Рішення
від 21.06.2024 по справі 300/1209/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" червня 2024 р. справа № 300/1209/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Панікара І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Спілка забудовників 9" до Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), третіх осіб, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору: Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України про визнання протиправним дій, зобов`язання до їх вчинення та скасування індивідуальних актів органу державної влади, -

ВСТАНОВИВ:

Обслуговуючий кооператив "ЖБК "Спілка забудовників 9" (далі позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ) (далі відповідач), за змістом якого просить суд:

- визнати протиправними дії Державної інспекції архітектури та містобудування України через головного інспектора будівельного нагляду відділу державного архітектурно-будівельного нагляду за структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту державного архітектурно-будівельного нагляду Державної інспекції архітектури та містобудування ОСОБА_1 та головного інспектора будівельного нагляду відділу державного архітектурно-будівельного нагляду за уповноваженими органами містобудування та архітектури Департаменту державного архітектурно-будівельного нагляду ОСОБА_2 з проведення позапланової перевірки у період з 09.01.2024 по 12.01.2024 щодо дотримання Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час провадження містобудівної діяльності;

- визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу державного архітектурно-будівельного нагляду за структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту державного архітектурно будівельного нагляду Державної інспекції архітектури та містобудування ОСОБА_1 від 15.01.2024 про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427);

- зобов`язати головного інспектора будівельного нагляду відділу державного архітектурно-будівельного нагляду за структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту державного архітектурно-будівельного нагляду Державної інспекції архітектури та містобудування ОСОБА_1 відновити дію дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427);

- визнати протиправним та скасувати наказ Державної інспекції архітектури та Містобудування України від 23 ківтня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки».

Позовні вимоги з урахуванням їх уточнень (т.1 а.с 180-185) мотивовано тим, що позивач є замовником будівництва на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську корпус 32». За наслідками проведеної позапланової перевірки з дотримання Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час прийняття рішення щодо видачі дозволу на виконання будівельних робіт замовнику від 18.08.2021 (реєстраційний № ІФ012210817427) на вищевказаному об`єкті інспекторами встановлено, що головним спеціалістом сектору дозвільних та реєстраційних процедур Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради при видачі оскаржуваного дозволу було допущено ряд порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Як наслідок перевірки, відповідачем винесено рішення про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт. Водночас, позивач наголошує, що ним було отримано всі необхідні документи (передбачені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності») для здійснення господарської діяльності з будівництва багатоквартирного житлового будинку: належним чином оформлено право користування земельною ділянкою, отримано вихідні дані на будівництво (містобудівні умови та обмеження, технічні умови, затверджено за погодженням із проектною організацією завдання на проектування), розроблено проектну документацію, замовлено і забезпечено проведення експертизи з питань міцності, надійності, довговічності, питань санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, питань охорони праці, екології, пожежної безпеки, техногенної безпеки, енергозбереження, як того й передбачало чинне на той час законодавство, затверджено проектну документацію і, зрештою, незважаючи на труднощі у зв`язку з реформою у сфері містобудування, різноманітними нововведеннями, перехідними періодами функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері містобудування, діджиталізацією і т. д., отримано дозвільний документ на виконання будівельних робіт. Звернуто увагу суду, що оскаржувана перевірка здійснювалася під час воєнного стану, та наказ «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного контролю» від 02.01.2024 винесений всупереч вимогам постанови КМУ від 13.03.2022 № 303. Вказано, що відповідачем під час позапланової перевірки з 09.01.2024 по 12.01.2024 здійснено ряд процедурних правопорушень, у зв`язку із чим оскаржувана перевірка, та як наслідок рішення про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18 в м. Івано-Франківську, корпус 32» є протиправними та підлягають скасуванню. Водночас, 30 квітня 2024 року позивачу стало відомо з офіційного вебпорталу Державної інспекції архітектури та містобудування України про те, що 23 квітня 2024 року Державною інспекцією архітектури та містобудування України видано наказ № 60 «Про проведення позапланової перевірки» на об`єкті будівництва за адресою: вул. Височана,18, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область. На думку позивача, вищевказаний наказ відповідача є продовженням протиправних дій відповідача щодо чергового проведення необґрунтованих перевірок, які стосуються вище зазначеного об`єкту будівництва, наголошуючи при цьому, на систематичному порушенні Державною інспекцією архітектури та містобудування України вимог чинного законодавства України, зокрема, в аспекті обґрунтованості призначення контролюючим органом (ДІАМ) позапланових перевірок в умовах військового стану.

По справі здійснювався ряд наступних процесуальних дій.

20.02.2024, до подання позовної заяви, Обслуговуючий кооператив «ЖБК» Спілка Забудовників 9» звернувся до суду із заявою про забезпечення позову, за змістом якої просив суд винести ухвалу про вжиття заходів забезпечення позову (до подання позовної заяви) шляхом зупинення дії рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу державного архітектурно-будівельного нагляду за структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту державного архітектурно-будівельного нагляду Державної інспекції архітектури та містобудування ОСОБА_1 від 15.01.2024 про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.02.2024 заяву обслуговуючого кооперативу «ЖБК» Спілка Забудовників 9» про забезпечення позову задоволено, зокрема, зупинено дію рішення від 15.01.2024 про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427), що видане Департаментом державного архітектурно-будівельного нагляду Державної інспекції архітектури та містобудування України, до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 300/1209/24.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.03.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку, визначеному статтею 262 КАС України, зокрема, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору: Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради; Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (т.1 а.с.89-90).

25.03.2024 Обслуговуючий кооператив «ЖБК» Спілка Забудовників 9» звернувся до суду із заявою про забезпечення позову, за змістом якої просив суд винести ухвалу про вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони Державній інспекції архітектури та містобудування України, здійснювати заходи державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду на об`єкті будівництва за адресою: вул. Височана, 18, м. Івано-Франківськ (т.1 а.с.125-131).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.03.2024 заяву представника Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Спілка забудовників 9" про відкликання заяви про забезпечення позову задоволено, зокрема, заяву Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Спілка забудовників 9" про забезпечення позову від 25.03.2024 - повернуто заявнику без розгляду (т.1 а.с.179).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.05.2024 заяву представника Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Спілка забудовників 9" про зміну предмету позову задоволено, зокрема, змінено предмет позову по справі, у спосіб доповнення викладених раніше позовних вимог позовної заяви від 29.02.2024, однією вимогою немайнового характеру, наступного змісту: «Визнати протиправним та скасувати наказ Державної інспекції архітектури та містобудування України від 23 квітня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки» (т.1 а.с.219-220).

01.05.2024 Обслуговуючий кооператив «ЖБК» Спілка Забудовників 9» (надалі позивач, заявник) звернувся до суду із заявою про забезпечення позову після подання позовної заяви, згідно зі змістом якої, просив суд винести ухвалу про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії наказу Державної інспекції архітектури та містобудування наказ України від 23 квітня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки» та заборони відповідачу Державній інспекції архітектури та містобудування наказ України здійснювати заходи державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкті будівництва за адресою: вул. Височана, 18, м. Івано-Франківськ (т.1 а.с.200-205).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.03.2024 заяву Обслуговуючого кооперативу «ЖБК» Спілка Забудовників 9» про забезпечення позову задоволено частково та зупинено дію наказу Державної інспекції архітектури та містобудування наказ України від 23 квітня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки» (т.1 а.с.225-227).

Відповідач скористався правом подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду через підсистему «Електронний суд» 22.03.2024, згідно змісту якого, представник відповідача щодо можливості задоволення заявлених позовних вимог заперечив. Вказав, що підставою видачі направлень на перевірку є наказ ДІАМ від 05.01.2024 № 3 за погодження згідно наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 02.01.2024 № 1, які видані на підставі виявлення за результатами документальної перевірки відомостей про ознаки вчинення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. Звернуто увагу, що під час позапланової перевірки інспекторами встановлено, що головним спеціалістом сектору дозвільних та реєстраційних процедур Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради 18.08.2021 Обслуговуючому кооперативу «ЖБК «Спілка забудовників 9» видано дозвіл на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18 в м. Івано-Франківську, корпус 32» з реєстраційним номером в ЄДЕССБ ІФ012210817427 із порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Відповідно до пункту 23 Постанови № 698, за результатами проведеної позапланової перевірки складено Акт № СН01:8439-1132-2461-9922 від 12.01.2024. Водночас, на підставі матеріалів позапланової перевірки, відповідно до частини 4 статті 41-1 Закону № 3038-VI головним інспектором будівельного нагляду ДІАМ ОСОБА_1 прийнято рішення від 15.01.2024 про зупинення дії дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» з реєстраційним номером в ЄДЕССБ ІФ012210817427. Представник відповідача стверджує, що діяв в межах своїх повноважень під час здійснення позапланової перевірки з 09.01.2024 по 12.01.2024, внаслідок чого, позовні вимоги не обґрунтовані та не підлягають до задоволення (т.1 а.с.97-103).

25.03.2024 від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, через підсистему «Електронний суд», надійшли пояснення, відповідно до яких останній підтримав обгрунтування позивача щодо порушень під час здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування України позапланової перевірки з 09.01.2024 по 12.01.2024. Водночас, зазначив про те, що посадові особи Управління під час видачі дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. ІваноФранківську, корпус 32» з реєстраційним номером в ЄДЕССБ ІФ012210817427 діяли в межах і в спосіб визначений містобудівним законодавством (т.1 а.с.112-115).

27.03.2024 від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, через підсистему «Електронний суд», надійшли пояснення. Учасник процесу пояснив, що відповідачем надіслано до Мінінфраструктури лист від 18.12.2023 № 2071/03/12-23, яким повідомлено, що ДІАМ проведено документальну перевірку своєчасності, достовірності, повноти даних та відповідності вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32», виданого Управлінням з питань державного архітектурнобудівельного контролю Івано-Франківської міської ради. За результатами документальної перевірки виявлено ознаки вчинення порушення об`єктом нагляду вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання ним повноважень у сфері містобудівної діяльності, зокрема порушення вимог частини четвертої статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», що в свою чергу створює потенційну загрозу, що має негативний вплив на права та законні інтереси людини, та складено довідку про результати документальної перевірки. Звернуто увагу, що Наказ ДІАМ від 05.01.2024 № 3 є актом індивідуальної дії і стосується перевірки Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, та ніяким чином не стосується позивача. Третя особа зазначає, що дії ДІАМ в особі головних інспекторів щодо проведення перевірки є законними, підставними і проведені у спосіб, передбачений законодавством, внаслідок чого, не можуть бути визнані протиправними (т.1 а.с.147-152).

14.05.2024, на виконання ухвали від 01.05.2024, відповідач подав відзив на позовну заяву з урахуванням зміни предмету позову, за змістом якого вказав на те, що відповідно до наказу Державної інспекції архітектури та містобудування України від 23.04.2024 № 60 «Про проведення позапланової перевірки» Державною інспекцією архітектури та містобудування України наказано провести позапланову перевірку на об`єкті будівництва за адресою: вул. Височана, 18, м. ІваноФранківськ, Івано-Франківська обл., на земельних ділянках з кадастровими номерами: 2610100000:20:003:0064; 2610100000:20:003:0066; 2610100000:20:003:0067; 2610100000:20:003:0068; 2610100000:20:003:0069; 2610100000:20:003:0070; 2610100000:20:003:0071; 2610100000:20:003:0073; 2610100000:20:003:0074; 2610100000:20:003:0075. Предмет перевірки: законність будівництва за адресою: вул. Височана, 18, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., на земельних ділянках за вищевказаними кадастровими номерами. Зазначив, про те, що пунктом 19 частини першої статті 4 КАС визначено, що індивідуальний акт акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк. Таким чином, оскаржуваний наказ ДІАМ від 23.04.2024 № 60 «Про проведення позапланової перевірки» не стосується прав та інтересів позивача, оскільки власником вказаних земельних ділянок є Івано-Франківська міська рада, а позивач є суборендарем (т.2 а.с.1-6).

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши позовну заяву, відзив на позов та в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги, встановив наступне.

Обслуговуючий кооператив «ЖБК «Спілка забудовників 9» є замовником будівництва на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську корпус 32».

18.08.2021, головним спеціалістом сектору дозвільних та реєстраційних процедур Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради видано дозвіл на виконання будівельних робіт за № ІФ012210817427 замовнику Обслуговуючому кооперативу «ЖБК «Спілка забудовників 9» (т.1 а.с.33-34).

На підставі наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного нагляду» від 02.01.2024 № 1 (т.1 а.с.40-41) та наказу Державної інспекції архітектури та містобудування України «Про проведення позапланової перевірки» від 05.01.2024 № 3 (т.1 а.с.42-43), головними інспекторами будівельного нагляду ДІАМ ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у період з 09.01.2024 по 12.01.2024 було проведено позапланову перевірку дотримання Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час провадження містобудівної діяльності, а саме: під час видачі дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» з реєстраційним номером в ЄДЕССБ ІФ012210817427 (т.1 а.с.44-45).

За результатами позапланової перевірки виявлено порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час провадження об`єктом нагляду містобудівної діяльності, про що посадовими особами ДІАМ складено акт дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів від 12.01.2024 за реєстраційним номером у ЄДЕССБ CH01:8439-1132-2461-9922 (т.1 а.с.48-61).

В подальшому, 15.01.2024 відповідачем прийнято рішення про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427) (а.с.68-69).

23 квітня 2024 року Державною інспекцією архітектури та містобудування України видано наказ № 60 «Про проведення позапланової перевірки» на об`єкті будівництва за адресою: вул.Височана,18, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область. (т.1 а.с.259).

Позивач, вважаючи дії щодо проведення позапланової перевірки та оскаржуване рішення такими, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства, звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного їх правового регулювання.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України № 678 від 20.05.1999 "Про архітектурну діяльність" (далі Закон № 678) визначає правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності і спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів.

Статтею 10 Закону № 678 передбачено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Згідно з статтею 1 Закону України від 16.11.1992 № 2780-ХІІ «Про основи містобудування» (далі - Закон № 2780-ХІІ) містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначаються Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон №3038), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Пунктом 1 частини 1 статті 1 Закону № 3038 передбачено, що будівництво - це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об`єкта будівництва.

Згідно з частиною 1 статті 6 Закону № 3038 управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Частиною 2 статті 4 Закону № 3038 визначено, що суб`єктами містобудування є органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.

Відповідно до пункту 3 частини 1, частини 2 статті 34 Закону № 3038 замовник має право виконувати будівельні роботи після видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно до пункту 8 розділу V «Прикінцеві положення» Закону № 3038 дозволи на виконання будівельних робіт, отримані до набрання чинності цим Законом, є чинними до завершення будівництва об`єкта.

Дозволи на виконання підготовчих робіт, отримані до набрання чинності цим Законом, є чинними до завершення їх виконання або до реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт чи отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Як встановлено судом, Обслуговуючий кооператив «ЖБК «Спілка забудовників 9» є замовником будівництва на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську корпус 32»

18.08.2021, головним спеціалістом сектору дозвільних та реєстраційних процедур Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради видано дозвіл на виконання будівельних робіт за № ІФ012210817427 замовнику Обслуговуючому кооперативу «ЖБК «Спілка забудовників 9».

У спірних правовідносинах, судом встановлено, що в ході позапланової перевірки з питань дотримання Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час видачі дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» з реєстраційним номером в ЄДЕССБ ІФ012210817427, замовник Обслуговуючий кооператив «ЖБК «Спілка забудовників 9», відповідачем виявлено ряд порушень та, водночас, у зв`язку із цим зупинено дію вказаного вище дозволу (т.1. а.с.48-61).

При цьому, підставою вчинення таких дій та прийняттю вищевказаного рішення передувало винесення Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України наказу «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівель ного нагляду» від 02.01.2024 за № 1 та Державної інспекції архітектури та містобудування України «Про проведення позапланової перевірки» від 05.01.2024 № 3 (т.1 а.с.40-43).

В даному аспекті суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 6 статті 37 Закону № 3038 дозвіл на виконання будівельних робіт може бути анульовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: 1) подання замовником заяви про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт; 2) наявності відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником; 3) на підставі судового рішення, що набрало законної сили, про скасування містобудівних умов та обмежень та/або припинення права на виконання будівельних робіт.

Згідно з абзацом 1 частини 1 статті 41 Закону № 3038, державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Пунктом 6 абзацу 6 частини 1 статті 41 Закону № 3038 передбачено, що підставою для проведення позапланової перевірки є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до пунктів 1-3, 4, 7, 10 частини 3 статті 41 Закону № 3038, посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо - та відеотехніки.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;

2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;

3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта;

4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;

5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом;

6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

У свою чергу, процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт, встановлена Порядком здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (надалі, також - Порядок № 553).

За приписами пункту 5 вищенаведеного Порядку № 553 державний архітектурно- будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно з приписами пункту 7 Порядку № 553, позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є, в тому числі, звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Приписами пункту 12 Порядку № 553 передбачено, що посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язані: у повному обсязі, об`єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; ознайомлювати суб`єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 553, суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний: допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; одержувати примірник припису органу державного архітектурно -будівельного контролю за результатами здійсненого планового чи позапланового заходу; виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали, зокрема через електронний кабінет, з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Однією із підстав позову позивач вказує на те, що позапланове інспектування товариства було здійснено з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303, якою припинено планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) і додержання ринкового нагляду на період воєнного стану в Україні.

Аналізуючи дані твердження, суд вказує на таке.

Так, відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII, воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

За правилами частини першої статті 7 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII, воєнний стан на всій території України або в окремих її місцевостях припиняється після закінчення строку, на який його було введено.

Указом Президента України № 64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України постановлено введення в Україні воєнний стан із 5 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року на 30 діб, відповідно до Указу Президента України № 133/2022, який діє на території Україні на момент винесення даного рішення.

Отже, станом на час винесення відповідачем наказу про призначення позапланової перевірки та здійснення посадовими особами відповідача перевірки, в Україні було введено та діяв воєнний стан.

Відповідно до пункту 1 постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.

При цьому, в силу пунктів 2 та 3 Постанови № 303, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, протягом періоду воєнного стану дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері, а для центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується безпосередньо Кабінетом Міністрів України, - на підставі рішення Кабінету Міністрів України: за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; з метою виконання міжнародних зобов`язань України. Протягом періоду воєнного стану планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) (позапланові невиїзні перевірки) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, здійснюються за рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Отже, з викладених норм встановлено, що на час виникнення спірних правовідносин заборонено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану крім випадку наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України та за наявності рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері.

При цьому, як логічно випливає зі змісту пункту 2 Постанови № 303 таке рішення центрального органу виконавчої влади не є рішенням про призначення перевірки (яким зважаючи на пункту 7-1 Порядку № 553 є наказ органу державного архітектурно-будівельного контролю про проведення позапланової перевірки), а є рішенням про надання дозволу на проведення відповідної перевірки.

Так, відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2015 № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2022 № 1400), Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (Мінінфраструктури) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мінінфраструктури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері архітектурно- будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до пункту 2 Положення № 460 Мінінфраструктури у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Згідно підпункту 7 пункту 4 Положення № 460 Мінінфраструктури відповідно до покладених на нього завдань визначає пріоритети та здійснює заходи щодо забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері зокрема архітектурно-будівельного контролю та нагляду, контролю житлово-комунального господарства, забезпечення енергетичної ефективності будівель.

Пунктом 8 Положення № 460 встановлено, що Мінінфраструктури у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Накази Мінінфраструктури, видані в межах повноважень, передбачених законом, обов`язкові для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та громадянами.

Отже, Мінінфраструктури є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Таким чином, проведення позапланових перевірок відповідачем, який є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, можливе виключно у випадках наявності рішення Кабінету Міністрів України за умов, визначених положеннями пунктом 2 постанови від 13.03.2022 № 303.

Відтак, судом, для всебічного, повного та об`єктивного з`ясування усіх обставин справи, витребувано у Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури належним чином засвідчені документи, що підтверджували необхідність проведення оскаржуваної перевірки в період воєнного стану на всій території України (т.2 а.с.147-148).

Зі змісту наданих доказів, судом встановлено, що 08.12.2023 Державною інспекцією містобудування та архітектури України складено довідку про результати документальної перевірки Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, в ході якої виявлено ознаки вчинення порушення об`єктом нагляду вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання ним повноважень у сфері містобудівної діяльності, зокрема порушення вимог частини четвертої статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (т.2 а.с.140-141).

В подальшому, Державною інспекцією містобудування та архітектури України надіслано до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України лист від 18.12.2023 № 2071/03/12-23, яким повідомлено, що ДІАМ проведено документальну перевірку своєчасності, достовірності, повноти даних та відповідності вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32», реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427, виданого Управлінням з питань державного архітектурнобудівельного контролю Івано-Франківської міської ради (т.2 а.с.142-143).

Вказаним листом ДІАМ порушило питання видання Мінінфраструктури наказу про проведення позапланової перевірки дотримання Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил при видачі дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32», реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427.

За результатами розгляду листа ДІАМ 18.12.2023 № 2071/03/12-23 та доданих до нього документів, Мінінфраструктури видано наказ від 02.01.2024 № 1 «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного нагляду» щодо проведення ДІАМ в установленому порядку позапланового заходу державного архітектурно-будівельного нагляду за дотриманням Івано-Франківською міською радою вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил при видачі дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (т.1 а.с.40-41).

Вказаний наказ видано з урахуванням наказу Мінінфраструктури від 19.05.2023 № 424 «Про проведення позапланових заходів державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду) на період воєнного стану».

Водночас, пунктом 1 вищевказаного наказу, зобов`язано Департамент просторового планування територій та архітектури забезпечити:

протягом 5 робочих днів від дати отримання звернення від фізичних чи юридичних осіб, органів державного архітектурно-будівельного контролю, правоохоронних органів стосовно необхідності здійснення позапланових заходів державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду) направлення запиту з відповідними матеріалами до ДІАМ для надання письмового обґрунтування щодо наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища, забезпечення безпеки держави та необхідності проведення відповідного позапланового заходу (далі обґрунтування проведення позапланового заходу) або відсутності підстав для нього;

протягом 5 робочих днів від дати отримання обґрунтування проведення позапланового заходу ДІАМ підготовку проєкту наказу Мінінфраструктури про погодження здійснення позапланових заходів державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду);

протягом 3 робочих днів від дня підписання наказу направлення копії наказу Мінінфраструктури про погодження здійснення позапланових заходів державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду) до ДІАМ та до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю (у разі необхідності).

При цьому, аналізуючи передумову видання наказу Мінінфраструктури від 02.01.2024 № 1 «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного нагляду», а саме лист Державної інспекції містобудування та архітектури України від 18.12.2023 № 2071/03/12-23 та Довідку про результати документальної перевірки Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради від 08.12.2023 (т.2 а.с.140-143), суд зазначає, що в даних обґрунтуваннях відсутні будь-які підстави щодо наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України, внаслідок чого, правові підстави для здійснення заходів державного нагляду (контролю) відносно позивача в воєнний період були відсутні в аспекті постанови № 303.

Натомість, відповідач здійснив позапланову перевірку позивача всупереч дії мораторію на проведення, зокрема, позапланових заходів державного нагляду (контролю), що свідчить про протиправність відповідних дій відповідача.

Суд наголошує, що усі заходи, які проводяться у цей період, мають бути лише позаплановими і лише у виняткових випадках, визначених пунктом 2 постанови.

Вищенаведене у сукупності свідчить про те, що відповідачем допущено суттєві процедурні порушення під час здійснення заходу державного контролю, які не можна вважати формальними.

Вказані висновки суду також узгоджуються із правовими висновками Верховного Суду, викладеного у постанові від 24 квітня 2019 року у справі № 815/1554/17, принцип правової визначеності має застосовуватись не лише на етапі нормотворчої діяльності, а й під час безпосереднього застосування існуючих норм права, що даватиме можливість особі в розумних межах передбачати наслідки своїх дій, а також послідовність дій держави щодо можливого втручання в охоронювані Конвенцією та Конституцією України права та свободи цієї особи.

Окрім того, згідно з усталеною правовою позицією, неодноразово висловленою як Верховним Судом України у постанові від 27.01.2015 у справі № 21-425а14, так і у постановах Верховного Суду від 05.02.2019 у справі № 821/1157/16, від 05.02.2019 у справі № 2а-10138/12/2670, від 04.02.2019 у справі № 807/242/14, лише дотримання умов та порядку прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, може бути підставою для визнання правомірними дій контролюючого органу щодо їх проведення. У свою чергу порушення контролюючим органом вимог щодо призначення та проведення перевірки призводить до відсутності правових наслідків такої. Таким чином, у випадку незаконності перевірки, прийнятий за її результатами акт індивідуальної дії підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Законодавчо закріплена процедура прийняття рішень суб`єктами публічного права має на меті створення гарантій для суб`єкта приватного права та встановлення меж реалізації повноважень органами публічної влади і, в разі її неналежного дотримання, дає підстави для оскарження до суду таких рішень (дій) особою, чиї інтереси вони зачіпають. Установлена законом процедура є важливою гарантією недопущення зловживань з боку суб`єктів владних повноважень під час прийняття рішень та вчинення дій, яка повинна забезпечувати, передусім, справедливе ставлення до особи, а також дотримання загального принципу юридичної визначеності, складовою якого є принцип легітимних очікувань.

Такі висновки містяться, зокрема, у постановах Верховного Суду від 29.10.2018 у справі № 826/14749/16, від 25.03.2020 у справі № 805/4508/16-а, від 19.05.2021 у справі №210/5129/17, від 20.05.2022 у справі № 340/370/21 та від 05.07.2022 у справі № 522/3740/20.

Суд вважає, що кумулятивний ефект допущених відповідачем порушень за встановлених судом фактичних обставин справи дозволяє стверджувати, що оскаржуване рішення суб`єкта владних повноважень містить ознаки неправомірного рішення.

Встановлення протиправності дій контролюючого органу при призначенні та проведенні заходу державного контролю щодо дотримання суб`єктом господарювання позивачем вимог законодавства з суттєвими порушеннями, призводить до протиправності висновків та рішень прийнятих внаслідок такого заходу, що є самостійною підставою для скасування спірних рішень.

Враховуючи вищевикладене, відсутні підстави для аналізу правомірності висновків контролюючого органу по суті виявлених перевіркою порушень, оскільки останні вважаються протиправними в силу наведених вище обставин, у зв`язку з чим спірне рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу державного архітектурно-будівельного нагляду за структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту державного архітектурно будівельного нагляду Державної інспекції архітектури та містобудування ОСОБА_1 від 15.01.2024 про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427) є протиправним та підлягає скасуванню.

З огляду на відсутність підстав для проведення перевірки в воєнний стан, суд не надає оцінки аргументам сторін в частині висновків відповідача щодо порушення Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Також при прийнятті рішення суд враховує й те, що відповідно до практики ЄСПЛ докази, отримані з порушенням встановленого порядку, призводять до несправедливості процесу в цілому, незалежно від їх доказової сили. Така позиція відповідає доктрині під умовною назвою "плоди отруйного дерева", сформульованій Європейським судом з прав людини у справах "Гефген проти Німеччини", "Нечипорук і Йонкало проти України", "Яременко проти України", відповідно до якої якщо джерело доказів є неналежним, то всі докази, отримані з цих джерел, будуть такими ж. Докази, отримані з порушенням встановленого порядку, призводять до несправедливості процесу в цілому, незалежно від їх доказової сили. Зазначена доктрина передбачає оцінку не лише кожного засобу доказування автономно, а і всього ланцюга безпосередньо пов`язаних між собою доказів, з яких одні випливають з інших та є похідними від них.

Окрім того, для всебічного, повного та об`єктивного з`ясування усіх обставин справи, враховуючи предмет оскарження ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05.2024 витребувано в Обслуговуючого кооперативу «ЖБК «Спілка забудовників 9» належним чином засвідчені матеріали, які підтверджують обсяг виконаних робіт, відповідно до дозволу на виконання будівельних робіт від 18.08.2021 за реєстраційним номером ІФ012210817427, на об`єкті «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську корпус 32», за період з 19.08.2021 по 15.01.2024 (дати, винесення рішення про зупинення вищевказаного дозволу) (т.2 а.с.147-148).

Так, відповідно до наданого технічного паспорта на будинок квартирного типу (гуртожиток) по АДРЕСА_1 , який виготовлений станом на 23.11.2023, судом встановлено, що Обслуговуючим кооперативом «ЖБК «Спілка забудовників 9» виконано всі загально-будівельні роботи на об`єкті літери «А» в сімдесяти квартирах з цокольного поверху по 12 поверх, включаючи мансардний поверх (т.2 а.с.151-183).

Відповідно до акту про прийняття виконаних підрядних робіт за 2022 рік № 01991-0-1-1 виконано роботи щодо пуску газу в газове обладнання ж/б (лічильники), перевірки щільності внутрідомового газопроводу (контрольна опресовка), пломбування )кран та лічильники), дроту пломбування та щодо пломби (т.2 а.с.184-185).

Відповідно до акту про прийняття виконаних підрядних робіт за 2022 рік № 01991-0-1-2 виконано роботи щодо контрольного ввідного внутрішньо-будинкового газопроводу, перевірки на щільність фланцевих, різьбових з`єднань та зварних стиків на газопроводі вводу в будову, перевірки комплектності та справності газового обладнання (побутового лічильника газу) перед прийманням в експлуатацію (т.2 а.с.186-187).

В даному випадку прослідковується факт, за яким, реалізовуючи дозвіл на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427) виданий 18.08.2021, позивач здійснив майже всі необхідні дії для прийняття в експлуатацію вказаного об`єкту, та водночас, тільки в 2024 році відповідачем проведено позапланову перевірку дотримання Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час прийняття рішення щодо видачі вказаного дозволу.

Поряд із цим, суд звертає увагу на те, що відповідачем не реалізовано принцип «належного врядування» у діяльності суб`єкта публічної адміністрації, не здійснено реальних і можливих, достатніх дій, спрямованих на отримання відомостей або додаткових документів для власного переконання (усунення сумнівів) для підтвердження підстав проведення позапланової перевірки під час воєнного стану.

Принцип "належного урядування", як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (див. рішення у справі "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), n. 73). Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, inter alia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам. З іншого боку, потреба виправити минулу "помилку" не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (див., mutatis mutandis, рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" (Pincova and Pine v. the Czech Republic), заява № 36548/97, п. 58).

Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків.

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися коштом осіб, яких вони стосуються.

Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язані діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно.

Відтак втручання у майнові права позивача за встановлених обставин, на думку суду, не може вважатися пропорційним та становить "індивідуальний та надмірний тягар" для позивача.

Так, у справі "Рисовський проти України", № 29979/04, рішення від 20 жовтня 2011 року, пункти 70, 71, Суд підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", зазначивши, що він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119).

З цих підстав суд констатує, що оскаржувані дії вчинені, а саме спірне рішення прийняте не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, не обґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не безсторонньо (упереджено), не добросовісно, не розсудливо, без дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, не пропорційно, зокрема, без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.

Зазначене, є передумовою для висновку щодо обґрунтованості позовних вимог та необхідності їх задоволення в цій частині.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відновити дію дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427), то, з огляду на те, що суд дійшов висновку стосовно відсутності у відповідача визначених законодавством підстав для проведення перевірки позивача та протиправності рішення від 15.01.2024 про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427), а також враховуючи, що дана позовна вимога є похідною позовною вимогою, суд вважає, що задоволення первинної позовної вимоги є підставою для задоволення і похідної від неї вимоги.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасування наказу Державної інспекції архітектури та містобудування України від 23 квітня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки», суд вказує на таке.

Як вже вказувалося судом вище, за приписами пункту 5 вищенаведеного Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно з приписами пункту 7 Порядку № 553, позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є, в тому числі, звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Так, однією із підстав для проведення позапланової перевірки, зокрема, є виявлення факту самочинного будівництва об`єкта.

З матеріалів справи судом встановлено, що 16.02.2024 Державна інспекція архітектури та містобудування України повторно звернулася до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України із листом про погодження з обґрунтуванням ДІАМ щодо наявності загроз, передбачених пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України № 303 та виданням наказу про погодження проведення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкті будівництва за адресою: Івано-Франківськ, вул. Височана, 18.

Вказаний лист ґрунтується на тому, що в минулому, в ході проведення посадовими особами ДІАМ позапланової перевірки дотримання Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час провадження містобудівної діяльності, виявлено ряд порушень вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час провадження об`єктом нагляду містобудівної діяльності, про що складено відповідний акт дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів від 12.01.2024 (реєстраційний номер у ЄДЕССБ CH01:8439-1132-2461-9922), а також прийнято рішення від 15.01.2024 про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427) (т.2 а.с.209-212).

При цьому, в основу обґрунтувань покладені висновки зазначеного акту перевірки щодо виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єктів зі значними наслідками (СС3) та, як наслідок такого самочинного будівництва, ризик настання негативних наслідків впливу на права, законні інтереси, життя і здоров`я понад 1000 людей, які фактично проживають у багатосекційному квартирному комплексі.

В подальшому, наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного нагляду» від 19.03.2024 № 238 наказано Державній інспекцію архітектури та містобудування України забезпечити в установленому порядку здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час підготовчих та будівельних робіт на об`єкт будівництва на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську; надати звіт про виконання цього наказу Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України протягом 5-ти днів після проведення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного контролю (т.2 а.с.223-224).

В даному аспекті суд вказує на те, що з проведеного аналізу змісту акту від 12.01.2024 (реєстраційний номер у ЄДЕССБ CH01:8439-1132-2461-9922) судом встановлено, що посадовими особами ДІАМ дійсно зафіксовано збоку Обслуговуючого кооперативу «ЖБК «Спілка Забудовників 9» ряд порушень нормативно-правових актів, що врегульовують діяльність у сфері будівництва, внаслідок чого, ДІАМ констатовано передчасність видачі дозволу на початок будівельних робіт.

Так, вищевказаним актом констатовано ряд відхилень від проектної документації в таких елементах вже збудованих конструкцій, як сходові марші, перевищення максимальної висоти проекту, не забезпечення розташування дитячого майданчика та інше.

Проте, жодних висновків щодо факту самочинного будівництва у змісті акту судом не виявлено.

За вказаних обставин, повторно склалася ситуація, зя якої наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного нагляду» від 19.03.2024 № 238

державний орган у сфері державно-будівельного нагляду та контролю в особі ДІАМ, отримав можливість проведення перевірки, при цьому, вказуючи завідомо недостовірні відомості, як на підставу надання такого дозволу.

Суд вказує, що вказані дії у сукупності свідчать про те, що відповідачем в чергове допущено суттєві процедурні порушення під час здійснення повторного заходу державного контролю.

Не вдаючись до повторного викладу тієї сукупності мотивів, що вже наводились вище, суд наголошує на тому, що з позиції дотримання відповідачем принципу «належного урядування», вже сам факт видання наказу з проведення повторної позапланової перевірки стосовно позивача без обгрунтованих підстав для такої, у розумінні суду, тлумачиться як негативний для нього наслідок, навіть за умов формального дотримання відповідачем процедури отримання дозволу на таку перевірку.

Окрім того, окремою підставою, що вказує на необгрунтованість оскаржуваного наказу Державної інспекції архітектури та містобудування України від 23 квітня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки» є зміст його пункту 1, за яким наказано провести позапланову перевірку на об`єкті будівництва за адресою: вул. Височана, 18, м. ІваноФранківськ, Івано-Франківська обл., на земельних ділянках з кадастровими номерами: 2610100000:20:003:0064; 2610100000:20:003:0066; 2610100000:20:003:0067; 2610100000:20:003:0068; 2610100000:20:003:0069; 2610100000:20:003:0070; 2610100000:20:003:0071; 2610100000:20:003:0073; 2610100000:20:003:0074; 2610100000:20:003:0075. Предмет перевірки: законність будівництва за адресою: вул. Височана, 18, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., на земельних ділянках за вищевказаними кадастровими номерами.

Проте, зазначений вище предмет перевірки, не охоплюється та виходить за межі предмету дозволу на виконання будівельних робіт за № ІФ012210817427 від 18.08.2021, виданого замовнику будівництва - Обслуговуючому кооперативу «ЖБК «Спілка забудовників 9», що за своїм змістом охоплює можливість будівництва багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення на земельній ліянці площею 0.2682 га., з присвоєним кадастровим номером 2610100000:20:003:0073.

При цьому суд звертає увагу на те, що саме дозвіл на початок будівельних робіт на об`єкт будівництва в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2610100000:20:003:0073 був предметом перевірки органу архітектурно-будіельного контролю, і встановлені фактичні обставини та висновки відображені в акті від 12.01.2024 (реєстраційний номер у ЄДЕССБ CH01:8439-1132-2461-9922), жодним чином не охоплюють інших земельні ділянки.

Окрім того, ні у змісті звернення до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про погодження з обґрунтуванням ДІАМ від 16.02.2024, ні у самому наказі Міністерства, щодо погодження проведення перевірки, можливості перевірки інших об`єктів будівництва, а ніж того, що розміщений за адресою: АДРЕСА_2 - не надавалося.

Водночас, об`єкт будівництва на момент виникнення спірних правовідносин, існував виключно в межах наданого дозволу на початок будівельних робіт, тобто, у вигляді багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення на земельній ділянці площею 0.2682 га., з присвоєним кадастровим номером 2610100000:20:003:0073.

Таким чином, виходячи виключно з формальних підстав, можна констатувати факт виходу відповідачем за межі наданих йому повноважень визначених постановою КМУ від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», що дозволяє суду дійти висновків щодо необхідності визнання протиправним та скасування наказу Державної інспекції архітектури та містобудування України від 23 квітня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки».

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно із нормами частини другої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому, в силу положень частини 2 статті 77 вказаного Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Водночас, всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів в повному об`ємі правомірності своїх дій.

Враховуючи вищевикладене, суд робить висновок про необхідність задоволення заявлених позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивач, згідно квитанцій від 28.02.2024 та 30.04.2024 підтвердив сплату судового збору на суму 6056,00 грн. за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ) сплачений судовий збір в розмірі 6056,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Спілка забудовників 9" до Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), третіх осіб, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору: Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України про визнання протиправним та скасування індивідуального акта органу державної влади задовольнити.

Визнати протиправними дії посадових осіб Державної інспекції архітектури та містобудування України щодо проведення позапланової перевірки у період з 09.01.2024 по 12.01.2024 щодо дотримання Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано Франківської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил.

Визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу державного архітектурно-будівельного нагляду за структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту державного архітектурно будівельного нагляду Державної інспекції архітектури та містобудування ОСОБА_1 від 15.01.2024 про зупинення дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427).

Зобов`язати Державну інспекцію архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840, бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133) відновити дію дозволу на виконання будівельних робіт «Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення ІІ черга будівництва) на вул. Височана, 18, в м. Івано-Франківську, корпус 32» (реєстраційний номер ЄДЕССБ ІФ012210817427).

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної інспекції архітектури та містобудування України від 23 квітня 2024 року № 60 «Про проведення позапланової перевірки».

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної інспекції архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840, бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133) на користь Обслуговуючого кооперативу "ЖБК "Спілка забудовників 9" (код ЄДРПОУ 43060309, вул. Височана, 18, м. Івано-Франківськ, 76014) сплачений судовий збір в розмірі 6056,00 грн. (шість тисяч п`ятдесят шість гривень 00 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Позивач:

Обслуговуючий кооператив "ЖБК "Спілка забудовників 9" (код ЄДРПОУ 43060309, вул. Височана, 18, м. Івано-Франківськ, 76014).

Відповідач:

Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) (код ЄДРПОУ 44245840, бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133).

Треті особи, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору:

Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради (код ЄДРПОУ 44590904, вул. Січових Стрільців, 56, м. Івано-Франківськ, 76018).

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (код ЄДРПОУ 37472062, пр-т Берестейський, 14, м. Київ, 01135).

Суддя /підпис/ Панікар І.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2024
Оприлюднено24.06.2024
Номер документу119903353
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —300/1209/24

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 04.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Рішення від 21.06.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Постанова від 29.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні