Постанова
від 12.08.2009 по справі 13/432
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 серпня 2009 року 15:25 № 13/432

Окружний адміністр ативний суд міста Києва у скл аді головуючого - судді Степа нюка А.Г. при секретарі Федоро вій О.В., розглянувши справу

за адміністративним позо вом ОСОБА_1

до Державного департам енту - адміністрації зони ві дчуження і зони безумовного (обов' язкового) відселення

третя особа Державне пі дприємство по забезпеченню ж иттєдіяльності зони відчуже ння і зони безумовного (обов' язкового) відселення «Чорноб ильсервіс».

про визнання протипра вними дії Відповідача та ДП « Чорнобильсервіс» по визначе нню та виплаті щомісячної до плати в розмірі 118 грн. за працю у зоні відчуження у період з 0 1 січня 2003 року по 31 грудня 2005 року , оскільки цей розмір (118 грн.) не відповідає змісту п. 1 Постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 29.01.2003 року № 137 «Про доплати і компенсації особам, які пра цюють у зоні відчуження і зон і безумовного (обов' язковог о) відселення після повного в ідселення жителів»та змісту статті 39 розділу VII «Особливос ті регулювання праці громадя н, які працюють на територіях радіоактивного забруднення »та статті 67 Закону України «П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи».

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Ук раїни в судовому засіданні п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Виг отовлення постанови у повном у обсязі відкладено, про що по відомлено сторін після прого лошення вступної та резолюти вної частини постанови в суд овому засіданні з урахування м вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач уточнені позовні вимоги обґрунтовує тим, що ві дповідно до п. 1 Постанови Кабі нету Міністрів України від 29.0 1.2003 року № 137 «Про доплати і комп енсації особам, які працюють у зоні відчуження і зоні безу мовного (обов' язкового) від селення після повного відсел ення жителів», ст.ст. 39, 67 Закону України «Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи»(далі - За кон про статус і соціальний з ахист) мав право на отримання доплати та премії у розмірі, в становленому п.1 Постанови № 13 7 та п.2 Постанови № 836.

Повноважний представник В ідповідача проти задоволенн я позовних вимог заперечує з мотивів, викладених у запере ченні та доповненні до запер ечення на позовну заяву. Поси лається на те, що відповідно д о Постанови Кабінету Міністр ів України від 29.01.2003 року № 137 «Пр о доплати і компенсації особ ам, які працюють у зоні відчуж ення і зоні безумовного (обов ' язкового) відселення після повного відселення жителів» (далі - Постанова № 137) та Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 26.07.1996 року № 836 «Про компе нсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи»(далі - Постанова № 836) підприємство в иплачувало працівникам спір ну доплату в період з 01.01.2003 по 31.01.2 005 р.р..

Також посилався на те, що зг ідно ст. 63 Закону України «Про статус і соціальний захист г ромадян, які постраждали вна слідок Чорнобильської катас трофи», фінансування витрат, пов' язаних з реалізацією ц ього Закону, здійснюється за рахунок бюджету.

Звертає увагу на ч.1 ст. 23, де за значено, що будь-які бюджетні зобов' язання та платежі з б юджету можна здійснювати лиш е за наявності відповідних б юджетних призначень, та на ч.6 ст. 51 Бюджетного кодексу Украї ни, де встановлено, що будь-які зобов' язання, взяті фізичн ими чи юридичними особами за коштами Державного бюджету України без відповідних асиг нувань або ж щ перевищенням п овноважень, встановлених цим Кодексом та Законом про Держ авний бюджет України, не вваж аються бюджетними зобов' яз аннями.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -

ВСТАНОВИВ:

Судом встановлено, що в пе ріод з 01 січня 2003 року по 31 грудн я 2005 року Позивач працювала на Державному підприємстві «Чо рнобильсервіс», про що свідч ить Довідка, видана начальни ком кадрів ДП «Чорнобильсерв іс» 02.05.2006 року №75, де отримувала в якості складової частини за робітної плати доплату та пр емії, що не перевищувала 118,8 грн . та 50% премії від цієї суми щомі сяця відповідно до Постанови № 137 та Постанови № 836.

Позивач у своїх розрахунка х не заперечує, що отримував з азначені вище кошти, водноча с наводить власні розрахунки , виходячи з норм статті 39 Зако ну про статус та соціальні га рантії та положень Постанови № 137, розраховує розмір доплат и та надбавки наступним чино м:

Наприклад, у січні 2003 року ро змір мінімальної заробітної плати складав 185,00 грн., то згідн о ст. 39 Закону про статус та соц іальні гарантії та Постанови № 137 розмір доплати, що підляга є виплаті дорівнює 9-ти кратно му розміру 3 мінімальних заро бітних плат - 4995,00 грн., а пропор ційно відпрацьованого часу - 4730,53 грн.. Тобто, за розрахунками розмір недоотриманої доплат и за січень складає 4618,02 грн., так им же чином розраховується П озивачем розмір недоотриман ої нею премії, що складає 50% від суми доплати і становить 2309,01 г рн.. Позивач наводить розраху нок за кожний місяць з урахув анням змін розміру мінімальн ої заробітної плати. Таким чи ном, за розрахунками Позивач а борг по виплаті доплати за п еріод з 01.01.2003 по 31.12.2005 років склада є 155495,75 грн., а борг по виплаті пре мії за той же період - 77747,88 грн., що в сумі дорівнює 233243,63 грн..

Позивач обґрунтовує позов ні вимоги тим, що відповідно д о ст. 39 Закону України про стат ус і соціальний захист, грома дяни, які працюють у зоні безу мовного (обов' язкового) від селення встановлюється допл ата в розмірі згідно із полож енням, затвердженим Кабінето м Міністрів України. Дане П оложення затверджене пост ановою Кабінетом Міністрів У країни № 137, згідно якої розмір доплати складає три мінімал ьні заробітні плати.

Позивач посилається на ст. с т. 39, 56 Закону про статус і соціа льний захист, п. 1 Постанови № 137 , згідно з якими особам, які по стійно працюють у зоні відчу ження, проводиться доплата у 9-кратному розмірі доплати, вс тановленої для громадян, які працюють у зоні безумовного (обов' язкового) відселення . Ця доплата проводиться проп орційно відпрацьованому час у, але не більше від зазначено го розміру.

Підтверджує свої вимоги, та кож листом Секретаріату През идента України від 03.11.2006 року № 22/116152-10, яким визнано невідповід ність розмірів щомісячної ви плати, допомоги і компенсаці ї Закону про статус і соціаль ний захист.

Заслухавши пояснення повн оважного представника Позив ача, дослідивши зібрані у спр аві докази та оцінивши їх в су купності, суд прийшов до наст упного висновку.

Відповідно до ст. 63 Закону п ро статус і соціальний захис т фінансування витрат, пов' язаних із реалізацією зазнач еного Закону здійснюється за рахунок Державного бюджету.

Відповідно ч. 3 ст. 39 Закону пр о статус та соціальні гарант ії громадянам, які працюють у зоні відчуження, встановлюю ться за рішенням Адміністрац ії зони відчуження, та провод яться відповідно до положенн я, затвердженим Кабінетом Мі ністрів України.

Згідно ч.1 ст. 117 Конституції У країни постанови Кабінету Мі ністрів України є обов' язко вими для виконання.

Відповідно до п.2 Постанови № 836 розмір доплати за працю в з оні безумовного (обов' язков ого) відселення складає 13,2 грн .. Згідно Постанови № 137 особам, які постійно працюють у зоні відчуження, проводиться доп лата у 9-кратному розмірі допл ати, встановленої для громад ян, які працюють у зоні безумо вного (обов' язкового) відсе лення. Таким чином формула ро зрахунку доплати, згідно заз начених постанов, має такий в игляд: 13,2 * 9 = 118,8 грн.

Ст. 63 Закону про статус і соці альний захист фінансування в итрат, пов' язаних із реаліз ацією цього Закону, здійснює ться за рахунок бюджету. Водн очас ст. 62 Закону про статус і с оціальний захист передбачає , що роз' яснення порядку зас тосування Закону проводитьс я у порядку, встановленому ка бінетом Міністрів України, з окрема це Постанови № 137 та № 836.

Виконання приписів Закону про статус і соціальні гаран тії залежить від фінансових ресурсів доходної частини де ржавного бюджету України. Ви ходячи з фінансових можливос тей, держава гарантувала та г арантує виплату окремих виді в компенсацій і допомог у роз мірах, визначених Постановою № 836. Згідно ч.2 ст. 4 Бюджетного к одексу України «При здійснен ні бюджетного процесу в Укра їні положення нормативно-пра вових актів застосовуються л ише в тій частині, в якій вони не суперечать положенням Кон ституції України, цього Коде ксу та Закону України про Дер жавний бюджет України. ч.5 ст. 51 Бюджетного кодексу України п ередбачено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюдж етні зобов' язання та провад ять видатки тільки в межах бю джетних асигнувань встановл ених кошторисами. Розподіл в идатків на виплату доплат за роботу в зоні безумовного (об ов' язкового) відселення в п еріод з 01.01.2003 по 31.12.2005 роки, здійсню вався у відповідності до фін ансових планів підприємства , що затверджувались Відпові дачем у відповідності до бюд жетних асигнувань, встановле них Законом України «Про Дер жавний бюджет України»на від повідний рік.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про встановлення розм іру мінімальної заробітної п лати на 2003 рік»від 26.12.2002 року, вст ановлено, що до прийняття Вер ховною Радою України змін до законів, у нормах яких для роз рахунків застосовується мін імальна заробітна плата, Каб інет Міністрів України здійс нює застосування цих норм, ви ходячи з реальних можливосте й видаткової частини Державн ого бюджету України і тому вс і виплати, передбачені Закон ом про статус та соціальні га рантії здійснюється в розмір ах, встановлених Постановою № 836 також не передбачали внес ення змін для обрахування ро зміру соціальних виплат Зако н України «Про Державний бюд жет України»на 2003, 2004, 2005 роки.

Відповідно до ст. 39 Закону пр о статус і соціальний захист не передбачає автоматичного збільшення пільгових виплат у зв' язку зі збільшенням ро зміру мінімальної заробітно ї плати.

Приписом ч. 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при виріш енні справи керується принц ипом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Враховуючи все вищевиклад ене, суд прийшов до висновку, щ о в задоволенні позову слід в ідмовити.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, адміністративний суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адмін істративного позову відмови ти повністю.

Згідно ст.ст. 185-186 КАС Укр аїни сторони та інші особи, як і беруть участь у справі мают ь право оскаржити в апеляцій ному порядку Постанову повні стю або частково. Заява про ап еляційне оскарження подаєть ся протягом 10 днів з дня прого лошення, апеляційна скарга п одається протягом 20 днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Подаються до а пеляційного суду через суд п ершої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Пост анова, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, п останова суду першої інстан ції набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Суддя А. Степанюк

Повний текст постанов и виготовлено 14.09.2009 року.

Дата ухвалення рішення12.08.2009
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11965634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/432

Рішення від 22.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 02.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Постанова від 12.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Рішення від 22.07.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

Рішення від 12.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 01.04.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 10.12.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Постанова від 23.10.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М.К.

Рішення від 04.10.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Ухвала від 17.09.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні