ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
30 жовтня 2024 року м. Дніпросправа № 340/2929/24Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року (суддя Казанчук Г.П.) у справі за позовом Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про визнання дій протиправними та скасування постанов,-
ВСТАНОВИВ:
Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький звернувся з позовом до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), в якому просить:
- визнати протиправними дії головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Мохна Світлани Олександрівни та скасувати постанову по виконавчому провадженню № 74786079 від 18.04.2024 р. про відкриття виконавчого провадження;
- визнати протиправними дії головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Мохна Світлани Олександрівни та скасувати постанову по виконавчому провадженню № 74786079 від 18.04.2024 р. про стягнення виконавчого збору.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року в задоволенні позову відмовлено.
Позивачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, позов задовольнити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що суд першої інстанції посилається на неіснуючий наказ МО України №228 від 03.07.2013, в той час, як враховуючи абзаци 13, 14 пункту 1.1 постапнови КМУ від 12.13.2005 №179 та відповідно до положення Квартирно - експлуатаційний відділ м. Кропивницький є державною установою яка створена з метою організації виконання завдань з питань інженерно-інфраструктурного (квартирно - експлуатаційного) забезпечення військових частин, закладів, установ та організацій ЗСУ у Кіровоградській області та відноситься до підрозділів з владними повноваженнями.
Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 1 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.
Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Як було встановлено судом першої інстанції, рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27.12.2023 року у справі №340/6853/23, залишеного без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 27.03.2024 року:
- визнані дії КЕВ м. Кропивницький протиправними щодо відмови у наданні клопотання на виключення з числа службових квартиру за адресою АДРЕСА_1 відповідно пункту 3-7 розділу 7 Інструції та надати мені та членам моєї сім`ї квартиру за адресою АДРЕСА_1 для постійного проживання;
- зобов`язано КЕВ м. Кропивницький подати до Головного Квартирно-експлуатаційного Управління ЗСУ клопотання про виключення з числа службових квартиру за адресою АДРЕСА_1 та надання ОСОБА_1 і членам її сім`ї квартиру за адресою АДРЕСА_1 для постійного проживання, разом з першим примірником облікової справи та списком розподілу, відповідно пункту 3-7 розділу 7 Інструції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями.
ОСОБА_2 16.04.2024 звернувся до відділу примусового виконання рішень УЗПВР у Кіровоградській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) із заявою про відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом №340/6853/23 виданого 31.01.2024 Кіровоградським окружним адміністративним судом.
18.04.2024 головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження №74786079 за виконавчим листом №340/6853/23 виданого 31.01.2024 Кіровоградським окружним адміністративним судом.
18.04.2024 державним виконавцем була винесена постанова в цьому ж виконавчому провадженні про стягнення виконавчого збору.
Не погоджуючись із вказаними постановами, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що відповідачем правомірність оскаржених постанов було доведено.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про виконавче провадження» №1404-VІІІ примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».
Відповідно до частин 5, 6 статті 26 Закону №1404-VІІІ виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.
За рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню).
Наказом Міністерства юстиції України № 512/5 від 02.04.2012 затверджено Інструкцію з організації примусового виконання рішень, відділу примусового виконання рішень (надалі Інструкція).
У пункті 4 Розділу І Інструкції визначено, що відділу примусового виконання рішень управлінь забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України підвідомчі рішення, зокрема, боржниками є територіальні органи центральних органів виконавчої влади та їх структурні підрозділи, місцеві суди, міські, районні або селищні ради чи районні державні адміністрації та їх структурні підрозділи, окружні прокуратури, інші територіальні підрозділи органів державної влади та їх посадові особи.
Як було встановлено судом першої інстанції, відповідно до Положення про квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький, затвердженого Миколаївським квартирно-експлуатаційним управлінням, суд убачає, що Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький є державною установою, яка створена з метою організації виконання завдань з питань інженерно-інфраструктурного (квартирно-експлуатаційного) забезпечення військових частин, закладів, установ та організацій (далі - військових частин) Збройних Сил України у Кіровоградській області (далі - зона відповідальності).
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький є державною організацією (а.с.77-81).
У розділі 1 Положення про квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький зазначено, що квартирно-експлуатаційний відділ м. Кропивницький є неприбутковою державною установою та безпосередньо підпорядковується Миколаївському квартирно-експлуатаційному управлінню. Центральне управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснює координацію, спрямування та контроль за діяльністю КЕВ м. Кропивницький.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про Збройні Сили України» функції, завдання та особливості діяльності Сил спеціальних операцій Збройних Сил України визначаються законами України та положенням, що затверджується Президентом України.
Наказом Міністерства оборони України 03.07.2013 №448, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.09.2013 за № 1590/24122 затверджено Положення про організацію квартирно-експлуатаційного забезпечення Збройних Сил України (надалі Положення №228), яке визначає організацію та завдання квартирно-експлуатаційного забезпечення Збройних Сил України (далі - ЗС України).
Організація квартирно-експлуатаційного забезпечення ЗС України (далі - квартирно-експлуатаційне забезпечення) - це комплекс заходів, спрямованих на безпечну експлуатацію, утримання казармено-житлового фонду, об`єктів соціально-культурного призначення, комунальних споруд та інженерних мереж військових містечок, забезпечення військових частин квартирним майном.
У розділі ІІ Положення №448 визначено, що Квартирно-експлуатаційне забезпечення військових частин здійснюється квартирно-експлуатаційними органами ЗС України, до яких відносяться:
Головне квартирно-експлуатаційне управління Збройних Сил України (далі - Головне КЕУ ЗС України);
територіальні квартирно-експлуатаційні управління та Київське квартирно-експлуатаційне управління (далі - КЕУ);
квартирно-експлуатаційні відділи (квартирно-експлуатаційні частини) (далі - КЕВ (КЕЧ));
квартирно-експлуатаційні служби військових частин.
Квартирно-експлуатаційне забезпечення військових частин проводиться за схемами:
Головне КЕУ ЗС України - КЕУ - КЕВ (КЕЧ)) - військові частини; Головне КЕУ ЗС України - види Збройних Сил України - військові частини (згідно з рішенням Міністра оборони України).
Головне КЕУ ЗС України є органом військового управління і призначене для реалізації у ЗС України державної, військово-технічної політики з питань квартирно-експлуатаційного забезпечення ЗС України, розвитку системи технічної експлуатації фондів військових містечок з метою підтримання військ у стані високої бойової та мобілізаційної готовності.
Головне КЕУ ЗС України організовує роботу, пов`язану з будівництвом військових об`єктів, експлуатацією і ремонтом фондів військових містечок, забезпечує використання земельних ділянок.
КЕУ є територіальним органом військового управління ЗС України і призначене для реалізації у військах (силах), дислокованих у межах відповідальності територіального квартирно-експлуатаційного управління, державної військово-технічної політики з питань квартирно-експлуатаційного забезпечення з метою підтримання військ (сил) у стані високої бойової та мобілізаційної готовності.
КЕУ підпорядковується Головному КЕУ ЗС України.
КЕВ (КЕЧ) здійснює безпосереднє квартирно-експлуатаційне забезпечення військових частин, дислокованих у межах відповідальності.
КЕВ (КЕЧ) підпорядковується КЕУ за територіальним принципом. З питань використання фондів і територій військових містечок виконує накази (розпорядження) начальника гарнізону.
Відповідно до пункту 14.1 Положення №448 фінансування квартирно-експлуатаційних витрат здійснюється відповідними розпорядниками коштів у межах асигнувань, затверджених кошторисами та планами асигнувань загального та спеціального фондів державного бюджету України, за схемою: Департамент фінансів МО України - КЕУ - КЕВ (КЕЧ), Департамент фінансів МО України - КЕУ (КЕВ, КЕЧ, військові частини) або Департамент фінансів МО України - ГШ ЗС України, види Збройних Сил України - військові частини.
Згідно пункту 14.7 Положення №448 контроль за фінансово-господарською діяльністю квартирно-експлуатаційних органів ЗС України здійснюється контрольно-ревізійними органами МО України.
Квартирно-експлуатаційні органи ЗС України здійснюють контроль за правильністю планування, витребування та використання коштів на квартирно-експлуатаційне забезпечення.
У Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначено, що Міністерство оборони України є засновником КЕВ м. Кропивницький.
Суд першої інстанції вірно встановив, що позивач, є підрозділом органу державної влади Міністерства оборони України, а відтак, до підвідомчості відповідача належать рішення в яких позивач є боржником, виконавче провадження стосується захисту житлових прав ОСОБА_1 , порушення якого встановлено судовим рішенням та повинно бути відновлено саме як боржником у виконавчому провадженні.
Вірними є висновки суду першої інстанції, що спірні постанови про відкриття виконавчого провадження та про стягнення виконавчого збору винесені з дотриманням процедури, передбаченої цим Законом, а також відповідає критерію правомірності, що є підставою для відмови позивачу у задоволенні позову.
Доводи апеляційної скарги вказаного не спростовують.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року у справі за позовом Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про визнання дій протиправними та скасування постанов залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до суду касаційної інстанції в строк, передбачений ст. 329 КАС України.
Головуючий - суддяА.А. Щербак
суддяН.П. Баранник
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122684567 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні