Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 серпня 2024 року Справа№200/3313/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волгіної Н.П., розглянувши в письмовому порядку в спрощеному позовному провадженні адміністративну справу
за позовомДонецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю
доКомунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради
простягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць та пені, -
В С Т А Н О В И В:
Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради, в якому просить суд:
- стягнути з Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (код ЄДРПОУ 32270664) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, у розмірі 45 426,13 грн та пеню у розмірі 308,89 грн на р/р UA098999980313121230000005630 Донецьке ГУК/Краматорська МТГ/50070000; ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 37967785; МФО 899998; код платежу 50070000. ЄДРПОУ відділення Фонду (стягувача) 13492430.
В обґрунтування позовних вимог у позові зазначено наступне.
Відповідно до інформації з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування про працевлаштованих осіб з інвалідністю, про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю та яка необхідна для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленому ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», наданої Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю Пенсійним фондом України, за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 10 березня 2023 року № 14-2, Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради є роботодавцем та мало у 2023 році наступні показники: середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік 199; середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, 7; норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю 8; фонд оплати праці штатних працівників 9 039 800,62 грн; середня річна заробітна плата штатного працівника 45 426,13 грн; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців, у яких працює 26 осіб і більше 1; сума коштів адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю 45 426,13 грн.
Таким чином, згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» у відповідача у 2023 році повинно було бути працевлаштовано 8 осіб з інвалідністю, фактично середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, склала 7 осіб.
Отже, відповідач не виконав норматив у працевлаштуванні у 2023 році 1 особи з інвалідністю, для якої це місце роботи є основним.
В зв`язку із зазначеним, відділенням Фонду в автоматизованому режимі на підставі даних, наданих Пенсійним фондом України, нараховано Комунальному підприємству «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради адміністративно-господарські санкції у розмірі 45 426,13 грн та 7 березня 2024 року направлено розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з не виконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, обчислених відповідно до ст. 20 України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».
Розрахунок надіслано у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
До 15 квітня 2024 року (включно) відповідно до вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 45 426,13 грн, але цього не зробив.
Позивачем здійснено розрахунок пені за прострочення відповідачем сплати адміністративно-господарської санкції станом на 2 травня 2024 року (17 календарних днів) з урахуванням зазначених облікових ставок НБУ за кожен день прострочення, за наслідком якого розмір пені склав 308,89 грн (45426,13 грн х 0,04% х 17 = 308,89 грн, де: 45 426,13 грн сума адміністративно-господарських санкцій 0,04% - розрахунковий одноденний розмір пені, розрахований за формулою 13,5 х 120 : 100 : 366 = 0,04, де 13,5 - ставка Національного банку України на 2 травня 2024 року, 120 - відсотки від ставки НБУ, законодавчо встановлені для розрахунку розміру пені, 366 - кількість днів у поточному році (високосний рік) 17 кількість календарних днів прострочення).
Просить позов задовольнити (а.с. 1-4).
У відзиві на позов Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради заперечує проти задоволення позовних вимог позивача, зазначаючи наступне.
Відповідач з дати початку введення воєнного стану в Україні знаходився на території проведення активних воєнних (бойових) дій, а саме - у м. Авдіївка Донецької області, яке згідно переліку, затвердженого наказами Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 та від 22 грудня 2022 року № 309, в 2023 році продовжував частково здійснювати свою господарську діяльність у обмеженому форматі на території міста.
Авдіївська міська територіальна громада Покровського району Донецької області визнана територією, на якій ведуться активні бойові дії у відповідності до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 19 березня 2024 № 77; місто Авдіївка віднесено до тимчасово окупованих територій.
Під час воєнного стану підприємство фізично не мало змоги функціонувати повною мірою. Неможлива була також робота більшої частини структурних підрозділів або окремих працівників у зв`язку зі знищенням виробничої, організаційної, технічної можливості, засобів виробництва та частково майна підприємства у результаті ведення активних бойових дій на території міста Авдіївка. Відсутність організаційних або технічних умов, необхідних для виконання своєї роботи, та смертельна небезпечність умов праці виключає можливість переведення всіх штатних працівників на роботу, яка виконувалася підприємством, або залучення їх за дистанційною формою. Зазначене, у свою чергу, виключає не лише забезпечення місць для осіб з інвалідністю, а й осіб із відсутністю інвалідності. Відкривати вакансії в зоні проведення активних бойових дій, де 95% населення було змушено виїхати у відносно безпечні регіони України, а просте перебування у місті несе реальну смертельну небезпеку, не є можливим, тим більш для людей з інвалідністю.
За 2023 рік до відповідача не звернулося жодної особи з інвалідністю, яка б бажала працювати у м. Авдіївка та ризикувати власним життям. Крім того, частина працівників підприємства, які залишались на постійному проживанні у місті, були вбиті артобстрілами РФ або отримали поранення/каліцтва. В існуючих умовах навіть не всі тіла змогли дістати з-під завалів. З загальної кількості штатних працівників, що рахувалися на підприємстві станом на 31 грудня 2023 року, 81% надана відпустка без збереження заробітної плати без обмеження строку протягом періоду дії воєнного стану згідно зі ст. 12 Закону України № 2136 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», ст. 26 Закону України «Про відпустки». Тобто, фактично 81% працівників відповідача не працювали, не виконували своїх обов`язків, встановлених посадовими інструкціями, не отримували заробітну плату, отже загалом «висіли» на підприємстві.
Фінансова спроможність для запровадження простою на підприємстві або окремих його підрозділах відсутня. Видатки на виплату заробітної плати, починаючи з 2022 року, повністю фінансуються за рахунок місцевого бюджету Авдіївської громади задля підтримання базової роботи підприємства.
Таким чином, відповідач фактично не має інших джерел доходів, окрім фінансування з місцевого бюджету, а сума штрафу лише може лягти додатковим тягарем для бюджету Авдіївської громади, територія якої наразі є повністю окупованою, і, як наслідок, втратила усі основні джерела доходу.
Просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог (а.с. 90-92).
Ухвалою суду від 30 травня 2024 року позовна заяв залишена без руху, позивачу встановлений строк для усунення недоліків позовної заяви (а.с. 16-17).
Ухвалою суду від 31 травня 2024 року внесені виправлення в ухвалу суду від 30 травня 2024 року про залишення без руху (а.с. 19-20).
4 червня 2024 року позивачем до суду подані документи на усунення недоліків позовної заяви (а.с. 23-49, 50-73).
4 червня 2024 року від позивача надійшло клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні позивача, - Пенсійного фонду України (а.с. 74-75).
4 та 6 квітня 2024 року судом отримано від позивача клопотання про витребування у відповідача додаткових доказів по справі (а.с. 77-78, 80-81).
Ухвалою суду від 11 червня 2024 року відкрито провадження у справі; відмовлено позивачу у задоволенні клопотання про витребування у відповідача додаткових доказів по справі; відмовлено позивачу у задоволенні клопотання про залучення до участі у справі третьої особи; призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); запропоновано відповідачу надати суду відзив на позовну заяву, а також зобов`язано надати суду додаткові докази по справі; запропоновано відповідачу надати суду додаткові докази (а.с. 83-85).
24 червня 2024 року судом отримано від відповідача відзив на позов та додаткові докази по справі (а.с. 90-110).
27 червня 2024 року отримано від позивача додатковий доказ по справі (а.с. 111-114).
Суд вважає за необхідне зазначити, що Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку із військовою агресією російської федерації в Україні введено воєнний стан із 5 год 30 хв 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указами Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженими відповідними законами, дія воєнного стану неодноразово продовжувалась та станом на час розгляду справи відповідно до Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 6 травня 2024 року № 271/2024«Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про продовження дії воєнного стану в Україні» від 8 травня 2024 року № 3684-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 5 год 30 хв 14 травня 2024 року строком на 90 діб.
Станом на день розгляду даної справи в Україні продовжує діяти воєнний стан.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Позивач, Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі Донецьке обласне відділення ФСЗОІ), код ЄДРПОУ: 13492430, зареєстроване місцезнаходження: 87528, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Серова, буд. 1А, є державною організацією (установою, закладом) (а.с. 9-10).
Відповідно до Положення про Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України від 14 квітня 2011 року № 129 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 27 березня 2017 року № 477), зареєстрованого в Мінюсті 28 квітня 2011 рокуза № 528/19266 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0528-11#Text), ФСЗОІ є неприбутковою бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Міністерством соціальної політики України; є юридичною особою публічного права; основними завданнями Фонду є фінансове забезпечення заходів щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю в Україні та забезпечення в межах своїх повноважень реалізації заходів щодо зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, зокрема, сприяння створенню робочих місць.
За змістом ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII ФСЗОІ та його відділення мають право на стягнення санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Таким чином, Донецьке обласне відділення ФСЗОІ є належним позивачем у даній справі.
Відповідач, Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (далі КП «СЄЗ»), код ЄДРПОУ 32270664, відомості про органи управління юридичної особи: Міська рада; місцезнаходження: 85302, Донецька область, Покровський район, м. Покровськ, вул. Коцюбайла Дмитра «Да Вінчі», буд. 138 (а.с. 22, 94-97).
Відповідно до п.п. 1.2, 1.3 Статуту КП «СЄЗ» засновником підприємства є Авдіївська міська рада, власником підприємства є Авдіївська міська територіальна громада Покровського району Донецької області. Підприємство входить до сфери управління органу місцевого самоврядування територіальної громади Авдіївської міської ради, яка є представником власника і виконує його функції у межах, визначених цим статутом, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». Також враховуючи Укази Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року, № 188/2022 від 30 березня 2022 року «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів» та Закону України № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» від 12 травня 2015 року, повноваження власника та засновника покладається на спеціальний орган - Авдіївську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області в межах повноважень, встановлених чинним законодавством України (а.с. 98-106).
За поясненням позивача, Донецьким відділенням ФСЗОІ була отримана інформація з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, наданої Фонду Пенсійним фондом України, про працевлаштованих відповідачем осіб з інвалідністю, про створення ним робочі місця для осіб з інвалідністю, про працевлаштування осіб з інвалідністю у позивача, а також інформації, яка необхідна для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленому ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», середньооблікова чисельність штатних працівників відповідача облікового складу за 2023 рік складає 199; середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, 7; норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю 8; фонд оплати праці штатних працівників 9 039 800,62 грн; середня річна заробітна плата штатного працівника 45 426,13 грн; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців 1 (а.с. 1-4, 23-24).
24 квітня 2024 року (вих. № 06-06/441) Донецьким ОВФСЗОІ на адресу Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці був направлений лист із проханням здійснити перевірку відповідача щодо виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році (а.с. 28).
26 квітня 2024 року (вих. № 06-06/565) Донецьким ОВФСЗОІ на адресу Донецького обласного центру зайнятості за для отримання інформації щодо відповідача з метою виконання встановленого законодавством нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю було направлено лист, в якому позивач просив надати інформацію про: подання відповідачем у 2023 році звітів за формою 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»; чи направлялися для працевлаштування до КП "СЄЗ" позивача особи з інвалідністю (якщо направлялися, то скільки осіб було працевлаштовано та скільком було відмовлено у працевлаштуванні із зазначенням причин відмови); кількість вакансій, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, у звітному періоді (як подані у звітному періоді, так і подані раніше та не закриті до настання звітного періоду) (а.с. 29).
Листом Донецького обласного центру зайнятості від 31 травня 2024 року (вих. № 04.03/1644/01-39-24) позивачу повідомлено, що даними Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості роботодавцем КП «СЄЗ» АВДІЇВСЬКОЇ МІСЬКРАДИ (ЄДРПОУ 32270664) звіти форми 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» для осіб з інвалідністю у 2023 році не надавались (а.с. 30).
Листом Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці від 7 травня 2024 року (вих. № СХ/3/5596-24) позивачу було повідомлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану (а.с. 31-32).
На виконання ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», враховуючи отриману від Пенсійного фонду України інформацію, позивачем в автоматизованому режимі було нараховано відповідачу адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, розмір яких склав 45 426,13 грн (а.с. 1-4, 11).
За поясненням позивача розрахунок адміністративно-господарських санкцій 7 березня 2024 року було направлено відповідачу у формі електронного документа шляхом розміщення в електронному кабінеті відповідача на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (а.с. 1-4).
На підтвердження вказаного до позову додану копію електронної квитанції від 7 березня 2024 року про розміщення в електронному кабінету роботодавця (КП «СЄЗ») на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України Розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті відповідачем у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, - яка не містить ідентифікуючих елементів, активних посилань тощо на підтвердження зазначеного у квитанції (а.с. 12).
За поясненням позивача у зв`язку із не сплатою у встановлений законом строк (до 15 квітня 2024 року) відповідно до п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 позивачем було нараховано відповідачу пеню на суму заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій за 17 днів в розмірі 308,89 грн.
Вважаючи, що відповідач не виконав законодавчого нормативу щодо працевлаштування інвалідів, позивачем розраховано суму адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, яка за його підрахунком становить 45 426,13 грн, а також суму пені, нарахованої за несвоєчасну сплату штрафної санкції станом на 2 травня 2024 року, яка склала 308,89 грн, відповідач звернувся до суду із даним позовом.
Як вбачається з відомостей з Реєстру роботодавців щодо виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) щодо КП «СЄЗ» за 2023 рік (сформовано 28 лютого 2024 року), витяг з якого надано суду позивачем:
фонд оплати праці застрахованих осіб 9 039 800,62;
облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476;
середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 199;
кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді 7;
кількість осіб з інвалідністю (норматив ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні») 8;
сума нарахованих АГС 45 426,13;
не бюджетна установа.
Детальні дані:
січень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 222; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 4;
лютий: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 219; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 4;
березень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 218; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 4;
квітень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 212; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 8;
травень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 204; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 8;
червень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 199; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 8;
липень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 198; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 8;
серпень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 193; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 8;
вересень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 189; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 8;
жовтень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 184; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 8;
листопад: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 181; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді - 7;
грудень: облікова кількість штатних працівників у звітному періоді 476; середньооблікова кількість штатних працівників у звітному періоді 174; кількість осіб з інвалідністю у звітному періоді 7 (а.с. 54-55).
Відповідно до листа Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області від 12 червня 2024 року (вих. № вх.-1828/01-27) Авдіївська міська територіальна громада Покровського району Донецької області, яка визнана територією, на якій ведуться активні бойові дії, та тимчасово окупованою територією, неодноразово потерпала від руйнувань різного ступеню. З лютого 2022 року по теперішній час місто Авдіївка знаходиться під постійним щільним вогнем країни агресора, що призвело до катастрофічних руйнувань та пошкоджень житлової, соціальної сфери, дорожньої інфраструктури, комунальної та будівельної техніки, громадського транспорту, знищенням мереж тепло-, водо-, газо-, енергопостачання. У зв`язку з постійною загрозою життю громадян, працівників, постійно проводилася масова евакуація підприємств, організацій, установ, громадян. Враховуючи зазначене, КП «СЄЗ» Авдіївської міської ради не має змоги повноцінно функціонувати, надавати комунальні послуги, в підприємства відсутні власні надходження, що унеможливлює утримування працівників, які і надалі забезпечують часткову роботу підприємства.
Також з листа вбачається, що з березня 2022 року по теперішній час КП «СЄЗ» Авдіївської міської ради фінансується виключно (100%) з місцевого бюджету Авдіївської міської територіальної громади Покровського району Донецької області у вигляді фінансової підтримки підприємства в умовах воєнного часу, згідно Програми економічного і соціального розвитку Авдіївської міської територіальної громади (а.с. 107).
В матеріалах справи також наявна довідка від 20 червня 2024 року № 01-09/1-Д щодо кадрового та фінансового забезпечення КП «СЄЗ» за 2023 рік, складена відповідачем, відповідно до якої:
у січні: чисельність працівників підприємства складала 222; чисельність працівників, які фактично працювали 62; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 160; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 9; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 4;
у лютому: чисельність працівників 219; чисельність працівників, які фактично працювали 57; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 162; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 9; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 4;
у березні: чисельність працівників 218; чисельність працівників, які фактично працювали 54; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 164; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 9; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 4;
у квітні: чисельність працівників 212; чисельність працівників, які фактично працювали 40; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 172; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 8; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 8;
у травні: чисельність працівників 204; чисельність працівників, які фактично працювали 35; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 169; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 8; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 8;
у червні: чисельність працівників 199; чисельність працівників, які фактично працювали 35; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 164; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 8; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 8;
у липні: чисельність працівників 198; чисельність працівників, які фактично працювали 30; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 168; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 8; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 8;
у серпні: чисельність працівників 193; чисельність працівників, які фактично працювали 33 чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 160; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 8; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 8;
у вересні: чисельність працівників 189; чисельність працівників, які фактично працювали 47; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 142; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 8; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 8;
у жовтні: чисельність працівників 184; чисельність працівників, які фактично працювали 60; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 124; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 8; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 7;
у листопаді: чисельність працівників 181; чисельність працівників, які фактично працювали 105; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 76; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 7; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю - 7;
у грудні: чисельність працівників 174; чисельність працівників, які фактично працювали 48; чисельність працівників у відпустці без збереження заробітної плати 126; норма працевлаштування осіб з інвалідністю - 7; фактично працевлаштовано осіб з інвалідністю 7 (а.с. 109).
Разом із цим суд зазначає, що докази на підтвердження зазначеного у довідці (копії відповідних наказів про створення робочих місць для осіб з інвалідністю, про прийняття на роботу осіб з інвалідністю, штатного розкладу та т.і.) відповідачем суду не надано, у зв`язку із чим відомості, наведені у довідці, не враховуються судом при розгляді справи.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначає Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII (далі - Закон № 875-XII).
Згідно зі ст. 17 зазначеного закону з метою реалізації творчих і виробничих здібностей осіб з інвалідністю та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів у разі потреби створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей осіб з інвалідністю.
Відповідно до ч. 3ст. 18 Закону № 875-XIIпідприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Частиною 1ст. 19 Закону № 875-XIIвстановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно зч. 1 цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним (ч. 4 ст. 19 Закону № 875-XII).
При цьому за приписами ч. 1 ст. 18 Закону № 875-ХІІ забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Згідно з ч. 3 цієї ж статті підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
За змістом ст. 18-1 Закону № 875-ХІІ державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.
Наказом Міністерства економіки від 12 квітня 2022 року № 827-22 затверджено Форму звітності № 3-ПН«Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»та Порядок подання форми звітності № 3-ПН«Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» (далі Порядок № 872-22).
Відповідно до п. 1.4 розділу І Порядку № 872-22 форма № 3-ПН подається юридичними особами, фізичними особами - підприємцями, які в межах трудових відносин використовують працю фізичних осіб, за наявності попиту на робочу силу (вакансії).
Згідно з п. 1.5 розділу І Порядку № 872-22 форма № 3-ПН заповнюється та подається роботодавцем до філії міжрегіонального/регіонального центру зайнятості (або до міського, районного, міськрайонного центру зайнятості - до дати припинення їхньої діяльності) незалежно від місцезнаходження роботодавця з дня виникнення в нього потреби в підборі працівників та/або з дати відкриття вакансії, але не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення нового робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.
Відповідно до п. 1.6 розділу І Порядку № 872-22 роботодавець визначає вид форми № 3-ПН - первинна або уточнювальна. Первинна форма № 3-ПН подається з метою інформування про наявність попиту на робочу силу (вакансії). Уточнювальна форма № 3-ПН подається в разі необхідності на заміну первинної та містить уточнення характеристик вакансії(й), зокрема умов праці, розміру заробітної плати, вимог до кандидата(ів) тощо.
При цьому не можуть бути змінені дані щодо кількості вакансій та професійної назви робіт (професії/посади).
Актуальність зазначеної(их) у поданій формі № 3-ПН вакансії(й) уточнюється фахівцем центру зайнятості не рідше ніж двічі на місяць під час особистої зустрічі з роботодавцем, шляхом електронної комунікації, зокрема мобільним чи фіксованим зв`язком, надсилання/отримання повідомлення електронною поштою. Також таке уточнення здійснюється перед направленням зареєстрованого безробітного або особи, яка шукає роботу, до роботодавця (п. 1.7 розділу І Порядку № 872-22).
Згідно з п. 1.8 розділу І Порядку № 872-22 роботодавець може самостійно повідомити центр зайнятості про закриття вакансії(й) шляхом електронної комунікації, зокрема мобільним або фіксованим зв`язком, надсилання повідомлення електронною поштою, а також під час особистої зустрічі з фахівцем центру зайнятості.
Періодичності подачі звітності за формою № 3-ПН Порядком № 872-22 не встановлено.
Відповідно до ч. 6 ст. 19 Закону № 875-XII Пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію:
про працевлаштованих осіб з інвалідністю;
про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленогочастиною першоюцієї статті.
Отримана від Пенсійного фонду України інформація, яка містить ознаки порушень законодавства про створення робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, є підставою для проведення перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю (ч. 7 ст. 19 Закону № 875-ХІІ).
Отримана від Пенсійного фонду України інформація про працевлаштованих осіб з інвалідністю використовується в Централізованому банку даних з проблем інвалідності для визначення в автоматичному режимі осіб з інвалідністю, які можуть бути працевлаштовані (ч. 8 ст. 19 Закону № 875-ХІІ).
Порядок контролю за виконанням нормативу робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі шляхом його зарахування, визначається Кабінетом Міністрів України (ч. 9 ст. 19 Закону № 875-ХІІ).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, здійснює перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі шляхом його зарахування (ч. 10 ст. 19 Закону № 875-ХІІ).
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку (ч. 11 ст. 19 Закону № 875-ХІІ).
Частиною 12 ст. 19 Закону № 875-ХІІ) встановлено, що Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю щороку до 10 березня в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення підприємств, установ та організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць, визначеного згідно зчастиною першоюцієї статті, та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, обчислених відповідно дост. 20цього Закону.
Розрахунок надсилається у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України у формі та порядку, визначених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю спільно з Пенсійним фондом України (ч. 13 ст. 19 Закону № 875-ХІІ).
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення осіб з інвалідністю, які можуть бути працевлаштовані, та надсилає інформацію про таких осіб до Державного центру зайнятості для проведення роботи з їх працевлаштування (ч. 14 ст. 19 Закону № 875-ХІІ).
Згідно з ч. 1ст. 20 Закону № 875-ХІІпідприємства, установи, організації, […], де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченимст. 19цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, […], за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, […], де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, […]. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячиз120відсотківрічних облікової ставки Національного банку України,що діяла на момент сплати,нарахованоїнаповну суму недоїмки за весь її строк (ч. 2ст. 20 Закону № 875-ХІІ).
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в ч. 1 цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленогоч. 1 ст. 19 цього Закону (ч. 4ст. 20 Закону № 875-ХІІ).
Проаналізувавши наведені вище нормативно-правові приписи, суд висновує, що діючим законодавством на роботодавця покладено обов`язок, по-перше, зі створення робочих місць для осіб з інвалідністю у кількості, визначеної законом, по-друге, повідомляти відповідний центр зайнятості у встановлений строк про створенні робочі місця для осіб з інвалідністю, по-третє, у випадку звернення до роботодавця осіб з інвалідністю з метою працевлаштування - працевлаштувати таких осіб.
При цьому обов`язок щодо пошуку осіб з інвалідністю для наступного працевлаштування на роботодавця чинним законодавством не покладено.
Відповідно до листа Донецького обласного центру зайнятості від 31 травня 2024 року (вих. № 04.03/1644/01-39-24) за даними Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості роботодавцем КП «СЄЗ» АВДІЇВСЬКОЇ МІСЬКРАДИ (ЄДРПОУ 32270664) звіти форми 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» для осіб з інвалідністю у 2023 році не надавались (а.с. 30).
Зазначене не заперечується відповідачем у справі.
Разом із цим, згідно з витягом з Реєстру роботодавців щодо виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) щодо КП «СЄЗ» за 2023 рік, наданим суду позивачем: облікова кількість штатних працівників у відповідача у звітному періоді (2023 рік) складала 476 осіб; середньооблікова кількість штатних працівників відповідача у звітному періоді складала 199 осіб; у квітні, травні, червні, липня, серпні, вересні та жовтні 2023 року кількість працевлаштованих на підприємстві осіб з інвалідністю складала 8 (а.с. 54-55).
Отже, як мінімум у період з квітня по жовтень 2023 року на підприємстві було в наявності (створено) 8 робочих місць для осіб з інвалідністю, на які при цьому були працевлаштовані особи з інвалідністю.
Відомостей про те, що відповідач повідомляв центр зайнятості про закриття вакансії, створеної для осіб з інвалідністю, після звільнення одного із цих осіб у листопаді 2023 року - матеріали справи не містять.
Враховуючи наявні у Централізованого банку даних з проблем інвалідності відомості про працевлаштування відповідачем, зокрема, у жовтні 2023 року, 8-ми осіб з інвалідністю, беручи до уваги, що відповідачем не повідомлялось про закриття у листопаді 2023 року вакансії для осіб з інвалідністю, суд висновує, що відповідачем було виконано приписи чинного законодавства в частині с т в о р е н н я необхідної кількості робочих місць для осіб з інвалідністю.
Крім цього, відповідно до п. 3.2.5 розділу 3 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року № 286 (далі Інструкція № 286), середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, [...] 12.
Для зарахування у виконання підприємством квоти у кількості однієї особи зараховуються особи з інвалідністю, які працювали в календарному звітному році. Для виконання нормативу зараховуються особи, які прийняті в будь-який місяць року, але за умови, що вона відпрацювала не менше шести місяців у календарному році.
Враховуючи вказану норму, норми стосовно працевлаштування осіб з інвалідністю вважатимуться виконаними, якщо особа з інвалідністю працювала на підприємстві 6 місяців звітного року, а дані табельного обліку використання робочого часу працівників відповідають цим шести місяцям звітного року з частиною 2 п. 3.2 Інструкції № 286.
Таким чином, норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю вважатиметься виконаним, якщо визначена кількість осіб з інвалідністю працювала у роботодавця 6 місяців звітного року.
На зазначеному наголошено і у листах Мінсоцполітики від 26 березня 2017 року № 1/6-172 та від 27 січня 2009 року № 1/6-30/06, в яких, зокрема, вказано, що норми стосовно працевлаштування осіб з інвалідністю будуть вважатися виконаними, якщо інвалід працював на підприємстві 6 місяців звітного року.
Отже, відповідачем у 2023 році не лише було виконано обов`язок зі створення необхідної кількості робочих місць для осіб з інвалідністю, а й працевлаштовано визначену законодавством кількість осіб з інвалідністю упродовж 6 місяців.
При цьому суд також вважає за необхідне зазначити, що згідно з Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004, з 24 лютого 2022 року на території Авдіївської міської територіальної громади ведуться активні бойові дії, а з 29 лютого 2024 року зазначена територія є тимчасово окупованою територією України.
Факт тривання на території Авдіївської міської територіальної громади з 24 лютого 2022 року активних бойових дій, внаслідок яких місто Авдіївка знаходиться під постійним щільним вогнем військових формувань російської федерації, які призвели до катастрофічних руйнувань та пошкоджень житлової, соціальної сфери, дорожньої інфраструктури міста, а також комунального господарства, громадського транспорту, знищення мереж тепло-, водо-, газо-, енергопостачання, є загальновідомим та не потребує доказування.
Крім цього, як вбачається з листа Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області від 12 червня 2024 року (вих. № вх.-1828/01-27) з березня 2022 року по теперішній час КП «СЄЗ» Авдіївської міської ради на 100% фінансується з місцевого бюджету Авдіївської міської територіальної громади Покровського району Донецької області у вигляді фінансової підтримки підприємства в умовах воєнного часу згідно Програми економічного і соціального розвитку Авдіївської міської територіальної громади (а.с. 107).
Як зазначало вище, згідно з ч. 1 ст. 20 Закону № 875-ХІІ положення нормативно-правових приписів стосовно накладення адміністративно-господарських санкцій на роботодавців за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю) не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Відповідно до ч. 1ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
Згідно з ч.ч. 1-3ст. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи встановлені судом під час розгляду справи обставини, беручи до уваги наведені у рішенні нормативно-правові приписи, суд приходить до висновку, що позивач не довів належними та достатніми доказами обґрунтованість заявлених позовних вимог.
Як наслідок, адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до КП «СЄЗ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць за 2023 рік у розмірі 45426,13 грн та пені 308,89 грн задоволенню не підлягає.
Відповідно до приписів ст. 139 КАС України питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 12, 72-77, 94, 139, 192-193, 242-246, 257-258, 262, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 13492430, зареєстроване місцезнаходження: 87528, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Серова, буд. 1А) до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (код ЄДРПОУ 32270664, зареєстроване місцезнаходження: 85302, Донецька область, Покровський район, м. Покровськ, вул. Коцюбайла Дмитра «Да Вінчі», буд. 138) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць та пені - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Н.П. Волгіна
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2024 |
Оприлюднено | 12.08.2024 |
Номер документу | 120895051 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Волгіна Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні