Справа № 420/16498/22
УХВАЛА
26 червня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючої судді - Бойко О.Я.,
секретаря судового засідання - Кралі І.С.,
представниці відповідача - Рубан В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення чи зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи Північна виправна колонія №90 про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання перерахувати та виплатити одноразову грошову допомогу при звільненні,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи Північна виправна колонія №90 про визнання протиправними дій та зобов`язання перерахувати та виплатити одноразову грошову допомогу при звільненні.
10.01.2023 Одеський окружний адміністративний суд позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнив :
- визнав протиправною бездіяльність Державної установи Північна виправна колонія №90 щодо невиплати в день звільнення одноразової грошової допомоги у розмірі 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби.
- зобов`язав Державну установу Північна виправна колонія №90 нарахувати та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу при звільненні у розмірі 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби.
Після набрання рішенням суду законної сили на підставі виконавчого листа 11.09.2023 було відкрито виконавче провадження .
30.05.2024 через канцелярію суду від представника Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) надійшла заява про зміну у цій справі способу і порядку виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду 30.01. 2023. А саме заявник просив:
- змінити спосіб і порядок виконання Одеського окружного адміністративного суду 30.01. 2023 в частині Зобов`язати Державну установу Північна виправна колонія №90 нарахувати та виплатити ОСОБА_2 одноразову грошову допомогу при звільненні у розмірі 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби на стягнути з Державної установи Північна виправна колонія №90 на користь ОСОБА_2 одноразову грошову допомогу при звільненні у розмірі у розмірі 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби в сумі 22163,70 грн., що відповідно до довідки від 04.06.2024 про розрахунок одноразової грошової допомоги при звільненні становить 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби.
Дана заява обґрунтована існуванням у боржника кредиторської заборгованості за захищеними видатками загального та спеціального фондів. Заборгованість, за переконанням заявника, унеможливлює здійснення платежів за іншими заходами, пов`язаними з функціонуванням бюджетних установ.
Так, Державна установа Північна виправна колонія №90 розташована на території Херсонської міської територіальної громади, яка входить до переліку громад на території якої ведуться бойові дії відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309.
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 13.05.2022 №1951/5 оголошений простій цієї установи до закінчення дії воєнного стану.
В період дії воєнного стану існує специфіка казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розташованих у населених пунктах, на території яких органи державної влади не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі повноваження. Зазначене птання врегульоване рішенням КМУ від 01.04.2022 №265-р (ДСК), відповідно до якого здійснення платежів відбувається на підставі даних органа казначейства, погоджених з військовими адміністраціями, які володіють оперативною інформацією про відповідні території.
На підставі листа Херсонської обласної військової адміністрації від 10.05.2022 №01-01-22-2359/0/22/312 Про погодження видатків з травня 2022 року Головне управління Державної казначейської служби України в Херсонській області призупинило проведення платежів по розпорядникам бюджетних коштів, які перебувають у тимчасовій окупації до окремого доручення.
Також одним із головних факторів утворення простроченої кредиторської заборгованості є факт підписання фінансових зобов`язань (акти виконаних робіт) колишнім керівництвом установи, яке в період окупації м.Херсона співпрацювало з окуаційною владою.
Вказані обставини істотно ускладнюють виконати рішення. Повне виконання рішення буде можливим тільки після сплати існуючої заборгованості за електричну енергію. На даний момент в суді господарської юрисдикції перебуває справа №916/2080/23 за позовом ТОВ Херсонська обласна ЕК до Державної установи Північна виправна колонія №90 про стягнення 1 407 399,93 грн. Розгляд даної справи затягується, судові засідання переносяться. Отже кредиторська заборгованість унеможливлює здійснення платежів за іншими заходами, пов`язаними з функціонуванням бюджетних установ. Однак виконання рішення суду є можливим шляхом безспірного списання коштів з рахунків установи у відповідності до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 №845.
На відкритому судовому засіданні представниця відповідача, Державної установи Північна виправна колонія №90 , підтримала заяву про зміну способу виконання рішення. Проте зазначила, що заявник зробив помилку в сумі стягнення. Так посилаючись на довідку Державної установи Північна виправна колонія №90 про розрахунок одноразової допомоги від 04.06.2024 він неправильно вказав зазначену у ній суму 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби . Зокрема замість вказаної у довідці суми належної до сплати 21 831,24 грн., він указав суму 221693,70 грн.
Позивачка ОСОБА_1 (стягувачка) у цій справі на судове засідання не з`явилася. Однак подала письмові пояснення, у яких не заперечувала проти задоволення заяви та просила її розглянути за її відсутності.
ПРедставник позивач на судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений, інформацію про причини неприбуття до суду не надав.
Розглянувши на відкритому судовому засіданні заяву про зміну способу і порядку виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30.01.2023 у цій справі , суд робить висновок про її часткове задоволення з наступних мотивів.
Відповідно до ч. 1 - 3 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
При цьому, спосіб виконання судового рішення це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленого КАС України. Під зміною способу виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів щодо реалізації рішення в разі неможливості його виконання в раніше встановлений спосіб. Тобто, фактично здійснюється заміна одного заходу примусового виконання іншим.
Порядок виконання рішення це визначена законодавством послідовність і зміст виконавчих дій державним виконавцем, а також права і обов`язки суб`єктів виконавчого провадження під час їх вчинення.
В свою чергу, встановлення зміни способу і порядку виконання судового рішення не може мати на меті зміну судового рішення по суті, а має, на думку суду, забезпечити порядок виконання судового рішення шляхом визначення послідовності і змісту виконавчих дій державним виконавцем, а також прав і обов`язків суб`єктів виконавчого провадження під час їх вчинення.
Отже, суд звертає увагу на те, що під зміною способу і порядку виконання рішення розуміється прийняттям судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і спосіб, встановлених раніше. Суд, за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів, може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, не змінюючи при цьому його змісту.
З огляду на додатки до поданої заяви про встановлення чи зміну способу і порядку виконання рішення та матеріали справи суд встановив, що 11.09.2023 державний виконавець виніс постанову про відкриття виконавчого провадження, якою надав боржнику десять робочих днів для виконання рішення суду.
16.11.2023 ГУ Державної казначейської служби України у Херсонській області надала начальнику Державної установи Північна виправна колонія №90 на його звернення роз`яснення , що у разі здійснення виконання судових рішень за кодом економічної Класифікації видатків бюджету 2800 Інші поточні видатки, враховуючи наявну кредиторську заборгованість за спожиті комунальні послуги та енергоносії реєстрація фінансових зобов`язань по виконанню судових рішень здійсниться після погашення такої заборгованості.
Стаття 129 Конституції України передбачає, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
Принцип обов`язковості судових рішень, як один з визначальних принципів здійснення правосуддя в Україні, полягає в обов`язковому виконанні на всій території України судових рішень, що набрали законної сили, а також у встановлені відповідальності за невиконання таких рішень.
Вказаний принцип обов`язковості судових рішень поряд із Конституцією України знайшов своє відображення і в Кодексі адміністративного судочинства України, а саме у статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України - судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Порядок реєстрації та обліку бюджетних коштів в органах Державноїх кзначейської служби України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 №309 (далі - Порядок №309).
Відповідно до п.1.1. Порядку орган Казначейства здійснює реєстрацію бюджетних зобов`язань відповідно до бюджетного кодексу України та з урахуванням вимог Закону України Про міжнародні договори України.
Пунктами 2.2. та 2.4 Порядку №309 визначено, що розпорядники та одержувачі протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов`язання та/або бюджетного фінансового зобов`язання подають до відповідного органу казначейства Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів і оригінали документів, або їх копії, що підтверджують факт взятого бюджетного зобов`язання та/або бюджетного фінансового зобов`язання.
Підпунктом 9 пункту 2.6 Інструкції щодо застоування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 №333 визначено, що виконання судових рішень здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2800 Інші поточні видатки.
Відповідно до ч.4 ст. 51 Бюджетного кодексу України за наявності простроченої кредиторської заборгованості за спожиті комунальні послуги , електричну та теплову енергію , природний газ та інші енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетних зобов`язань та не здійснюють платежів за іншими заходами, пов`язаними з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету) до погашення такої заборгованості.
Суд встановив, а сторони не заперечували проти існування у боржника Державної установи Північна виправна колонія №90 простроченої кредиторської заборгованості за захищеними видатками загального фонду КЕКВ 2230 Продукти харчування, КЕКВ 2272 Оплата водопостачання та водовідведення, КЕКВ 2273 Оплата електроенергії та спеціального фонду КЕКВ 2275 Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг, яка виникла у період з 01.01.2022 по 30.04.2022, та унеможливлює виконання рішення у цій справі в добровільному порядку.
Відповідно до Довідки (розрахунку одноразової грошової допомоги при звільненні) Державної установи Північна виправна колонія №90 від 04.06.2024 сума одноразової грошової допомоги при звільненні позивачки в розмірі 25% за 10 повних календарних років служби до виплати складає 21 831,24 грн.
Суд погоджується, що заявник допустив помилку при зазначенні суми належної до стягнення. Так , у прохальній частині заяви заявник просить стягнути суму 221693,70 грн. При цьому він посилається на розрахунок одноразової грошової допомоги у довідці від 04.06.2024, де вказана належна до виплати сума у розмірі 21 831,24 грн.
Також суд зазначає, що сторони не заперечували проти того, що грошова допомога при звільненні у розмірі 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби, яку суд зобов`язав виплатити, становить 21 831,24 грн. та не змінює рішення суду по суті.
За таких обставин суд робить висновок, що заява Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) про зміну виконання рішення належить до часткового задоволення.
Керуючись ст.ст.241, 243, 378 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
1.Заяву Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)про встановлення чи зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи Північна виправна колонія №90 про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання перерахувати та виплатити одноразову грошову допомогу при звільненні задовольнити частково.
2.Змінити спосіб і порядок виконання Одеського окружного адміністративного суду 30.01. 2023 в частині Зобов`язати Державну установу Північна виправна колонія №90 нарахувати та виплатити ОСОБА_2 одноразову грошову допомогу при звільненні у розмірі 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років служби на стягнути з Державної установи Північна виправна колонія №90 на користь ОСОБА_2 одноразову грошову допомогу при звільненні у розмірі у розмірі 25% місячного грошового забезпечення за 10 календарних років що відповідно до довідки від 04.06.2024 про розрахунок одноразової грошової допомоги при звільненні служби становить 22163,70 грн. без урахування обов`язкових платежів та зборів.
3.У решті вимог заяви відмовити.
Ухвала набирає законної сили у порядку ст.256 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст. ст. 293-295 КАС України.
Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 28.06.2024.
Суддя Оксана БОЙКО
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120067070 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні