання закладів освіти у спільну власність територіальних громад району" вирішено прийняти з 01 січня 2017 року право власника на юридичну особу до спільної власності територіальних громад району на баланс відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області, зокрема Липовецький колегіум ім. В. Липківського з майновим комплексом загальною балансовою вартістю 7 752 275,80 грн, змінивши його назву на Липовецький колегіум ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області (т. 1, а.с. 51-53).
З 01.06.2017 року Фінансовим управлінням Липовецької районної державної адміністрації припинено фінансування Липовецького колегіуму ім. В. Липківського з підстав не відповідності нормам діючого законодавства Статуту Липовецького колегіуму ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області.
Згідно акту передачі-прийому матеріальних цінностей Відділом освіти Липовецької РДА у спільну власність територіальних громад району були передані серед іншого матеріальні цінності Липовецького колегіуму ім. В. Липківського у спільну власність територіальних громад району, а саме: автобус АРС - 4234 Мрія, інвентарний номер 10500009 (т. 1, а.с. 53 (зворотна сторона) - 54).
10.01.2018 року Рішенням 21 сесії 7 скликання Липовецької районної ради Вінницької області № 308 "Про створення Липовецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 1 ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області" вирішено створити Липовецьку загальноосвітню школу І-ІІІ ст. № 1 ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області, затвердити Статут та призначити В.о. директора закладу Молочевську О.І. (т. 1, а.с. 54 (зворотна сторона) - 55).
22.12.2020 року Рішення 2 сесії Вінницької районної ради Вінницької області 8 скликання від 22.12.2020 року № 58 "Про передачу закладів охорони здоров`я та освіти з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницького району в комунальну власність Липовецькій територіальній громаді" вирішено вилучити з безоплатного постійного користування з правом володіння Відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації Опорний заклад Липовецьку загальноосвітню школу І-ІІІ ст. № 1 ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області (ЄДРПОУ 41865886) (п.п. 1.2 Рішення) (т. 1, а.с. 55 (зворотна сторона - 56).
31.12.2020 року Рішенням 4 сесії 8 скликання Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області № 67 "Про приймання закладів охорони здоров`я та освіти з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницького району в комунальну власність Липовецької територіальної громади" вирішено серед іншого прийняти в комунальну власність Липовецької територіальної громади заклади освіти: Опорний заклад "Липовецька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 1 ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області" (ЄДРПОУ 41865886) (т. 1, а.с. 56 (зворотна сторона) - 57).
Згідно Рішення 6 сесії 8 скликання Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області від 22.01.2021 року № 135 створено комісії щодо приймання - передачі закладів освіти з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницького району в комунальну власність Липовецької територіальної громади (т. 1, а.с. 57 (зворотна сторона) - 58).
Липовецькою міською радою Вінницького району Вінницької області згідно Рішення 29 сесії 8 скликання від 10.02.2022 року № 806 "Про припинення Липовецького колегіуму імені Василя Липківського шляхом ліквідації". Даним рішенням утворено склад ліквідаційної комісії Липовецького колегіуму імені Василя Липківського. Головою ліквідаційної комісії призначено Дацького Анатолія Юрійовича - заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (т. 1, а.с. 67 (зворотна сторона) - 68).
Як вбачається з матеріалі справи Рішенням Липовецького районного суду від 13.05.2022 року по справі №136/423/22 частково задоволено позовні вимоги ОСОБА_1 до Липовецького колегіуму імені Василя Липківського про стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу в сумі 493 828,94 грн.
01.07.2022 року Старшим державним виконавцем Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Ковалінською Т.В. винесено Постанову про відкриття виконавчого провадження № НОМЕР_7 з виконання виконавчого листа № 136/423/22 від 28.06.2022 року виданого Липовецьким районним судом Вінницької області (т. 1, а.с. 74 (зворотна сторона - 75).
З метою отримання інформації про наявність майна зареєстрованого за боржником органом ДВС до Міністерства внутрішніх справ України здійснено запит, про що свідчить відповідь на запит № 141125393 від 01.07.2022 року (т. 1, а.с. 141-142).
26.07.2022 року Старшим державним виконавцем Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Ковалінською Т.В. винесено Постанову про арешт майна боржника, згідно якої накладено арешт на транспортні засоби (т. 1, а.с.140).
14.07.2023 року Начальником відділу Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Ковалінською Т.В. у виконавчому провадженні № НОМЕР_7 винесено Постанову про опис та арешт майна (коштів) боржника, за змістом якої встановлено, що за боржником зареєстровано рухоме майно, яке перебуває на території колишньої Автоколони м. Липовець, вул. Липова, тому для забезпечення виконання зобов`язання проведено опис та арешт майна, а саме: АС-Р 4234 МРІЯ, VIN/номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_5 у кількості 1, 2016 р.в., номер шасі: НОМЕР_6 , номерний знак: НОМЕР_2 , жовтий (т.1, а.с. 75 (зворотна сторона - 78).
Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 59 Закону України "Про виконавче провадження" особа, яка вважає, що майно, на яке накладено арешт, належить їй, а не боржникові, може звернутися до суду з позовом про визнання права власності на це майно і про зняття з нього арешту.
Віднесення розгляду даного спору до предметної юрисдикції господарського суду визначено Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 12.12.2023 року у справі № 902/1407/23.
Предметом спору у цій справі є доведення Липовецькою міською радою Вінницького району Вінницької області наявності права власності на арештоване майно та зняття арешту з транспортного засобу марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску, жовтого кольору, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_4 , що накладений Постановою про опис та арешт майна (коштів) боржника від 14.07.2023 року, в межах виконавчого провадження № НОМЕР_7, Липовецьким відділом державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).
Підставою для подачі позову стало накладення арешту на відповідний транспортний засіб у порядку примусового виконання Постанови Вінницького апеляційного суду від 07 вересня 2022 року у справі № 136/423/22 про стягнення на користь ОСОБА_1 з Липовецького колегіуму імені Василя Липківського в особі Ліквідаційної комісії заробітної плати за вимушений прогул з 10.01.2018 по 13.04.2022 в розмірі 493 828,94 грн, без урахування податків та інших обов`язкових платежів.
Тобто, предметом звернення стягнення є майно, яке зареєстровано за Комунальною організацією (установа, заклад), якою згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є Липовецький колегіум імені Василя Липківського.
Щодо обсягу відповідальності комунального закладу освіти та правового режиму закріпленого за комунальним закладом майна, суд враховує наступне.
Відповідно до статті 136 ГК України, правом оперативного управління в цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням. Право оперативного управління захищається законом відповідно до положень, встановлених для захисту права власності.
В силу вимог ч. 3 ст. 78 ГК України, майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
Право оперативного управління є найбільш обмеженим правовим титулом, похідним від права власності, який обмежується не тільки законом та статутом, але й власником майна (Постанова ВП ВС від 18 травня 2020 року у справі № 711/3288/17-ц).
З огляду на викладене вище, здійснення господарської діяльності комунальним некомерційним підприємством без мети одержання прибутку, на основі матеріальної бази, яка не є його власністю, зумовлює для законодавця необхідність регулювання спірних відносин у такий спосіб, який би дозволив захистити інтереси можливих кредиторів суб`єкта некомерційної господарської діяльності.
Таке регулювання здійснено через механізм, закріплений у положеннях статей 77, 78 ГК України.
Відповідно до частини десятої статті 78 ГК України, особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.
Частинами другою та третьою статті 76 ГК України встановлено, що казенне підприємство створюється за рішенням Кабінету Міністрів України. У рішенні про створення казенного підприємства визначаються обсяг і характер основної діяльності підприємства, а також орган, до сфери управління якого входить підприємство, що створюється. Реорганізація і ліквідація казенного підприємства проводяться відповідно до вимог цього Кодексу за рішенням органу, до компетенції якого належить створення даного підприємства. Майно казенного підприємства закріплюється за ним на праві оперативного управління.
Відповідно до частини третьої статті 77 ГК України, орган, до сфери управління якого входить казенне підприємство, здійснює контроль за використанням та збереженням належного підприємству майна, і має право вилучити у казенного підприємства майно, яке не використовується або використовується не за призначенням, та розпорядитися ним у межах своїх повноважень.
Згідно з приписами частини сьомої статті 77 ГК України казенне підприємство відповідає за своїми зобов`язаннями лише коштами, що перебувають у його розпорядженні.
У разі недостатності зазначених коштів держава, в особі органу, до сфери управління якого входить підприємство, несе повну субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями казенного підприємства
З огляду на зазначене вище, спірні відносини прямо врегульовано за допомогою відсильної норми частини десятої статті 78 ГК України та частини сьомої статті 77 цього Кодексу.
Суд констатує, що погашення зобов`язань комунального некомерційного підприємства (закладу освіти) можливе виключно шляхом звернення стягнення на грошові кошти, а не у спосіб реалізації належного такому закладу майна, яке перебуває у користуванні на праві оперативного управління.
Тобто, звернення стягнення на рухоме майно Липовецького колегіуму імені Василя Липківського, в тому числі накладення арешту, за відсутності згоди дійсного власника на відчуження основних засобів є протиправним.
Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності (ч. 3 ст. 78 ГК України).
Власником майна комунального некомерційного підприємства є відповідна територіальна громада, в особі органу місцевого самоврядування, котра уповноважена вилучити у казенного підприємства майно та розпорядитися ним у межах своїх повноважень.
Таким чином, внесення до державного реєстру відомостей про реєстрацію за комунальним освітнім закладом права власності на транспортний засіб підтверджує лише належність права оперативного управління майном, при цьому право розпорядження та можливість здійснення усіх повноважень власниками належить органу місцевого самоврядування, як засновнику комунального закладу.
Відповідно належним володільцем та повноправним власником спірного транспортного засобу марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску є Липовецька міська рада Вінницького району Вінницької області.
Наведене узгоджується з висновками Верховного Суду щодо правової природи державної реєстрації та відомостей, внесених до державного реєстру.
Законодавець визначив, що до інших правових наслідків, окрім офіційного визнання і підтвердження державою відповідних юридичних фактів, встановлюючи презумпцію правильності зареєстрованих відомостей з реєстру для третіх осіб, державна реєстрація не призводить.
Державна реєстрація права власності є одним з юридичних фактів у юридичному складі, необхідному для виникнення права власності, а самостійного значення щодо підстав виникнення права власності не має.
Державна реєстрація визначає лише момент, після якого виникає право власності, за наявності інших юридичних фактів, передбачених законом як необхідних для виникнення права власності (Постанова КГС ВС від 21.01.2021 у справі № 910/27779/14).
Набуття права власності на нерухоме майно ґрунтується на кількох юридичних фактах:
- підставі виникнення права власності в розумінні статті 11 Кодексу (договір та інший правочин тощо),
- рішенні щодо державної реєстрації прав,
- відповідному реєстраційному записі в Державному реєстрі прав (Рішення КСУ від 16 листопада 2022 року у справі № 3-270/2019(6302/19).
Відомості державного реєстру прав на нерухомість презюмуються правильними, доки не доведено протилежне. Державна реєстрація права за певною особою не є безспірним підтвердженням наявності в цієї особи права власності, але створює спростовувану презумпцію права такої особи (Постанова ВП ВС від 19.01.2021 у справі №916/1415/19).
Отже, при дослідженні судом обставин існування у особи права власності, необхідним є перш за все встановлення підстави, на якій особа набула таке право (Постанова КГС ВС від 27.06.2018 у справі № 921/403/17-г/6).
Тому, судом проаналізовано обставини виникнення права власності на спірний транспортний засіб, а також переходу права власності до територіальної громади.
Правове регулювання відносин, пов`язаних з купівлею-продажем транспортних засобів, здійснюється на підставі положень ЦК України з урахуванням загальних положень про договір. Спеціальні правила закріплені у відповідних положеннях Закону України «Про дорожній рух».
Закон України «Про дорожній рух» визначає правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров`я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до положень статті 34 Закону України «Про дорожній рух», державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.
Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.
Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
Порядок здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України. Для ведення відомчого обліку зареєстрованих транспортних засобів відповідними органами, якими вони зареєстровані, створюються уніфіковані автоматизовані електронно-облікові системи. Відомості відомчого обліку щодо зазначених транспортних засобів є складовою частиною Єдиного державного реєстру.
Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
Таким чином, положеннями статті 34 Закону України «Про дорожній рух» регулюються та встановлюються обов`язки власників транспортних засобів та осіб, які використовують їх на законних підставах, зокрема, щодо зняття з реєстраційного обліку, реєстрації транспортного засобу тощо. Однак реєстрація транспортного засобу у відповідних реєстраційних органах не впливає на набуття особою права власності на нього.
Відповідно до статті 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Правовий аналіз вказаних норм права свідчить про те, що правовстановлюючим документом, який підтверджує набуття права власності, є саме договір купівлі-продажу транспортного засобу.
Слід вважати, що реєстрація транспортного засобу у відповідних реєстраційних органах не впливає на набуття особою права власності на нього.
Видане за результатами проведення реєстраційних дій свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу лише підтверджує проведення реєстраційної процедури та внесення до Єдиного державного реєстру МВС відомостей про транспортний засіб і його власника, проте як самостійний документ право власності у особи не породжує.
Подібні правові висновки викладено Верховним Судом також у постановах від 13.02.2018 у справі № 910/11266/17, від 21.05.2019 у справі № 912/1426/18 та від 30.07.2019 у справі № 905/1053/18.
Найбільш поширеними похідними способами набуття права власності юридичними особами є набуття права власності на підставі правочинів (ст. 334 ЦК України) та внаслідок правонаступництва (ст. 107 ЦК України). У похідних способах набуття права власності на майно судам необхідно враховувати вірогідність наявності на це майно прав інших осіб - невласників, наприклад, іпотекодержателя, заставодержателя, орендаря, іншого суб`єкта обмеженого речового права. Ці права зазвичай не повинні втрачатися при зміні власника речі, яка переходить до нового власника, маючи обтяження. Фактично діє правило римського права: «nemopotest pluraiura inrem» «ніхто не може передати іншому більше прав на річ, ніж має сам.
Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом (ч.2 ст. 328 ЦК України).
Право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом (ч.1 ст. 334 ЦК України).
На відміну від нерухомого майна, ЦК України не передбачено переходу права власності на рухоме майно за наслідком державної реєстрації переходу права на підставі правочину, навіть якщо реєстрація рухомого майна є обов`язковою виходячи з нормативного регулювання (ч. 4 ст. 334 ЦК України).
Як положеннями ч. 1 ст. 334 ЦК України щодо переходу права власності на рухоме майно, так і спеціальним законодавством, що регулює порядок обліку та реєстрації транспортних засобів, не передбачено в імперативному порядку, що право власності на таке рухоме майно переходить до набувача транспортного засобу з моменту здійснення його державної реєстрації.
Порушення приписів про державну реєстрацію великотоннажного та технологічного транспортного засобу має наслідком заборону його експлуатації (користування рухомим майном).
Право власності на рухоме майно переходить до набувача відповідно до умов укладеного договору, що узгоджується з принципом свободи договору відповідно до ст. 6, 627, 628 ЦК України. Якщо договором не передбачено особливостей переходу права власності у конкретному випадку шляхом вчинення певних дій, воно переходить з моменту передання транспортного засобу (Постанова ВП ВС від 05.04.2023 року у справі № 911/1278/20).
Отже, з урахуванням правових висновків Верховного Суду та статусу відомостей про державну реєстрацію транспортного засобу, внесення відомостей про реєстрацію за Липовецьким колегіумом імені Василя Липківського прав на автобус марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску здійснено як за особою, яка на законній правовій підставі використовує транспортний засіб, оскільки є його балансоутримувачем.
Відповідний статус відповідача 2 по відношенню до спірного майна підтверджується наявними у справі документами щодо набуття державою права власності на транспортний засіб та передачі його у комунальну власність.
Зокрема, право власності держави на відповідний автобус набуто в особі Відділу освіти Липовецької районного державної адміністрації, що підтверджено Договором про закупівлю товарів за державні кошти №101/05/188 від 30.05.2016 року, платіжним доручення №4, видатковою накладною №22 від 21.06.2016 року (т. 2 а.с. 136-149).
Відповідні документи є достатніми та належними доказами набуття права власності.
Обставини виділення коштів на придбання шкільного автобусу з бюджетів органів місцевого самоврядування не підтверджено матеріалами справи, наявність рішень районних рад, Вінницької обласної ради (т. 2 а.с. 113-129) або впровадження програм забезпечення закладів освіти засобами перевезення школярів не є автоматичним підтвердженням виникнення таких прав у територіальної громади.
Можливість спільного фінансування проектів забезпечення закладів освіти за рахунок державного та місцевих бюджетів не обмежує можливостей перерахування коштів з бюджету одного рівня та набуття права власності одним із співвласників.
Обставини переходу права власності до держави в особі Відділу освіти Липовецької районного державної адміністрації не є спірними, недійсними не визнавалися.
Отже, суд вважає правомірними дії щодо придбання відповідного транспортного засобу у ТОВ «Інтер Авто-Трейдинг».
На підставі Наказу №191 від 31.08.2016 року, накладної №3 від 31.08.2016 року Відділом освіти Липовецької районного державної адміністрації передано на баланс Липовецького колегіуму імені Василя Липківського прав на автобус марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску (т. 2 а.с. 150, 151).
Тобто, на підставі вказаних документів у відповідача 2 виникло право користування шкільним автобусом на законній підставі, що також стало підставою для внесення відомостей про реєстрацію транспортного засобу за Липовецьким колегіумом імені Василя Липківського.
Вчинення відповідних дій відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про дорожній рух», якими передбачено можливість державної реєстрації права власності на транспортний засіб не лише власником, а також особою, яка використовує його на законних підставах.
З 01.01.2017 року згідно Рішення Липовецької районної ради №166 від 23.12.2016 року прийнято заклади освіти у спільну власність територіальних громад району, в тому числі Липовецький колегіум ім. В. Липківського з майновим комплексом (т. 2 а.с. 157, 158).
У відповідному рішенні вказано про прийняття майна на баланс Відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації, що лише підтверджує перебування майна в управлінні та обліку відділу освіти, рішення щодо прийняття майна у власність не спростовано у визначеному законом порядку.
Крім того, у матеріалах справи наявний Акт передачі-прийому матеріальних цінностей Відділом освіти Липовецької районного державної адміністрації у спільну власність територіальних громад району, зокрема автобус марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ (рахунок 105/1015) (т. 2 а.с. 159, 160).
Зазначення у відповідному акті Липовецького колегіуму імені Василя Липківського не спростовує правової природи такої передачі (виключно на баланс комунального закладу, а не у власність).
Водночас, однозначним є волевиявлення держави в особі Відділу освіти Липовецької районного державної адміністрації щодо припинення та переходу права власності спірного рухомого майна у спільну власність територіальних громад.
Згідно з частиною першою статті 202 ЦК України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до частин першої та другої статті 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.
Частина третя статті 203 ЦК України визначає загальні вимоги до волевиявлення учасника правочину, яке повинне відповідати внутрішній волі та бути вільним від факторів, що викривляють уявлення особи про зміст правочину при формуванні її волевиявлення чи створюють хибне бачення існування та змісту волевиявлення.
З огляду на зміст Акту передачі-прийому матеріальних цінностей Відділом освіти Липовецької районного державної адміністрації у спільну власність територіальних громад району, складеного у липні 2017 року, який скріалено печаткою та підписами Начальника відділу освіти та підписами комісії у складі уповноважених осіб, суд доходить висновку про наявність однозначного волевиявлення власника транспортного засобу, яке не оспорено та набуто правомірно згідно належним чином оформлених документів, стосовно передачі права власності спірного рухомого майна у спільну власність територіальних громад.
Відповідно до частини 2 ст. 80 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Вимогами ч. 2 ст. 327 Цивільного кодексу України управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Отже, безоплатна передача автобуса у власність територіальної громади з метою використання для організації навчального процесу відповідає нормам чинного законодавства України та меті його придбання державою.
Відсутність одночасно підписаного акту приймання передачі щодо прийняття майна у комунальну власність, складення Акту у липні 2017 року в односторонній формі не спростовує правомірності відповідних дій, оскільки винесення рішень щодо прийняття рухомого майна у власність залежить від волевиявлення органів місцевого самоврядування.
У наданих суду письмових поясненнях Вінницька військова районна адміністрація, як правонаступник Відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації не спростувала переходу прав до комунальної власності та не підтвердила збереження відповідних прав за державою (т. 2 а.с. 111).
Отже, матеріали справи містять відомості щодо вчинення послідовних прийняття у січні 2017 року майна відповідача 2 у спільну власність територіальних громад району та його передачі у липні 2017 року з державної власності.
Описані дії та прийняті рішення свідчать про вчинення двостороннього правочину з передачі спірного шкільного автобусу у комунальну власність та на баланс Липовецький колегіум ім. В. Липківського.
22.12.2020 року Рішення 2 сесії Вінницької районної ради Вінницької області 8 скликання від 22.12.2020 року № 58 "Про передачу закладів охорони здоров`я та освіти з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницького району в комунальну власність Липовецькій територіальній громаді" вирішено вилучити з безоплатного постійного користування з правом володіння Відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації Опорний заклад Липовецьку загальноосвітню школу І-ІІІ ст. № 1 ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області (п. 1.2 Рішення)
Згідно п. 2 Рішення вирішено передати у комунальну власність Липовецькій територіальній громаді заклади освіти згідно з п. 1 даного рішення.
Здійснити приймання-передачу: закладів охорони здоров`я згідно з п. 1.1. даного рішення відповідно до чинного законодавства України та надати акти приймання-передачі у виконавчий апарат Вінницької районної ради в місячний термін; закладів освіти згідно з п.1.2., в тому числі: будівлі та споруди в строк до 31.12.2020 року; основні засоби, малоцінні необоротні активи, запаси, грошові кошти, дебіторську та кредиторську заборгованість, фінансові результати, інші статті балансу станом на 31.12.2020 року передати в строк до 28.02.2021 року (т. 1, а.с. 55 (зворотна сторона - 56).
31.12.2020 року Рішенням 4 сесії 8 скликання Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області № 67 "Про приймання закладів охорони здоров`я та освіти з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницького району в комунальну власність Липовецької територіальної громади" вирішено серед іншого прийняти в комунальну власність Липовецької територіальної громади заклади освіти: Опорний заклад "Липовецька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 1 ім. В. Липківського Липовецької районної ради Вінницької області" (ЄДРПОУ 41865886) (т. 1, а.с. 56 (зворотна сторона) - 57).
Згідно Рішення 6 сесії 8 скликання Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області від 22.01.2021 року № 135 створено комісії щодо приймання - передачі закладів освіти з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницького району в комунальну власність Липовецької територіальної громади (т. 1, а.с. 57 (зворотна сторона) - 58).
На виконання зазначених рішень органів місцевого самоврядування складено та підписано Акт про приймання-передачу Комунального опорного закладу освіти "Липовецька загальноосвітня школа 1-3 ступенів №1 ім. В. Липківського" Липовецької районної ради Вінницької області" передано в комунальну власність Липовецької територіальної громади станом на 31.12.2020 року (т. 1, а.с. 64-67).
Акт скріплено печатками органів місцевого самоврядування та підписано уповноваженими особами.
До складу переданого у комунальну власність Липовецької територіальної громади майна включено також транспортний засіб марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску.
Звертаючи увагу на заперечення третьої особи щодо правомірності складення відповідного акту суд констатує, що зміст акту складають його положення, а не лише найменування щодо передачі Комунального опорного закладу освіти «Липовецька загальноосвітня школа 1-3 ступенів №1 ім. В Липківського» Липовецької районної ради Вінницької області в комунальну власність Липовецької територіальної громади.
Дійсно відповідач 2 є іншою юридичною особою, однак права власності на спірний транспортний засіб не набував, про що зазначено судом вище.
Органи місцевого самоврядування, незалежно від найменування акта мали повноваження щодо передачі у комунальну власність Ловецької територіальної громади іншого майна, яке належало до спільної власності територіальних громад та могло використовуватись у освітніх цілях, з метою забезпечення організації навчального процесу.
Як встановлено судом державою в особі Відділу освіти Липовецької районної державної адміністрації у липні 2017 року на безоплатній основі з дотриманням вимог ч. 2 ст. 80 Закону України «Про місцеве самоврядування» передано спірний автобус до спільної власності територіальних громад.
Тому, Вінницька районна рада мала достатній обсяг повноважень щодо розпорядження належним майном, в тому числі шкільним автобусом.
Наведений у Рішенні Вінницької районної ради №58 від 22.12.2020 року перелік основних засобів не є вичерпним, тому склад переданого майна визначено у відповідному Акті станом на 31.12.2020 року.
Зазначена дата є датою обліку відповідного майна, що допускає його складення після винесення відповідних рішень.
Капущак М.Ю. помилково ототожнює правову природу та наслідки складення Акта про приймання-передачу Комунального опорного закладу освіти виключно з огляду на його найменування.
Однак, правову сутність акта складають його положення, включення до яких правочину з передачі у комунальну власність Липовецької територіальної громади шкільного автобусу не суперечить меті його використання або повноваженням відповідних органів.
Згідно частини 2 ст. 80 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Тобто, на основі вказаної норми також допускається безоплатна передача майна від одного органу місцевого самоврядування у комунальну власність іншої територіальної громади в особі уповноваженого органу на відповідній території.
За ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районні та обласні ради - органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.
Виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад (п. 20 ч. 1 ст. 43 Закону).
На підставі ч. 2 ст. 43 цього Закону, районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.
Отже, питання щодо передачі права власності на майно до комунальної власності Липовецької територіальної громади (транспортний засіб), яке правомірно попередньо безоплатно передано із державної власності, прийнято з дотриманням вимог законодавства у передбачений спосіб.
Суд критично оцінює доводи третьої особи стосовно передачі спірного транспортного засобу у власність Липовецького колегіуму ім. В Липківського, з урахуванням режиму власності на рухоме майно комунального закладу освіти, яке лише закріплюється за ним на праві оперативного управління (мотиви наведено вище), а також - наступних обставин.
19 грудня 2016 року рішенням Липовецької міської ради Липовецького району Вінницької області № 203 на підставі ст. 26, ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" вирішено передати будівлі Липовецького колегіуму ім. В. Липківського І-ІІІ ступенів, Липовецької загальноосвітньої школи 1-3 ступенів № 2, Липовецької загальноосвітньої школи № 3 з комунальної власності територіальної громади м. Липовець до спільної комунальної власності територіальних громад Липовецького району.
23 грудня 2016 року Липовецькою районною радою Вінницької області прийнято рішення № 166 10 сесії 7 скликання про приймання закладів освіти у спільну комунальну власність територіальних громад району (т. 2 а.с. 157, 158).
У рішенні виконавчого комітету Липовецької міської ради №27 від 23.02.2017 року зазначається про передачу у власність Липовецькому колегіуму ім. В. Липківського, майно, яке відображене у бухгалтерському обліку колегіуму та інвентаризаційній справі №351-16-ТП від 07.12.2016 року та надання повноважень Капущаку М.Ю. зареєструвати у Державному реєстрі прав відомості про майно за місцезнаходженням м. Липовець вул. Шкільна, буд. 2 (т. 2 а.с. 40 зворот).
Згідно Рішення Липовецької міської ради № 272 від 07 квітня 2017 року, майно яке відображено у бухгалтерському обліку Липовецького колегіуму ім. В. Липківського та в інвентаризаційній справі № 351-16-ТП від 07 грудня 2016 року зареєструвати за Липовецькою міською радою Вінницької області (т. 2 а.с. 193).
19 квітня 2017 року державним реєстратором Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області Чубатюк О.Р. на підставі рішення Липовецької міської ради Липовецького району Вінницької області № 272 від 07 квітня 2017 року було прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на будівлю загальною площею 4780,3 кв. м., що знаходиться за адресою Вінницька область, м. Липовець, вулиця Шкільна, 2, індексний номер 34830430.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 12.07.2017 року у справі № 802/755/17-а, яка набрала законної сили 12.10.2017 року, визнано протиправним та скасовано рішення Липовецької міської ради Липовецького району Вінницької області № 272 від 07 квітня 2017 року (т. 2 а.с. 197-200).
Суд дійшов висновку, що Липовецька міська рада не мала повноважень розпоряджатися комунальним майном, яке перебуває у спільній комунальній власності територіальних громад Липовецького району, відтак адміністративний позов підлягає задоволенню шляхом скасування рішення Липовецької міської ради Липовецького району Вінницької області № 272 від 07 квітня 2017 року.
Тому, відповідні висновки враховуються судом під час розгляду господарської справи на підставі ч. 5 ст. 75 ГПК України.
З огляду на положенням ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Прийняття рішень щодо передачі майна у власність Липовецького колегіуму ім. В. Липківського прийнято з порушенням нормативних повноважень, тому суперечить вимогам ч. 2 ст. 19 Основного Закону.
Суд розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України (ст. 11 ГПК України).
Підсумовуючи суд констатує, що до моменту прийняття відповідних рішень у грудні 2020 року Вінницькою районною радою, Липовецька міська рада не мала повноважень щодо передачі майна у власність Липовецького колегіуму ім. В. Липківського, яке перебувало у спільній власності територіальних шромад.
Наявні у справі рішення щодо передачі майна у власність Липовецькому колегіуму ім. В. Липківського не виконано та не реалізовані шляхом підписання актів приймання-передачі відповідного майна, що підтверджує не вчинення дій, спрямованих на перехід права власності.
Також, матеріали справи не містять бухгалтерських відомостей, складених після 23.02.2017 року з визначенням переліку майна, переданого у власність закладу освіти.
В силу приписів ст. 77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.
Отже, всупереч вимог ст.ст. 73-80 ГПК України, обставини виникнення у відповідача 2 права власності на спірний транспортний засіб не підтверджено належними засобами доказування.
Враховуючи встановлення обставин правомірного набуття органом місцевого самоврядування права власності на спірний транспортний засіб, судом звернуто увагу на наступні норми законодавства.
Згідно частин п`ятої, восьмої статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів.
Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Статтею 41 Конституції України, зокрема, визначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю; ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності; право приватної власності є непорушним.
Згідно зі статтями 319, 321 Цивільного кодексу України, власник володіє, користується та розпоряджається своїм майном на власний розсуд; право власності є непорушним; ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Статтею 391 Цивільного кодексу України визначено, що власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
Наслідком арешту є накладення заборони на право розпоряджатися майном, це тимчасовий захід, який триває до визначення подальшої долі відповідного майна. Накладений на майно боржника арешт є в будь-якому випадку перешкодою для розпорядження таким майном (Постанова КГС ВС від 23 січня 2020 року у справі №904/5240/17).
Отже, Липовецькою міською радою Вінницького району Вінницької області правомірно заявлено вимоги щодо усунення перешкод у користуванні та розпорядженні майном шляхом зняття накладеного арешту.
З приводу належних способів захисту прав позивача суд виходив з наступного.
Особа, права якої порушено, може скористатися не будь-яким, а конкретним способом захисту її права чи інтересу. Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорення. Такі право чи інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам (Постанови Великої Палати Верховного Суду від 25 січня 2022 року у справі № 143/591/20, від 08, 09, 22 лютого 2022 року у справах № 209/3085/20, у справі № 910/6939/20, у справі № 761/36873/18).
Відповідно до частини другої статті 4 Господарського процесуального кодексу України юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Підставою для звернення до суду є наявність порушеного права (охоронюваного законом інтересу), таке звернення здійснюється особою, котрій це право належить, і саме з метою його захисту. При цьому для отримання судового захисту необхідно довести законність цих прав у суді.
Особи, які є власниками (володільцями) майна і які вважають, що майно, на яке накладено арешт, належить їм, а не боржникові, можуть звернутися до суду з позовом про визнання права власності на це майно і про зняття з нього арешту.
Верховний Суд в постанові від 08.06.2021 року у справі №913/567/19 дійшов наступного висновку: «Враховуючи встановлену судами попередніх інстанцій, на підставі належних та допустимих доказів, приналежність арештованого майна на праві власності позивачу та відсутність оспорювання або невизнання такого права, суд касаційної інстанції дійшов висновку про те, що відповідно до частини першої статті 59 Закону України "Про виконавче провадження" особа вправі звернутись до суду з позовом як про визнання права власності на майно, на яке накладено арешт і зняття з нього арешту, так і з позовом лише про зняття з такого майна арешту».
Подібні правові висновки наведені у постановах Великої Палати Верховного Суду від 22.04.2019 у справі №661/624/16-ц, Верховного Суду від 21.02.2018 у справі №922/1334/17, від 02.10.2018 у справі №916/3108/17, від 05.03.2019 у справі №903/206/18, від 30.09.2019 у справі №908/1532/18.
Тому, власник транспортного засобу може самостійно обрати спосіб захисту своїх прав, зокрема шляхом пред`явлення позову про зняття арешту.
Питання оформлення права власності може бути реалізовано органом місцевого самоврядування у позасудовий спосіб, про що повідомлено представником позивача.
Надміру формалізований підхід до заявлених позовних суперечить завданню господарського судочинства, меті ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів.
Диспозитивність - один з базових принципів судочинства, керуючись яким, позивач самостійно вирішує, які позовні вимоги заявляти. Суд позбавлений можливості формулювати позовні вимоги замість позивача.
Суди не повинні відмовляти у задоволенні вимог виключно з формальних міркувань (Постанова ВП ВС від 21.12.2022 № 914/2350/18 (914/608/20).
Отже, позивачем обрано належний та ефективний спосіб захисту порушених прав, тому позов Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області з вимогами до Липовецького колегіуму імені Василя Липківського про зняття арешту з транспортного засобу марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску, жовтого кольору, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_4 , підлягає задоволенню.
З приводу статусу Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), як співвідповідача по справі, суд зазначає, що Велика Палата Верховного Суду в пунктах 61, 62 постанови від 26.11.2019 року у справі №905/386/18 дійшла наступного висновку: «При розгляді скарг стягувача чи боржника на дії органу державної виконавчої служби, пов`язані з арештом і вилученням майна та його оцінкою, господарський суд перевіряє відповідність цих дій приписам статей 57, 58 Закону України «Про виконавче провадження».
Вимоги інших осіб щодо належності саме їм, а не боржникові майна, на яке накладено арешт, реалізується шляхом подання ними з додержанням правил юрисдикційності (стаття 20 Господарського процесуального кодексу України) позову до боржника та особи, в інтересах якої накладено арешт, про визнання права власності на майно і звільнення його з-під арешту. Орган державної виконавчої служби у відповідних випадках може залучатися господарським судом до участі у справах як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
Відповідачем у справах за позовами про звільнення з-під арешту майна є боржник або особа, в інтересах якої накладено арешт на майно у виконавчих провадженнях, оскільки задоволення такого позову може безпосередньо вплинути на права та законні інтереси сторін спірних відносин щодо такого майна. Такі справи підлягають розгляду за правилами господарського судочинства, якщо вони виникають у цивільних чи господарських правовідносинах і суб`єктний склад сторін у них відповідає вимогам статті 4 Господарського процесуального кодексу України».
Отже, Липовецький відділ Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) не є належним відповідачем за відповідними вимогами, тому позов у цій частині вимог не підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання стосовно розподілу судових витрат, суд виходив з наступного.
На підставі ст. 129 ГПК України, враховуючи що Липовецький відділ Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) є неналежним відповідачем за поданим позовом, судові витрати зі сплати судового збору за подачу позову; 1 514,00 грн - судових витрат за розгляд заяви про забезпечення позову, 2 684,00 грн - судового збору за подачу апеляційної скарги на ухвалу суду про відмову у відкритті провадження у справі, підлягають покладенню на Липовецький колегіум імені Василя Липківського, за яким зареєстровано право на спірне рухоме майно.
Відповідно до ч. 7 ст. 145 ГПК України, у разі ухвалення судом рішення про задоволення позову заходи забезпечення позову продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.
Тому, заходи забезпечення позову, вжиті Ухвалою Господарського суду Вінницької області від 09.02.2024 року у справі №902/1407/23, продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.
Керуючисьст.ст. 2, 3, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 42, 45, 46, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 80, 86, 91, 113, 118, 123, 126, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326, 327, ГПК України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області (вул. Героїв Майдану, 4, м. Липовець, Вінницька область, 22500, код - 04325957) задовольнити частково.
2. Зняти арешт з транспортного засобу марки АС моделі АС-Р4234 МРІЯ, тип - Загальний автобус, автобус - D, реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2016 року випуску, жовтого кольору, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_4 , що накладений Постановою про опис та арешт майна (коштів) боржника від 14.07.2023 року, в межах виконавчого провадження № НОМЕР_7, Липовецьким відділом державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (вул. В. Липківського, буд. 57, м. Липовець, Вінницька область, 22500, код - 34246125).
3. Відмовити у задоволенні позову в частині вимог до Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).
4. Стягнути з Липовецького колегіуму імені Василя Липківського (22500, Вінницька обл., Липовецький р-н, місто Липовець, вул. Шкільна, буд. 2, код 21722536) на користь Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області (вул. Героїв Майдану, 4, м. Липовець, Вінницька область, 22500, код - 04325957) 2 684,00 грн - судових витрат зі сплати судового збору за подачу позову; 1 514,00 грн - судових витрат за розгляд заяви про забезпечення позову, 2 684,00 грн - судового збору за подачу апеляційної скарги.
5. Роз`яснити, що заходи забезпечення позову, вжиті Ухвалою Господарського суду Вінницької області від 09.02.2024 року у справі №902/1407/23, продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.
6. Примірник рішення надіслати учасникам до електронних кабінетів у системі ЄСІТС, за їх відсутності - рекомендованим листом, з повідомлення про вручення поштового відправлення: позивачу - ІНФОРМАЦІЯ_3, відповідачу - ІНФОРМАЦІЯ_1 , третій особі - vin_rda@vin.gov.ua, третій особі - ІНФОРМАЦІЯ_2.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити рішення суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі апеляційної скарги до Північно - західного апеляційного господарського суду.
Повний текст судового рішення складено 06 червня 2024 р.
Суддя Міліціанов Р.В.
віддрук. прим.:
1 - до справи
2 - позивачу (вул. Героїв Майдану, 4, м. Липовець, Вінницька область, 22500)
3 - відповідачу 1 (вул. В. Липківського, буд. 57, м. Липовець, Вінницька область, 22500)
4 - відповідачу 2 (22500, Вінницька обл., Липовецький р-н, місто Липовець, вул. Шкільна, буд. 2)
5 - третій особі ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )
6 - третій особі Вінницькій районній державній адміністрації (вул. Хмельницьке шосе, 17, Вінниця, Вінницька область, 21000)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2024 |
Оприлюднено | 12.06.2024 |
Номер документу | 119574875 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Міліціанов Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні