Окрема ухвала
від 14.06.2024 по справі 273/1698/23
БАРАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Баранівський районний суд Житомирської області

Справа № 273/1698/23

Провадження № 3/273/550/24

ОКРЕМА УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2024 року м. Баранівка

Суддя Баранівського районного суду Житомирської області Самойленко Л.М., розглянувши матеріали справи, які надійшли від Відділу поліцейської діяльності №1 Звягельського РВП ГУНП в Житомирській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 130 КУпАП -

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Баранівського районного суду Житомирською області від 14 червня 2024 року, провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1 ст. 130 КУпАП закрито на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю у його діях події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно протоколу серії ААД № 399311 від 01.07.2023 ОСОБА_1 01.07.2023 о 13 год. 50 хв., в с. Зеремля, по вул. Вишнівецька, 16, водій ОСОБА_1 керував ТЗ OPEL VECTRA, д.н.з. НОМЕР_1 , в стані алкогольного сп`яніння. Огляд на стан сп`яніння проводився у медичному закладі зі згоди водія у встановленому законом порядку. Стан алкогольного сп`яніння підтверджується висновком КНП "Баранівської ЦРЛ" № 67, складеним 01.07.2023 року о 15 год. 45 хв., результат 1,98 %.

Проведення огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, та оформлення результатів такого огляду визначає Інструкція про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затверджена спільним регламентується ст. 266 КУпАП та наказом Міністерства внутрішніх справУкраїни іМіністерства охорониздоров`яУкраїни від09листопада 2015року№1452/735 .

Так, ч.ч.3-5 ст.266 КУпАП зазначено, що перелік закладів охорони здоров`я, яким надається право проведення огляду особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, затверджується управліннями охорони здоров`я місцевих державних адміністрацій. Проведення огляду осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, в інших закладах забороняється.

Огляд осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, здійснюється в закладах охорони здоров`я не пізніше двох годин з моменту встановлення підстав для його здійснення. Огляд у закладі охорони здоров`я та складення висновку за результатами огляду проводиться в присутності поліцейського. Кожний випадок огляду осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, у закладі охорони здоров`я реєструється в порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров`я.

Огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.

Відповідно до п.п. 1,3,9 розділу IIIІнструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції:

1.Перелік закладів охорони здоров`я, яким надається право проведення огляду на стан сп`яніння водіїв, затверджується Міністерством охорони здоров`я України, Міністерством охорони здоров`я Автономної Республіки Крим, начальниками структурних підрозділів з питань охорони здоров`я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

3.Огляд у закладах охорони здоров`я щодо виявлення стану сп`яніння проводиться лікарем закладу охорони здоров`я (у сільській місцевості за відсутності лікаря фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту), який пройшов тематичне удосконалення за відповідною програмою згідно з чинним законодавством.

9.Використання в закладах охорони здоров`я для проведення лабораторних досліджень вимірювальної техніки та обладнання, дозволених МОЗ, підтверджується сертифікатом відповідності та свідоцтвом про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.

Судом встановлено, що огляд ОСОБА_1 на стан алкогольного сп`яніння 01.07.2023 в КНП Баранівська лікарня був проведений за допомогою приладу Drager Alcotest 6810, серійний заводський №ARCE-0256, лікарем ОСОБА_2 .

З долучених до матеріалів справи захисником ОСОБА_1 документів встановлено, що прилад Drager Alcotest 6810, серійний заводський №ARCE-0256, за допомогою якого проводився медичний огляд ОСОБА_1 , не має законних підстав використовуватися з 10.02.2012 року.

Експлуатаційним документом на газоаналізатори DragerAlcotest 6810 є його Керівництво (інструкція) з експлуатації, якою визначено умови використання зазначеного приладу.

В розділі «Періодичність технічного обслуговування» Інструкції до газоаналізатора зазначено про необхідність здійснювати градуювання даного приладу кожні шість місяців.

Згідно відповіді директора КНП Баранівська лікарня №111 від 31.01.2024 вбачається, що операції «Сервісне технічне обслуговування» та «Градіювання приладів» Drager Alcotest 6810, за допомогою якого 01.07.2023 було проведено огляд на стан сп`янніння ОСОБА_1 - не проводилися. Також Баранівська ЦРЛ повідомила про відсутність сервісно-гарантійної книжки на прилад Drager Alcotest 6810, серійний заводський №ARCE-0256, так як гарантійний термін на даний прилад закінчився.

Крім того, на запитання сторони захисту про надання інформації, яка організація або підприємець та коли здійснили операцію «Повірка» приладу Drager Alcotest 6810 серійний заводський №ARCE-0256 у період 2022-2023 року, Баранівська ЦРЛ у відповіді зазначила, що повірка була здійснена 01.08.2023 ДП "Житомирстандартметролія", що означає із січня 2022 року по 01.07.2023 року (огляд ОСОБА_1 ) тобто 1,7 роки, "Повірка" газоаналізатора не проводилася.

В свою чергу ТОВ «АТЗТ КОМПАНІЯ „САТУРН ДЕЙТА ІНТЕРНЕШЕНЛ» яке є уповноваженим представником та офіційним ексклюзивним дистриб`ютором виробника концерну Drager Safety AG Co. KGaA (Німеччина) в Україні з постачання, введення в обіг та продажу газоаналізаторів «Alcotest 6810» у своєму листі-відповіді №89-02 від 12.02.2024, також підтвердила, що операції "Сервісне технічне обслуговування", "Градування" та "Повірка" газоаналізатора «Alcotest 6810», серійний заводський № НОМЕР_2 , були проведені в уповноваженому сертифікованому сервісному центрі Drager їхньої компанії 10.08.2011, а з 10.02.2012 та до цього часу газоаналізатор Drager Alcotest 6810, серійний заводський №ARCE-0256 до уповноваженого сертифікованого центру Drager їхньої Компанії не надходив, та відповідно не обслуговувася.

З відповіді директора КНП Баранівська лікарня встановлено, що повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, а саме газоаналізаторів «Alcotest 6810», серійний заводський № НОМЕР_2 , здійснило ДП Житомирстандартметрологія. За результатами повірки було видане свідоцтво чиннне до 01.08.2024.

Огляд було проведено лікарем ОСОБА_2 , з якою не було проведено навчання та атестацію щодо користування спеціальними технічними засобами проведення огляду особи для визначення стану алкогольного сп`яніння на газоаналізаторі Drager Alcotest.

Відповідно до положення ст. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

При цьому, на підставі задекларованого принципу, що міститься в ст. 7 КУпАП, кожній особі щодо якої вирішується питання про притягнення до адміністративної відповідальності гарантовано, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом, а провадження в справі про адміністративне правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 278 КУпАП суддя при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує таке питання, зокрема чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

За приписамист.1КУпАП завданнямКодексу Українипро адміністративніправопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Отже, виявлені Баранівським районним судом Житомирської порушення Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, призвели до уникнення правопорушником відповідальності за скоєне правопорушення за ч.1 ст.130 КУпАП.

Суд звертає увагу, що право кожної людини на життя та безпеку може бути порушено, якщо водій керує транспортним засобом у стані сп`яніння. Крім того, керування автомобілем у стані сп`яніння є порушенням права на безпеку дорожнього руху та може призвести до серйозних наслідків для інших учасників дорожнього руху.

На підставі викладеного, суд вважає за необхідне довести до відома керівництва КНП "Баранівська лікарня" Баранівської міської про виявлені під час розгляду справи порушення п.3 та п.9 Розділу ІІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, яка затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства охорони здоров`я України 09.11.2015 № 1452/735 для вжиття заходів реагування з метою усунення причин та умов, що сприяли вчиненню вказаних порушень, а також запобіганню їх повторення шляхом винесення окремої ухвали, застосувавши загальні принципи верховенства права та аналогію закону відповідно до нормЦПК та КАС, які містять такий інститут судового реагування, як окремі ухвали.

Відповідно достатті 262ЦПК Українисуд суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.

Окрема ухвала надсилається відповідним юридичним та фізичним особам, державним та іншим органам, посадовим особам, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення чи запобігти їх повторенню.

Керуючись ст.ст. 259,260,262 ЦПК України, суд,

ПОСТАНОВИЛА:

Направити окрему ухвалу до КНП "Баранівська лікарня" Баранівської міської ради (12700, м. Баранівка, вул. Звягельська, 66, Житомирської області)) та повідомити відповідальних осіб про виявлені порушення вимог Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, яка затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства охорони здоров`я України 09.11.2015 № 1452/735.

Звернути увагу КНП "Баранівська лікарня" Баранівської міської ради на необхідність усунення зазначених в окремій ухвалі недоліків в діяльності цього закладу та запобігання їх повторенню у майбутньому.

Про вжиття здійснених заходів повідомити Баранівський районний суд Житомирської області протягом одного місяця з дня отримання копії даної ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду протягом 15 днів з дня складання повного тексту ухвали суду, шляхом подачі її до суду апеляційної інстанції через Баранівський районний суд Житомирської області.

Суддя Людмила САМОЙЛЕНКО

СудБаранівський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено19.06.2024
Номер документу119771747
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

Судовий реєстр по справі —273/1698/23

Постанова від 14.06.2024

Адмінправопорушення

Баранівський районний суд Житомирської області

Самойленко Л. М.

Окрема ухвала від 14.06.2024

Адмінправопорушення

Баранівський районний суд Житомирської області

Самойленко Л. М.

Постанова від 16.01.2024

Адмінправопорушення

Володарсько-Волинський районний суд Житомирської області

БОБЕР Д. О.

Постанова від 08.11.2023

Адмінправопорушення

Житомирський апеляційний суд

Микитюк О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні