Рішення
від 28.06.2024 по справі 908/1252/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 33/84/24

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.06.2024 Справа № 908/1252/24

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В., розглянувши матеріали справи №908/1252/24

за позовом Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 13/24, ідентифікаційний код 44830311)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю МІК (69006, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, буд. 69а, ідентифікаційний код 30105738)

про стягнення 307716,48 грн.

СУТНІСТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернулося Державне підприємство Міністерства оборони України Агенція закупівель у сфері оборони з позовом до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю МІК про стягнення 307716,48 грн. за порушення строків поставки за державним контрактом (договором) про закупівлю № 1/01-24-РМ від 10.01.2024.

Позов заявлено на підставі ст. ст. 530, 549, 611, 625 Цивільного кодексу України, ст. ст. 216, 217, 230, 232 Господарського кодексу України.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.04.2024 позовну заяву передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 29.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/1252/24, присвоєно справі номер провадження 33/84/24. Ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами без проведення судового засідання. Встановлено відповідачу строк для надання відзиву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі; для надання заперечень на відповідь на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив. Встановлено позивачу строк для надання суду відповіді на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов. Повідомлено сторін, що додаткові письмові докази, клопотання, заяви, пояснення необхідно подати у строк до 29.05.2024.

Копію ухвали доставлено до електронних кабінетів сторін 29.04.2024 о 19:54 год., що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

Відповідно до ч. 6 ст. 242 ГПК України, якщо судове рішення надіслано до електронного кабінету пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

Враховуючи викладене, оскільки копію ухвали надіслано до електронних кабінетів сторін пізніше 17 години, то суд вважає, що сторони отримали копію ухвали 30.04.2024.

15.05.2024 від відповідача надійшов відзив на позов, відповідно до якого відповідач вважає позовні вимоги безпідставними, просить відмовити позивачу в позові, посилаючись на те, що розрахунок пені є неправильним.

Суд прийняв відзив до розгляду.

Відповідь на відзив позивач не надав.

Строк розгляду справи по суті спливає 28.06.2024.

Суд дійшов висновку, що наявних у справі матеріалів достатньо для вирішення спору по суті.

Розгляд справи здійснювався без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами. У зв`язку з цим відповідно до ч. 3 ст. 222 ГПК України фіксування судового процесу за допомогою технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

10.01.2024 Державним підприємством Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» (замовник) укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю МІК (постачальник, відповідач) державний контракт (договір) про закупівлю № 1/01-24-РМ (далі договір).

Згідно з п. 1.1 договору постачальник зобов`язується поставити змовнику засіб індивідуального обігріву, Тип 1 (далі за текстом Товар), найменування, перелік, характеристики, обсяг, код згідно з національним класифікатором ДК яких визначені в специфікації (додаток №1), а замовник прийняти та оплатити товар в порядку та на умовах, визначених цим договором.

Відповідно до п. 1.2 договору отримувачами товару за договором є Об`єднані центри забезпечення Міністерства оборони України, до яких здійснюється постачання товару (далі отримувач) для задоволення нагальних потреб функціонування держави, забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів країни.

У п. 2.1 договору визначено, що валютою цього договору є національна валюта України гривня. Загальна ціна договору та ціна за одиницю товару за цим договором визначаються у специфікації (додаток №1).

Ціна товару включає в себе ціну матеріалів, виробництва та інші витрати, безпосередньо пов`язані з товаром, схоронністю, збереженням, охороною, транспортуванням, перевіркою товару на відповідність технічним вимогам, його лабораторним випробуванням. У ціну товару включені всі витрати постачальника, які він несе та може понести у зв`язку з виконанням обов`язків за договором.

Пунктом 3.1 договору встановлено, що розрахунок за товар здійснюється у строк, передбачений у специфікації (додаток №1) після його фактичного приймання отримувачем на підставі належним чином оформлених актів приймання товару за умов відсутності будь-яких зауважень до товару з боку замовника та/або отримувача.

Відповідно до п. 4.1, 4.2 договору постачальник зобов`язаний здійснити поставку товару за цим договором у строк, визначений у специфікації (додаток №1) або у строк, визначений замовником у заявці на поставку, складеній замовником за формою, визначено у додатку №2 до цього договору (надалі заявка на поставку товару).

Поставка товару здійснюється постачальником однією або окремими партіями, які формуються відповідно до заявки на поставку товару, визначеної у специфікації (додаток №1).

Згідно з п. п. 4.5 4.7 договору поставка товару здійснюється на умовах DDP склад отримувача (на території України, крім тимчасово окупованих територій, визначених наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 №309).

Адреса пункту призначення (складу отримувача) визначається замовником в заявці на поставку товару.

Право власності на товар переходить від постачальника до отримувача після прийняття отримувачем товару та підписання всіх документів згідно з розділом 6 цього договору.

Згідно з п. 6.7 договору після здійснення перевірки товару відповідно до пунктів 6.3, 6.4 договору, у разі відсутності зауважень отримувача до товару, постачальник та отримувач підписують акт приймання товару, що підтверджує перехід права власності на товар від постачальника до отримувача та передають підписаний акт приймання товару на підпис замовнику, після чого замовник повертає належні примірники акту приймання товару постачальнику та отримувачу.

Пунктом 13.1 договору встановлено що цей договір вважається укладеним і набирає чинності після його підписання сторонами та діє протягом строку, вказаного в специфікації (додаток №1).

Додатком №1 до договору є специфікація, в якій погоджено поставку товару (засіб індивідуального обігрів, Тип 1, комплект в кількості 100000 одиниць по ціні 98,40 грн. без ПДВ за одиницю) на суму 11808000,00 грн. з ПДВ.

Пунктом 4 специфікації передбачено, що відповідно до п. 3.1 договору оплата вартості поставленого товару здійснюється замовником невідкладно, а саме: протягом 10 банківських днів з дня, наступного за декадою, протягом якої поставлено товар, на підставі підписаних сторонами та отримувачем відповідних актів приймання товару.

Пунктом 5 специфікації передбачено, що відповідно до п. 4.1 договору кількість товару згідно з п. 1 специфікації має бути поставлена до 31.01.2024 включно, але в будь-якому випадку у строк, визначений замовником у заявці на поставку товару.

Датою поставки товару вважається дата, вказана отримувачем у посвідченні, що оформлене та підписане відповідно до додатку 1 до Порядку здійснення контролю за якістю речового майна, що постачається для потреб Збройних Сил України (пункт 1 розділу ІІ), затвердженого наказом Міністерства оборони України від 19.07.2017 №375, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2017 за №1461/31329.

У п. 6 специфікації зазначено, що відповідно до п. 12.1 договору цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 29.02.2024, а в частині виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором, у тому числі в частині нарахування та сплати штрафних санкцій та поставки товару до повного виконання.

Згідно із заявкою на поставку вих. №R00002 від 17.01.2024 позивач замовив у відповідача поставку товару (засобу індивідуального обігріву, Тип 1) в кількості 100000 одиниць на суму 11808000,00 грн. з ПДВ, у строк до 31.01.2024, адреса отримувача: вул. Володимира Качали, 3, м. Київ.

На виконання договору відповідач поставив позивачу обумовлений товар у повному обсязі, що оформлено:

-актом приймання товару №36 від 05.02.2024 (поставлено товар у кількості 59600 одиниць на суму 7037568,00 грн. з ПДВ);

-актом приймання товару №49 від 08.02.2024 (поставлено товар у кількості 40400 одиниць на суму 4770432,00 грн. з ПДВ).

Акти підписані постачальником, замовником та отримувачем. В актах зазначено, що по кількості та якості сторони не мають претензій один до одного.

Посилаючись на те, що відповідач поставив товар із простроченням, позивач надіслав відповідачу 19.03.2024 електронною поштою претензію вих. №2165/883 від 19.03.2024 про сплату пені за пророчення постачання товару в сумі 307716,48 грн.

Відповідач залишив претензію позивача без задоволення, що стало підставою для звернення позивача до суду з позовом у даній справі про стягнення з відповідача 307716,48 грн. за порушення строків поставки за державним контрактом (договором) про закупівлю № 1/01-24-РМ від 10.01.2024.

Наказом Міністерства оборони України №87 від 06.02.2024 «Про питання державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» змінено найменування державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» на державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» з дати державної реєстрації відповідних змін до статуту ДП МОУ «АЗуСО».

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань найменуванням позивача є державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу».

Враховуючи викладене, суд ухвалив зазначити в рішення нове найменування позивача - державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу».

Правовідносини сторін є господарськими та врегульовані державним контрактом (договором) про закупівлю № 1/01-24-РМ від 10.01.2024, який за змістом закріплених у ньому прав та обов`язків сторін є договором поставки.

Відповідно до ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

За приписами ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Аналогічні положення містить ст. 193 Господарського кодексу України.

Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Пунктом 5 специфікації передбачено, що відповідно до п. 4.1 договору кількість товару згідно з п. 1 специфікації, тобто весь товар в кількості 100000 одиниць на суму 11808000,00 грн. з ПДВ, має бути поставлений до 31.01.2024 включно, але в будь-якому випадку у строк, визначений замовником у заявці на поставку товару. У заявці на поставку товару вказаний цей же строк.

Відповідно до ч. 1 ст. 664 Цивільного кодексу України обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент:

1) вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов`язок продавця доставити товар;

2) надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару.

Договором купівлі-продажу може бути встановлений інший момент виконання продавцем обов`язку передати товар.

Товар вважається наданим у розпорядження покупця, якщо у строк, встановлений договором, він готовий до передання покупцеві у належному місці і покупець поінформований про це. Готовий до передання товар повинен бути відповідним чином ідентифікований для цілей цього договору, зокрема шляхом маркування.

З п. 6.7 договору вбачається, що після здійснення перевірки товару відповідно до пунктів 6.3, 6.4 договору, у разі відсутності зауважень отримувача до товару, постачальник та отримувач підписують акт приймання товару, що підтверджує перехід права власності на товар від постачальника до отримувача та передають підписаний акт приймання товару на підпис замовнику, після чого замовник повертає належні примірники акту приймання товару постачальнику та отримувачу.

З викладеного вбачається, що підписання акту приймання товару є завершальною стадією оформлення поставки товару, що засвідчує перехід права власності на товар після його перевірки.

У той же час, згідно зі специфікацією, датою поставки товару вважається дата, вказана отримувачем у посвідченні, що оформлене та підписане відповідно до додатку 1 до Порядку здійснення контролю за якістю речового майна, що постачається для потреб Збройних Сил України (пункт 1 розділу ІІ), затвердженого наказом Міністерства оборони України від 19.07.2017 №375, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2017 за №1461/31329.

Згідно з п. 1 даного Порядку постачальник до початку поставки товару за договором письмово повідомляє представника замовника оголошенням (додаток 1) про готовність партії товару до приймання та місце здійснення приймального контролю товару за якістю. Після отримання оголошення представник замовника протягом трьох робочих днів розпочинає приймальний контроль товару за якістю у приміщеннях постачальника. Під час дії правового режиму воєнного стану приймальний контроль товару за якістю здійснюється у місцях поставки товару, визначених у договорі.

За умовами п. п. 6.1, 6.2 договору товар за кількістю поставляється отримувачу після приймального контролю (якості) представниками Центрального управління контролю якості Міністерства оборони України (далі представник Центрального управління).

Приймання товару здійснюється у відповідності до інструкцій та нормативних документів щодо приймання даного виду товару, зокрема, але не виключно: Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за кількістю, затвердженої постановою Державного арбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 №П-6; Порядку здійснення контролю за якістю речового майна, що постачається для потреб Збройних сил України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 1907.2017 №375, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2017 за №1461/31329.

Пунктом 6.4 договору встановлено, що приймання товару здійснюється після перевірки отримувачем, замовником особисто та/або із залученням третьої особи, визначеної в пункті 5 додатку №3 до цього договору, товару на відповідність технічним вимогам до даного виду товару та вимогам нормативної документації, у т.ч. перевірки товаросупровідних документів, візуального огляду кожної партії товару щодо зовнішнього вигляду, відповідності, цілісності, неушкодженості, проведення повного кількісного контролю-перерахунку та здійснення контролю з якістю товару.

Відповідач надав суду оголошення №1 від 30.01.2024 про пред`явлення на приймальний контроль якості представнику структурного підрозділу Міністерства оборони України за договором про закупівлю № 1/01-24-РМ від 10.01.2024 товару в кількості 59600 комплектів. На оголошенні містився відмітка про отримання 31.01.2024.

31.01.2024 представниками Територіального центру контролю якості речового майна Центрального регіону підписано акт №1 відбору зразків, в якому зазначено, що на виконання державного контракту (договору) про закупівлю № 1/01-24-РМ від 10.01.2024 на партію кількістю 59600 комплектів пред`явлено оголошення №1 від 30.01.2024, яке отримано 31.01.2024, здійснено відбір зразків товару (13 комплектів).

Протоколом випробувань №2024.00.02.02.01 від 02.02.2024 встановлено відповідність товару вимогам технічної специфікації Міністерства оборони України.

Отже, партія товару в кількості 59600 комплектів фактично була поставлена відповідачем 31.01.2024 та надана для перевірки. Перевірку даної партії за якістю закінчено 02.02.2024, а прийняття цього товару позивачем після перевірки оформлено актом приймання товару №36 від 05.02.2024.

Відповідно до оголошення №2 від 02.02.2024 відповідач пред`явив на приймальний контроль якості представнику структурного підрозділу Міністерства оборони України за договором про закупівлю № 1/01-24-РМ від 10.01.2024 товар у кількості 40400 комплектів. На оголошенні містився відмітка про отримання 02.02.2024.

Актом №2 відбору зразків товару від 02.02.2024 засвідчено, що відбір зразків товару (13 комплектів) здійснено з партії товару обсягом 40400 комплектів пред`явленої оголошенням №2 від 02.02.2024 та призначеної до відвантаження до в/ч НОМЕР_1 АДРЕСА_1 .

Протоколом випробувань №2024.00.02.07.02 від 07.02.2024 встановлено відповідність товару вимогам технічної специфікації Міністерства оборони України.

Отже, партія товару в кількості 40400 комплектів фактично була поставлена відповідачем 02.02.2024 та надана для перевірки. Перевірку даної партії за якістю закінчено 07.02.2024, а прийняття даної партії позивачем після перевірки оформлено актом приймання товару №49 від 08.02.2024.

Складані позивачем акти приймання товару від 05.02.2024 та від 08.02.2024 засвідчують лише перехід права власності на товар до позивача після його перевірки.

Фактично товар у кількості 59600 комплектів на суму 7037568,00 грн. з ПДВ був поставлений відповідачем 31.01.2024, тобто у встановлений строк.

Товар у кількості 40400 комплектів на суму 4770432,00 грн. з ПДВ був поставлений 02.02.2024, тобто з простроченням в один день, оскільки день виконання зобов`язання 02.02.2024 не є простроченням.

Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу України).

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Пунктом 8.2 договору передбачено, що в разі порушення строку поставки, непередачі (несвоєчасної передачі, повернення з підстав, встановлених цим договором) товару, постачальник сплачує замовнику пеню в розмірі 0,5% від ціни товару, строк поставки якого порушено, за кожний день прострочення або ціни не переданого (несвоєчасно переданого, повернутого) товару, за кожний день затримки передачі. Пеня нараховується протягом строку порушення виконання зобов`язань за договором за кожен повний день прострочення виконання таких зобов`язань.

Враховуючи викладене, оскільки судом встановлено факт прострочення відповідачем поставки на один день, наявні підстави для нарахування відповідачу пені за прострочення поставки товару на суму 4770432,00 грн. за один день у розмірі 0,5% від ціни товару, строк поставки якого порушено, тобто в сумі 23852,16 грн.

У зв`язку з цим суд задовольнив позовні вимоги про стягнення з відповідача пені частково в сумі 23852,16 грн. В решті вимог (про стягнення 283864,32 грн.) суд відмовляє.

За розгляд позовних вимог позивачем сплачено судовий збір у сумі 4615,74 грн. платіжною інструкцією №109 від 22.04.2024.

Позовна заява подана в системі «Електронний суд».

Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Таким чином, за розгляд позовної заяви належить до сплати судовий збір у розмірі: 307716,48 грн. (сума заявлених вимог) х 1,5% ціни позову х 0,8 = 3692,60 грн.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору в розмірі 3692,60 грн. покладаються на сторони пропорційно задоволених вимог: на відповідача в сумі 286,23 грн., на позивача в сумі 3406,37 грн.

Переплата судового збору в сумі 923,14 грн. може бути повернута позивачу ухвалою суду на підставі п. 1. ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» у разі звернення позивача до суду з відповідним клопотанням.

Витрати на професійну правничу допомогу в сумі 20000,00 грн. заявлені в позовній заяві як орієнтовні, тому суд не здійснює їх розподіл у даному рішенні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 126, 129, 238, 240, 247, 250, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю МІК (69006, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, буд. 69а, ідентифікаційний код 30105738) на користь Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 13/24, ідентифікаційний код 44830311) 47704,32 грн. (сорок сім тисяч сімсот чотири грн. 32 коп.) пені та 286,23 грн. (двісті вісімдесят шість грн. 23 коп.) витрат на оплату судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

В задоволенні іншої частини позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Запорізької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено та підписано 28.06.2024.

Суддя М.В. Мірошниченко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення28.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120067550
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —908/1252/24

Ухвала від 12.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 28.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 22.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 22.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Постанова від 23.09.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 05.08.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 22.07.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Рішення від 28.06.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні