Рішення
від 13.06.2024 по справі 340/2929/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/2929/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої-судді Казанчук Г.П., при секретарі судового засідання Бакшеєвій М.В.

за участю представника позивача - Полонець О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про визнання дій протиправними та скасування постанов,

ВИКЛАД ОБСТАВИН:

Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький, через свого представника ОСОБА_1 , звернувся до суду позовною заявою, в якій, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 29.05.2024 року, просить суд:

- визнати протиправними дії головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Мохна Світлани Олександрівни та скасувати постанову по виконавчому провадженню № 74786079 від 18.04.2024 р. про відкриття виконавчого провадження;

- визнати протиправними дії головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Мохна Світлани Олександрівни та скасувати постанову по виконавчому провадженню № 74786079 від 18.04.2024 р. про стягнення виконавчого збору.

Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю винесення спірних постанов, оскільки Квартирно-експлуатаційний відділ не являється органом державної влади. Відповідно положення Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький є державною установою та не входить до переліку боржників які підвідомчі зазначеному Управлінню.

Суддя ухвалою від 07.05.2024 року залишила скаргу без руху та встановила Квартирно-експлуатаційному відділу м. Кропивницького десятиденний термін для усунення недоліків.

Ухвалою судді від 2.05.2024 року продовжено строк на усунення недоліків позовної заяви.

Суддя ухвалою від 03.06.2024 відкрила провадження у справі, розгляд справи вирішила здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, судове засідання призначила на 12.06.2024 на 10 год. 00 хв.

Відповідачем суду надано відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову. Також відповідач надав суду копію матеріалів виконавчого провадження №74922322.

Дослідивши докази, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27.12.2023 року у справі №340/6853/23, залишеного без змін постановою Тетього апеляційного адміністративного суду від 27.03.2024 року:

- визнані дії КЕВ м. Кропивницький протиправними щодо відмови у наданні клопотання на виключення з числа службових квартиру за адресою АДРЕСА_1 відповідно пункту 3-7 розділу 7 Інструції та надати мені та членам моєї сім`ї квартиру за адресою АДРЕСА_1 для постійного проживання;

- зобов`язано КЕВ м. Кропивницький подати до Головного Квартирно-експлуатаційного Управління ЗСУ клопотання про виключення з числа службових квартиру за адресою АДРЕСА_1 та надання ОСОБА_2 і членам її сім`ї квартиру за адресою АДРЕСА_1 для постійного проживання, разом з першим примірником облікової справи та списком розподілу, відповідно пункту 3-7 розділу 7 Інструції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями.

ОСОБА_3 16.04.2024 звернувся до відділу примусового виконання рішень УЗПВР у Кіровоградській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) із заявою про відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом №340/6853/23 виданого 31.01.2024 Кіровоградським окружним адміністративним судом.

18.04.2024 головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження №74786079 за виконавчим листом №340/6853/23 виданого 31.01.2024 Кіровоградським окружним адміністративним судом.

Тоді ж, 18.04.2024, державним виконавцем була винесена постанова в цьому ж виконавчому провадженні про стягнення виконавчого збору (а.с.61-63).

Позивач не погоджується із винесенням 18.04.2024 постанови про відкриття виконавчого провадження та про стягнення виконавчого збору (далі спірні постанови), оскільки Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький не входить до переліку боржників які підвідомчі зазначеному Управлінню, тому звернувся до суду з цим позовом.

Отже, правомірність винесення вказаних вище постанов у ВП №74786079 є предметом спору, переданого на розгляд адміністративного суду.

Спірні правовідносини регулюються Законом України ''Про виконавче провадження'' від 02.06.2016 р. №1404-VІІІ (далі Закон №1404-VІІІ).

У статті 1 Закону №1404-VІІІ вказано, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, зокрема: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України;(п.1 ч.1 ст.3 Закону №1404-VІІІ).

Згідно статті 5 Закону №1404-VІІІ примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України ''Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів''.

Позивач наполягає, що відповідач не мав правових підстав для винесення спірних постанов, оскільки він не являється органом державної влади, а є лише державною установою. А тому відповідач не має права на примусове виконання виконавчого листа, боржником у якому є КЕВ м. Кропивницький.

Тобто, спір полягає у підвідомчості відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції виконання судового рішення, де боржником є КЕВ м. Кропивницький.

Відповідно до частин 5, 6 статті 26 Закону №1404-VІІІ виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.

За рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню).

Наказом Міністерства юстиції України № 512/5 від 02.04.2012 р. затверджено Інструкцію з організації примусового виконання рішень, відділу примусового виконання рішень (надалі Інструкція).

У пункті 4 Розділу І Інструкції визначено, що відділу примусового виконання рішень управлінь забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України підвідомчі рішення, зокрема, боржниками є територіальні органи центральних органів виконавчої влади та їх структурні підрозділи, місцеві суди, міські, районні або селищні ради чи районні державні адміністрації та їх структурні підрозділи, окружні прокуратури, інші територіальні підрозділи органів державної влади та їх посадові особи.

Відповідно до Положення про квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький, затвердженого Миколаївським квартирно-експлуатаційним управлінням, суд убачає, що Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький є державною установою, яка створена з метою організації виконання завдань з питань інженерно-інфраструктурного (квартирно-експлуатаційного) забезпечення військових частин, закладів, установ та організацій (далі - військових частин) Збройних Сил України у Кіровоградській області (далі - зона відповідальності).

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький є державною організацією (а.с.77-81).

У розділі 1 Положення про квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький зазначено, що квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький є неприбутковою державною установою та безпосередньо підпорядковується Миколаївському квартирно-експлуатаційному управлінню. Центральне управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил логістики Збройних Сил України здійснює координацію, спрямування та контроль за діяльністю КЕВ м. Кропивницький.

У статті 10 Закону України ''Про Збройні Сили України'' вказано, що функції, завдання та особливості діяльності Сил спеціальних операцій Збройних Сил України визначаються законами України та положенням, що затверджується Президентом України.

Наказом Міністерства оборони України 03.07.2013 №228, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.09.2013 року за за № 1590/24122 затверджено Положення про організацію квартирно-експлуатаційного забезпечення Збройних Сил України (надалі Положення №228), яке визначає організацію та завдання квартирно-експлуатаційного забезпечення Збройних Сил України (далі - ЗС України).

Організація квартирно-експлуатаційного забезпечення ЗС України (далі - квартирно-експлуатаційне забезпечення) - це комплекс заходів, спрямованих на безпечну експлуатацію, утримання казармено-житлового фонду, об`єктів соціально-культурного призначення, комунальних споруд та інженерних мереж військових містечок, забезпечення військових частин квартирним майном.

У розділі ІІ Положення №228 визначено, що Квартирно-експлуатаційне забезпечення військових частин здійснюється квартирно-експлуатаційними органами ЗС України, до яких відносяться:

Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України (далі - Головне КЕУ ЗС України);

територіальні квартирно-експлуатаційні управління та Київське квартирно-експлуатаційне управління (далі - КЕУ);

квартирно-експлуатаційні відділи (квартирно-експлуатаційні частини) (далі - КЕВ (КЕЧ));

квартирно-експлуатаційні служби військових частин.

Квартирно-експлуатаційне забезпечення військових частин проводиться за схемами:

Головне КЕУ ЗС України - КЕУ - КЕВ (КЕЧ)) - військові частини; Головне КЕУ ЗС України - види Збройних Сил України - військові частини (згідно з рішенням Міністра оборони України).

Головне КЕУ ЗС України є органом військового управління і призначене для реалізації у ЗС України державної, військово-технічної політики з питань квартирно-експлуатаційного забезпечення ЗС України, розвитку системи технічної експлуатації фондів військових містечок з метою підтримання військ у стані високої бойової та мобілізаційної готовності.

Головне КЕУ ЗС України організовує роботу, пов`язану з будівництвом військових об`єктів, експлуатацією і ремонтом фондів військових містечок, забезпечує використання земельних ділянок.

КЕУ є територіальним органом військового управління ЗС України і призначене для реалізації у військах (силах), дислокованих у межах відповідальності територіального квартирно-експлуатаційного управління, державної військово-технічної політики з питань квартирно-експлуатаційного забезпечення з метою підтримання військ (сил) у стані високої бойової та мобілізаційної готовності.

КЕУ підпорядковується Головному КЕУ ЗС України.

КЕВ (КЕЧ) здійснює безпосереднє квартирно-експлуатаційне забезпечення військових частин, дислокованих у межах відповідальності.

КЕВ (КЕЧ) підпорядковується КЕУ за територіальним принципом. З питань використання фондів і територій військових містечок виконує накази (розпорядження) начальника гарнізону.

Відповідно до пункту 14.1 Положення №228 фінансування квартирно-експлуатаційних витрат здійснюється відповідними розпорядниками коштів у межах асигнувань, затверджених кошторисами та планами асигнувань загального та спеціального фондів державного бюджету України, за схемою: Департамент фінансів МО України - КЕУ - КЕВ (КЕЧ), Департамент фінансів МО України - КЕУ (КЕВ, КЕЧ, військові частини) або Департамент фінансів МО України - ГШ ЗС України, види Збройних Сил України - військові частини.

Згідно пункту 14.7 Положення №228 контроль за фінансово-господарською діяльністю квартирно-експлуатаційних органів ЗС України здійснюється контрольно-ревізійними органами МО України.

Квартирно-експлуатаційні органи ЗС України здійснюють контроль за правильністю планування, витребування та використання коштів на квартирно-експлуатаційне забезпечення.

У Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначено, що Міністерство оборони України є засновником КЕВ м. Кропивницький.

З огляду на вищевикладене, позивач, як на думку суду є підрозділом органу державної влади Міністерства оборони України, а відтак, до підвідомчості відповідача належать рішення в яких позивач є боржником, а тому доводи представника позивач в цій частині є необґрунтованими.

Виконавче провадження стосується захисту житлових прав ОСОБА_2 , порушення якого встановлено судовим рішенням та повинно бути відновлено саме як боржником у виконавчому провадженні.

За таких обставин суд дійшов висновку, що спірні постанови про відкриття виконавчого провадження та про стягнення виконавчого збору винесені з дотриманням процедури, передбаченої цим Законом, а також відповідає критерію правомірності, що є підставою для відмови позивачу у задоволенні позову.

Судові витрати не підлягають розподіленню через висновок суду про відмову в позові.

Керуючись статей 4, 70, 139, 143, 242-246, 255, 271, 287, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький (пров. Училищний, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25002; код ЄДРПОУ 08541051) до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (вул. Театральна, 6/7, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006; код ЄДРПОУ 43315529) про визнання дій протиправними та скасування постанов.

Копію рішення суду надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 10-денний строк, установлений статтею 287 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.П. КАЗАНЧУК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119717511
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —340/2929/24

Постанова від 30.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 13.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні