ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"20" червня 2024 р. Справа № 300/4806/24
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Могила А.Б. розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області в особі 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківської області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» про стягнення одноразової грошової допомоги при звільненні та заборгованості по заробітній платі,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася в суд із позовною заявою до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області в особі 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківської області з охорони об??єктів ТОВ «Карпатнафтохім» про стягнення нарахованої, але не виплаченої одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 177997,40 грн. та заборгованості по заробітній платі в розмірі 108965,80 грн.
Перевіряючи позовну заяву на відповідність вимогам процесуального закону, суд дійшов висновку про залишення її без руху з огляду на те, що така не відповідає вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з пунктом 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Проте позивачем зазначена вимога закону не дотримана, у позовній заяві не зазначено ідентифікаційний код відповідача в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
Частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що предметом спірних правовідносин у даній справі є стягнення з відповідача одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 177997,40 грн. та заборгованості по заробітній платі в розмірі 108965,80 грн.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".
Так, відповідно до п.1 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються позивачі - у справах про стягнення заробітної плати та поновлення на роботі.
Згідно з п.3 Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20 липня 2018 року № 623 (надалі Інструкція №623), грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу визначається залежно від посади, спеціального звання, тривалості та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання (п.2 Інструкції №623).
Таким чином, виходячи із наведених положень зазначених законів, позивач звільнена від сплати судового збору в частині позовних вимог про стягнення заборгованості по заробітній платі в розмірі 108965,80 грн.
Однак, позивач не підлягає звільненню від сплати судового збору відповідно до п.1 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір» в частині позовних вимог про стягнення нарахованої, але не виплаченої одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 177997,40 грн.
В ухвалі від 17 липня 2019 року по справі №200/13192/18-а Верховний Суд зазначив, що пільгу щодо сплати судового збору мають позивачі виключно у справах про стягнення заробітної плати та поновлення на роботі.
У цій постанові суд зазначив, що поняття заробітної плати та одноразової грошової допомоги не є тотожними, оскільки заробітна плата носить характер періодичних платежів та виплачується на підставі укладеного між сторонами трудового договору за виконану працівником роботу, а одноразова ж грошова допомога має характер одноразового платежу. Тому, пільга щодо сплати судового збору, передбачена пунктом 1 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» не поширюється на вимоги позивачів про виплату грошової допомоги у зв`язку із звільненням.
Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Частиною 2 статті 4 зазначеного Закону встановлюються ставки судового збору, зокрема відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особоюпідприємцем 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
ОСОБА_1 звернулася в суд із позовною вимогою, зокрема про стягнення із відповідача одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 177997,40 грн. Заявлена позовна вимога є майновою.
Отже, розмір судового збору за подання до адміністративного суду позову із заявленими ОСОБА_1 позовними вимогами майнового характеру складає 1779,97 грн.
Разом з тим, позивачем документу про сплату судового збору або документу, який підтверджує підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону, до позовної заяви не долучено.
Крім цього, частиною 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено обов`язок позивача додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Відповідно до частин 1, 2 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.
Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством (ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України).
Однак, долучена до позовної заяви копія паспорта позивача не містить відповідних відміток про її засвідчення, а отже не може вважатися належними доказом по справі.
Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення.
Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
У зв`язку з вищевикладеним, згідно з вимогами статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків.
На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області в особі 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківської області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» про стягнення одноразової грошової допомоги при звільненні та заборгованості по заробітній платі - залишити без руху.
Надати позивачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків шляхом:
- зазначення ідентифікаційного коду в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідача;
- подання до суду документу про сплату судового збору в розмірі встановленому статтею 4 Закону України "Про судовий збір" в сумі 1779,97 грн., або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
- подання до суду належним чином засвідченої копії паспорта позивача.
Роз`яснити, що в разі неусунення недоліків у визначений строк позовна заява буде повернена.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя /підпис/Могила А.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119875025 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні