Торезький міський суд Донецької області
Справа № 2-а-363/09
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" вересня 2013 р. Торезький міський суд Донецької області в складі:
Головуючого судді Арапіної Н.Є.
при секретарі Щербініній О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Торез подання Відділу Державної виконавчої служби Торезького міського управління юстиції за участю заінтересованих осіб Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради, ОСОБА_1, Управління Державної казначейської служби України в м. Торезі Донецької області про заміну способу та порядку виконання рішення,
В с т а н о в и в:
заявник звернувся до суду з поданням про заміну способу і порядку виконання рішення. Свої вимоги мотивував тим, що на виконанні Відділу Державної виконавчої служби Торезького міського управління юстиції знаходиться виконавчий лист по справі №2-а-363, виданий 20 березня 2009 року Торезьким міським судом про зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату недоплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2008 рік у розмірі 3448 грн. 00 коп. 02липня 2013 року боржник повідомив, що фінансування видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення соціальних допоміг окремих категорій громадян проводиться в межах коштів, передбачених Законами України про Державний бюджет України на відповідні роки. Однак, у зв'язку з обмеженістю фінансових ресурсів, державним бюджетом України видатки на забезпечення в повному обсязі соціальних гарантій відповідно до окремих статей Закону та на виконання судових рішень за програмами соціального захисту громадян Міністерству соціальної політики України не передбачено. Станом на липень 2013 року рішення суду не виконано, сума боргу Управлінням праці та соціального захисту населення Торезької міської ради не виплачена. Просить замінити спосіб і порядок виконання рішення суду по справі № 2-а-363, виданий 20 березня 2009року про зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату недоплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2008 рік у розмірі 3448 грн. 00 коп., шляхом звернення стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради на користь ОСОБА_1 зазначеної у рішенні грошової суми, у розмірі 3448 грн. 00 коп.
Представник заявника в судове засідання не з'явився, хоча про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. До початку судового засідання до суду надійшла письмова заява про розгляд справи за його відсутності, заявлені вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник заінтересованої особи Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради в судове засідання не з'явився, хоча про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. До початку судового засідання до суду надійшла письмова заява про розгляд справи за його відсутності, не заперечував проти задоволення заявлених вимог.
Заінтересована особа ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, хоча про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. Причини неявки до суду не повідомив.
Представник заінтересованої особи Управління Державної казначейської служби України в м. Торезі Донецької області в судове засідання не з'явився, хоча про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. До початку судового засідання до суду надійшла письмова заява про розгляд справи за його відсутності, заявлені вимоги просив вирішити на розгляд суду.
Відповідно до ч.2 ст.263 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні фактичні обставини.
20 березня 2009 року постановою Торезького міського суду Донецької області позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області та Головного управління Державного казначейства України в Донецькій області про визнання протиправними дій УПСЗН Торезької міської ради, зобов'язання відповідачів до вчинення певних дій задоволено частково: визнано дії Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5-го травня як інваліду війни 2-ї групи за 2008 рік такими, що не відповідають вимогам ст.48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», протиправними; зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату недоплаченої щорічної разової грошової допомоги до 5-го травня як інваліду війни 2-ї групи за 2008 рік у розмірі 3448 грн. (а.с.30-31зв.).
Постанова Торезького міського суду Донецької області від 02 квітня 2008 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області та Головного управління Державного казначейства України в Донецькій області про визнання протиправними дій УПСЗН Торезької міської ради, зобов'язання відповідачів до вчинення певних дій набрала чинності 31 березня 2009 року. 02 квітня 2009 року на виконання рішення суду видано виконавчий лист, строк пред'явлення виконавчого листа до виконання до 31 березня 2012 року (а.с.62-62зв.).
24 квітня 2013 року відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа (а.с.66).
Згідно листа Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області від 01 липня 2013 року № 02/776 фінансування видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення соціальної допомоги окремих категоріям громадян проводиться в межах коштів, передбачених Законами України про Державний бюджет України на відповідні роки, тобто виконання Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» повністю залежить від фінансових ресурсів доходної частини державного бюджету. У зв'язку з обмеженням фінансових ресурсів, державним бюджетом України видатки на забезпечення в повному обсязі соціальних гарантій відповідно до окремих статей Закону та на виконання судових рішень за програмами соціального захисту громадян Міністерству соціальної політики України не передбачено (а.с.67).
Дослідивши письмові докази, суд доходить наступного висновку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З 01 січня 2013 року набрав чинності Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», відповідно до статті 3 якого виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків державного органу, а в разі відсутності у зазначеного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Таким чином, за нормами зазначеного Закону судове рішення у відповідних спорах може бути виконано лише при зазначенні судом про стягнення з державного органу конкретної суми грошових коштів.
Держава Україна несе обов'язок перед зацікавленими особами забезпечити ефективний засіб захисту порушених прав, зокрема - через належний спосіб захисту та відновлення порушеного права. Причому обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права. Разом з тим, за нормами Закону України №4901 держава гарантує виконання рішення суду про стягнення певної суми грошових коштів, боржником за яким є державний орган.
Виходячи з положень зазначеного Закону та приписів Порядку, затвердженого на виконання цього Закону постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845, органи Казначейства на теперішній час не мають повноважень для зобов'язання іншого органу вчинити певні дії та можливості прийняти до виконання виконавчий документ без зазначення про стягнення з державного органу конкретної суми коштів.
Відповідно до ч.1 ст. 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Під зміною способу і порядку виконання рішення розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Підставою для застосування правил вказаної статті є обставини, що перешкоджають належними чином виконати судове рішення в адміністративній справі, ускладнюють його виконання або роблять неможливим.
Згідно ч.1 ст. 36 Закону України «Про виконавче провадження» за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що з урахуванням приписів ст. 263 КАС України, виконання рішення суду у справі № 2-а-363/09 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області та Головного управління Державного казначейства України в Донецькій області про визнання протиправними дій УПСЗН Торезької міської ради, зобов'язання відповідачів до вчинення певних дій, можливе на сьогодні лише шляхом зміни способу виконання судового рішення про стягнення цієї суми, яка складає у розмірі 3448 грн. 00 коп. та не є спірною між сторонами. Правових обмежень або перешкод, які унеможливлювали провести таку заміну немає та законодавством не передбачено.
За наведених обставин, суд дійшов висновку, що подання Відділу Державної виконавчої служби Торезького міського управління юстиції про заміну способу та порядку виконання рішення у справі № 2-а-363/09 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області та Головного управління Державного казначейства України в Донецькій області про визнання протиправними дій УПСЗН Торезької міської ради, зобов'язання відповідачів до вчинення певних дій, підлягає задоволенню: змінити спосіб і порядок виконання постанови Торезького міського суду Донецької області від 20 березня 2009 року по справі № 2-а-363/09 про зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату недоплаченої щорічної разової грошової допомоги до 5-го травня як інваліду війни 2-ї групи за 2008 рік у розмірі 3448 грн., шляхом звернення стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради за рахунок коштів Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 зазначеної у рішенні грошової суми у розмірі 3448 грн.
Керуючись ст. 19 Конституції України, Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», Законом України «Про виконавче провадження», ст. ст. 2, 9, 60, 128, 158,165, 263 КАС України, -
У х в а л и в:
Подання Відділу Державної виконавчої служби Торезького міського управління юстиції за участю заінтересованих осіб Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради, ОСОБА_1, Управління Державної казначейської служби України в м. Торезі Донецької області про заміну способу та порядку виконання рішення - задовольнити.
Змінити спосіб і порядок виконання постанови Торезького міського суду Донецької області від 20 березня 2009 року по справі № 2-а-363/09 про зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату недоплаченої щорічної разової грошової допомоги до 5-го травня як інваліду війни 2-ї групи за 2008 рік у розмірі 3448 грн., шляхом звернення стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради за рахунок коштів Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 зазначеної у рішенні грошової суми у розмірі 3448 грн.
Повний текст ухвали виготовлено 17 вересня 2013 року.
Ухвалу може бути оскаржено в апеляційному порядку через Торезький міський суд шляхом подання протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали апеляційної скарги. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або згідно з частиною 3 ст. 160 КАС України або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Н. Є. Арапіна
Суд | Торезький міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2013 |
Оприлюднено | 18.09.2013 |
Номер документу | 33496415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Адміністративне
Торезький міський суд Донецької області
Арапіна Н. Є.
Адміністративне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Волчко А.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні