ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
27.05.2024справа №910/2137/24
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні
справу № 910/2137/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тут Енергія» (вул. Коновальця Євгена, буд. 29, м. Київ, 01133; ідентифікаційний код 44250850)
до ІНФОРМАЦІЯ_2 (АДРЕСА_2; ідентифікаційний код НОМЕР_1),
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги» (вул. Юрія Іллєнка, буд. 31, м. Київ, 04050; ідентифікаційний код 41916045),
про визнання недійсними результатів публічної закупівлі та договору від 31.01.2024 №21210072П-Т124,
за участю представників:
позивача - Голуб В.О. (ордер від 08.04.2024 серія АІ №1527652);
відповідача - Земляного Я.В. (довіреність від 17.11.2023 №1348);
третьої особи - Ткач І.М. (довіреність від 01.01.2024 №КЕП20240101017).
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад позовних вимог
Товариство з обмеженою відповідальністю «Тут Енергія» (далі - Товариство) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі - Інститут) про:
- визнання недійсними результатів публічної закупівлі №UA-2023-12-29-006484-a за предметом «електрична енергія» (код за ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія), оформлених протоколом розкриття тендерних пропозицій/ пропозицій від 11.01.2024 №UA-2023-12-29-006484-a щодо визначення переможця спрощеної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-12-29-006484-a «Товариства з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги»», протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2024 №64/1 та повідомленням про намір укласти договір про закупівлю UA- 2023-12-29-006484-а;
- визнання недійсним укладеного Інститутом та Товариством з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги» (далі - ТОВ «Київські енергетичні послуги») договору від 31.01.2024 №2121007211-Т124 про постачання електричної енергії (далі - Договір), укладеного за результатами проведення спрощеної закупівлі №UA-2023-12-29-006484-a за предметом «електрична енергія» (код за ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія).
Позовні вимоги мотивовано тим, що:
- пропозиція ТОВ «Київські енергетичні послуги» не відповідала вимогам, встановленим абзацом першим частини дев`ятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон; в редакції, чинній на момент проведення спірної закупівлі), а саме пропозиція не відповідала вимогам, визначеним замовником (Інститутом) в оголошенні;
- відповідно до вимог пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону (в редакції, чинній на момент проведення спірної закупівлі), замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо, зокрема, пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
- в Інституту були наявні підстави для відхилення пропозиції переможця - ТОВ «Київські енергетичні послуги», визначені пунктом 1 частини дев`ятої статті 14 Закону (в редакції, чинній на момент проведення спірної закупівлі), проте Інститут не виконав свій обов`язок щодо відхилення пропозиції та визначив переможця закупівлі у порушення вимог законодавства;
- отже, результати публічної закупівлі №UA-2023-12-29-006484-a за предметом «електрична енергія» (код за ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія) підлягають визнанню недійсними;
- Договір підлягає визнанню недійсним у зв`язку з тим, що був порушений принцип об`єктивного та неупередженого визнання переможця спрощеної закупівлі.
2. Стислий виклад заперечень відповідача на позов
21.03.2024 Інститут подав суду відзив на позов, в якому заперечив проти задоволення позову, оскільки: ТОВ «Київські енергетичні послуги» повністю підтвердило відповідність своєї пропозиції, відповідність запропонованого предмета закупівлі та свою відповідність, як учасника (постачальника) технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Інститутом в документації та, зокрема, у додатку №3 документації;
- ТОВ «Київські енергетичні послуги» було дотримано вимог, що встановлені додатком №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
- ТОВ «Київські енергетичні послуги» було дотримано усіх вимог, зазначених в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та подано усі відповідні документи;
- позивачем під час проведення спрощеної закупівлі відповідно до додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі було подано цінову пропозицію, яка склала 5 050 004,04 грн, яка на 812 380,65 грн більше від пропозиції, яку подало ТОВ «Київські енергетичні послуги» та не відповідає критеріям найбільш економічно вигідної.
3. Стислий виклад пояснень третьої особи щодо предмета спору
20.03.2024 ТОВ «Київські енергетичні послуги» подало суду письмові пояснення, в яких заперечило проти задоволення позову з огляду на те, що:
- ТОВ «Київські енергетичні послуги» при наданні у складі пропозиції «Довідка щодо якості електричної енергії при постачанні продукції по даній процедурі закупівлі» керувалося даними оператора системи розподілу до мереж, яких приєднаний відповідач, а саме Акціонерного товариства «ДТЕК Київські регіональні електромережі» https://www.dtek-krem.com.ua/ua/file/liplKtZz91dDE?inline=l;
- відповідно до пункту 11.4.11 Кодексу систем розподілу параметр «величина напруги непарної гармоніки (кратної 3) 15-го порядку відносна амплітуда 1,5%» визначений для нормальних робочих умов протягом кожного тижневого періоду;
- третьою особою при формуванні цінової пропозиції враховано, що складові ціни, такі як закупівельна ціна, тариф на послуги з передачі визначаються більше ніж два знаки після коми, тому зазначено ціну за 1 кВт/год з відповідною кількістю знаків, а вже загальну вартість без ПДВ, окремо ПДВ, та з ПДВ вказано відповідно до вимог тендерної документації з точністю до другого десяткового знаку (другий розряд після коми);
- відповідно до процедури спрощеної закупівлі №UA-2023-12-29-006484-a за предметом «електрична енергія» (код за ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія) ТОВ «Київські енергетичні послуги» запропонувало найнижчу ціну;
- з існуючих між Інститутом та ТОВ «Київські енергетичні послуги» правовідносин не вбачається будь-яких порушень, які б могли тягнути за собою недійсність Договору.
4. Процесуальні дії у справі
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 08.04.2024; залучено до участі у справі ТОВ «Київські енергетичні послуги» як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
25.03.2024 позивач подав суду додаткові пояснення, в яких зазначив, що всі доводи, викладені третьою особою у письмових поясненнях, є безпідставними та підлягають відхиленню судом, оскільки замовник допустив нерівне ставлення до учасників, не об`єктивно та упереджено визначив переможця спрощеної закупівлі, чим порушив права позивача на недискримінацію та рівне ставлення до учасників, об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, рівні умови для всіх учасників закупівлі, а також на забезпечення принципу добросовісної конкуренції.
Представник відповідача у підготовчому засіданні 08.04.2024 подав суду клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових документів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.04.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 06.05.2024.
Позивач 09.04.2024 подав суду відповідь на відзив, в якій заперечив проти викладених у відзиві доводів відповідача.
24.04.2024 позивач подав додаткові пояснення щодо листа Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) від 18.03.2024 №2870/13.3/7-24, поданого відповідачем.
У судовому засіданні 06.05.2024 суд розпочав розгляд справи по суті.
Представник позивача у судовому засіданні 06.05.2024 оголосив вступне слово та підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача оголосив вступне слово та заперечив проти задоволення позовних вимог.
Представник третьої особи надав пояснення щодо предмета спору.
У судовому засіданні 27.05.2024 представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представники відповідача і третьої особи заперечили проти задоволення позовних вимог.
Суд, заслухавши вступне слово представників учасників справи, з`ясувавши обставини, на які посилаються учасники справи, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.
Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.
Представники учасників справи виступили з промовами (заключним словом), в яких посилалися на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.
У судовому засіданні 27.05.2024 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.
Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
Інститутом 29.12.2023 було оголошено спрощену закупівлю за предметом «електрична енергія» (код за ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія), №UA-2023-12-29-006484-a, посилання в системі «Prozorro» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-29-006484-a. Очікувана вартість: 5 500 004,40 грн.
Свої пропозиції подало чотири учасника, а саме:
- ТОВ «Київські енергетичні послуги»: первинна пропозиція - 4 237 623,39 грн з ПДВ; остаточна пропозиція - 4 237 623,39 грн з ПДВ;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Запоріжжяелектропостачання»: первинна пропозиція - 4 466 670,24 грн з ПДВ; остаточна пропозиція - 4 341 670,14 грн з ПДВ;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Укргазтрейдинг»: первинна пропозиція - 4 350 003,48 грн з ПДВ; остаточна пропозиція - 4 350 003,48 грн з ПДВ;
- Товариство: первинна пропозиція - 5 450 004,36 грн з ПДВ; остаточна пропозиція - 5 050 004,04 грн з ПДВ.
Протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій №UA-2023-12-29-006484-a від 11.01.2024 пропозиція ТОВ «Київські енергетичні послуги» була визнана такою, що відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації. Відсутні підстави для відмови, встановлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
12.01.2024 було опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю: назва номенклатурної позиції предмета закупівлі - електрична енергія; код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія; кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг - 833 334 Кіловатгодина; місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг - Україна, Відповідно до документації; строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - до 31.12.2024; найменування переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи): ТОВ «Київські енергетичні послуги»; ціна тендерної пропозиції/пропозиції: 4 237 623,39 грн з ПДВ.
Інститутом і ТОВ «Київські енергетичні послуги» 31.01.2024 укладено Договір.
Товариство не погоджується з результатами процедури закупівлі, вважає, що замовник мав відхилити пропозицію ТОВ «Київські енергетичні послуги», а також вказує про те, що ним було подано вимогу від 15.01.2024 №UA-2023-12-29-006484-a.a1 про усунення порушень, проте її не було задоволено замовником та в порушення вимог законодавства, що регулює відносини у сфері публічних закупівель, визначено переможця за результатами проведення закупівлі.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
Пунктом 1 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 (далі - Особливості; в редакції, чинній на момент проведення спірних закупівель), передбачено, що ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Згідно з абзацом першим пункту 8 Особливостей державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10. 2022 №1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., №84, ст. 5176), або в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель, або в порядку відбору постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 №822 (Офіційний вісник України, 2020 р., №75, ст. 2407).
Інститутом було проведено спрощену закупівлю, визначену Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень Особливостей.
Відповідно до пунктів 19 і 24 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець спрощеної закупівлі - це учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі.
Частинами першою, другою і десятою - тринадцятою статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:
1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;
3) подання пропозицій учасниками;
4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;
5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;
6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;
7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.
Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
Замовник відхиляє пропозицію, зокрема, у разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Згідно з частиною двадцятою статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.
Відповідно до частин першої та третьої статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Частиною першою статті 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
ВИСНОВКИ
Так, за доводами позивача, пропозиція третьої особи мала бути відхилена відповідачем з таких підстав:
- в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі на закупівлю товару, яке затверджене рішенням уповноваженої особи Інституту від 29.12.2023, протокол №54, в останньому абзаці додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що учасник має додатково надати у складі пропозиції інформацію про країну виробника запропонованого товару, інформацію про технічні, якісні та кількісні показники запропонованого товару; запропоновані учасником характеристики мають бути не гірші, ніж вказані в даному додатку до тендерної документації інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;
- крім того, в абзаці дев`ятому додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) від 14.03.2018 №310 (далі - КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі - ДСТУ EN 50160:2014); основні показники якості електричної енергії визначені у пунктах 11.4.7 - 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР;
- ТОВ «Київські енергетичні послуги» у складі пропозиції було надано довідку щодо якості електричної енергії при постачанні продукції за процедурою закупівлі, в якій вказано, зокрема, що відносна амплітуда непарних гармонік, які кратні 3, порядок 15 складає 1,5%; дана довідка суперечить підпункту 4.2.5 пункту 4 ДСТУ EN 50160:2014, в якому у таблиці зазначається, що відносна амплітуда непарних гармонік, які кратні 3, порядок 15 має складати 0,5%;
- відтак, надана ТОВ «Київські енергетичні послуги» у складі пропозиції довідка суперечить оголошенню про проведення спрощеної закупівлі на закупівлю товару;
- у даному випадку наявна суперечність підпункту 4.2.5 пункту 4.2 ДСТУ EN 50160:2014 та пункту 11.4.11 глави 11.4 розділу XІ КСР, а саме згідно з КСР відносна амплітуда непарних гармонік, які кратні 3, порядок 15 складає 1,5%, а відповідно до ДСТУ EN 50160:2014 відносна амплітуда непарних гармонік, які кратні 3, порядок 15 складає 0,5%; позивач вважає, що застосуванню підлягають саме норми ДСТУ EN 50160:2014;
- також, у підпункті 4.2.5 пункту 4.2 ДСТУ EN 50160:2014 встановлені кращі показники, ніж у пункті 11.4.11 глави 11.4 розділу XІ КСР, відповідно, учасники закупівлі, які надали пропозицію за показниками ДСТУ EN 50160:2014 (у числі яких був і позивач), надали пропозицію на умовах кращих за якістю, ніж ті учасники, які вказали показники, зазначені у КСР (зокрема, краще, ніж ТОВ «Київські енергетичні послуги»);
- НКРЕКП не є органом стандартизації згідно з чинними нормативно-правовими актами, відповідно, НКРЕКП не уповноважена змінювати національні стандарти та встановлювати інші стандарти ніж ті, що встановлені національним органом стандартизації, а отже за наявності вимог щодо відповідності показників одночасно ДСТУ EN 50160:2014 та КСР застосуванню підлягають саме показники, зазначені у підпункті 4.2.5 пункту 4.2 ДСТУ EN 50160:2014, а не у пункті 11.4.11 глави 11.4 КСР;
- позицію Товариства щодо застосування норм ДСТУ EN 50160:2014 підтверджують і рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - АМК) у скаргах з закупівель №UA-2023-01-16-013625-a (рішення від 16.02.2023 №1821-р/пк-пз) та №UA-2023-01-04-004645-a (рішення від 09.02.2023 №1513-р/пк-пз та від 15.02.2023 №1763-р/пк-пз);
- рішенням АМК з закупівлі №UA-2023-01-16-013625-a Товариству з обмеженою відповідальністю «Газенергоальянс» було відмовлено у задоволенні скарги від 08.02.2023 №UA-2023-01-16-013625-a.a5; АМК у рішенні від 16.02.2023 №1821-р/пк-пз вказано, що зазначений скаржником якісний показник «Непарні гармоніки, кратні 3, порядок 15, відносна амплітуда 1,5%» для мереж низької напруги не відповідає таблиці 1 підпункту 4.2.5 пункту 4.2 ДСТУ EN 50160:2014; тобто пропозиція скаржника була правомірно відхилена з наведеної замовником підстави, у зв`язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині;
- рішеннями АМК від 09.02.2023 №1513-р/пк-пз та від 15.02.2023 №1763-р/пк-пз за лотами закупівлі №UA-2023-01-04-004645-a Товариству з обмеженою відповідальністю «Газенергоальянс» було відмовлено у задоволенні скарг від 31.01.2023 №UA-2023-01-04-004645-a.a1 та від 06.02.2023 №UA-2023-01-04-004645-a.b2 відповідно; АМК підтримав позицію замовника щодо того, що у разі зазначення вимоги щодо відповідності параметрів якості електроенергії ДСТУ EN 50160:2014 та КСР одночасно, характеристики показників якості електроенергії мають бути не гірші, ніж вказані у ДСТУ EN 50160:2014; АМК у своїх рішеннях зазначив, що відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI КСР параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014.
Згідно з пунктом 1.1.2 глави 1.1 розділу І Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №312, якість електропостачання - це перелік визначених Регулятором показників (і їх величин), які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, розподілу та постачання електричної енергії, а також якість електричної енергії.
Так, у додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що за положеннями пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI КСР параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014. Основні показники якості електричної енергії визначені у пунктах 11.4.7 - 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР.
ТОВ «Київські енергетичні послуги» надано довідку щодо якості електричної енергії при постачанні продукції у процедурі закупівлі, яка містить такий якісний показник, як непарні гармоніки кратні 3 - порядок 15 - відносна амплітуда - 1,5%, що не відповідає та є гіршим ніж цей показник, встановлений у ДСТУ EN 50160:2014, якому як вказує ТОВ «Київські енергетичні послуги», відповідають запропоновані ним всі параметри електричної енергії.
Пунктами 11.4.7 - 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР передбачено, що стандартна номінальна напруга Uп для мереж низької напруги загального призначення має значення 220 В між фазним і нульовим проводом або між фазними проводами:
для трифазних чотирипровідних мереж: Uп = 220 В між фазним та нульовим проводом;
для трифазних трипровідних мереж: Uп = 220 В між фазними проводами.
Зміна напруги не повинна перевищувати ± 10 % від величини номінальної напруги.
Частота напруги електропостачання для мереж низької напруги має бути в межах:
1) для систем, які синхронно приєднані до ОЕС України - 50 Гц ± 1% протягом 99,5% часу за рік та 50 Гц + 4% (6%) протягом 100% часу;
2) для систем без синхронного приєднання до ОЕС України - 50 Гц ± 2 % протягом 99,5% часу за рік та 50 Гц ± 15% протягом 100% часу.
Показник довготривалого флікера (мерехтіння), спричиненого коливанням напруги, для мереж низької напруги має бути меншим або рівним 1 для 95 % часу спостереження.
95% середньоквадратичних значень складника зворотної послідовності напруги електропостачання, усереднених на 10-хвилинному проміжку, для мереж низької напруги мають бути в межах від 0% до 2% від складника напруги прямої послідовності.
95% середньоквадратичних значень напруги кожної гармоніки, усереднених на 10-хвилинному проміжку, для мереж низької напруги мають бути меншими або рівними наступним значенням:
Непарні гармонікиПарні гармонікине кратні 3кратні 3 порядоквідносна амплітудапорядоквідносна амплітудапорядоквідносна амплітуда56,0 %35,0 %22,0 %75,0 %91,5 %41,0 %113,5 %151,5 %6…240,5 %133,0 %210,5 % 172,0 % 191,5 % 231,5 % 251,5 % Сумарний коефіцієнт гармонічних спотворень напруги електропостачання, ураховуючи всі гармоніки до 40-ї включно, для мереж низької напруги має бути меншим чи рівним 8%.
З наведеного вбачається, що ТОВ «Київські енергетичні послуги» було дотримано вимог щодо якості електричної енергії, встановлених замовником.
Що ж до посилань позивача на рішення АМК, то такі рішення стосуються перевірки АМК законності відхилення замовниками закупівель пропозицій учасників, і не мають жодного відношення до даної справи.
Також Товариство вказує про те, що у додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вказано, що всі ціни мають бути визначені з точністю до другого десяткового знаку (другий розряд після коми); проте в порушення зазначених вимог ТОВ «Київські енергетичні послуги» подало цінову пропозицію, де ціна за одиницю без ПДВ та ціна за одиницю ПДВ були визначені з точністю до п`ятого десяткового знаку (п`ятого розряду після коми).
ТОВ «Київські енергетичні послуги» Форма «Цінової пропозиції» подана на фірмовому бланку, та у вигляді наведеному у додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Враховуючи, що складові ціни, такі як: середньозважена закупівельна ціна, тариф на послуги з передачі, тариф на послуги з розподілу визначаються більше ніж два знаки після коми, учасником зазначено ціну за 1 кВт/год з відповідною кількістю знаків, сума пропозиції учасника (з ПОДВ, без ПДВ та ПДВ) визначена з точністю до другого десяткового знаку (другий розряд після коми), отже учасником дотримано вимог, що встановлені додатком 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
За доводами Товариства, в порушення наведених у додатку 2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимог ТОВ «Київські енергетичні послуги» не подало копію паспорту кінцевого бенефіціарного власника, що було прямою вимогою оголошення про проведення спрощеної закупівлі; натомість, було подано лист, в якому без додавання необхідних копій документів, зазначено про те, що кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ «Київські енергетичні послуги» є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянство - АДРЕСА_1 , частка в статутному капіталі - 100%.
Так, у додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вказано, що учасник повинен подати гарантійний лист, яким учасник підтверджує, що учасник, засновник(и) учасника, кінцевий(і) бенефеціар(и) учасника, предмет закупівлі, запропонований на торги, не перебувають під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю, передбачених, зокрема, але не виключно, Законом України «Про санкції», Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства», постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію», постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» з наданням копії(й) його (їх) паспорту(ів)».
В той же час, ТОВ «Київські енергетичні послуги» було надано підтвердження відсутності зазначених санкцій у вигляді гарантійних листів з підтвердженням щодо громадянства кінцевого бенефеціарного власника, його частки в статутному капіталі та предмет закупівлі, запропонований на торги, не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю, в тому числі не здійснює продаж товарів/робіт/послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, тимчасово окупованих територій, де тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації. Учасник не зареєстрований на тимчасово окупованій території.
Таким чином, пропозиція учасника ТОВ «Київські енергетичні послуги» відповідала умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, та підстав для її відхилення у замовника не було.
Окрім того, Товариством не вказано, яким чином визнання ТОВ «Київські енергетичні послуги» переможцем торгів і укладення відповідачем з ним Договору порушує права позивача, оскільки з чотирьох юридичних осіб, які подали свої пропозиції, цінова пропозиція Товариства була найвищою.
Відтак, позовні вимоги Товариства є необгрунтованими, безпідставними та задоволенню не підлягають.
За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на сторони позивача.
Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, Господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Відмовити у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Тут Енергія» (вул. Коновальця Євгена, буд. 29, м. Київ, 01133; ідентифікаційний код 44250850) до ІНФОРМАЦІЯ_2 (АДРЕСА_2; ідентифікаційний код НОМЕР_1), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги» (вул. Юрія Іллєнка, буд. 31, м. Київ, 04050; ідентифікаційний код 41916045), про визнання недійсними результатів публічної закупівлі та договору від 31.01.2024 №21210072П-Т124.
2. Витрати зі сплати судового збору покласти на Товариство з обмеженою відповідальністю «Тут Енергія» (вул. Коновальця Євгена, буд. 29, м. Київ, 01133; ідентифікаційний код 44250850).
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 11.06.2024.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2024 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119647608 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні