Постанова
від 02.07.2024 по справі 480/10752/23
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2024 року

м. Київ

справа № 480/10752/23

адміністративне провадження № К/990/17044/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Рибачука А.І.,

суддів: Бучик А.Ю., Стеценка С.Г.,

розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у касаційній інстанції адміністративну справу № 480/10752/23

за позовом ОСОБА_1 до Акціонерного товариства (далі - АТ) «Укрпошта», Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, провадження у якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на ухвалу Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2024, постановлену у складі головуючого судді Кунець О.М.

та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024, ухвалену у складі колегії суддів: головуючого судді Кононенко З.О., суддів Мінаєвої О.М., Калиновського В.А.,

ВСТАНОВИВ:

І. РУХ СПРАВИ

1. 29.09.2023 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому просив:

визнати протиправними рішення/дії/бездіяльність АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції по невидачі належних йому коштів, що виплачуються у якості пільг на оплату житлово-комунальних послуг, через його представника, який діяв за довіреністю;

зобов`язати АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції утриматись від рішень/дій/бездіяльності по невидачі йому, через його представника, який діє за довіреністю, належних йому коштів, що перераховуються у якості пільг на оплату житлово-комунальних послуг;

визнати протиправним рішення/вимогу Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області по спонуканню його до продовження кожного року дії довіреності для отримання його представником належних йому коштів, що виплачуються у якості пільг на оплату житлово- комунальних послуг;

зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області утриматись від дій/рішень, які будуть обмежувати його право отримувати через свого представника, який діє за довіреністю, належні йому пільги на житлово-комунальні послуги у відділенні поштового зв`язку.

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 вказував на протиправність дій відповідачів щодо невидачі його представнику за довіреністю з правом представництва строком на 10 років належних йому коштів як пільги за житлово-комунальні послуги у відділенні поштового зв`язку, оскільки АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції не визнало цю довіреність належним документом, який підтверджує його волевиявлення, а Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області протиправно спонукає його до продовження кожного року дії довіреності для отримання представником у грошовій формі пільги на житлово-комунальні послуги.

2. Ухвалою судді Сумського окружного адміністративного суду від 05.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі.

3. Сумський окружний адміністративний суд ухвалою від 14.02.2024, залишеною без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024, закрив провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправними рішень/дії/бездіяльність АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції по невидачі належних ОСОБА_1 коштів, що виплачуються у якості пільг на оплату житлово-комунальних послуг, через його представника, який діяв за довіреністю, та зобов`язання АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції утриматись від рішень/дій/бездіяльності по невидачі ОСОБА_1 через його представника, який діє за довіреністю, належних йому коштів, що перераховуються у якості пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

4. 29.04.2024 ОСОБА_1 звернувся до Верховного Суду із касаційною скаргою, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення ними норм процесуального права, зокрема, просить скасувати ухвалу Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2024 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024, ухвалити нове рішення - про задоволення позовних вимог.

5. Верховний Суд ухвалою від 10.05.2024 відкрив касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою на ухвалу Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2024 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024 у справі №480/10752/23 та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.

6. 15.05.2024 від АТ «Укрпошта» до Верховного Суду надійшов відзив на касаційну скаргу позивача, у якому відповідач просить залишити цю касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані ОСОБА_1 ухвалу Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2024 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024 - без змін.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

7. У справі, яка розглядається суди встановили, що предметом спору в частині позовних вимог до АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції є дотримання юридичною особою приватного права, яка надає послуги поштового зв`язку, вимог цивільного законодавства щодо виплати представнику позивача пільг у грошовій формі в межах інституту представництва.

ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

8. Закриваючи провадження у справі суд першої інстанції, з висновком якого погодився й суд апеляційної інстанції, виходив із того, що заявлені позивачем вимоги до АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції не пов`язані із захистом прав, свобод чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин, а стосуються захисту приватних інтересів та підлягають розгляду за правилами цивільного судочинства.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

9. Касаційна скарга ОСОБА_1 мотивована, зокрема тим, що цей спір належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, оскільки за правилами Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 уповноваженою організацією, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України є національний оператор поштового зв`язку, функції якого виконує АТ «Укрпошта», тобто держава делегувала АТ «Укрпошта» функції з доставки та виплати соціальної допомоги, пільг тощо, тому така діяльність є різновидом владно-управлінських відносин.

V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

10. Верховний Суд, перевіривши доводи касаційної скарги, у межах касаційного перегляду, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), а також надаючи оцінку правильності застосування судами норм матеріального і процесуального права у спірних правовідносинах, виходить з такого.

11. Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

12. Європейський суд з прав людини в рішенні від 20.07.2006 у справі «Сокуренко і Стригун проти України» вказав, що фраза «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. У рішенні у справі «Занд проти Австрії» (заява № 7360/76, доповідь Європейської комісії з прав людини від 12.10.1978) висловлено думку, що термін «суд, встановлений законом» у статті 6 Конвенції передбачає «усю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів».

13. З огляду на це не вважається «судом, встановленим законом» орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, не передбаченої законом.

14. Завданням адміністративного судочинства в силу частини першої статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

15. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 4 КАС України адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

16. За змістом пункту 2 частини першої статті 4 КАС України публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

17. Суб`єктом владних повноважень на підставі пункту 7 частини першої статті 4 КАС України є орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

18. У свою чергу визначення поняття адміністративного договору закріплено в пункті 16 частини першої статті 4 КАС України, відповідно до якого під ним розуміють, що це спільний правовий акт суб`єктів владних повноважень або правовий акт за участю суб`єкта владних повноважень та іншої особи, що ґрунтується на їх волеузгодженні, має форму договору, угоди, протоколу, меморандуму тощо, визначає взаємні права та обов`язки його учасників у публічно - правовій сфері і укладається на підставі закону: а) для розмежування компетенції чи визначення порядку взаємодії між суб`єктами владних повноважень; б) для делегування публічно - владних управлінських функцій; в) для перерозподілу або об`єднання бюджетних коштів у випадках, визначених законом; г) замість видання індивідуального акта; ґ) для врегулювання питань надання адміністративних послуг.

19. З наведеного визначення варто виділити основні ознаки, притаманні адміністративному договору, а саме: 1) обов`язковою стороною виступає суб`єкт владних повноважень, а іншою стороною може бути як суб`єкт владних повноважень, так і інші особи; 2) змістом адміністративного договору є права та обов`язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб`єкта владних повноважень; 3) суб`єкт владних повноважень має право укладати адміністративний договір тільки на підставі закону.

20. При цьому, за загальним правилом, визначеним частиною четвертою статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень. Натомість, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень:

1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об`єднання;

2) про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об`єднання;

3) про затримання іноземця або особи без громадянства;

4) про встановлення обмежень щодо реалізації права на свободу мирних зібрань (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);

5) в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом (частина п`ята статті 46 КАС України).

21. Згідно з пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

22. При цьому під юрисдикцію адміністративних судів в силу вимог пункту 4 частини першої статті 19 КАС України підпадають спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів.

23. Отже, до компетенції адміністративних судів належать, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення, а також спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів.

24. За усталеною судовою практикою Великої Палати Верховного Суду публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Необхідно з`ясовувати, у зв`язку з чим виник спір та за захистом яких прав особа звернулася до суду.

25. Так, у справі, яка розглядається предметом спору в частині позовних вимог до АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції є рішення/дії/бездіяльність останньої щодо невидачі нею як уповноваженою організацією, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України належних позивачу коштів, що виплачуються у якості пільг на оплату житлово-комунальних послуг, через його представника, який діяв за довіреністю, оформленою на строк понад один рік.

26. При цьому, право позивача на отримання такої пільги на оплату житлово-комунальних послуг не є спірним у цій справі.

27. Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 № 10-р «Про національного оператора поштового зв`язку» на АТ «Укрпошта» покладено функцію національного оператора поштового зв`язку.

28. Відповідно до пункту 3.5 Статуту АТ «Укрпошта» товариство є юридичною особою приватного права, може набувати майнових та особистих немайнових прав, обов`язків і здійснювати їх, вчиняти правочини відповідно до вимог законодавства та цього Статуту.

29. Так, частиною четвертою статті 15 Закону України від 03.11.2022 № 2722-IX «Про поштовий зв`язок» для задоволення державних потреб призначений оператор поштового зв`язку на договірних засадах має право здійснювати діяльність, пов`язану з доставкою пенсій, державної допомоги, компенсацій, субсидій та інших видів соціальних виплат у грошовій формі, надавати інші послуги відповідно до законодавства.

30. З0.12.2022 між Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області (Замовник), Пенсійним фондом України (Пенсійний фонд) та АТ «Укрпошта» (Виконавець) укладено договір №29-1287/377 «Про закупівлю послуг з виплати та доставки пенсій та грошової допомоги», за змістом пункту 1 розділу І якого АТ «Укрпошта» надає послуги з виплати та доставки пенсій, житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у Сумській області (регіоні) на підставі виплатних документів, сформованих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області, за рахунок коштів, профінансованих Пенсійним фондом.

31. Згідно із пунктом 1 розділу ІІ вказаного договору АТ «Укрпошта» надає Головному управлінню Пенсійного фонду України в Сумській області послуги, якість яких відповідає вимогам Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279, Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848, Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 .

32. Так, пунктом 8 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 визначено, що порядок формування виплатних документів на виплату пільг, інші відносини, що виникають між Пенсійним фондом України, його територіальними органами та уповноваженими банками, а також організацією, що здійснює виплату та доставку пенсій та грошової допомоги, під час виплати пільг, визначаються відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 № 1596 «Про затвердження Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках» та від 16.12.2020 № 1279 «Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги».

33. Постановою від 16.12.2020 № 1279 «Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги» Кабінет Міністрів України затвердив Порядок виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, який визначає механізм виплати пенсій та грошової допомоги їх одержувачам у готівковій формі за зазначеним у заяві місцем їх фактичного проживання в межах України організаціями, що згідно із законодавством мають право здійснювати виплату і доставку пенсій та грошової допомоги.

34. Відповідно до пункту 2 Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 у цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні, зокрема:

виплатний об`єкт - це відокремлений підрозділ (філія, представництво, відділення тощо) уповноваженої організації, який надає послуги із безпосередньої виплати і доставки пенсій та грошової допомоги їх одержувачам за місцем фактичного проживання в межах України;

грошова допомога - державна допомога, субсидія та інші визначені законодавством виплати одержувачам, які надаються у грошовій формі;

уповноважена організація - це організація, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України та згідно із законодавством має право надавати такі послуги;

уповноважений орган - це головне управління Пенсійного фонду України в області, м. Києві, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення місцевої держадміністрації, виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, центр з нарахування та здійснення соціальних виплат.

35. Згідно із пункту 9 Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 виплата і доставка пенсій, грошової допомоги проводиться за відомостями на виплату пенсій, грошової допомоги (далі - відомість) згідно з додатком 2.

36. Відповідно до пункту 11 Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 відомості формуються уповноваженим органом щодо кожного виплатного об`єкта в одному примірнику за датами виплати пенсій, грошової допомоги згідно з графіком. Кожна відомість розміщується на одній сторінці і складається з виплатної частини та відривного талона.

37. Пунктом 32 Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 встановлено, що пенсія та грошова допомога можуть виплачуватися за довіреністю, порядок оформлення і строк дії якої визначається законом.

Після виплати пенсії, грошової допомоги за довіреністю вперше довіреність на виплату пенсії, грошової допомоги вилучається і зберігається в окремій справі у виплатному об`єкті. Якщо виплата пенсії, грошової допомоги проводиться за довіреністю на вчинення різних правочинів, якою передбачено неодноразове отримання виплат, у виплатному об`єкті зберігається копія такої довіреності.

Якщо довіреність оформлено на строк понад один рік, одержувач після закінчення кожного року дії довіреності особисто звертається до відповідного уповноваженого органу із заявою щодо продовження виплати за довіреністю.

Через рік дії довіреності уповноважений орган у відомості, списку навпроти прізвища одержувача проставляє відмітку щодо поновлення заяви про виплату пенсії, грошової допомоги за довіреністю.

За відсутності відповідної відмітки у відомості виплата пенсії, грошової допомоги за довіреністю, з дати вчинення якої минув один рік і більше, не проводиться.

38. Тож, Верховний Суд вважає, що укладений 30.12.2012 між ГУ ПФУ та АТ «Укрпошта» договір №29-1287/377 «Про закупівлю послуг з виплати та доставки пенсій та грошової допомоги» підпадає під визначення адміністративного договору, оскільки він є правовим актом за участю суб`єкта владних повноважень та іншої особи, що ґрунтується на їх волеузгодженні, має форму договору, визначає взаємні права та обов`язки його учасників у публічно-правовій сфері і укладений на підставі закону для делегування територіальним органом Пенсійного фонду України публічно-владних управлінських функцій АТ «Укрпошта» щодо виплати та доставки пенсій та грошової допомоги.

39. При цьому, дії АТ «Укрпошта» як уповноваженої організації при виплаті одержувачам пільг на оплату житлово - комунальних послуг чітко визначені та регламентовані, зокрема, договором про закупівлю послуг з виплати та доставки пенсій та грошової допомоги та Порядком виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279.

40. Тобто спір, який виник у цій справі між позивачем та АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції пов`язаний із рішенням/діями/бездіяльністю останнього щодо виконання ним адміністративного договору, спрямованого на виконання публічно-владних управлінських функцій щодо виплати та доставки пенсій та грошової допомоги, які були делеговані територіальним органом Пенсійного фонду України національному оператору поштового зв`язку, у зв`язку із чим колегія суддів не може погодитись із висновками судів попередніх інстанцій про те, що заявлені позивачем вимоги до АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції не пов`язані із захистом прав, свобод чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин, а стосуються захисту приватних інтересів у відносинах щодо надання юридичною особою приватного права послуги з виплати пільги на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій готівковій формі органами Пенсійного фонду України в межах інституту представництва та підлягають розгляду за правилами цивільного судочинства.

41. Враховуючи зазначене, суди попередніх інстанцій дійшли необґрунтованого висновку про те, що цей спір не належить розглядати у порядку адміністративного судочинства та про наявність підстав для закриття провадження справі № 480/10752/23 в частині позовних вимог до АТ «Укрпошта» в особі Сумської дирекції.

42. Відповідно до частин першої, другої статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

43. Наведеним вимогам ухвала Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2024 та постанова Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024 у цій справі не відповідають.

44. Відповідно до частини першої статті 353 КАС України підставою для скасування ухвали судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи для продовження розгляду є неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, що призвели до постановлення незаконної ухвали суду першої інстанції та (або) постанови суду апеляційної інстанції, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі.

45. Ураховуючи наведене, касаційна скарга позивача підлягає задоволенню частково, а оскаржувані ухвала Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2024 та постанова Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024 - скасуванню з направленням справи в частині позовних вимог до АТ «Укрпошта» до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 353, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Скасувати ухвалу Сумського окружного адміністративного суду від 14.02.2024 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2024, а справу №480/10752/23 в частині позовних вимог ОСОБА_1 до Акціонерного товариства «Укрпошта» про визнання протиправними рішення/дії/бездіяльності - направити до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена.

СуддіА.І. Рибачук А.Ю. Бучик С.Г. Стеценко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення02.07.2024
Оприлюднено03.07.2024
Номер документу120111730
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —480/10752/23

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.І. Сидорук

Постанова від 02.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні