Ухвала
від 26.06.2024 по справі 380/285/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/285/23

У Х В А Л А

з питань заміни сторони виконавчого провадження

26 червня 2024 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Чаплик І.Д.,

секретар судового засідання Суліковська У.І.,

за участю:

представника прокуратури Шимін Н.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові заяву Мостиського відділу Державної виконавчої служби у Яворівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Керівника Яворівської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Львівській області до Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в

Керівник Яворівської окружної прокуратури Львівської області (81000, Львівська область, м. Яворів, вул. Львівська, 25 код ЄДРПОУ: 02910031) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6 код ЄДРПОУ: 38627339) звернувся до суду із позовною заявою до Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81321, Львівська область, с. Шегині, вул. Дружби, 184 код ЄДРПОУ: 04371928), в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81321, Львівська обл., Яворівський район, вул Дружби, 184, код ЄДРПОУ 04371928) в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №31374, що за адресою: Львівська область, Яворівський район, с.Волиця, вул.Дружби, 2, що знаходиться в будівлі Волицького НВК, яке перебуває на балансі Шегинівської сільської ради;

зобов`язати Шегинівську сільську раду Яворівського району Львівської області (81321, Львівська обл., Яворівський район, вул Дружби, 184, код ЄДРПОУ 04371928) привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття №31374, що за адресою: Львівська область, Яворівський район, с.Волиця, вул.Дружби, 2, що знаходиться в будівлі Волицького НВК, яке перебуває на балансі Шегинівської сільської ради з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Рішенням суду від 09.08.2023 позов задоволено повністю.

Визнано протиправною бездіяльність Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81321, Львівська обл., Яворівський район, вул Дружби, 184, код ЄДРПОУ 04371928) в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №31374 за адресою: Львівська область, Яворівський район, с.Волиця, вул.Дружби, 2, що знаходиться в будівлі Волицького НВК, яке перебуває на балансі Шегинівської сільської ради.

Зобов`язано Шегинівську сільську раду Яворівського району Львівської області (81321, Львівська обл., Яворівський район, вул Дружби, 184, код ЄДРПОУ 04371928) привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття №31374, що за адресою: Львівська область, Яворівський район, с.Волиця, вул.Дружби, 2, що знаходиться в будівлі Волицького НВК, яке перебуває на балансі Шегинівської сільської ради з метою використання його за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.11.2023 апеляційну скаргу Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 9 серпня 2023 року без змін.

Згідно зі ст.255 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду набрало законної сили 30.11.2023.

Як встановлено із комп`ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду», судом 22.01.2024 було виготовлено виконавчі листи.

17.06.2024 до суду надійшла заява від Мостиського відділу Державної виконавчої служби у Яворівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, у якій останній просить замінити боржника у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа №380/285/23 з Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81321, Львівська область, с. Шегині, вул. Дружби, 184 код ЄДРПОУ: 04371928) на Відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81321, Львівська область, с. Шегині, вул. Дружби, 184 код ЄДРПОУ: 41066555).

Заява мотивована тим, що рішенням Шегинівської сільської ради №11 від 16.06.2023 виконавчий орган ради зі статусом юридичної особи Відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області з 01.07.2023 був визначений головним розпорядником коштів у сфері освіти та культури. Відтак, будівлю Волицького НВК передано на баланс, фінансування та в оперативне управління Відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради. Отже, з цього моменту саме вказаний орган забезпечує утримання закладів освіти, в тому числі фінансування робіт з капітального ремонту протирадіаційного укриття №31374.

Ухвалою від 19.06.2024 призначено судове засідання для розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Керівника Яворівської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Львівській області до Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії на 26 червня 2024 року.

Від Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області 25.06.2024 надійшли пояснення на заяву, в яких зазначено, що рішенням Шегинівської сільської ради № 11 від 16.06.2023 виконавчий орган ради із статусом юридичної особи - відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області з 01.07.2023 був визначений головним розпорядником коштів у сфері освіти, а майно закладів освіти та культури, в т. ч. і будівлю Волицького НВК, передано з балансу Шегинівської сільської ради на баланс, фінансування та в оперативне управління відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради. З цього моменту саме відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради забезпечує утримання закладів освіти, в т. ч. фінансування робіт з капітального ремонту протирадіаційного укриття № 31374. Відтак, з 01.07.2023 Шегинівська сільська рада, як юридична особа, не має повноважень щодо фінансування закладів освіти, зокрема робіт з приведення у стан готовності протирадіаційного укриття № 31374, що знаходиться в с.Волиця, вул.Дружби, 2, що знаходиться в будівлі Волицького НВК, не є балансоутримувачем вказаного закладу освіти, тому не має можливості виконати постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 75014134 від 14.05.2024.

Від Мостиського відділу Державної виконавчої служби у Яворівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 25.06.2024 надійшла заява про розгляд заяви без участі представника Державної виконавчої служби. Також від Шегинівської сільської ради 26.06.2024 надійшла заява про розгляд заяви без участі її представника.

При розгляді заяви про заміну сторони виконавчого провадження суд виходить із такого.

Згідно зі статтею 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до приписів частини другої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до статті 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Статтею 52 КАС України закріплені положення стосовно процесуального правонаступництва та указано, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

За приписами частини 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина 4 статті 379 КАС України).

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, оскільки забезпечує обов`язковість виконання судового рішення, що є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначених статтею 129-1 Конституції України, а також статтями 14 та 370 КАС України.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII), виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) вважається сукупність дій, визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно із частиною першою та другою статті 15 Закону №1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону №1404-VIII у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Отже, виконавче провадження є однією зі стадій судового провадження, яка його завершує. Ця стадія розпочинається з набранням судовим рішення законної сили або за інших умов, встановлених законом. Сторони судового провадження на стадії виконавчого провадження набувають відповідної процесуальної якості, користуються правами та несуть певні обов`язки, зумовлені статусом сторони.

За законом на стадії виконавчого провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження.

Така заміна є прийнятною, зокрема, у правовідносинах, що допускають правонаступництво. При цьому законодавством встановлено головну умову, за якої тягар боржника може бути перекладено на іншу особу - це вибуття сторони виконавчого провадження.

Заміна сторони у відносинах, щодо яких виник спір (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи, так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 24 квітня 2018 року у справі № 2а/0612/649/11, від 03 травня 2018 року у справі № 2-а-1864/10, від 13 грудня 2018 року у справі № 2-а-1710/11, від 29 січня 2020 року у справі №815/1303/17.

Судом встановлено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, засновником Волицького навчально-виховного комплексу, що знаходиться за адресою: 81324, Львівська область, Яворівський район, с.Волиця, вул. Дружби, 2, код ЄДРПОУ 22365044, є Шегинівська сільська рада Яворівського району Львівської області.

Доказів вибуття сторони виконавчого провадження, а саме Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області зі спірних правовідносин, що є головною умовою, за якої тягар боржника може бути перекладено на іншу особу, судом не встановлено.

Отже, органом, уповноваженим управляти комунальним майном за змістом спірних правовідносин, є Шегинівська сільська рада Яворівського району Львівської області, як суб`єкт права комунальної власності, що здійснює від імені та в інтересах територіальної громади відповідні права щодо володіння та розпорядження вказаним вище комунальним майном.

Щодо рішення № 11 "Про внесення змін в Положення про відділ освіти, культури і туризму, молоді спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області та передачу майна закладів освіти та культури", прийнятого 16.06.2023 Шегинівською сільською радою Яворівського району Львівської області, за змістом якого з метою забезпечення здійснення в Шегинівській сільській раді повновжень у сфері освіти на належному рівні, розглянувши подання сільського голови та висновок постійної комісії з питань освіти, культури, молоді, фізкультури, спорту та з питань охорони здоров`я та соціального захисту населення, керуючись статтями 26, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" сільська рада вирішила внести зміни в Положення про відділ освіти, культури і туризму, молоді спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області та затвердити його в новій редакції (додаток №1), а пунктом 4 вказаного рішення сільська рада вирішила передати майно закладів освіти та культури на баланс та в оперативне управління Відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області, то суд зазначає таке.

У додатку до акту прийому передачі, затвердженого рішенням сесії Шегинівської сільської ради від 16.06.2023 № 11, вказаний перелік будівель та споруд, які передані з балансу відділу бухгалтерського обліку та звітності та прийняті на баланс відділом освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради. Під порядковим номером 19 вказаний об`єкт - Волицький НВК/школа 3Ф(2), 81324, с. Волиця, вул. Дружби, 2, Яворівський р-н, Львівська обл., однак, докази передачі саме майна комунальної власності - об`єкта цивільного захисту - протирадіаційного укриття №31374, що за адресою: Львівська область, Яворівський район, с.Волиця, вул.Дружби, 2, що знаходиться в будівлі Волицького НВК на баланс іншого органу, в матеріалах справи відсутні.

При цьому, суд звертає увагу на те, що рішення Шегинівської сільської ради №11 "Про внесення змін в Положення про відділ освіти, культури і туризму, молоді спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області та передачу майна закладів освіти та культури" було прийняте 16.06.2023, тобто до ухвалення судом рішення у справі №380/285/23, в якому суд дійшов висновку, що балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття №31374 за адресою: Львівська область, Яворівський район, с.Воляця, вул.Дружби, 2, є Шегинівська сільська рада.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення заяви Мостиського відділу Державного виконавчої служби у Яворівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони боржника у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа №380/285/23 з Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області на Відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 293-295, 379, пп. 15.5 п. 15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд

в и р і ш и в

у задоволенні заяви Мостиського відділу Державної виконавчої служби у Яворівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Керівника Яворівської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Львівській області до Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії- відмовити.

Копію ухвали направити учасникам справи та заінтересованим особам.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.

Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали із урахуванням п.п.15.5 п.15 Р.УІІ Перехідні положення КАС України

Повний текст ухвали складено 01.07.2024.

СуддяЧаплик І.Д.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2024
Оприлюднено04.07.2024
Номер документу120125058
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —380/285/23

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Постанова від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні