Постанова
від 03.07.2024 по справі 160/2113/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 липня 2024 року м. Дніпросправа № 160/2113/24

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Щербака А.А., Баранник Н.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі cудового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Господар» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2024 року (суддя 1-ї інстанції Сліпець Н.Є.) в адміністративній справі №160/2113/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Господар» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

23.01.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «Господар» звернулось до суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі відповідач), в якій просило суд:

- скасувати податкове повідомлення-рішення від 09.08.2023 року № 0218220411 та від 09.08.2023 року № 0218200411 за актом перевірки від 07.07.2023 року № 25462/04-36-04-11-06/30756013, що прийнято Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ним були отримані податкові повідомлення-рішення відповідача від 09.08.2023 №0218220411 та №0218200411, винесені згідно акту перевірки від 07.07.2023 №25462/04-36-04-11-06/30756013. Зазначеною перевіркою було встановлено начебто про порушення строку сплати суми грошового зобов`язання/порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, з Єдиного податку с/г товаро виробництва, у яких частка с/г товаро виробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 %, визначеного підпунктом пп. 295.9.2, п.295,9, ст.295 Податкового кодексу України та на підставі ст.124 Податкового кодексу України за затримку сплати грошового зобов`язання. При цьому, акт перевірки від 07.07.2023 № 25462/04-36-04-11-06/30756013, як зазначає позивач йому не надавався. Позивач вважає оскаржувані рішення податкового органу протиправними, оскільки у відповідності до п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо мораторію застосування штрафних санкцій за порушення термінів нарахування, декларування та сплати податків і зборів на період дії карантину, не застосовувалась з 27.05.2022 на період дії воєнного стану, оскільки згідно з абз. 18 п.п. 69.2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України в цей період переважають норми в частині звільнення від відповідальності за несвоєчасне виконання платником податків податкових зобов`язань у випадках та за умов, передбачених п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» . Окрім того, згідно Закону України №3219-IX, з 01.08.2023 та до припинення воєнного стану у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів після отримання податкового повідомлення-рішення суми податкового зобов`язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, відновлених/розпочатих з 01.08.2023 та завершених до дня припинення воєнного стану, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов`язання вважаються скасованими, а пеня не нараховується. Податкові зобов`язання були виконанні позивачем у повному обсязі до 01.08.2023, а тому нарахування штрафних санкцій відповідачем здійснено з порушенням процедури надання акту перевірки, порядку та строків нарахування. Окрім цього, позивач як на підставу для визнання протиправним винесеного податковим органом рішення посилається й на форс-мажорні обставини, що виникли у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану. Враховуючи вищевикладене, позивач вважає протиправними рішення відповідача, у зв`язку із чим просить визнати протиправними і скасувати оспорювані податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2024 року у задоволенні позову відмовлено.

Позивачем на вказане рішення суду подана апеляційна скарга, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду та прийняти нове, яким задовольнити позов у повному обсязі.

В апеляційній скарзі вказує на те, що нарахування штрафних санкцій відповідачем здійснено з порушенням процедури надання акту перевірки, порядку та строків нарахування штрафних санкцій у період дії воєнного стану. Наголошує, що податкові зобов`язання в частині сплати єдиного податку с/г товаро виробництва та подання звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи та уточнюючу податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи було виконано у повному обсязі до 01.08.2023, а саме: сплачено єдиний податок з с/г виробництва за 3 квартал 2022 року - платіжна інструкція № 409 від 31.10.2022 про сплату 266 911,72 грн. та платіжна інструкція № 31 від 30.06.2023 про сплату єдиного податку з с/г товаро виробництва за попередній звітний рік у сумі 1 127 601,76 грн.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу в якому просить відмовити у її задоволенні.

Позивачем та відповідачем подані відповідь на відзив та заперечення на відповідь на відзив, в яких по суті зазначені аналогічні за змістом доводи, викладені останніми в апеляційній скарзі та відзиві на апеляційну скаргу.

В силу приписів статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Господар» зареєстроване як юридична особа рішенням Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області від 27.08.2004 за № 11531450000001200 (ідентифікаційний код 05487478). Основний вид економічної діяльності позивача: 01.11 «Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур» та перебуває на податковому обліку в Головному управління ДПС у Дніпропетровській області.

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ «Господар» (код ЄДРПОУ 30756013) щодо порушення термінів сплати (перерахування) з єдиного податку четвертої групи.

За результатами проведеної перевірки складено Акт від 07.07.2023 № 25462/04-36-04-11-06/30756013, яким зафіксовано порушення вимог підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, підпункту 295.9.2 пункту 295.9 статті 295, пункту 50.1 статті 50 щодо термінів сплати узгоджених сум грошових зобов`язань з єдиного податку четвертої групи:

- податкової декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9033789571, дата 17.02.2022, граничний термін сплати 31.10.2022, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 17.11.2022, сума податкового боргу, що сплачено 264594,10 грн., кількість днів прострочення 17;

- податкової декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9026500299, дата 16.02.2023, граничний термін сплати 01.05.2023, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 30.06.2023, сума податкового боргу, що сплачено 1122471,68 грн., кількість днів прострочення 60;

- уточнюючої податкової декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9114569210, дата 17.05.2023, граничний термін сплати 17.05.2023, дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 30.06.2023, сума податкового боргу, що сплачено 96,42 грн., кількість днів прострочення 44.

За результатами камеральної перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято:

- податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 09.08.2023 №0218200411, яким до ТОВ «Господар» на підставі ст.124 Податкового кодексу України за затримку на 60,44 календарних днів сплати грошового зобов`язання в сумі 1122568,10 грн., застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 112256,81грн;

- податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 09.08.2023 №0218220411, яким до ТОВ «Господар» на підставі ст.124 Податкового кодексу України за затримку на 17 календарних днів сплати грошового зобов`язання в сумі 264594,10 грн., застосовано штраф у розмірі 5% у сумі 13229,71грн.

Вищевказані податкові повідомлення-рішення було оскаржено позивачем в адміністративному порядку.

06.11.2023 ДПС України рішенням за №33185/6/99-00-06-03-01-06 скаргу на податкові повідомлення-рішення від 09.08.2023 №0218220411, № 0218200411 залишено без розгляду.

Позивач вважаючи вищевказані податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, звернувся до суду з цим позовом.

Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позову дійшов висновку, що позивача правомірно притягнуто до фінансової відповідальності у вигляді штрафу за порушення термінів сплати задекларованих зобов`язань.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Так, спірним у справі є податкові повідомлення-рішення, які прийняті контролюючим органом за результатами камеральної перевірки перевірки, в ході якої перевіряючими контролюючого органу зроблено висновки про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Господар» термінів сплати задекларованих зобов`язань по податковій декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9033789571 від 17.02.2022; податковій декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9026500299 від 16.02.2023; уточнюючій податковій декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9114569210 від 17.05.2023.

Приписами пункту 15.1 статті 15 ПК України визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 14.1.39. пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

Підпунктом 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 ПК України).

Відповідно до пункту 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3 статті 36 ПК України).

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи (пункт 36.5 статті 36 ПК України).

Згідно підпункту 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 ПК України платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Відповідно підпункту 295.9.2 пункту 295.9 статті 295 цього Кодексу передбачено, що платники єдиного податку четвертої групи сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах: у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п.20 ч.1 ст.106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. У подальшому воєнний стан продовжувався і триває до цього часу.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 №2260-ІХ (далі Закон №2260-ІХ), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Відповідно до пункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України (в редакції Закону України №2260-ІХ), у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно з пунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України (в редакції на дату проведення перевірки) визначено, що податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім: а) камеральних перевірок.

У разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

В подальшому, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» від 13.12.2022 №2836-ІХ, пункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України викладено у новій редакції.

Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України (в редакції Закону України 13.12.2022 №2836-ІХ), що застосовуються з 27 травня 2022 року, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року.

Зі змісту вищенаведених норм вбачається, що Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків, у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Податковим кодексом України, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності, та скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

При цьому, починаючи з 27.05.2022 платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року, що передбачено положенням підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України в редакції Закону України від 13.12.2022 №2836-ІХ.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, підставою для застосування до позивача штрафу, згідно із оспорюваними податковими повідомленнями-рішеннями, стало встановлення обставин порушення термінів сплати задекларованих зобов`язань по податковій декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9033789571 від 17.02.2022; податковій декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9026500299 від 16.02.2023; уточнюючій податковій декларації платника єдиного внеску четвертої групи №9114569210 від 17.05.2023.

При цьому, притягнення позивача до фінансової відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 10% від суми несвоєчасно сплаченого податкового зобов`язання (1122568,10грн.) та у розмірі 5% від суми несвоєчасно сплаченого податкового зобов`язання (264594,10 грн.) відбулось за пунктом 124.1 статті 124 ПК України.

Відповідно до пункту 124.1 статті 124 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Якщо зарахування коштів з електронного рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в оплату узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного в уточнюючому розрахунку до податкової декларації, здійснюється на наступний операційний день, штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Відповідно до пункту 124.2 статті 124 ПК України діяння, передбачені пунктами 124.1, 124.1-1 цієї статті, вчинені умисно, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.

Діяння, передбачені пунктом 124.2 цієї статті, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов`язання на строк більше 90 календарних днів, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання (пункту 124.3 статті 124 ПК України).

Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що позивача правомірно притягнуто до фінансової відповідальності у вигляді штрафу за порушення термінів сплати задекларованих зобов`язань, оскільки по-перше останній дійсно не заперечує обставини допущеного порушення щодо несвоєчасної сплати задекларованих зобов`язань з єдиного податку четвертої групи по вищевказаним податковим деклараціям, по-друге належних доказів відсутності у позивача можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів матеріали справи не містять та не були подані позивачем ні до суду першої, ні апеляційної інстанції.

Щодо доводів позивача про те, що податкові зобов`язання в частині сплати єдиного податку сільськогосподарського товаро виробництва та подання звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи та уточнюючу податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи було виконано ним у повному обсязі до 01.08.2023, а згідно з п. 69.37 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму податкового зобов`язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується, колегія суддів зазначає наступне.

01 серпня 2023 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» №3219-IX, яким зокрема пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ доповнено підпунктом 69.37. «Тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-ХІ, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення, суми податкового зобов`язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 1 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов`язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується.».

З аналізу вищезазначеної норми вбачається, що остання застосовується до платників податків, яким контролюючий орган нарахував податкові зобов`язання виключно за результатами документальних перевірок які були відновлені або розпочаті з 1 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України.

Відтак, колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає, що оскільки спірні податкові повідомлення-рішення прийняті контролюючим органом за результатами камеральної перевірки проведеної до 01 серпня 2023 року, предметом якої була своєчасність сплати позивачем самостійно задекларованих платником податків суми податку/грошового зобов`язання з єдиного податку четвертої групи, на позивача не розповсюджується застосування підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України.

Враховуючи зазначене, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування судового рішення відсутні.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розподіл судових витрат не здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Господар» залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2024 року в адміністративній справі №160/2113/24 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст. 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяН.І. Малиш

суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2024
Оприлюднено08.07.2024
Номер документу120185057
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/2113/24

Постанова від 03.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 10.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні