Справа № 216/4649/24
Провадження № 1-кс/216/1470/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів
04 липня 2024 року місто Кривий Ріг
Дніпропетровської області
Слідчий суддя Центрально-Міського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання прокурора Криворізької центральної окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42024042080000102 від 28.06.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Криворізької центральної окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з указаним клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, яке мотивував таким.
В провадженні Криворізького РУП знаходиться кримінальне провадження № 42024042080000102 від 28.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України.
Криворізькою центральною окружною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні.
В ході кримінального провадження встановлено, що група осіб, що може бути пов`язана між собою, узгодивши свої дії, шляхом обману отримує право на придбання майна за результатами аукціону.
Згідно з протоколом про результати електронного аукціону № SPE001-UA-20240418-37330 щодо приватизації майна за адресою: АДРЕСА_1 учасниками торгів було дві особи. Згідно з протоколом про результати електронного аукціону SPE001-UA-20240522-78994 щодо приватизації майна за адресою: АДРЕСА_2 учасниками торгів було дві особи.
В ході огляду ходу проведення вказаного аукціону було встановлено, що учасники аукціону завантажили документи в один час, сплатили гарантійний та реєстраційні внески в один час та в одному відділенні банку у відділенні АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що розташоване за адресою: АДРЕСА_3 , дата 29.04.2024 о 11:32 та 11:35. Касир, який обслуговував вказаних осіб ОСОБА_4 .
Крім цього, закриті цінові пропозиції, про які учасники аукціону не повинні знати до його початку, зроблені в один час з різницею у 1 хв. 35 с.
Наведене свідчить про наявність ознак кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України.
Відповідно до п. 20 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу затвердженого Постановою КМУ від 10.05.2018 №432 (далі Порядок) орган приватизації після укладення з оператором електронного майданчика договору про проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації через свій особистий кабінет опубліковує в реєстрі перелік об`єктів, що підлягають приватизації, та/або зміни до нього протягом п`яти робочих днів з дати його затвердження та/або внесення змін до такого переліку.
Відповідно до п. 22 Порядку Для продажу об`єктів приватизації державними органами приватизації, органом місцевого самоврядування протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об`єкта утворюється аукціонна комісія, діяльність якої регулюється положенням, що затверджується Фондом державного майна, органом місцевого самоврядування.
Аукціонна комісія визначає стартову ціну об`єкта приватизації на підставі балансової вартості, визначеної згідно з даними фінансової звітності (у разі відсутності балансової вартості - на підставі вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891, а у разі, коли об`єктом приватизації є акції, частки, - на рівні номінальної вартості пакета акцій (частки), розробляє обов`язкові умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови у разі потреби.
Аукціонна комісія, утворена органом місцевого самоврядування, подає органу приватизації територіальної громади для затвердження умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови продажу (в разі наявності) протягом 15 робочих днів з моменту прийняття представницьким органом місцевого самоврядування рішення про приватизацію об`єкта та здійснення реєстрації права власності територіальної громади на об`єкт приватизації (у разі, коли станом на дату прийняття рішення право власності територіальної громади на об`єкт приватизації, що є нерухомим майном і має балансову вартість, не зареєстровано), а також з моменту отримання позитивного висновку рецензента на звіт незалежного оцінювача про визначення ринкової вартості майна (у разі, коли об`єкт малої приватизації, право власності на який належним чином зареєстроване, не має балансової вартості або прийнято рішення про приватизацію об`єкта на аукціоні з умовами щодо компенсації орендарю невід`ємних поліпшень).
Відповідно до п. 27 Порядку орган приватизації через свій особистий кабінет вводить інформацію про лот в електронну торгову систему, опубліковує інформаційне повідомлення в електронній торговій системі, а також вчиняє інші дії, необхідні для проведення та завершення електронного аукціону, встановлені цим Порядком.
Відповідно до п. 1 Методики оцінки майна затвердженої Постановою КМУ від 10 грудня 2003 р. № 1891 (далі Методика) ця Методика застосовується для проведення оцінки об`єктів державної і комунальної власності, які відповідно до Закону України Про приватизацію державного і комунального майна належать до об`єктів малої приватизації (за умови відсутності балансової вартості об`єктів державної (комунальної) власності).
Відповідно до п. 6 Методики підготовчий етап до оцінки майна передбачає проведення інвентаризації майна (у разі необхідності), аудиту (у разі необхідності), відбору суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання (у разі проведення незалежної оцінки), збору вихідних даних, необхідних для проведення незалежної (стандартизованої) оцінки майна.
Відповідно до п. 51 Методики з метою визначення стартової ціни об`єкта у матеріальній формі для приватизації, крім випадків викупу відповідно до вимог статті 16 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна, а також застави, аукціонна комісія використовує балансову вартість такого об`єкта приватизації (за її наявності).
У разі відсутності балансової вартості об`єкта у матеріальній формі або у випадках його викупу відповідно до вимог статті 16 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна, застави такого об`єкта, а також в інших випадках його відчуження відповідно до законодавства, вартість об`єкта у матеріальній формі визначається за результатами незалежної оцінки.
У разі коли об`єктом малої приватизації є окреме майно (група інвентарних об`єктів), до складу якого входить хоча б один об`єкт, у якого відсутня балансова вартість, незалежній оцінці підлягає все майно (група інвентарних об`єктів), яке підлягає приватизації.
Відповідно до п. 52 Методики з метою здійснення незалежної оцінки об`єкта у матеріальній формі забезпечується:
1) проведення балансоутримувачем об`єкта або органом приватизації (іншим суб`єктом управління об`єктами державної власності або органом місцевого самоврядування) інвентаризації об`єкта за рішенням органу приватизації (іншого суб`єкта управління об`єктами державної власності або органу місцевого самоврядування);
2) відбір органом приватизації (іншим суб`єктом управління об`єктами державної власності або органом місцевого самоврядування) на конкурсних засадах суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання, який буде проводити незалежну оцінку, та укладення з ним договору на проведення оцінки майна з попереднім визначенням бази оцінки об`єктів відповідно до цієї Методики та Національного стандарту № 1;
3) надання органом приватизації (балансоутримувачем, іншим суб`єктом управління об`єктами державної власності або органом місцевого самоврядування) вихідних даних для проведення суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання незалежної оцінки об`єкта приватизації.
Для встановлення обставин кримінального правопорушення необхідно отримати документи щодо визначення стартової ціни лоту та щодо проведення аукціону.
Відповідно до п. 1 п. 3 розділу IV Правил документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів установи зберігаються за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах установи відповідно до номенклатури справ. Оригінали нормативно-правових актів зберігаються за місцем їх видання, а документи щодо їх розроблення, погодження тощо - за місцем створення.
Відповідно до пп. 2 п. 3 розділу IV Правил керівники структурних підрозділів установи і працівники, відповідальні за організацію діловодства в цих підрозділах, зобов`язані забезпечити зберігання документів і справ.
Таким чином, запитувані документи зберігаються у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчих органів, адреса розташування: АДРЕСА_4 .
Відповідно до п. 12 розділу І Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях затверджених Наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 від 18.06.2015 № 1000/5 Власником управлінського документа є установа, яка створила або отримала цей документ і внесла його до складу документаційного фонду.
Згідно з п. 2 Правил управлінський документ - службовий документ, спрямований на виконання установою функцій, що забезпечують її діяльність. До управлінських документів належать організаційно-розпорядчі, первинно-облікові, банківські, фінансові, звітно-статистичні, планові, ресурсні тощо.
Таким чином, запитувані документи зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчих органах.
Враховуючи вищезазначене, на підставі ч.1 ст. 159, п.5 ст.162 КПК України, з метою встановлення осіб, причетних до скоєння кримінального правопорушення та виконання завдань кримінального провадження щодо повного та неупередженого розслідування, керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-166 КПК України, прокурор подав клопотання.
Посилаючись на викладене, прокурор просив надати йому дозвіл на тимчасовий доступ до зазначених документів з можливістю вилучення їх копій та на підставі ч.2 ст.163 КПК України.
Прокурор у судове засідання не з`явився, надавши заяву про розгляд клопотання за його відсутності, при цьому просив клопотання задовольнити з наведених у ньому підстав.
На підставіч.2ст.163КПК України представник особи, у володінні якої знаходяться документи, у судове засідання не викликався.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно дост.159КПК Українитимчасовий доступдо речейі документівполягає унаданні сторонікримінального провадженняособою,у володінніякої знаходятьсятакі речіі документи,можливості ознайомитисяз ними,зробити їхкопії тавилучити їх(здійснитиїх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Згідно зположеннями ч.2ст.160КПК Україниу клопотанніпро тимчасовийдоступ доречей ідокументів,зокрема,зазначаються: речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Частиною 5 ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Викладені в клопотанні обставини підтверджуються документами, доданими до клопотання, а саме: витягом з ЄРДР, відповідно до якого 28 червня 2024 року внесені до ЄРДР за № 42024042080000102 відомості про вчинення злочину з попередньою кваліфікацією за ч. 2 ст. 190 КК України; копіями документів учасників аукціону, протоколами електронних аукціонів.
Наведені в клопотанні обставини та додані до нього матеріали дають слідчому судді достатні підстави вважати, що зазначені в клопотанні документи перебувають (можуть перебувати) у володінні у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 таїї виконавчихорганів,адреса розташування: АДРЕСА_4 ,містять відомості, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, і не становлять собою та не включають документів, які містять охоронювану законом таємницю.
За встановлених обставин слідчий суддя вважає, що клопотання прокурора є достатньо обґрунтованим, тому його слід задовольнити.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 131, 132, 159-165, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Криворізької центральної окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати прокурорам Криворізької центральної окружної прокуратури ОСОБА_5 та ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , що здійснюють процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні, тимчасовий доступ до документів, з можливістю вилучення їх копій, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчих органів, адреса розташування: АДРЕСА_4 , а саме до:
документи про опублікування органом приватизації ІНФОРМАЦІЯ_2 в реєстрі переліку об`єктів, що підлягають приватизації, та/або зміни до нього, у 2023, 2024 роках;
рішення про приватизацію об`єктів нерухомості за адресами: АДРЕСА_5 ;
рішення про утворення аукціонної комісії щодо приватизації вказаних об`єктів нерухомості за адресами: АДРЕСА_5 ;
положення про аукціонну комісію, утворену для приватизації об`єктів за адресами: АДРЕСА_5 ;
умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови продажу, подані аукціонною комісією для приватизації об`єктів за адресами: АДРЕСА_5 ;
документи, якими підтверджується розміщення інформаційного повідомлення про вказані об`єкти приватизації із зазначенням точного часу розміщення таких інформаційних повідомлень;
документи, на підставі яких визначено стартову ціну вказаних об`єктів приватизації;
рішення про проведення інвентаризації об`єктів приватизації;
документи про відбір органом приватизації (іншим органом місцевого самоврядування) на конкурсних засадах суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання, який буде проводити незалежну оцінку, договір на проведення оцінки майна з попереднім визначенням бази оцінки об`єктів відповідно до Методики оцінки майна затвердженої Постановою КМУ від 10 грудня 2003 р. № 1891 та Національного стандарту №1;
документи про надання органом приватизації (балансоутримувачем, іншим суб`єктом управління об`єктами державної власності або органом місцевого самоврядування) вихідних даних для проведення суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання незалежної оцінки об`єкта приватизації;
документи, якими визначено балансову вартість об`єктів нерухомості за адресами: АДРЕСА_5 станом на 2022, 2023, 2024 роки.
Зобов`язати посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчих органів, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_4 , надати прокурору Криворізької центральної окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі документів з можливістю вилучення їх належним чином засвідчених копій.
Строк дії ухвали встановити до 17.07.2024 року.
Роз`яснити,щовідповідно дочастини 1статті 166КПКУкраїни у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Надати прокурору Криворізькоїцентральної окружноїпрокуратури Дніпропетровськоїобласті ОСОБА_3 оригінал ухвалипро тимчасовийдоступ додокументів дляпред`явлення,а копію длявручення посадовим особам ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчих органів, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_4 .
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Ухвала слідчого судді, яка не може бути оскаржена, набирає законної сили з моменту її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2024 |
Оприлюднено | 05.07.2024 |
Номер документу | 120171489 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
ОНОПЧЕНКО Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні