ПОСТАНОВАІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-5033/09/2370
22.11.2010 р. м. Черкаси
12 год. 28 хв.
Стягнути активи з товариства з обмеженою відповідальністю "Сінніс, ЛТД" на користь бюджету через державну податкову інспекцію у місті Черкаси в рахунок погашення штрафних (фінансових) санкцій за порушення Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" в сумі 2720 грн. 00 коп.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Холода Р.В.,
при секретарі судового засідання Шоколенко Т.М.,
за участю:
представника позивача Власенко В.В. за довіреністю,
представника відповідача Миронової Т.С. за довіреністю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у місті Черкаси до товариства з обмеженою відповідальністю «Сінніс, ЛТД`про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
27 жовтня 2009 року до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом звернулась державна податкова інспекція у місті Черкаси, в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Сінніс, ЛТД`за рахунок активів штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`в розмірі 2720 грн. 00 коп., вжити заходів забезпечення позову шляхом заборони Дніпровській філії АТ «Укрінбанк`МФО 354336 здійснювати будь-які операції з грошовими коштами боржника на р/рахунку № 26009786001 до закінчення розгляду справи та вступу в силу судового рішення та копію ухвали направити до відділу державної виконавчої служби за місцем знаходження відповідача, а також в установи банків.
Представник позивача у судовому засіданні уточнив позовні вимоги та просив суд стягнути з ТОВ «Сінніс, ЛТД`за рахунок активів штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`в розмірі 2720 грн. 00 коп.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що за результатами перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб`єктами підприємницької діяльності, встановлено порушення відповідачем п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». За вказані порушення, на підставі п.11 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні`та статей 17, 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», позивачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000892303 від 07.05.2009 року на суму 2720 грн. 00 коп.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, зазначивши, що відсутні підстави стягнення суми штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2720 грн. 00 коп., оскільки відсутні порушення ТОВ «Сінніс, ЛТД`норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`та постанови Кабінету Міністрів України «Про терміни переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій`від 7 лютого 2001 р. № 121.
Відповідно до клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі, ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2009 року зупинено провадження у справі № 2а-5033/09/2370 за позовом державної податкової інспекції у місті Черкаси до товариства з обмеженою відповідальністю «Сінніс, ЛТД» про стягнення штрафних (фінансових) санкцій до набрання законної сили рішенням у справі №2а-3418/09/2370 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Сінніс, ЛТД`до державної податкової інспекції у місті Черкаси про визнання протиправним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000892303 від 07.05.2009 р.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 7 липня 2009 року у справі № 2а-3418/09/2370 у задоволені позову ТОВ «Сінніс, ЛТД`відмовлено.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 вересня 2010 року у справі № 2а-3418/09/2370 апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Сінніс, ЛТД» залишено без задоволення, постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 7 липня 2009 року залишено без змін. Ухвала набрала законної сили з моменту проголошення.
У зв`язку з чим, ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2010 року поновлено провадження у справі 2а-5033/09/2370.
У судовому засіданні представником відповідача заявлялось клопотання про призначення судово-технічної експертизи. Ухвалою суду від 22 листопада 2010 року відмовлено у задоволенні клопотання.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сінніс, ЛТД», відповідно копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 150814, зареєстровано виконавчим комітетом Черкаської міської ради 23.11.1995 р., номер запису 1 026 120 0000 000713, ідентифікаційний код юридичної особи 22810515.
Відповідач взятий на облік в ДПІ у м. Черкаси 11.03.1996 р. за № Б-Н, про що свідчить копія довідки про взяття на облік платника податків форми № 4-ОПП від 07.02.2009р. № 124/29-012.
17 квітня 2009 року посадовими особами Державної податкової адміністрації у Херсонській області в присутності оператора-касира проведено перевірку залу гральних автоматів, що належить ТОВ «Сінніс, ЛТД`за адресою: м. Херсон, вул. Маяковського, 7. Результати перевірки оформлені актом перевірки за дотриманням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій № 000637 від 17.04.2009 р.
Перевіркою встановлено, що ТОВ «Сінніс, ЛТД`використовує 8 гральних автоматів електронних виробів, що використовуються для проведення азартних ігор. Розрахунки в сфері грального бізнесу проводяться через реєстратор розрахункових операцій, зареєстрований та опломбований у встановленому законодавством порядку. Гральні автомати не зареєстровані та не опломбовані у встановленому законодавством порядку.
На підставі акта перевірки позивачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000892303 від 07.05.2009 р. на суму 2720 грн. 00 коп.
Спеціальним законом який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг є Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (надалі за текстом - Закон № 265/95-ВР).
Стаття друга Закону № 265/95-ВР визначає розрахункову операцію як приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видачу готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Відповідно до пункту 1 статті 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Відповідальність за порушення вимог Закону № 265/95-ВР встановлена статтею 17 цього Закону. Зокрема, згідно пункту другому зазначеної статті до суб`єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.
Оцінюючи обґрунтованість доводів позивача суд враховує, що класифікатор видів економічної діяльності, затверджений наказом Держстандарту від 22.10.1996 р. № 441, відносить азартні ігри та ігри на гроші до підкласу 92.71.0. Цей підклас належить до секції «О»(колективні, громадські та особисті послуги).
У преамбулі Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності`від 23 березня 1996 року № 98/96-ВР зазначено, що цей Закон визначає порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб`єктами підприємницької діяльності.
Таким чином, безсумнівним є те, що гральний бізнес належить до сфери послуг і на нього розповсюджується дія Закону № 265/95-ВР.
Стаття друга Закону № 265/95-ВР визначає реєстратор розрахункових операцій як пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.
Статтею 11 Закону № 265/95-ВР встановлено, що терміни переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Державної податкової адміністрації України та Національного банку України.
Такі терміни визначені постановою Кабінету Міністрів України «Про терміни переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій`від 7 лютого 2001 р. № 121. Зокрема, відповідно до пункту шостого Додатка до цієї постанови, переведення суб`єктів підприємницької діяльності, які використовують гральні автомати, на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій мало бути здійснене до 31 грудня 2006 р.
З огляду на викладене, суд вважає, що основним питанням яке йому належить вирішити у цій справі, є питання чи можна вважати гральний автомат автоматом з продажу послуг і тоді, відповідно до статті другої Закону № 265/95-ВР, в ньому мають бути реалізовані фіскальні функції, чи ці послуги надаються гральним залом в цілому, і при цьому достатньо використання одного реєстратора, що реєструє операції з продажу послуг на всіх автоматах розміщених в залі.
Вирішуючи це питання суд бере до уваги, що підпунктом 1.2. пункту 1 Ліцензійних умов провадження організації діяльності з проведення азартних ігор, затверджених наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства фінансів України від 18 квітня 2006 р. № 40/374, визначено, що:
- азартна гра це гра, участь у якій дає змогу отримати приз (виграш), результат якої визначається діями (подіями), цілком або частково залежними від випадковості, і умовою участі в якій є внесення гравцем ставки;
- гральний автомат це механічне, електричне, електронне обладнання або пристрій, що використовується для проведення азартних ігор, результат яких визначається без участі працівника ліцензіата програмою роботи цього обладнання (пристрою) з використанням генератора випадкових чисел, який міститься всередині корпусу такого обладнання (пристрою), і сума виграшу нараховується обладнанням (пристроєм) автоматично;
- гра на гральних автоматах це азартна гра, в якій гральним автоматом обліковується внесення ставки, визначається розмір призу (виграшу);
- зал гральних автоматів це нежитлове приміщення, крім пересувної малої архітектурної форми, закрите від огляду ззовні, у якому для проведення азартних ігор використовуються тільки гральні автомати.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскільки внесення ставки обліковується автоматом і ним же визначається розмір виграшу, то дана послуга надається саме гральним автоматом, а не залом гральних автоматів, як нежитловим приміщенням.
Далі суд зазначає, що відповідно до статті 2 Закону № 265/95-ВР фіскальні функції це здатність реєстраторів розрахункових операцій забезпечувати одноразове занесення, довготермінове зберігання у фіскальній пам`яті, багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до ст. 12 даного Закону, на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, а також Положення про порядок технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики та Державної податкової адміністрації України.
Згідно до п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 року № 121 «Про переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій»- на Міністерство промислової політики було покладено обов`язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть необхідним вимогам, а також запам`ятовуючих пристроїв (фіскальної пам`яті) для оснащення автоматів, що вже діють.
Наказом Державної податкової адміністрації України від 1 липня 2008 року № 430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції», який діяв на час проведенні перевірки відповідача, до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп`ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.
Отже, до вказаної дати у Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій України не було реєстратора розрахункових операцій, який би забезпечував технічну можливість виконувати фіскальні функції гральним автоматом, а у суб`єктів господарювання була відсутня об`єктивна можливість дотримання приписів Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`у частині використання гральних автоматів, оснащених фіскальною функцією.
За таких обставин, наявність вини суб`єктів господарювання у порушенні ними порядку використання реєстратора розрахункових операцій під час надання послуг у сфері грального бізнесу до вказаної дати виключалася.
Між тим, суд вважає за необхідне зазначити, що із моменту включення до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій комп`ютерно-касової системи «Фіскал» суб`єкти господарювання зобов`язані використовувати зазначену систему.
Крім того, з цього часу суб`єкти господарювання не повинні вводити в експлуатацію ті гральні автомати, що не забезпечують можливості застосування цієї системи, оскільки вони об`єктивно можуть забезпечити дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Як вбачається з матеріалів справи перевірка відповідача з приводу контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу в залах гральних автоматів була здійснена після винесення наказу Державної податкової адміністрації України від 1 липня 2008 року № 430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції`яким до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп`ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів, а тому позивачем правомірно застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції.
Такий висновок суду ґрунтується і на положеннях постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» від 18 лютого 2002 р. № 199, відповідно до пункту першого якої вимоги щодо реалізації фіскальних функцій автоматами з продажу товарів (послуг), іншими реєстраторами, які не передбачають друкування розрахункових і звітних документів, а також додаткові вимоги щодо реалізації фіскальних функцій спеціалізованими реєстраторами для конкретних сфер застосування (у разі необхідності) встановлюються Державною комісією з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом.
Додатком 4 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27 червня 2002 р. № 13 встановлені вимоги щодо реалізації фіскальних функцій гральними автоматами. Зокрема, пунктом першим визначено, що дія цих вимог поширюється на гральні автомати в частині виконання ними фіскальних функцій і обліку кількості жетонів або їх замінників - кредитів, які використовуються у грі на цьому автоматі.
Крім того, як вже зазначалось судом, ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 вересня 2010 року у справі № 2а-3418/09/2370 апеляційну скаргу ТОВ «Сінніс, ЛТД`на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 07 липня 2009 року за позовом ТОВ «Сінніс, ЛТД`до державної податкової інспекції у м.Черкаси про визнання протиправним та скасування рішення № 0000892303 від 07.05.2009р. залишено без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 07 липня 2009 року залишено без змін. Відповідно до вимог ч.5 ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, вказане рішення суду набрало законної сили з моменту проголошення.
Виходячи з аналізу вказаних рішень судів, рішення позивача про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000892303 від 07.05.2009 р. на суму 2720 грн. 00 коп. є правомірним.
Відповідно до вимог ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 14, 160-163, 167, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути активи з товариства з обмеженою відповідальністю «Сінніс, ЛТД»(18000, м. Черкаси, вул. О. Дашкевича, буд.20, код 22810515) на користь бюджету через державну податкову інспекцію у місті Черкаси (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235) в рахунок погашення штрафних (фінансових) санкцій за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`в сумі 2720 (дві тисячі сімсот двадцять) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд за правилами, встановленими ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлений 23 листопада 2010 року
СуддяР.В. Холод
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2010 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119668123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Р.В. Холод
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні