Ухвала
від 11.06.2024 по справі 200/3313/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про відкриття провадження у справі

11 червня 2024 року Справа №200/3313/24

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Волгіна Н.П., ознайомившись з позовною заявою Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць та пені, -

В С Т А Н О В И Л А:

Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ: 13492430, місцезнаходження: 87528, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Серова, буд. 1А) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (код ЄДРПОУ: 32270664, місцезнаходження: 85302, Донецька область, Покровський район, м. Покровськ, вул. Коцюбайла Дмитра «Да Вінчі», буд. 138), в якому просить суд:

- стягнути з Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (код ЄДРПОУ 32270664) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, у розмірі 45 426,13 грн та пеню у розмірі 308,89 грн на р/р UA098999980313121230000005630 Донецьке ГУК/Краматорська МТГ/50070000; ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 37967785; МФО 899998; код платежу 50070000. ЄДРПОУ відділення Фонду (стягувача) 13492430.

Ухвалою суду від 30 травня 2024 року (з урахуванням ухвали суду від 31 травня 2024 року про виправлення помилки) позовна заява залишена без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків шляхом надання суду:

- доказів на підтвердження обґрунтованості заявлених позовних вимог, про які зазначено у позові, а саме: відомостей з Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (або з Централізованого банку даних з проблем інвалідності), на підставі яких позивачем було встановлено, що відповідач не забезпечив виконання у 2023 році нормативу робочих місць з працевлаштування інвалідів;

- належних доказів на підтвердження направлення відповідачу (шляхом розміщення в електронному кабінеті Комунального підприємства Служба єдиного замовника Авдіївської міської ради на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України) розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік за формою, наведеною у додатку до Порядку надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 10 березня 2023 року№ 14-1;

- виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради або іншого документа, який містить інформацію про те, що вказане комунальне підприємство не утримується (повністю) за рахунок коштів місцевого бюджету.».

Ухвала суду від 30 травня 2024 року була доставлена до електронного кабінету позивача 30 травня 2024 року о 17-00 год, ухвала суду від 31 травня 2024 року була доставлена до електронного кабінету позивача 31 травня 2024 року о 18-24 год.

4 червня 2024 року позивачем до суду подана заява про усунення недоліків позовної заяви, до якої долучені наступні документи:

- форму «Розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю»;

- текст Постанови Правління Пенсійного фонду України від 10 березня 2023 року № 14-2 5;

- форму надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування; Лист від 26 квітня 2024 року № 06-06/565;

- лист від 31 травня 2024 року № 04.03/1644/01-39-24;

- лист від 24 квітня 2024 року № 06-06/ 441 9;

- лист від 7 травня 2024 року № СХ/3/5596-24;

- скріншот вебформи сайту Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України стосовно Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради;

- «Інформацію щодо розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (крім інформації з обмеженим доступом) станом на 1 червня 2024 року» - файл rrk_01052024.pdf;

- лист ДПС від 16 червня 2023 року № 15817/6/99-00-12-02-04-06.

Зазначені документи були подані до суду двічі.

6 квітня 2024 року судом від позивача отримано клопотання про витребування у відповідача доказів стосовно утримання/не утримання підприємства за рахунок коштів місцевого бюджету, яке обґрунтовано неможливістю позивача надати таку інформацію у зв`язку із закриттям відкритого доступу до відповідних джерел інформації (реєстрів) розпорядниками на період війни.

Зазначене клопотання подано до суду двічі.

Відповідно до ч. 8 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує протягом п`яти днів з дня надходження до адміністративного суду позовної заяви, заяви про усунення недоліків позовної заяви у разі залишення позовної заяви без руху, […].

Позовна заява з урахуванням наданих суду на виконання вимог ухвали від 30 травня 2024 року документів відповідає вимогам ст.ст. 160, 161, 172 КАС України.

Позовну заяву належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом, немає.

Відповідно до ч. 1ст. 12 КАС Україниадміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Згідно приписів ст.12, ст.257 КАС Україниспрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Відповідно до ч. 2ст. 257 КАС Україниза правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Згідно п. 10 ч. 6 ст. 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є, зокрема, справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Зазначена справи не віднесена до переліку справ, зазначених у ч. 4ст. 257 КАС України.

Враховуючи приписи ст.ст.12та257 КАС Українисуддя вважає за можливе розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до ч. 5ст. 262 КАС Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи, що саном на час вирішення питання про відкриття провадження у справі відсутні клопотання сторін про розгляд справи в судовому засіданні, ця справа буде розглядатись за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Розглядаючи клопотання позивача про витребування у відповідача додаткових доказів по справі, суддя зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78цього Кодексу.

Виходячи з приписів ст. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного з а х и с т у прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

КАС України не передбачено витребування у учасників справи, які не є суб`єктами владних повноважень у розумінні п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, доказів на підтвердження або спростування заявлених щодо них позовних вимог.

Враховуючи наведене, клопотання позивача про витребування у відповідача додаткових доказів по справі задоволенню не підлягає.

4 червня 2024 року судом отримано від позивача позивачем заявлене клопотання про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні позивача, Пенсійного фонду України.

В обґрунтування даного клопотання позивачем зазначено, що оскільки за висновком судді додана позивачем до позову квитанція від 7 березня 2024 року, надана на підтвердження розміщення в електронному кабінеті роботодавця (КП «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради) на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України 7 березня 2024 року о 10:42:48 розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, - не є належним доказом на підтвердження такого розміщення, а будь-які інші електронні докази у розумінні ст. 99 КАС України у позивача відсутні, так як Порядком надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, затвердженим Постановою правління

Пенсійного фонду України 10 березня 2023 року№ 14-1, Наказом Фонду соціального

захисту осіб з інвалідністю 10 березня 2023 року № 17, іншого доказу не передбачено.

Вирішуючи питання щодо залучення Пенсійного фонду України до участі у справі в якості третьої осіб, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Зі змісту позовної заяви та наданих пояснень вбачається, що предметом розгляду справи є стягнення з Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (код ЄДРПОУ 32270664) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, у розмірі 45 426,13 грн та пеню у розмірі 308,89 грн.

Проаналізувавши наведене, суддя висновує, що позивачем не доведено, що рішення у справі може вплинути на права, інтереси або обов`язки Пенсійного фонду України.

Як наслідок, суддя не вбачає підстав для залучення до участі у справі в якості третьої особи яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, Пенсійного фонду України.

У позовній заяві позивачем зазначено, що: «Як свідчить інформація за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 10 березня 2023 року № 14-2, надана Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (містить актуальні на дату та час її формування відомості) про працевлаштованих осіб з інвалідністю, про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю та яка необхідна для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА ЄДИНОГО ЗАМОВНИКА" АВДІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ 32270664) є роботодавцем та має у 2023 році наступні показники: Середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік, осіб - 199 Середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, осіб - 7 Норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, одиниць 8 Фонд оплати праці штатних працівників, грн - 9039800,62 Середня річна заробітна плата штатного працівника, грн - 45426,13. Кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців, у яких працює 26 осіб і більше, одиниць 1. Сума коштів адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, грн - 45426,13».

Доказів на підтвердження отримання від Пенсійного фонду України зазначеної інформації у формі, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 10 березня 2023 року № 14-2 до позову не додано.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України суб`єкт владних повноважень повинен подати суду в с і наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Частиною 4ст. 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо витребування доказів.

Враховуючи наведене, суддя вважає за необхідне зобов`язати позивача докази на підтвердження отримання позивачем від Пенсійного фонду України зазначеної у позовній заяві інформації щодо відповідача за 2023 рік у формі, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 10 березня 2023 року № 14-2.

Керуючись ст.ст.2, 9,12,72, 77,80, 160-161,171-172,248,256-257,260,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

У Х В А Л И Л А:

1. Прийняти до розгляду позовну заяву Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць та пені та відкрити провадження у справі.

2. Відмовити Донецькому обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю у задоволенні клопотання про витребування у Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради додаткових доказів по справі.

3. Відмовити Донецькому обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю у задоволенні клопотання про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні позивача, Пенсійного фонду України.

4. Призначити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

5. Справа буде розглядатись одноособовим складом суду.

6. Запропонувати відповідачу надати суду протягом п`ятнадцяти днів після отримання даної ухвали відзив на позовну заяву та докази на підтвердження зазначеного у відзиві.

7. Зобов`язати позивача надати суду протягом п`ятнадцяти днів після отримання даної ухвали:

- належним чином засвідчену копії Інформації за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 10 березня 2023 року № 14-2, наданої позивачеві Пенсійним фондом України з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування про працевлаштованих у відповідача осіб з інвалідністю, про створення відповідачем робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у відповідача, - яка необхідна для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», і відповідно до якої відповідач є роботодавцем та мав у 2023 році наступні показники: середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік, осіб 199; середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, осіб 7; норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, одиниць 8; фонд оплати праці штатних працівників, грн - 9039800,62; середня річна заробітна плата штатного працівника, грн - 45426,13; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців, у яких працює 26 осіб і більше, одиниць 1.

8. Запропонувати відповідачу надати суду протягом п`ятнадцяти днів після отримання даної ухвали:

- Статут/Положення Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради;

- виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підтвердження адміністративної правосуб`єктності підприємства.

9. Роз`яснити позивачу, що він може надати суду відповідь на відзив протягом двох днів з дня отримання відзиву на позов від відповідачів із одночасним надісланням відповіді на відзив відповідачу.

10. Роз`яснити відповідачу, що він може надати суду заперечення на відповідь на відзив протягом двох днів з дня отримання відповіді на відзив із одночасним надісланням заперечень позивачу.

11. Роз`яснити учасникам справи, що сторони мають процесуальні права та обов`язки, визначені у ст.ст. 44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.

12. Ухвала набирає законної сили з дати її підписання та оскарженню не підлягає

13. Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Н.П. Волгіна

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119687830
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —200/3313/24

Рішення від 06.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні