Рішення
від 10.06.2024 по справі 910/17601/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

10.06.2024справа №910/17601/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні

справу № 910/17601/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Томтранс логістик» (вул. Чудейська, буд. 9, м. Чернівці, 58025; ідентифікаційний код 43085208)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транс лінк логістик» (вул. Теремківська, буд. 3, корпус. А, прим. 303, м. Київ, 03187; ідентифікаційний код 41031061)

про стягнення 480 359,03 грн,

без участі представників сторін у зв`язку з їх неявкою.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю «Томтранс логістик» (далі - ТОВ «Томтранс логістик») звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Транс лінк логістик» (далі - ТОВ «Транс лінк логістик»): 349 958 грн основної заборгованості, яка утворилася зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору від 10.08.2022 №10/08 про надання транспортно-експедиторських послуг (далі - Договір); 2 000 грн штрафу; 120 670,82 грн пені та 7 730,21 грн втрат від інфляції, а всього 480 359,03 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- 10.08.2022 ТОВ «Томтранс логістик» (виконавець) і Товариством з обмеженою відповідальністю «Транс лінк кантрі логістик» (після перейменування ТОВ «Транс лінк логістик»; замовник) укладено Договір, за умовами якого замовник доручає виконавцю, а виконавець приймає на себе зобов`язання надати транспортно-експедиторські послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом та надавати інші допоміжні послуги, пов`язані з перевезенням;

- відповідач 31.10.2022 надав позивачу заявку №27990/00919489, згідно з якою позивач мав перевезти вантаж (бджолиний мед) в обсязі до 86 м3 і вагою до 22 000 кг, тип завантаження/розвантаження - задній; вказана заявка також передбачала вимоги до кріплення вантажу, а саме 2 розпорки для рефів і 8 ременів для тентів; адреса розвантаження - Болгарія, 5198 Масларево, 09.11.2022; вартість перевезення 3 100 євро по курсу НБУ на день розвантаження;

- після завантаження та розміщення вантажу відправником в автомобілі позивача, останній виконав покладені за Договором обов`язки та доставив вантаж (бджолиний мед) за місцем призначення, що підтверджується документами, а саме: CMR 21-0262; Factura 15280 та разходен касов ордер від 14.11.2022;

- ТОВ «Томтранс логістик» було надіслано ТОВ «Транс лінк логістик» акт наданих послуг від 14.11.2022 №23, рахунок на оплату від 14.11.2022 №23 на суму 119 958 грн та копії CMR накладних, задля виконання обов`язку останнього з оплати послуг позивача за Договором; проте надані послуги за заявкою №27990/00919489 не оплачені ТОВ «Транс лінк логістик»;

- відповідач також надав позивачу заявку №453/00927910, згідно з якою ТОВ «Томтранс логістик» мав перевезти вантаж (охолоджену рибу) в обсязі до 86 м3 і вагою до 22 000 кг; адреса завантаження: Турція, 48200 Мілас/Мугла; адреса розвантаження - Україна, Мартусівка, Київська область; дата розвантаження 16.01.2023; вартість 230 000 грн;

- ТОВ «Томтранс логістик» виконало взяті на себе обов`язки за Договором та доставило вантаж (охолоджену рибу) за місцем призначення, що підтверджується CMR від 16.01.2023 серії А №604954;

- позивач надіслав відповідачу акт наданих послуг від 16.01.2023 №23, рахунок на оплату від 16.01.2022 №23 та CMR накладні на суму 230 000 грн на виконання обов`язку останнього на оплату наданих послуг позивача за Договором; проте надалі послуги ТОВ «Томтранс логістик» за заявкою №453/00927910 залишилися неоплачені ТОВ «Транс лінк логістик»;

- станом на 09.11.2023 заборгованість відповідача за надані послуги позивачем складає 349 958 грн; у зв`язку з цим ТОВ «Томтранс логістик» нараховано 2 000 грн штрафу, 120 670,82 грн пені та 7 730,21 грн втрат від інфляції.

2. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.11.2023 позовну заяву ТОВ «Томтранс логістик» залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.

07.12.2023 позивачем подано суду документи на виконання ухвали від 24.11.2023.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 05.02.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.02.2024 продовжено строк підготовчого провадження; підготовче засідання відкладено на 04.03.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.03.2024 підготовче засідання відкладено на 08.04.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.04.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 13.05.2024.

Суд у судовому засіданні 13.05.2024 перейшов до розгляду справи по суті.

Представник позивача у судовому засіданні 13.05.2024 оголосив вступне слово та підтримав позовні вимоги у повному обсязі, проте просив суд надати час для подання суду доказів надіслання відповідачу передбачених пункту 5.2 Договору документів.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.05.2024 розгляд справи по суті відкладено на 10.06.2024.

07.06.2024 позивачем подано суду докази надіслання відповідачу передбачених пунктом 5.2 Договору документів.

Представники сторін у судове засідання 10.06.2024 не з`явилися; представник відповідача про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленням про доставку ухвал суду до електронного кабінету ТОВ «Транс лінк логістик».

Представник позивача 10.06.2024 подав суду клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з перебуванням представника на лікарняному.

Судом відмовлено у задоволенні клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи, оскільки представником у судовому засіданні 13.05.2024 надані пояснення щодо позовних вимог, а матеріали справи містять достатньо доказів для прийняття рішення по суті спору.

Суд, з`ясувавши обставини, на які посилається позивач, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

10.08.2022 ТОВ «Томтранс логістик» (виконавець) і Товариством з обмеженою відповідальністю «Транс лінк кантрі логістик» (після перейменування ТОВ «Транс лінк логістик»; замовник) укладено Договір, за умовами якого:

- Договір регулює порядок відносин, що виникають у сторін при організації та виконанні перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні та у міжнародному сполученні (пункт 1.1 Договору);

- замовник доручає виконавцю, а виконавець бере на себе зобов`язання надати транспортно-експедиторські послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом та надати інші допоміжні послуги, пов`язані з перевезенням (пункт 1.2 Договору);

- замовник зобов`язується приймати та оплачувати послуги, надані виконавцем, на умовах, визначених Договором (пункт 1.3 Договору);

- перелік та умови надання допоміжних послуг, пов`язаних із перевезеннями, визначаються сторонами в додаткових угодах або додатках до Договору (пункт 1.4 Договору);

- загальна ціна Договору визначається як сума вартості всіх наданих послуг відповідно до підписаних сторонами актів наданих послуг згідно з Договором протягом всього строку його дії (пункт 2.1 Договору);

- перевезення здійснюється на підставі погоджених з виконавцем письмових заявок замовника (пункт 3.1 Договору);

- заявка повинна містити таку інформацію: маршрут перевезення, строк (дата та час) подачі транспортного засобу під завантаження, вимоги до транспортного засобу, тип та дані рухомого складу, місце завантаження, найменування ватажу, місце розвантаження, строк доставки вантажу, дані відповідальних осіб, вартість перевезення, порядок і строки оплати, а також іншу необхідну інформацію за узгодженням сторін (пункт 3.2 Договору);

- у разі виникнення протиріч між умовами заявки та умовами Договору застосовуються умори заявки; всі заявки між виконавцем та замовником є невід`ємною частиною Договору (пункт 3.3 Договору);

- заявка на перевезення вантажу надсилається замовником виконавцю засобами електронного або факсимільного зв`язку напередодні дня завантаження, на який замовляється транспортний засіб; виконавець зобов`язаний протягом 1 (однієї) години від моменту отримання такої заявки надіслати замовнику засобами електронного або факсимільного зв`язку заявку з підписом уповноваженої посадової особи виконавця про її прийняття, скріплену печаткою або штампом виконавця (за наявності) (пункт 3.4 Договору);

- приймання вантажу виконавцем виконується шляхом повного контролю водія виконавця за завантаженням та розміщенням вантажу в транспортному засобі (пункт 3.8 Договору);

- факт приймання вантажу для перевезення від замовника засвідчується підписом водія виконавця у всіх екземплярах товарно-транспортної накладної (CMR); водій виконавця своїм підписом у товарно-транспортних накладних підтверджує свою згоду з фактичною кількістю, станом, масою вантажу та розподілом маси вантажу відповідно до технічних характеристик транспортного засобу (пункт 3.9 Договору);

- фактична кількість вантажу визначається у товарно-транспортних накладних (пункт 3.10 Договору);

- перевезення вважається завершеним після підписання товарно-транспортних документів на вантаж (пункт 3.14 Договору);

- приймання-передача послуг та належне виконання виконавцем умов Договору підтверджується пакетом документів, передбачених та оформлених згідно з розділом 5 Договору (пункт 3.15 Договору);

- вартість послуг за Договором встановлюється у гривнях і визначається в заявці та вказується у рахунку на оплату та акті наданих послуг (пункт 5.1 Договору);

- замовник здійснює оплату послуг виконавця протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів, якщо інший строк не зазначений у заявці; строк оплати розпочинається з моменту отримання від виконавця такого повного комплекту належним чином оформлених документів: договір про надання транспортних послуг; рахунок на оплату; акт наданих послуг; товарно-транспортна накладна (CMR) з відмітками (підписом уповноваженої особи, засвідченим печаткою або штампом) про приймання вантажу вантажоодержувачем; вказані документи мають відповідати таким вимогам:

рахунок на оплату, акт наданих послуг, накладна мають містити відомості про маршрут перевезення, номерні знаки транспортних засобів, номер товарно-транспортної накладної (CMR);

до акта наданих послуг має бути додано 2 (два) екземпляри оригіналу товарно-транспортної накладної (CMR), 1 (один) з яких завіряється печаткою виконавця, а 1 (один) печаткою не завіряється; допускається 1 (один) оригінал товарно-транспортної накладної (CMR) без печатки виконавця та 1 (одна) копія товарно-транспортної накладної (CMR), завірена печаткою виконавця;

в акті наданих послуг обов`язково зазначається прізвище, ім`я та по батькові, а також посада відповідальної за здійснення господарської операції особи, які зі сторони виконавця, та і зі сторони замовника;

акт наданих послуг оформлюється, підписується та надсилається виконавцем замовнику, який зі своєї сторони підписує та відправляє зворотно виконавцю акт наданих послуг протягом 15 (п`ятнадцяти) календарних днів з моменту його отримання або, при виявленні недоліків, надсилає виконавцю відповідний лист;

повний комплект належним чином оформлених документів надається виконавцем замовнику не пізніше 15 (п`ятнадцяти) календарних днів з дати розвантаження;

у всіх супровідних товар-транспортних документах (акти, накладні, довіреності та інші) та на всіх екземплярах товарно-транспортної накладної (CMR) (в графі «Отримав водій», «Прийняв водій», «Здав водій») повинен обов`язково бути підпис водія; в разі відсутності вказаних підписів водія, комплект супровідних товарно-транспортних документів з перевезення вважатиметься неповним та неналежним чином оформленим, а вантаж не прийнятим та не зданим; рахунок за таким перевезенням буде оплачений лише після повного усунення наявних недоліків (пункт 5.2 Договору);

- у випадку ненадання виконавцем повного комплекту перелічених документів, оформлених належним чином, відповідно до зазначених вимог, строк оплати послуг зупиняється та поновлюється після надання виконавцем усіх необхідних документів; відстрочка платежу при цьому починає розраховуватися від дати отримання від виконавця останнього документа повного комплекту належним чином оформлених документів (пункт 5.3 Договору);

- у разі несвоєчасної відмови однієї із сторін від погодженої заявки, винна сторона сплачує на користь іншої сторони штраф у розмірі 500 грн при перевезеннях в Україні та штраф у розмірі 1 000 грн при перевезеннях у міжнародному сполученні (пункт 6.9 Договору);

- за несвоєчасне проведення розрахунків, що виникають на підставі Договору, винна сторона сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми заборгованості за кожен день прострочення оплати (пункт 6.19 Договору);

- сторони дійшли до взаємної згоди у тому, що нарахування штрафних санкцій (пені, втрат від інфляції, відсотків за користування коштами) за прострочення виконання зобов`язань за Договором не припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано, і такі штрафні санкції продовжують нараховуватися до дати повного виконання винною стороною відповідних прострочених зобов`язань за Договором (пункт 6.20 Договору);

- Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє протягом трьох календарних років, та надалі строк дії Договору вважається автоматично продовженим на кожний наступний календарний рік на тих же умовах до моменту розірвання його за згодою сторін, або на вимогу однієї із сторін (пункт 9.1 Договору).

На виконання умов Договору позивачем було отримано від відповідача заявки від 31.10.2022 №27990/00919489 на перевезення вантажу (адреса завантаження: вул. Європейська (Жукова), Красилівка, Київська обл.; адреса розвантаження - Болгарія, 5198 Масларево; дата розвантаження 09.11.2022; вартість перевезення 3 100 євро за курсом Національного банку України на день розвантаження; порядок і строк оплати - 20 банківських днів після отримання оригіналів документів; платіжні дні - понеділок, середа, п`ятниця) та від 06.01.2023 №453/00927910 на перевезення вантажу (адреса завантаження: Турція, 48200 Мілас/Мугла; адреса розвантаження - Україна, Мартусівка, Київська область; дата розвантаження 16.01.2023; вартість 230 000 грн; порядок і строк оплати - 15 днів після отримання сканкопій документів; платіжні дні - понеділок, середа, п`ятниця).

ТОВ «Томтранс логістик» було виконано надані ТОВ «Транс лінк логістик» заявки, що підтверджується CMR №21-0262 (вантаж одержано 14.11.2022), Factura №15280 та разходним касовим ордером від 14.11.2022 і CMR серії А №604954 (вантаж одержано 16.01.2023).

Позивачем було надіслано відповідачу акт наданих послуг від 14.11.2022 №23, рахунок на оплату від 14.11.2022 №23 на суму 119 958 грн і CMR та акт наданих послуг від 16.01.2023 №23, рахунок на оплату від 16.01.2022 №23 на суму 230 000 грн і CMR.

Надіслання зазначених документів підтверджується копією журналу вихідної кореспонденції ТОВ «Томтранс логістик».

Окрім цього наведені документи було надіслано ТОВ «Транс лінк логістик» електронною поштою.

Судом встановлено, що відповідачем було надіслано ТОВ «Томтранс логістик» претензію від 13.12.2022 вих. №13/12/2022-1, в якій ТОВ «Транс лінк логістик» повідомило позивача про те, що під час розвантаження товару за CMR №21-0262 було виявлено факт пошкодження вантажу, в результаті чого понесено збитки на суму 153 186,42 грн, які підлягають відшкодуванню позивачем.

ТОВ «Томтранс логістик» відповіддю без номера і дати повідомило відповідача про те, що постановою Новоселицького районного суду Чернівецької області від 15.12.2022 у справі №720/2356/22, яка набрала чинності 25.12.2022, Сташка Івана Васильовича (водій, який керував автомобілем, що здійснював перевезення за CMR №21-0262) не було визнано винним у вчиненні дорожньо-транспортної пригоди та не встановлено причинного зв`язку між його діями та наслідками у формі пошкодження вантажу; наведене не дає позивачу правових підстав для задоволення вимоги відповідача.

Претензією від 18.07.2023 №18/07-2023 ТОВ «Томтранс логістик» просило ТОВ «Транс лінк логістик» оплатити надані за актами від 14.11.2022 №23 і від 16.01.2022 №23 послуги.

Проте відповідачем відповіді на претензію позивачу не надіслано, грошові кошти не сплачено.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Згідно з частиною першою статті 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.

Відповідно до частин першої і третьої статті 929 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.

Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов`язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов`язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов`язання, пов`язані з перевезенням.

Договором транспортного експедирування може бути передбачено надання додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу (перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта, зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення, одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей тощо).

Умови договору транспортного експедирування визначаються за домовленістю сторін, якщо інше на встановлено законом, іншими нормативно-правовими актами.

Частинами шостою, восьмою - тринадцятою статті 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» передбачено, що у разі залучення експедитором до виконання його зобов`язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта.

Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування.

У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов`язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування.

Підтвердженням витрат експедитора є документи (рахунки, накладні тощо), видані суб`єктами господарювання, що залучалися до виконання договору транспортного експедирування, або органами влади.

Перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні.

Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest); інші документи, визначені законами України.

Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Згідно з частиною першою статтею 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з частиною першою статті 546 ЦК України виконання зобов`язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.

Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).

За приписами частини першої статті 548 ЦК України виконання зобов`язання (основного зобов`язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом.

Згідно з частиною шостою статті 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Статтею 625 ЦК України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За змістом статті 625 ЦК України нарахування інфляційних втрат на суму боргу та трьох процентів річних входять до складу грошового зобов`язання і є особливою мірою відповідальності боржника за прострочення грошового зобов`язання, оскільки виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів унаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації від боржника за неналежне виконання зобов`язання.

ВИСНОВКИ

Відтак, оскільки позивачем належним чином виконано умови Договору, що підтверджується наявними в матеріалах справи CMR, а відповідачем надані послуги не оплачено, то позовні вимоги ТОВ «Томтранс логістик» в частині стягнення з ТОВ «Транс лінк логістик» 349 958 грн основної заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Крім суми основної заборгованості позивач просить стягнути з відповідача 120 670,82 грн пені та 7 730,21 грн втрат від інфляції.

Перевіривши розрахунок періодів нарахування сум пені та втрат від інфляції, судом встановлено, що позивачем неправильно визначено періоди нарахування таких сум і відповідно суми пені та втрат від інфляції.

За перерахунком суду сума втрат від інфляції та період її нарахування становлять:

- 2 996,06 грн з 29.12.2022 (надіслано документи 30.11.2022; Д+4днів [нормативні строки пересилання відправлень Укрпоштою] + 20 банківських днів з дня отримання документів = 28.12.2022 [останній день оплати 119 958 грн заборгованості]) по 31.08.2023 (дата, визначена позивачем);

- 2 247,74 грн з 21.02.2023 (надіслано 30.01.2023; Д+4днів [нормативні строки пересилання відправлень Укрпоштою] + 15 днів з моменту отримання документів = 20.02.2023 [останній день оплати 230 000 грн заборгованості, оскільки 18.02.2023 і 19.02.2023 вихідні дні]) по 31.08.2023.

Сума пені та періоди її нарахування за перерахунком суду становлять:

- 30 071,66 грн з 29.12.2022 по 29.06.2023 (останній день шестимісячного строку для нарахування пені);

- 56 397,26 грн з 21.02.2023 по 21.08.2023 (останній день шестимісячного строку для нарахування пені).

Відтак за перерахунком суду стягненню з відповідача підлягає 5 243,80 грн втрат від інфляції та 86 468,92 грн пені; у стягненні решти сум втрат від інфляції (2 486,41 грн) та пені (34 201,90 грн) слід відмовити.

Що ж до стягнення з відповідача 2000 грн штрафу, нарахованих позивачем на підставі пункту 6.9 Договору, то за умовами даного пункту винна сторона сплачує на користь іншої сторони штраф у сумі 1000 грн при перевезеннях у міжнародному сполученні у разі несвоєчасної відмови однієї із сторін від погодженої заявки, проте доказів відмови ТОВ «Транс лінк логістик» від заявок, які є предметом даного позову, матеріали справи не містять, з огляду на що ТОВ «Томтранс логістик» безпідставно нараховано відповідачу 2 000 грн штрафу, а тому такі вимоги задоволенню не підлягають.

За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Томтранс логістик» (вул. Чудейська, буд. 9, м. Чернівці, 58025; ідентифікаційний код 43085208) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транс лінк логістик» (вул. Теремківська, буд. 3, корпус. А, прим. 303, м. Київ, 03187; ідентифікаційний код 41031061) про стягнення 480 359,03 грн задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Транс лінк логістик» (вул. Теремківська, буд. 3, корпус. А, прим. 303, м. Київ, 03187; ідентифікаційний код 41031061) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Томтранс логістик» (вул. Чудейська, буд. 9, м. Чернівці, 58025; ідентифікаційний код 43085208): 349 958 (триста сорок дев`ять тисяч дев`ятсот п`ятдесят вісім) грн основної заборгованості; 5 243 (п`ять тисяч двісті сорок три) грн 80 коп. втрат від інфляції; 86 468 (вісімдесят шість тисяч чотириста шістдесят вісім) грн 92 коп. пені та 6 625 (шість тисяч шістсот двадцять п`ять) грн 07 коп. судового збору.

3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 17.06.2024.

Суддя Оксана Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.06.2024
Оприлюднено19.06.2024
Номер документу119773313
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування

Судовий реєстр по справі —910/17601/23

Ухвала від 27.11.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 22.11.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 10.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 20.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 20.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Рішення від 08.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 10.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 03.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Рішення від 10.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні