Рішення
від 28.08.2024 по справі 300/4806/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" серпня 2024 р. справа № 300/4806/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Могили А.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області в особі 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» про стягнення одноразової грошової допомоги при звільненні та заборгованості по заробітній платі,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася в суд із позовною заявою до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області в особі 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» про стягнення одноразової грошової допомоги при звільненні та заборгованості по заробітній платі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем нараховано, але не виплачено одноразову грошову допомогу при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 177997,40 грн. та заборгованість по заробітній платі в розмірі 108965,80 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що з 26.09.2012 вона проходила службу в органах та підрозділах Державної служба України з надзвичайних ситуацій. Наказом від 25.12.2023 №423 звільнена з посади радіотелефоніста 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім». При цьому, наказом ДСНС України від 29.12.2023 № 1035 припинено юридичну особу 24 Державну пожежно-рятувальну частину шляхом ліквідації. Однак, відповідачем не проведено з нею повного розрахунку при звільненні, а саме нараховано, але не виплачено одноразову грошову допомогу при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 177997,40 грн. та грошове забезпечення у розмірі 108965,80 грн. за період з вересня по грудень 2023 року включно, а тому вказані суми коштів підлягають до стягнення з відповідача на її користь.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву відповідно до якого проти позову заперечив. У відзиві зазначив, що відповідно до п. 4 розділу 1 Інструкції №623 грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу, які займають посади осіб рядового і начальницького складу, передбачені штатами в апараті Державної служби України з надзвичайних ситуацій, її територіальних органах та підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, навчальних закладах цивільного захисту, наукових установах та інших підрозділах, в яких особи рядового і начальницького складу проходять службу цивільного захисту. Згідно з пунктом 9 розділу 1 Інструкції №623 грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу за місцем їх постійної служби. Тобто, виплати проводяться в підрозділі в якому проходили службу особи рядового і начальницького складу. Позивач проходила службу цивільного захисту в 24 Державній пожежно-рятувальній частині Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківської області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім», яка є окремою юридичною особою та яка нараховувала та виплачувала їй грошове забезпечення. При цьому, 24 Державна пожежно-рятувальна частина функціонувала на умовах договору № А2023100027 від 01.01.2023, так як була створена для охорони об`єктів ТОВ «Карпатнафтохім», а тому утримання такого підрозділу здійснювалося на договірних засадах. Пунктом 10 Порядку організації та забезпечення охорони від пожеж підприємств, установ, організацій та інших об`єктів на підставі договорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 716 від 14.08.2019 встановлено, що утримання та матеріальне-технічне забезпечення державних пожежно-рятувальних підрозділів здійснюється за рахунок коштів суб`єктів господарювання, яким відповідно до договору надаються послуги з охорони від пожеж. Тобто, за рахунок коштів суб`єкта господарювання при виконанні договірних зобов`язань, а не за рахунок коштів Державною бюджету. За умовами договору № А2023100027 від 01.01.2023 фінансове (грошове) забезпечення особового складу 24 Державної пожежно-рятувальної частини прямо залежить від умов його виконання. Заборгованість по грошовому забезпеченню є наслідком невиконання ТОВ «Карпатнафтохім» умов вищевказаного договору. Звернення позивача з вимогами про стягнення грошового забезпечення з відповідача є необґрунтованими, оскільки вона отримувалав заробітну плату у 24 Державній пожежно-рятувальній частині Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім».

У відповіді на відзив позивач вказала, що відповідач не заперечує набуття нею права на отримання одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 177997,40 грн. та заборгованості по заробітній платі в сумі 108965,80 грн. Вважає, що обов?язок нарахування та виплати вихідної допомоги та заборгованості по заробітній платі покладено саме на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області.

У запереченні на відповідь на відзив відповідач вказав, що 24 Державна пожежно-рятувальна частина фінансується згідно з кошторисом надходження коштів із спеціального фонду бюджету, тобто за рахунок коштів ТОВ «Карпатнафтохім», а не із загального фонду Державного бюджету. Наведене заперечує можливість відповідача виплатити грошове забезпечення позивачу.

Згідно з ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.06.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними матеріалами справи, дослідивши письмові докази, зазначає наступне.

Судом встановлено, що відповідно до Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту відповідачем укладено з ОСОБА_1 контракт про проходження служби цивільного захисту строком на 5 років з 23.04.2008. Позивача 26.09.2012 згідно з наказом №300 від 25.09.2012 зараховано до кадрів ДСНС України та призначено диспечером 20 державної пожежно-рятувальної частини 1 державного пожежно-рятувального загону ТУ МНС з охорони об`єктів ТОВ «Карпатнафтохім».

Дана обставина підтверджується послужним списком позивача (а.с.17-20).

Наказом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області № 423 від 25.12.2023 сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 радіотелефоніста 24 Державної пожежно-рятувальної частини Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об`єктів ТОВ «Карпатнафтохім» звільнено зі служби цивільного захисту з виключенням з кадрів ДСНС, за пп.4 п.176 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу (а.с.21).

Згідно з листом голови комісії з припинення 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» від 24.05.2024 №01-43/01-7 станом на 24.05.2024 відсутнє фінансування на оплату праці. Нарахування одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту ОСОБА_1 , буде проведено при поступленні коштів. Одноразова грошова допомога при звільненні зі служби цивільного захисту згідно з розрахунком складає 177997,40 грн. (а.с.14)

Як вбачається з листа голови комісії з припинення 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» від 14.05.2024 №01-36/01-7, нараховане, але не виплачене грошове забезпечення позивача за період з 01.09.2023 по 31.12.2023 складає 108965,80 грн. (а.с.15).

Позивач, вважаючи бездіяльність відповідача щодо виплати одноразової грошової допомоги при звільненні та заборгованості по заробітній платі протиправною, звернулася до суду з метою захисту свого порушеного права.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 101 Кодексу цивільного захисту України служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.

Частиною 2 статті 101 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом та положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України №593 від 11.07.2013 затверджено Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу (надалі Положення №593).

У цьому Положенні визначається порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу та регулюються питання, пов`язані з перебуванням громадян України у добровільному порядку в резерві служби цивільного захисту (пункт 1 Положення № 593).

Згідно з пунктами 2 - 4 Положення №593 служба цивільного захисту є державною службою особливого характеру, яка забезпечує пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, вживає заходів до запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідації їх наслідків у мирний час та в особливий період.

Особами рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу) є громадяни, які у добровільному порядку прийняті на службу цивільного захисту за контрактом і яким присвоєно відповідно до цього Положення спеціальні звання.

Особи рядового і начальницького складу належать до персоналу (кадрів) ДСНС. Статус особи рядового і начальницького складу підтверджується службовим посвідченням, форма та порядок видачі якого встановлюються ДСНС.

Крім цього, ч.1 ст.99 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до персоналу (кадрів) органів управління та сил цивільного захисту належать особи рядового і начальницького складу, які проходять службу цивільного захисту за контрактом, державні службовці та інші працівники, з якими укладається трудовий договір.

Відповідно до ч.5 ст.99 Кодексу цивільного захисту України трудові відносини працівників органів управління та сил цивільного захисту регулюються законодавством про працю, державну службу та укладеними трудовими договорами (контрактами).

Щодо проходження служби цивільного захисту може бути укладено контракт про проходження служби цивільного захисту - з особою, яка призначається на посаду рядового або начальницького складу служби цивільного захисту (п.1 ч.1 ст.103 Кодексу цивільного захисту України).

Аналогічні норми закріплені в п.п.1 п. 46 Положення № 593.

Згідно з ч.4 ст. 103 Кодексу цивільного захисту України форма, порядок і правила укладення контракту, припинення (розірвання) контракту та наслідки припинення (розірвання) контракту визначаються положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

В свою чергу, пунктом 45 Положення № 593 передбачено, що контракт про проходження служби цивільного захисту - це письмова угода, що укладається на добровільній основі між громадянином та державою, від імені якої виступає ДСНС, для встановлення правових відносин між сторонами під час проходження такої служби.

Як встановлено судом та не заперечується сторонами між позивачем та відповідачем укладено контракт про проходження служби цивільного захисту.

Як вже зазначено судом вище, згідно з листами голови комісії з припинення 24 Державної пожежно-рятувальної частини Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» від 14.05.2024 №01-36/01-7 та від 24.05.2024 №01-43/01-7 нараховане, але не виплачене грошове забезпечення позивача за період з 01.09.2023 по 31.12.2023 складає 108965,80 грн., а одноразова грошова допомога при звільненні зі служби цивільного захисту згідно з розрахунком складає 177997,40 грн.

Факт непроведення остаточного розрахунку з позивачем при звільненні Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області не заперечується.

Однак, відповідач у відзиві на позовну заяву стверджує, що позивач не утримувала грошового забезпечення в Головному управлінні Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області. Крім того, як вважає відповідач, 24 Державна пожежно-рятувальна частина була окремою юридичною особою, утримання якої здійснювалося за рахунок коштів ТОВ «Карпатнафтохім».

З цього проводу суд зазначає наступне.

Відповідно до п.7 ч.2 ст.17-1 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту організовує та забезпечує охорону від пожеж підприємств, установ, організацій та інших об`єктів на підставі договорів в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною 4 статті 24 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що критерії утворення державних пожежно-рятувальних підрозділів (частини) Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту в адміністративно-територіальних одиницях та перелік суб`єктів господарювання, де утворюються такі підрозділи (частини), визначаються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 874 від 27.11.2013 затверджено Перелік суб`єктів господарювання, де утворюються державні пожежно-рятувальні підрозділи (частини) Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, в примітці якого зазначено, що Державні пожежно-рятувальні підрозділи (частини) Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту здійснюють охорону від пожеж суб`єктів господарювання на підставі договорів.

ТОВ «Карпатнафтохім» укладено з Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області договір про організацію та забезпечення охорони від пожеж виробничих об`єктів № А2023100027 від 01.01.2023 (а.с.48-52).

Згідно з пунктом 2.1 вказаного Договору відповідно до п.7 ч.2 ст.17 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 27.11.2013 №874, предметом договору є взаємовідносини сторін щодо організації та функціонування підрозділу Державної пожежної охорони Управління для здійснення охорони від пожеж виробничих об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім».

У відповідності до пункту 2.3 вказаного Договору підрозділ протягом строку дії договору організовує і здійснює на об?єктах ТОВ «Карпатнафтохім» гасіння пожеж, рятування людей, надає допомогу в ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійного лиха.

Сума Договору складає 26015496 грн., в т.ч. ПДВ - 4335916 грн. Сума Договору встановлюється сторонами у кошторисі (додаток №3 до Договору), розробленого Управлінням, згідно з діючими нормативно-правовими актами, які визначають умови оплати праці, грошового забезпечення та забезпечення речовим майном, спецодягом особового складу та працівників підрозділу, витрати на відрядження особового складу та працівників підрозділу (пункти 4.1-4.2 договору).

Пунктом 8.1 Договору передбачено, що він набуває чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань.

Судом з`ясовано, що наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 29.12.2023 № 1035 припинено юридичну особу 24 Державну пожежно-рятувальну частину Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім», яка знаходиться в стані припинення (а.с.67).

Відповідно до ч.1 ст.115 Кодексу цивільного захисту України держава забезпечує соціальний та правовий захист осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, працівників органів управління та сил цивільного захисту і членів їхніх сімей відповідно до Конституції України, цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно зі ст.125 Кодексу цивільного захисту України держава гарантує достатнє грошове забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту з метою створення умов для належного та сумлінного виконання ними службових обов`язків.

Розміри, порядок та умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту встановлюються Кабінетом Міністрів України.

На виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» наказом Міністерства внутрішніх справ від 20.07.2018 №623 затверджено Інструкцію про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (надалі Інструкція № 623).

Ця Інструкція визначає порядок, умови та розміри виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу), а також порядок виплат одноразової грошової допомоги при звільненні осіб рядового і начальницького складу.

Пунктами 2- 4 розділу І Інструкції № 623 встановлено, що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу визначається залежно від посади, спеціального звання, тривалості та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання.

Грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення

Грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу, які займають посади осіб рядового і начальницького складу, передбачені штатами в апараті Державної служби України з надзвичайних ситуацій, її територіальних органах та підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, навчальних закладах цивільного захисту, наукових установах та інших підрозділах, в яких особи рядового і начальницького складу проходять службу цивільного захисту.

Як вже встановлено судом 24 Державна пожежно-рятувальна частина Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківської області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» є державним пожежно-рятувальним підрозділом. Органом управління 24 ДПРЧ є Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області.

Пунктом 6 розділу І Інструкції №623 встановлено, що грошове забезпечення виплачується в межах асигнувань, визначених у кошторисі органу управління (підрозділу) на грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу.

Підставами для виплати грошового забезпечення, згідно з пунктом 8 Інструкції № 643 є наказ: керівника органу управління (підрозділу) про призначення на штатну посаду, яка входить у його номенклатуру, та встановлення відповідних окладів, надбавок, доплат тощо; керівника закладу освіти ДСНС про зарахування на навчання із встановленням відповідних окладів, надбавок, доплат тощо; керівника органу управління (підрозділу) про зарахування в розпорядження.

Грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу за місцем їх постійної служби (пункт 9 розділу І Інструкції № 623).

Згідно з пунктом 10 розділу І Інструкції № 623 виплата грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу здійснюється щомісяця у період із 20 по 25 число.

У той самий строк виплачується грошове забезпечення за перерахунками у зв`язку із присвоєнням чергового спеціального звання, призначенням на іншу посаду, зміною розміру відсотка надбавки за вислугу років тощо.

Суд враховує те, що 24 Державна пожежно-рятувальна частина Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» була окремою юридичною особою.

Проте, пунктами 3.2.1 та 3.3.1 договору № А2023100027 від 01.01.2023 чітко встановлено, що Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області має право отримувати від ТОВ «Карпатнафтохім» кошти на заробітну плату, грошове забезпечення та забезпечення речовим майном особового складу і працівників Підрозділу в строки встановлені розділом 4 Договору і у розмірах передбачених Додатком №3 до Договору. В свою чергу, ТОВ «Карпатнафтохім» зобов`язане щомісяця перерахувати на розрахунковий рахунок Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, відкритий в Державній казначейській службі України, кошти на утримання Підрозділу згідно Акту щодо забезпечення функціонування підрозділу Державної пожежної охорони на об?єктах ТОВ «Карпатнафтохім».

Як наслідок, доводи відповідача про порушення ТОВ «Карпатнафтохім» договірних зобов`язань перед Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, в частині своєчасного та повного проведення розрахунків за договором № А2023100027 від 01.01.2023, кошти від якого є джерелом фінансування грошового забезпечення, зокрема 24 Державної пожежно-рятувальної частини, суд вважає необґрунтованими, оскільки контракт на проходження служби був укладений безпосередньо між позивачем та відповідачем.

При цьому, жодних зобов`язань за таким контрактом у ТОВ «Карпатнафтохім» не було, оскільки пунктом 45 Положення № 593 чітко встановлено, що контракт про проходження служби цивільного захисту - це письмова угода, що укладається на добровільній основі між громадянином та державою, від імені якої виступає ДСНС, для встановлення правових відносин між сторонами під час проходження такої служби.

На підтвердження цього свідчить наказ від 25.12.2023 №423 про звільнення позивача з кадрів ДСНС України, який прийнятий саме Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, а не 24 Державною пожежно-рятувальною частиною Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім».

Суд зазначає, що пунктом 13 розділу І Інструкції № 623 встановлено, що грошове забезпечення, що належить особам рядового і начальницького складу і своєчасно їм не виплачено або виплачено в меншому, ніж належало, розмірі, виплачується за весь період, упродовж якого особи рядового і начальницького складу мали право на нього.

Статтею 116 Кодексу законів про працю України встановлено, що при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про суми, нараховані та виплачені працівникові при звільненні, із зазначенням окремо кожного виду виплати (основна та додаткова заробітна плата, заохочувальні та компенсаційні виплати, інші виплати, на які працівник має право згідно з умовами трудового договору і відповідно до законодавства, у тому числі при звільненні) роботодавець повинен письмово повідомити працівника в день їх виплати.

У разі спору про розмір сум, нарахованих працівникові при звільненні, роботодавець у будь-якому разі повинен у визначений цією статтею строк виплатити не оспорювану ним суму.

Відтак суд дійшов висновку, що відповідач як суб`єкт владних повноважень та юридична особа публічного права не може відмовляти у виплаті грошового забезпечення працівнику з підстави невиконання певного договірного зобов`язання іншою юридичною особою, позаяк обов`язок виплати такого грошового забезпечення на підставі укладеного контракту в силу норм Кодексу цивільного захисту України та Інструкції №623 покладено саме на Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській.

Відповідно до частин першої та другої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з положеннями статті 9 Конституції України та статті 17, частини п`ятої статті 19 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 № 3477-IV суди та органи державної влади повинні дотримуватися положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.

Відповідно до статті 1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод «кожна фізична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права».

Європейський суд з прав людини зауважив, що поняття «власності», яке міститься в першій частині статті 1 Протоколу № 1, має автономне значення, яке не обмежене власністю на фізичні речі і не залежить від формальної класифікації в національному законодавстві: деякі інші права та інтереси, наприклад, борги, що становлять майно, можуть також розглядатися як «майнові права», і, таким чином, як «власність» в цілях вказаного положення (справа Broniowski v. Poland № 31443/96).

На підставі вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що невиплата Головним Управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області позивачу грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні за період проходження нею служби в 24 Державній пожежно-рятувальній частині Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об?єктів ТОВ «Карпатнафтохім» у сумі 108965,80 грн. та 177997,40 грн. відповідно, призвела до порушення права позивача на своєчасну оплату праці у відносинах публічної служби.

Як наслідок, слід стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на користь ОСОБА_1 невиплачені одноразову грошову допомогу при звільненні в розмірі 177997,40 грн. та грошове забезпечення в розмірі 108965,80 грн. за період з вересня по грудень 2023 року включно.

Підсумовуючи наведене вище суд вважає, що позов ОСОБА_1 про стягнення одноразової грошової допомоги при звільненні та заборгованості по заробітній платі підлягає задоволенню.

Враховуючи приписи ч.1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд присуджує за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на користь ОСОБА_1 1779,97 грн. сплаченого судового збору.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 38555228, вул.І.Франка, 6, м.Івано-Франківськ) на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) невиплачені одноразову грошову допомогу при звільненні в розмірі 177997 (сто сімдесят сім тисяч дев`ятсот дев`яносто сім) грн. 40 коп. та грошове забезпечення в розмірі 108965 (сто вісім тисяч дев`ятсот шістдесят п`ять) грн.80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 38555228, вул.І.Франка, 6, м.Івано-Франківськ) на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) сплачений судовий збір у розмірі 1779 (одна тисяча сімсот сімдесят дев`ять) грн. 97 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2024
Оприлюднено30.08.2024
Номер документу121249862
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —300/4806/24

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 28.08.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні