Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
05 липня 2024 року Справа №200/5692/20-а
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши звіт Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради по справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання відновити виплату житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг
В С Т А Н О В И В:
05 серпня 2020 року рішенням Донецького окружного адміністративного суду визнано протиправним та скасовано рішення Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, що викладене у формі повідомлення №1225 від 26.12.2019 про припинення надання житлової субсидії (повернення наданої житлової субсидії), в частині зобов`язання позивача повернути суму надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії в розмірі 27092,13 грн.; визнано протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради щодо припинення з 01.05.2018 виплати ОСОБА_1 житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, здійснення зняття надмірно виплачених коштів у сумі 27092,13 грн., у т.ч. шляхом зняття з особових рахунків, відкритих на ім`я ОСОБА_1 в організаціях, що надають житлово-комунальні послуги, надмірно виплачених коштів у сумі 14346,44 грн.; зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради (84333, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Героїв Небесної Сотні, 23, код ЄДРПОУ 25953617) відновити з 01.05.2018 виплату ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, перерахувати на особові рахунки, відкриті на ім`я ОСОБА_1 в організаціях, що надають житлово-комунальні послуги, у тому числі: КАТП 052810 (о/р НОМЕР_2 ), КВП Краматорський водоканал (о/р 61260), Краматорський УГГ (о/р НОМЕР_3 ), ТОВ Краматорськтеплоенерго (о/р НОМЕР_2 ), ТОВ УК Ладіс (о/р 61260), ТОВ Донецькі енергетичні послуги протиправно зняті кошти у сумі загалом 14346,44 грн. Рішення набрало законної сили.
19 листопада 2020 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №200/5692/20-а зобов`язального характеру.
Ухвалою суду від 11 жовтня 2023 року зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради подати у 60-денний строк з дати постановлення цієї ухвали подати звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року по справі №200/5692/20.
Від Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради надійшов звіт про виконання судового рішення (від 08.12.2023). Повідомлено, що рішенням управління від 25.11.2020 № 77906 скасовано акт проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявником для призначення житлових субсидій від 26.12.2019 №1225, яким ОСОБА_1 припинено виплату субсидії з 01.05.2018 та встановлено переплату коштів житлової субсидії у розмірі 27092,13 грн. Відновлено позивачу виплати житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг з 01.05.2018 та анульовано суми надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії за період з 01.02.2019 по 30.09.2019 у розмірі 12745,69 грн. З метою виконання судового рішення в частині перерахування коштів дане рішення внесено до Списку № 2 черговості виконання рішень суду винесених на користь громадян, відповідно до пріоритетності спрямування коштів на забезпечення виконання грошових зобов`язань щодо інших соціальних виплат (крім виплати разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань),що підлягають виконанню за бюджетною програмою за КПКВК 2501290 "Забезпечення виконання рішень суду" за датою його надходження до Управління, зокрема, 06.08.2020, (дата набрання чинності 10.11.2020, сума до виплати 14346,44 грн., 56-те за - черговістю) відповідно до пункту 7 Порядку. Зметою повідомлення про потребу у бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень за КПКВК 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду» управлінням щомісячно надсилається заявка- Інформація про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень, Департаменту соціальної політики Донецької обласної державної адміністрації, і відповідну інформацію яка необхідна для виконання рішення суду. Фактичне, у повному обсязі виконання судового рішення, можливе лише за наявності відповідного бюджетного призначення за рахунок коштів Державного бюджету. Станом на теперішній час кошти з Державного бюджету на здійснення виконання рішення суду що до інших соціальних виплат, до яких відноситься виплата позивачу, у розмірі 14346,44 грн. до Управління не надходили. Просив прийняти звіт.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Судом встановлено, що управлінням частково виконано рішення. При цьому, рішення суду не виконано в частині перерахунку грошових коштів на особові рахунки, відкриті на ім`я ОСОБА_1 в організаціях, що надають житлово-комунальні послуги, у тому числі: КАТП 052810 (о/р НОМЕР_2 ), КВП Краматорський водоканал (о/р 61260), Краматорський УГГ (о/р НОМЕР_3 ), ТОВ Краматорськтеплоенерго (о/р НОМЕР_2 ), ТОВ УК Ладіс (о/р 61260), ТОВ Донецькі енергетичні послуги зняті кошти у сумі загалом 14346,44 грн.
Переслідуючи мету забезпечення реалізації конституційного принципу обов`язковості судових рішень, адміністративні суди мають зважено підходити до вибору процесуальних засобів такого забезпечення, а саме: встановлювати дійсні причини виникнення затримки у виконанні судового рішення, аналізувати акти законодавства, враховувати здійснені відповідною посадовою особою дії, спрямовані на виконання судового рішення, та їх відповідність вимогам законодавства, встановлювати наявність та форму вини такої посадової особи, а також зазначати про співмірність розміру штрафу та доходів (фінансової спроможності) такої посадової особи. Це не повинно зумовлювати порушення основоположних засад адміністративного судочинства, зокрема, пропорційності, необхідності дотримання оптимального балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи та цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) тощо. Такі засоби не можуть бути надмірними за визначених умов та не мають призводити до порушення прав, гарантованих Конституцією України та Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод.
Суд враховує, що неповне виконання судового рішення управлінням в частині виплати грошових коштів, фактично, за відсутності відповідного фінансового забезпечення та відповідного механізму, не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин.
Разом з тим, враховуючи те, що рішення суду на момент подання відповідачем звіту виконано не в повному обсязі, суд на підставі частини першої статті 382 КАС України вважає за необхідне встановити новий строк для подання відповідачем звіту про виконання судового рішення в цій справі.
Суд звертає увагу на те, що частина 2 статті 14 КАС України передбачає, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
На підставі викладеного, керуючись статтею 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради у 60-денний строк з дати постановлення цієї ухвали подати звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року по справі №200/5692/20.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Суддя О.О. Кошкош
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120208652 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні