Ухвала
від 02.07.2024 по справі 2-а-363/09
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про заміну сторони у виконавчому провадженні)

02 липня 2024 року м. Житомир справа № 2-а-363/09

категорія 7183

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Липи В.А.,

розглянувши у письмовому провадженні засіданні питання про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Новоград-Волинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі до Сільськогосподарського кооператива "Діброва" про стягнення,

встановив:

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 24.04.2009 р. задоволено позов Новоград-Волинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, стягнуто з СК "Діброва" на його користь заборгованість у розмірі 7046,20 грн.

Вказана постанова набрала законної сили.

На підставі вказаної постанови представнику позивача видано виконавчий лист.

Ухвалою суду від 07.11.2017 замінено сторону виконавчого провадження - Новоград-Волинську міську виконавчу дирекцію Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності його правонаступником - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області.

16.11.2023 Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області звернулось до суду із заявою, в якій просить замінити стягувача у виконавчому листі, а саме з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області на його правонаступника - Головне управлінням Пенсійного фонду України в Житомирській області.

Керуючись приписами частини третьої статті 194, частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України), суд вважає за можливе провести розгляд заяви у порядку письмового провадження.

Відповідно до статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи, суд який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

За змістом частини п`ятої статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 було утворено Фонд соціального страхуванням України шляхом злиття фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. 01 серпня 2017 року розпочало роботу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Житомирській області та його відокремлені підрозділи.

Таким чином Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області є правонаступником Новоград-Волинської міської виконавчої дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 21.09.2022 №2620-ІХ (далі - Закон №2620ІХ ) з 1 січня 2023 року припиняється Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.

Згідно з положеннями Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-ХІV в редакції Закону №2620-ІХ (далі - Закон №1105-ХІV) уповноважений органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку є Пенсійний фонд України (ст. 4 Закону №1105- XIV).

Прикінцевими та перехідними положеннями Закону №1105-XIV установлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та отримувачі виплат (матеріального забезпечення) є такими, що зареєстровані (взяті на облік) Пенсійним фондом України. Їх перереєстрація не здійснюється.

Відповідно до прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-ХІV, Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду реорганізовано шляхом їх приєднання до Пенсійного фонду України з 01 січня 2023 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 року №1442 «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України» припинено з 01 січня 2023 року, реорганізувавши шляхом приєднання до Пенсійного фонду України, зокрема, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області.

Як відмічає представник заявника, в порядку, визначеному п. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-XIV, Фонд соціального страхування України забезпечив передачу Пенсійному фонду України особових справ потерпілих (членів їхніх сімей) та баз даних щодо ведення обліку та здійснення страхових виплат.

Разом з тим, пунктом 7 Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2620-ІХ, який набрав чинності 01 січня 2023 року, визначено, що стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.

Пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, визначено, що права та обов`язки органів виконавчої влади у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Відповідно до частин 1 та 4 статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Таким чином, у межах спірних правовідносин Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області є правонаступником вибувшого позивача.

З огляду на викладене, оскільки факт вибуття сторони виконавчого провадження -Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області, правонаступником якого є Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області встановлений судом та підтверджений належними та достатніми доказами, суд вважає вимоги заявника про заміну стягувача у виконавчому листі обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 243, 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ухвалив:

Задовольнити клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про заміну стягувача у виконавчому листі.

Замінити стягувача у виконавчому листі №2186 від 25.05.2009 з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. О.Ольжича, 7, код ЄДРПОУ 13559341).

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя В.А. Липа

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2024
Оприлюднено04.07.2024
Номер документу120123308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-363/09

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 19.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Лисенко П. П.

Ухвала від 19.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Лисенко П. П.

Ухвала від 05.08.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Лисенко П. П.

Ухвала від 16.09.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Арапіна Н. Є.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Арапіна Н. Є.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Арапіна Н. Є.

Постанова від 08.06.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Кононенко О. Ю.

Постанова від 09.06.2009

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Волчко А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні