Справа № 569/7159/23
УХВАЛА
18 червня 2024 року м. Рівне
Рівненський міський суд Рівненської області в складі
головуючого судді - Галінської В.В.
секретар судового засідання - Калетинець Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Майдан Незалежності 1" до Товариства з додатковою відповідальністю "Рівнефармація" про зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Рівненського міського суду Рівненської області перебуває вищезазначена цивільна справа.
Представником позивача ОСББ«Майдан Незалежності1» Філатовою А.В. подано до суду клопотання про повторне призначення у справі судової екологічної експертизи. Просить проведення експертизи доручити експертам Експертно-правової групи «Незалежний інститут судових експертиз».
Представник позивачаОСББ «МайданНезалежності 1» Філатова А.В. в судовому засіданні клопотання про призначення експертизи підтримала, просить його задовольнити.
Позивач ОСОБА_4 не заперечував проти задоволення клопотання про призначення експертизи.
Представник відповідача ТзОВ «Рівнефармація» Голуменков В.В. заперечив проти задоволення клопотання про призначення експертизи.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що клопотання підлягає до задоволення.
Згідно з нормами ст.76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до вимог ч.1 та 2 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Згідно ч. 1 ст. 103 ЦПК України, суд призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з"ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини не можливо; 2) сторонами (стороною) не надані відповідні висновки експертів із цих самих питаньабо висновки екпертів викликають сумніви щодо їх правильності.
Згідно ч. 3 ст. 103 ЦПК України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. Суд з урахуванням обставин справи має право визначити експерта чи експертну установу самостійно.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦПК України, про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що після встановлення ТДВ «РІВНЕФАРМАЦІЯ» теплових насосів, мешканці житлового будинку, зокрема позивачі, почали скаржитись на постійний цілодобовий шум та вібрацію у їхніх квартирах, які пов`язані з роботою даних теплових насосів. Враховуючи викладене керівником ОСББ «Майдан Незалежності 1» направлено лист від 02.01.2023 №44 до ТДВ «РІВНЕФАРМАЦІЯ» щодо вказаних вище обставин. З метою перевірки шумового впливу встановленого обладнання, правління ОСББ «Майдан Незалежності 1» зверталось до ДУ «Рівненський ОЦКХП МОЗ» щодо проведення шумових замірів у квартирах житлового будинку, що знаходиться навпроти встановленого обладнання. За результатами перевірки було встановлено перевищення рівня шумів ДБА: у мешканців квартир (30, 16) на 53% від норми; - на території подвір`я - на 11,6% від норми; та рівня звукового тиску: - квартири - на 28% від норми, - подвір`я - на 372% від норми. Норми допустимих рівнів шуму затверджені Наказом МОЗ №463 від 22 лютого 2019 року "Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови", який набрав чинності 16 квітня 2019 року.
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відведення і зменшення шкідливого впливу на здоров`я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов`язані : здійснити відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні на інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами, вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищення рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об`єкти): 1) жилих будинків і прибудинкових територій. Шум на захищених об`єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.
У своєму клопотанні про призначення експертизи представник позивача просить поставити на вирішення експерта питання:
Чи має місце перевищення в досліджуваній квартирі ( АДРЕСА_1 та на території подвір`я допустимих рівнів шуму (звуку), інфразвуку, низькочастотних шумів, вібрації для денного і нічного часу доби відповідно до санітарних норм допустимого шуму в приміщеннях житлових будівель?
-Якщо є перевищення, то яке джерело шумового навантаження, що спричиняє підвищений рівень шуму у досліджуваній квартирі ( АДРЕСА_1 та на території подвір`я?
-Який рівень звуку, інфразвуку і ультразвуку, непостійних та імпульсних шумів спостерігається у денний та нічний час доби у досліджуваній квартирі (30,16), як знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 та на території подвір`я?
Встановлено, що обставини, які представник позивача ОСББ «Майдан Незалежності 1» прагне з`ясувати в результаті проведення екологічної експертизи, стосуються предмета доказування та мають істотне значення для правильного вирішення спору. Перевірка вказаних обставин потребує спеціальних знань.
У розпорядження експертів надати матеріали цивільної справи № 569/7159/23.
У відповідності до положень пункту 5 частини 1 статті 252 ЦПК України призначення судом експертизи є підставою для зупинення провадження у справі.
Керуючись ст.ст.103,104, 252, 353 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання представникапозивача ОСББ«Майдан Незалежності1» Філатової А.В. - задовольнити.
Призначити у справі судову екологічну експертизу, проведення якої доручити експертам Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз (79000, м. Львів вул. Липинського, 54).
На вирішення експерта поставити питання:
-Чи має місце перевищення в досліджуваній квартирі ( АДРЕСА_1 та на території подвір`я допустимих рівнів шуму (звуку), інфразвуку, низькочастотних шумів, вібрації для денного і нічного часу доби відповідно до санітарних норм допустимого шуму в приміщеннях житлових будівель?
-Якщо є перевищення, то яке джерело шумового навантаження, що спричиняє підвищений рівень шуму у досліджуваній квартирі ( АДРЕСА_1 та на території подвір`я?
-Який рівень звуку, інфразвуку і ультразвуку, непостійних та імпульсних шумів спостерігається у денний та нічний час доби у досліджуваній квартирі (30,16), як знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 та на території подвір`я?
Оплату за проведення експертизи покласти на позивача ОСББ «Майдан Незалежності 1».
Попередити експерта про кримінальну відповідальність відповідно до статей 384, 385 КК України за завідомо неправдиий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
Відповідно до ч. 1 ст. 109 ЦПК України, у разі ухилення учасника справи від подання експертам необхідних матеріалів, документів або від іншої участі в експертизі, якщо без цього провести експертизу неможливо, суд залежно від того, хто із цих осіб ухиляється, а також яке для них ця експертиза має значення, може визнати факт, для з"ясування якого експертиза була призначена, або відмовити у його визнанні.
У розпорядження експерта надати матеріали цивільної справи 569/7159/23.
Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Майдан Незалежності 1" до Товариства з додатковою відповідальністю "Рівнефармація" про зобов`язання вчинити певні дії - зупинити на час проведення експертизи.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Рівненського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя -
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119888810 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Інші справи позовного провадження |
Цивільне
Рівненський міський суд Рівненської області
Галінська В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні